Diesel uszkodzony motor ok 80 tkm na 99,9% przez wtrysk

Postprzez Enduro » 14 maja 2009, 12:08

baco napisał(a): Oprócz tego przytarty wałek rozrządu...

ale dlaczego walek sie przytarl?
tego nie rozumiem troche,
bo to nie ma nic wspolnego z tlokiem...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 14 maja 2009, 12:19

Jaksa napisał(a):nikt nie zdemontuje głowicy z dobrego silnika ( bo i po co ?

mi takiego cos sie osobiscie przydazylo...
z kpl. silnika odkrecilem glowice, bo u znajomego byla taka potrzebna,
bo przytarl sie walek zaworowy, prawdopodobnie przez nieidealny montaz i dlatego mam teraz motor, bez glowicy na stanie (ale od lifta!)
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez freshbratek » 14 maja 2009, 16:51

ja mam pytanie odnosnie wtrysków:)
czy je sie wymienia co jakiś konkretny czas? ilość przejechanych km?lata pracy?
czy póki auto smiga to nie pchać łapiszy :)
bo jesli wymieniać to chyba komplecik?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez baco » 14 maja 2009, 19:05

Enduro napisał(a):dlatego mam teraz motor, bez glowicy na stanie (ale od lifta!)


no to mi nie pomogłeś...
Początkujący
 
Od: 11 paź 2008, 22:43
Posty: 6

Postprzez Jaksa » 14 maja 2009, 21:37

freshbratek napisał(a):czy je sie wymienia co jakiś konkretny czas
Nie ma na to recepty , najlepiej wymontowac i sprawdzic na maszynie ( w Mabi )
freshbratek napisał(a):jesli wymieniać to chyba komplecik?
Naturalnie , w przypadku DiTD mozna wymienic same koncówki ( koszt 4 sztuk ok 1000 zł to nie CR ) Jak Forte nie pomaga to Mabi zawsze wyleczy ;) Tak na marginesie , nie słyszałem aby ktoś z klientów wymieniał wtryski w DiTD...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 14 maja 2009, 23:15

Jaksa napisał(a):nie słyszałem aby ktoś z klientów wymieniał wtryski w DiTD


noo.. "niezniszczalny" temat..
freshbratek tak jak Ci mówiłem.. wtryski zostaw w spokoju.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł Mo » 14 maja 2009, 23:37

Jaksa napisał(a):Naturalnie , w przypadku DiTD mozna wymienic same koncówki ( koszt 4 sztuk ok 1000 zł to nie CR ).

1000zł za komplet wtrysków to całkiem atrakcyjna cena. :)


Jaksa napisał(a):Tak na marginesie , nie słyszałem aby ktoś z klientów wymieniał wtryski w DiTD...

To znaczy, że wtryski w DiTD zwykle mają się dobrze??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez stoncar » 24 maja 2009, 22:31

nie jest to odosobniony przypadek.u mnie w warsztacie stoi mazda z identycznie rozpadniętym tłokiem czwartego cylindra.reszta tłoków idealna,ale blok porysowany i śmieci z tłoka zmęczyły turbinkę.
auto sprowadzone,podejrzewam,że tłok się przegrzał w wyniku kiepskiego smarowania,być może za mało oleju lub za małe ciśnienie.
na panewkach wałka rozrządu(w rowkach) dziwne drobniutkie wiórki.pewnie panewki wału też kiepskie-nawet nie zaglądam-szukam silnika.
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2008, 20:42
Posty: 5
Skąd: ziębice
Auto: MPV 2.0d 136 2004r

Postprzez Enduro » 24 maja 2009, 23:32

wymiana!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 24 maja 2009, 23:32

