Lepsze przyspieszenie w deszczowe dni ? – Foto IC
A ja myslalem ze wczoraj to mialem jakies subiektywne wrazenie ze mi KM przybylo w moim DITD. Milo wiedziec ze nie ja jeden tak odczuwam jazde w deszczowy dzien przy temperaturze ponizej 10 st.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Wiecie, ja przy upalnych dniach spodziewam się spadku mocy rzędu 5-15KM.
Dla przykładu powiem wam, że mój znajomy z SCP gry robił program + zmiana turbo od 130KM wersji, przy 22stop, to hamownia pokazała mu jakieś 136KM, a przy ok 5stop. wyszło mu ładne 150KM.
Przy wysokich temperaturach, dobrze by było mieć wskaźnik temperatury oleju, co by nie przesadzić i nie doprowadzić do utlenianiu oleju. Jeden z forumowiczów OCP, przy jeździ przez 10 min po autobahnie z pedałem w podłodze miał temperaturę oleju 120stop – auto to Octavia TDI 110KM zrobiona na 166KM.
Dla przykładu powiem wam, że mój znajomy z SCP gry robił program + zmiana turbo od 130KM wersji, przy 22stop, to hamownia pokazała mu jakieś 136KM, a przy ok 5stop. wyszło mu ładne 150KM.
Przy wysokich temperaturach, dobrze by było mieć wskaźnik temperatury oleju, co by nie przesadzić i nie doprowadzić do utlenianiu oleju. Jeden z forumowiczów OCP, przy jeździ przez 10 min po autobahnie z pedałem w podłodze miał temperaturę oleju 120stop – auto to Octavia TDI 110KM zrobiona na 166KM.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Riki napisał(a):w DiTD mamy chłodnicę oleju.....
w CiTD tez jest...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jezeli chodzi o dymek przy przyśpieszaniu.
Bo na biegu jałowym przy przygazowaniu nic nie kopci. Wystepuje to tylko jedynie przy włoączonym biegu czyli przy obciazeniu. A może to turbo sie kończy?. Chociaz spadku mocy nie zauwazam.
Bo na biegu jałowym przy przygazowaniu nic nie kopci. Wystepuje to tylko jedynie przy włoączonym biegu czyli przy obciazeniu. A może to turbo sie kończy?. Chociaz spadku mocy nie zauwazam.
- Od: 8 sty 2009, 20:09
- Posty: 11
- Skąd: Lodz
- Auto: M6 2.0 CiTD 136km 2003r.
diavollo napisał(a):Jezeli chodzi o dymek przy przyśpieszaniu
to są już o tym założone osobne tematy, nie ma potrzeby znowu ciągnąć tego w innym.
Nawiązując do tematu IC. Mam pytanie czy ktoś z szanownych kolegów wymieniał IC na wydajniejszy lub dokładał dodatkowy. Zamierzam przed chipowaniem zmienić IC na wydajniejszy i zastanawiam się od jakiego wózka włożyc?
Grzyby napisał(a):Po co? Zamierzasz się na okrągło ścigać na torze?
Choćby po to aby cieszyć się mocą dłużej w ciepłe dni. Skoro na serii w ciepłe dni już nie dają rady to co dopiero po programie. Do tego w cale toru nie trzeba, wystarczy parę razy przycisnąć mocniej.
ajjk napisał(a):zastanawiam się od jakiego wózka włożyc?
Sprinter, iveco, albo jakich chinol, coś w tym stylu, ale do tego musisz zrobić orurowanie. Koszt ok 2000zl, części + robocizna. Riki chyba się takim czymś zajmuję więc może ci zrobi taniej. W ori miejsce raczej nic nie dobierzesz, choć mogę się mylić.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
na ogol przyrost mocy przez IC jest niewspolmiernie wielki
z kosztami i problemami montazowymi
mozna by na calej szerokosci grilla w M6
zamontowac indywidualnego IC, ale trzeba odpowiednio doprowadzic tam rury no i zestroic kpl. z cisnieniem i temperaturami
pozdr.
E.
z kosztami i problemami montazowymi
mozna by na calej szerokosci grilla w M6
zamontowac indywidualnego IC, ale trzeba odpowiednio doprowadzic tam rury no i zestroic kpl. z cisnieniem i temperaturami
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):na ogol przyrost mocy przez IC jest niewspolmiernie wielki
z kosztami i problemami montazowymi
Zgadza się, ale wydajnieszy IC + soft zawsze pozwoli na dorzucenie tych 5-10KM (jeśli wtryski i turbo puszczą).
