Stuki silnika

Postprzez Jaksa » 4 sty 2007, 20:16

tomekrvf napisał(a):A wiesz jak je sprawdzili
Pojechały do Mabi :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 4 sty 2007, 20:29

Jaksa napisał(a):Pojechały do Mabi

No to trzeba wymienic wtryskiwacze:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 4 sty 2007, 20:43

tomekrvf napisał(a):No to trzeba wymienic wtryskiwacze
A jak dalej bedzie stukac? ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 4 sty 2007, 21:28

MABI prowadzi złoty biznes z tym serwisem DENSO...obojętne, co nie tak dzieje się w silniku Diesla – amatorka wysyła tam pół samochodu do sprawdzenia.
Magda z MABI dostała ode mnie do reklamacji kilka wtrysków od 6-ki i pół wiaderka SCV.

Korekty poszczególnych wtryskiwaczy (dla biegu jałowego) widać na skanerze, ciśnienie w rail-u też, wysterowanie SCV również – nie trzeba więcej.
Są stare PCMy, które nie listują tych danych – ale na to też jest lekarstwo. Zawsze mam kilka komputerów "testowych", które listują co potrzeba.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Czesiu » 4 sty 2007, 21:37

Wtryskiwacze sprawdzili chyba na miejscu, w ciągu 2 dni nie obróciłyby do Mabi i z powrotem :) Dzisiejsza diagnoza – po zdjęciu miski, okazało się że są tam metalowe opiłki, wiec sądzą że albo panewki, wał itd, poszukiwania zawężają się :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 09:16
Posty: 4
Skąd: Kraków, Starogard Gdański
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM

Postprzez Jaksa » 4 sty 2007, 21:40

newbie napisał(a):MABI prowadzi złoty biznes z tym serwisem DENSO
To prawda, AZ-ty i Auto2000 nawet nie dotykają się do układów paliwowych w GF/GG.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 4 sty 2007, 21:47

Czesiu napisał(a):Dzisiejsza diagnoza – po zdjęciu miski, okazało się że są tam metalowe opiłki, wiec sądzą że albo panewki, wał itd, poszukiwania zawężają się


Hmmmmm, miałem kiedyś taki przypadek w 6-ce, że oberwał się jakiś "śmieć żeliwny" (niedoskonałość odlewu) i wpadł w przekładnię pompy oleju. Nieźle narozrabiał.


Jaksa napisał(a):AZ-ty i Auto2000 nawet nie dotykają się do układów paliwowych w GF/GG


Ale przecież życie warsztatu nie kończy się na wymianie oleju i klocków...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Jaksa » 5 sty 2007, 00:02

newbie napisał(a):Ale przecież życie warsztatu nie kończy się na wymianie oleju i klocków...
Zgadzam się z Tobą ale robic pompy to juz inna sprawa – sprzet do diagnostyki jest bardzo drogi a kasy pewno brak. Znasz ludzi wiec sam wiesz jak jest.Myslę ze w kazdym ASO powinien byc full serwis

P.S. Zadowolony jestes z 5 ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 6 sty 2007, 00:25

Jaksa napisał(a):P.S. Zadowolony jestes z 5 ?


Nawet bardzo, chociaż dużo pali. Stare szóstki mniej palą :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Jaksa » 6 sty 2007, 00:35

newbie napisał(a):Nawet bardzo
Nowe diesle mają inną kulturę pracy DiTD jednak klekocze jak stary kibel....
newbie napisał(a):chociaż dużo pali
Duzo ? 8? ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 6 sty 2007, 00:37

Jaksa napisał(a):DiTD jednak klekocze jak stary kibel


Niezly text <lol> <lol> CR to bajka w porownaniu do klekota DiTD...
D-4D na CR w Toyocie pieknie chodzi <list>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 6 sty 2007, 00:49

Riki napisał(a):CR to bajka
Tego motoru w ogole nie słychac , mało znajacy temat klienci nie słyszą roznicy w odgłosie pracy M6 i 626 FS <lol> ( ta M6 to benzynka ??? <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 6 sty 2007, 01:56

Jaksa napisał(a):ta M6 to benzynka ??


