marcili napisał(a):maxkls napisał(a):marcili napisał(a):To jak to jest z tym zaślepianiem. 
Zaślepiałem w Zaniemyślu w sierpniu 2008 EGR (bez czujnika położenia) i nie było problemu do wczoraj – kontrolka żarowa wymrugała mi błąd P0403
Silnik RF3F, czyli ma przeplywomierz a on z czasem wylapie zaslepienie egr
 
Ok to już jedno wiem a teraz co mam zrobić 

A) Zdjąć zaślepkę i wymienić EGR (był nieszczelny) 

B) W jakiś nieznany mi sposób oszukać komputer / przepływomierz na kolejny rok 
Dzięki z góry za odpowiedz
Marcili
 
Witam,
Odpowiedzi nikt nie udzielił więc mam inne pytanie do Maxkls a mianowicie o jaki przepływomierz chodzi który wyłapie z czasem nawet po roku zaślepienie EGR??
Czy chodzi i przepływomierz MAF ten w obudowie filtra??
Czy możesz rozwinąć myśl w jaki sposób te oddziaływanie działa 
I czy jeżeli komp pokazuje błąd to jest w tym momencie w trybie testowym / awaryjnym i dlatego nie zasila obu elektrozaworów EGR w wyniku czego brak jest podciśnienia na siłowniku EGR 
PS. Dla wyjaśnienia otrzymałem błąd jednoczesznie P0403 oraz P0380 (układ świec żarowych). Wyjąłem obudowę filtra, sprawdziłem cały układ podciśnieniowy. Co do P0380 to przekaźnik działa, napięcie jest, świece grzeją, bezpiecznik ok.
Pogrzebałem pogrzebałem i zresetowałem kompa. Oba błędy znikneły – ciekawe za jaki czas się znowu błąd ukaże i z czego ten błąd P0380 się pokazał 

 Wcześnie miałem P0380 kilka razy ale po zmianie bezpiecznika błąd sam się zresetował.
Pozdrawiam
M.