No i co najważniejsze, tak jak pisałem, będzie można cieszyć się pełną mocą niezależnie od temperatury. Bo przy seryjnym IC i sofcie spadek 10% to już ok 15KM i jest to odczuwalne.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):Skoro na serii w ciepłe dni już nie dają rady
Ja nie narzekam, a mam więcej niż seria
Nie zauważyłem też żeby osoby które podnosiły moc pisały o problemach.
Udesky napisał(a):jeśli wtryski i turbo puszczą
jeśli
Widziałem M6 z mocą 175KM. Dziękuję za te chmury dymu
Grzyby napisał(a):Widziałem M6 z mocą 175KM. Dziękuję za te chmury dymu
Może właśnie przez brak Fmica
Grzyby napisał(a):Ja nie narzekam, a mam więcej niż seria
Większość diesli ma więcej niż seria, z moich obserwacji wynika, że gifty wynoszą ok. 5-10%.
Na serii nie jest to aż tak odczuwalne i zależy jak kto jeździ.
Grzyby napisał(a):Nie zauważyłem też żeby osoby które podnosiły moc pisały o problemach.
Bo to nie jest jakiś duży problem, to raczej swego rodzaju dyskomfort.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky
taaa
akurat ci to cos da... wes ze chlopie kup ferarii.. albo kup bmw, one sie lepiej kreca... dobrze zrobiony chip to i tak masz tyle konikow pod nogą ze nawet nie zobaczysz tej nieszczęsnej róznicy....przeciez my nawet nie widzimy roznicy ja sie klima włancza, a przeciez tez parę KM ucieka...
taaa
dorzucenie tych 5-10KM
akurat ci to cos da... wes ze chlopie kup ferarii.. albo kup bmw, one sie lepiej kreca... dobrze zrobiony chip to i tak masz tyle konikow pod nogą ze nawet nie zobaczysz tej nieszczęsnej róznicy....przeciez my nawet nie widzimy roznicy ja sie klima włancza, a przeciez tez parę KM ucieka...
Mazda 6
Pytanie po co wydajniejszy IC?Mam nadzieję że kolega Grzyby tylko żartuje zadając to pytanie. Chipowanie w celu podniesienia mocy i momentu nie ma większego sensu bez podania dodatkowej ilości schłodzonego powietrza. To przecież jedna z podstawowych zasad.Sprawdziłem osobiście w poprzednim moim samochodzie gdzie wydajniejszy IC dał dodatkowo ponad 10 kM. Oczywiście jeśli seryjny IC posiada wystarczającą wydajność nie ma sprawy. Jednak IC w M6 jest raczej mało wydajny o czym świadczą kolegów posty i moje dotychczasowe odczucia podczas jazdy. Jeśli chodzi o dymienie przy mocy 175 kM w M6 to podzielam zdanie kol. Udesky, może potrzeba większej ilości tlenu by spalić zbyt dużą dawkę paliwa (o czym świadczy chmura czarnego dymu). Ponadto decydując się na chiptuning chodzi nam no przynajmniej mi by mieć maksymalną satysfakcję i stabilną pracę samochodu. inaczej szkoda pieniędzy chyba, że ktoś chce się chwalić, że ma chiptuning bez efektu.
Ostatnio edytowano 9 cze 2009, 22:17 przez ajjk, łącznie edytowano 1 raz
ajjk
ucelowałes kolego w sedno sprawy dobry chiptunig uwzglednia różne parametry nawet IC, i tym rozni sie od box-a
Chipowanie w celu podniesienia mocy i momentu nie ma większego sensu bez podania dodatkowej ilości schłodzonego powietrza
ucelowałes kolego w sedno sprawy dobry chiptunig uwzglednia różne parametry nawet IC, i tym rozni sie od box-a
Mazda 6
ajjk napisał(a):Jeśli chodzi o dymienie przy mocy 175 kM w M6 to podzielam zdanie kol. Udesky może potrzeba większej ilości tlenu by spalić zbyt dużą dawkę paliwa
I właśnie dlatego zagości u mnie Fmic, może po wakacjach, w celu wyeliminowania dymienia w ciepłe dni, które może nie jest znaczne, ale nie po drodze mi z zasadą "diesel musi dymić", no chyba, że będzie już pod maską docelowe 18xKM.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):. Riki chyba się takim czymś zajmuję więc może ci zrobi taniej
mogę dać kontakt do osoby która się tym zajmuje... ale diesli z zasady nie tyka więc....
P.S
Większy IC zawsze ma sens.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6