<lol>

Szczerze mowiac jest roznica, ale niewielka :) najezdzilem sie i nadal mam okazje pomykac nową Corolla D-4D...... silnik cichy i dosc dynamiczny ogolnie fajny naped. Mi glosnosc DiTD jakos mi nie przeszkadza, juz sie chyba przyzwyczaiłem :)

P.S
Czy DiTD ma cos wspolnego z dieselem w M6??
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 6 sty 2007, 14:25

Riki napisał(a):Czy DiTD ma cos wspolnego z dieselem w M6

Pojemność na pewno – 1998ccm...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Czesiu » 10 sty 2007, 11:56

Kontynuując wątek, zdiagnozowali obrócenie panewki na korbie – do wymiany 4 panewki wału i 4 korbowodów, 1 korbowód, uszczelki no i dzisiaj doszła informacja – wał korbowy nie ma już warstw nadmiarowych. Koszty naprawy "delikatnie" szacując >18 tys. zł. Zabieram go do Jaksy...Trzymajcie kciuki coby "lekarz – chirurg " zdiagnozował coś innego.. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 09:16
Posty: 4
Skąd: Kraków, Starogard Gdański
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 10 sty 2007, 12:38

I tyle czasu zajelo stwierdzenie usterki .... ten ASO musi byc niezle zarobiony <lol>

Czesiu napisał(a):Zabieram go do Jaksy...Trzymajcie kciuki coby "lekarz – chirurg " zdiagnozował coś innego..


tzn chodzi ci w kwestii kasy czy usterki ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Czesiu » 10 sty 2007, 12:42

Marcin ( Pycia ) napisał(a):tzn chodzi ci w kwestii kasy czy usterki ... :D


Szczerze mówiąc i o jedno i drugie, aczkolwiek kamień z serca padłby gdyby wał nie miał usterki. Zastanawiam się jakie są części nowo-używanych wałów do Mazdy, i czy taka zamiana jest warta świeczki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 paź 2006, 09:16
Posty: 4
Skąd: Kraków, Starogard Gdański
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 10 sty 2007, 12:48

Mysle ze w kwestii kasy napewno sie dogadacie ale co do usterki jesli jest tak jak stwierdzilo ASO to nie wiem czy nie lepiej szukac nowego motoru w Niemczech bo u nas jeszcze nie widzialem .. wspolczuje jednym slowem i zycze powodzenia ... :)
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez tomekrvf » 10 sty 2007, 13:34

Czesiu napisał(a):Kontynuując wątek, zdiagnozowali obrócenie panewki na korbie – do wymiany 4 panewki wału i 4 korbowodów, 1 korbowód, uszczelki no i dzisiaj doszła informacja – wał korbowy nie ma już warstw nadmiarowych. Koszty naprawy "delikatnie" szacując >18 tys. zł. Zabieram go do Jaksy...Trzymajcie kciuki coby "lekarz – chirurg " zdiagnozował coś innego..

Serwis robi Ciebie w bambuko bo za 18 000 PLN jest short engine RF5C-02-200 czyli cały nowy dół silnika bez miski olejowej, a za kolejne 1100PLN jest zestaw uszczelek na cały silnik 8MG3-10-271.
Czyli za niecałe 19000 masz nowiutki silnik ze starą głowicą.
Kompletny nowy silnik kosztuje 31000PLN RF5C-02-300
Przy takiej kwocie serwis na 100% da jakiś rabat.
Obrazek
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 10 sty 2007, 14:36

tomekrvf napisał(a):bambuko
Ładne słowo Tomeczku <lol> A co jest z tym motorem zobaczymy ( Ciebie tez zapraszam do siebie ) szkoda ze rozdłubali go na podzespoły :|
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6