Zmiana lepkości oleju

Postprzez Mish » 5 lut 2009, 18:38

Witam... Zauważyłem znaczne ubytki oleju u mnie, nawet do 1l/1000km!!!

Mam silnik zalany olejem Mobil 1 0W40 Turbo Diesel...
Wg. specyfikacji powinien być 10W40 lub 5W30...
Mechanicy sprawdzili turbosprężarkę, nigdzie nie ma żadnych wycieków... powiedzieli, że prowadnica albo pierścienie...
Powiedzieli też, że używanie oleju o mniejszej gęstości niż dedykowany może powodować jego znaczne ubytki...

Więc się pytam Was, drodzy forumowicze... Jest li to możliwe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Iktorn92 » 5 lut 2009, 18:45

Na to wyglada ze jest :) Zalej 5w30 i powinno smigac. Jaki masz przebieg? To jest logiczne ze im gestrzy olej tym trudniej mu jest przedostac sie przez szczelinki szparki niz olejowi nie gestemu ;)

Pzdr.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Mish » 5 lut 2009, 18:50

Przebieg jest teoretycznie: 116k... ale zaczynam mieć co do niego wątpliwości...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez moro » 5 lut 2009, 19:05

Iktorn92 napisał(a):Na to wyglada ze jest :) Zalej 5w30 i powinno smigac. Jaki masz przebieg? To jest logiczne ze im gestrzy olej tym trudniej mu jest przedostac sie przez szczelinki szparki niz olejowi nie gestemu ;)
.


taaa...tylko że 0w40 jest ciepły gęstrzy niż 5w30
 
Od: 7 kwi 2007, 11:19
Posty: 117
Auto: Mazda6 2.3 Top

Postprzez Mish » 5 lut 2009, 19:11

chcę zmienić po wymianie oleju na 10W40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Iktorn92 » 5 lut 2009, 22:19

moro napisał(a):taaa...tylko że 0w40 jest ciepły gęstrzy niż 5w30

O prosze nie wiedzialem dobrze wiedziec :)


Mish napisał(a):chcę zmienić po wymianie oleju na 10W40

Na pół syntetyk? hmm nie wiem ja bym zaryzykowal i wlal dobre 5w30 na poczatek pojezdzil obserwujac bagnet, wydaje mi sie ze nawet jezeli masz krecony przebieg to nie o az tyle zeby nie mogla latac na syntetyku :)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez Mish » 5 lut 2009, 22:29

Czyli wszystko jasne... za ok 4kkm wymieniam olej na 5W30... obserwuję... ewentualnie leję 10W40... obserwuję... if not "olej nie ubywa" then "samochód_sprzedaż" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez rafal_ldz » 5 lut 2009, 23:46

lepkość, nie gęstość :P
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Mish » 6 lut 2009, 09:58

Jak zwał tak zwał... interesuje mnie tylko, czy po tak znaczne ubytki oleju mogą być spowodowane korzystaniem z innego niż dedytkowany, oraz czy zmiana na właściwy może te ubytki w znacznym stopniu zredukować...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Andrew_War » 6 lut 2009, 14:30

Gęstość ma znaczenie na zyżycie ale napewno nie w takiej ilości jak podajesz 1l/10tyś to OK (to i tak dużo)ale 1l/1000km musi być nieszczelność.

Ja sprawdziłbym okolice skrzyni biegów i silnika oraz przy pasku rozrządu (wałki rozrządu) czy są suche. To są drogi właściwie najszybszych ucieczek oleju przy nieszczelnościach.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Mish » 6 lut 2009, 14:36

Sprawdzili, nie ma żadnych plam oleju, turbosprężarka również była sprawdzona... Rozrząd był niedawno wymieniany, jakieś 1,5 m-ca temu... Poobserwuję jeszcze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Andrew_War » 6 lut 2009, 14:52

Jeśli motor jest suchy to jest tylko jedna droga do "łykania" oleju. Przez zapieczone pierścienie tłoków.
I wcale nie musi być to widoczne przez zwiększenie kopcenia.
Ja zapytałbym Jaksę o opinie.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Udesky » 6 lut 2009, 15:58

Mish napisał(a):Mam silnik zalany olejem Mobil 1 0W40 Turbo Diesel...

Lałeś z beczki czy baniaka. Istnieje mobil produkowany w Polsce, który jest do pupy – przerabiałem to na Z5 – po zmianie z Mobila 10W40 na Schella 10W40, raz że silnik zaczął ciszej pracować, a dwa że mniej palił oleju.
Z mojej strony mogę ci polecić Motula, koszt ok 170zl 5L, (mogę dać ci namiar na kolesia, który tym handluje na OCP), bardzo dobry francuski olej, większość podkręcanych TDI na nim jeździ. U mnie przykładowo po 3 000km, które przebyłem nadzwyczaj dynamicznie – jak na mnie – nie zauważyłem ani grama ubytku. Więc moim zdaniem warto go przetestować. Dodam, że mam już 205 000km, więc sporo więcej niż ty.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Puhcio » 6 lut 2009, 16:24

Udesky napisał(a):. Istnieje mobil produkowany w Polsce, który jest do pupy – przerabiałem to na Z5 – po zmianie z Mobila 10W40


Po czym to można poznać ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Udesky » 6 lut 2009, 16:41

Puhcio napisał(a):Po czym to można poznać ?

Jeśli jest z beczki to po niczym, wszystko zależy od zakładu, a na baniaku powinno pisać Made in...,
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Mish » 7 lut 2009, 02:46

Był lany z beczki, a raczej widziałem, że jest jakiś olej w konewce, czyli równie dobrze jego teściowa mogła do niego nasikać... Udesky, ale czy mogą być AŻ TAKIE ubytki?!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Udesky » 7 lut 2009, 08:33

Mish napisał(a):Udesky, ale czy mogą być AŻ TAKIE ubytki?!

A czy wiesz co ci zalali. Oni sami pewnie niewiedzą co w nich jest.
Słyszałem nawet o przypadkach, że ci "mechanicy" zlewali olej z silnika, a później wlewali go ponownie do tego samego samochodu lub do innego.
Ja bym na razie nie dramatyzował i kupił jakiś pewny olej, jeśli zobaczysz także spore, jego z użycie, to w tedy zaczął bym się poważnie zastanawiać.
Pamiętaj też, że twój styl jazdy ma wpływ na to, im dynamiczniej jeździsz tym więcej ma prawa łyknąć. Ale nie:
Mish napisał(a):nawet do 1l/1000km!
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Mish » 7 lut 2009, 14:07

już się wyszalałem autami, a to jest pierwsze MOJEMOJE auto, więc nie wydurniam się ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 02:36
Posty: 167
Skąd: Upadłych Aniołów
Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi

Postprzez Andrew_War » 7 lut 2009, 23:36

Kolego Udesky czy jak Ci tam, z Twoich wypowiedzi wnioskuję wracaj do klubu S(z)kód. :)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Udesky » 8 lut 2009, 00:23

Andrew_War napisał(a):Kolego Udesky czy jak Ci tam, z Twoich wypowiedzi wnioskuję wracaj do klubu S(z)kód.

O co biega. Może podasz powód swojego niezadowolenia? Czy coś co napisałem nie jest prawdą?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6