A czy ktos jest procz Mabi w stanie jakkolwiek sprawdzic przynajmniej zgrubnie stan wtryskow? U mnie slychac metaliczne klepanie w calosci zakresu obrotow wprawdzie bardzo delikatnie, ale nieco niepokojaco. Poza tym w nocy daje sie zauwazyc przy mocnym depnieciu kopec we wstecznym, ale jakis taki przezroczysty (pewnie wyfiltrowany przez DPF) – dosc rzadko go widze, ale jednak – musi mi ktos swiatlami przyswiecac zeby bylo widac. Zreszta Jarek slyszal ze jakos tak nie za rowno chodzi... Oslabienia nie wyczuwam, ale za to wyczuwam rozne przyspieszenia na roznych obrotach juz powyzej 2000 tak jakby potencjometr gazu cos niekontaktowal i moze to to, a moze wlasnie wtrysk...? Zadziwiajace najbardziej w tym gazie jest to, ze jak sie w zakresie 1500 lekko (3 milimetry) wcisnie gaz to potrafi silnik wejsc na 2400. A jak na 2400 tez o tyle samo to zaledwie na 2600 wejdzie. Moze to normalne (turbina?), ale nei wiem, wiec tez opisalem ;P :)

Generalnie troche przerazajaca perspektywa...

PS. A nawet jesli w Mabi koniecznie to ktos wie ile to moze kosztowac? Moze warto? Chyba nie trzeba zbyt wiele silnika rozkrecac...?

PS2. Po tym Forte zniknelo chyba to co Ci Jarku chcialem pokazac, juz miedzy 1400 a 1600 normalnie, jak w innych zakresach jest, ale to slyszales lekkie nierownosci i metalizowany dzwiek jakby jeden cylinder nadal jest i malo to fajne.
Ostatnio edytowano 24 maja 2009, 23:39 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 24 maja 2009, 23:35

najprosciej i najpewniej pod tester w ASO
kontrola bledow, wypalanie DPF-a,
no i kalibracja
ona prawde powie!
nikt inny!
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 24 maja 2009, 23:38

krzych napisał(a): nawet jesli w Mabi koniecznie to ktos wie ile to moze kosztowac
Ktos wie :P samo sprawdzenie ( gdy masz wymontowane) 250 zł kpl.

P.S. Krzysiu , wymiana sprzegła vacum pomogła.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 24 maja 2009, 23:41

Odnosnie sprzegla to jeszcze pogadamy ;)

Enduro, kalibracja przebiegla ok, czy to oznacza ze nie musze jechac do Mabi? Czy moge miec pewnoesc czy lepiej zaplacic 250 + wymontowanie?

Jarku, a ile biora za demontaz? :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 24 maja 2009, 23:44

krzych napisał(a):Enduro, kalibracja przebiegla ok, czy to oznacza ze nie musze jechac do Mabi? Czy moge miec pewnoesc

tak!
E.
Ostatnio edytowano 24 maja 2009, 23:50 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 24 maja 2009, 23:44

krzych napisał(a):ile biora za demontaz
Drugie tyle + uszczelka pokrywy 90 + uszczelki pod wtryski 80...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 24 maja 2009, 23:52

Łomatko, to ja chyba podziekuje skoro Enduro mowi, ze wystarczy to co juz mi robiles... Za drogo ciutke.

Mam nadzieje, ze nie bede kiedys zalowal.

PS. Zaraz zaloze watek o emulatorze DPF – troche potrwa, bo mam duzo do napisania (30 min? wiec jutro juz raczej), ale chcialbym abyscie obaj pouczestniczyli w tym watku wiec korzystam z okazji zeby Wam powiedziec :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 19:41

Enduro, Jarku, jeszcze jedno pytanie...

Dzis (to jakies dziwaczne jest, bo raz jest raz nie) klepalo mi metalicznie cosik przy lekkim obciazeniu (bo przy mocnym to juz silnik zaglusza). Probowalem to nagrac na komorce kiedys, ale jakos nie zbiera za dobrze, wiec chyba nici (ale sprawdze jeszcze). Ale nie w tym rzecz... To co pisalem wczesniej o wcisnieciu gazu lekkim i rosnacych obrotach jakbym wcisnal bardzo – zaobserwowalem ze jest gorzej niz to co napisalem, bo jest tak:

1. Wciskam pedal gazu stabilizujac noge na 2500 obrotow (oczywiscie bez biegu i sprzegla) i czekam.
2. Po okolo 30 sekundach, obroty zaczynaja rosnac aby w ciagu kilku sekund dojsc do 3000 orotow na minute... ale to nie koniec...
3. Czekam kolejne pol minuty a tu obroty... zaczynaja spadac do 2500!
4. Czekam kolejne pol minuty i znow 3000
5. kolejne i 2500
i tak w kolo Macieju (sorry Macku ;) )

Czyzby wtrysk ktorys mial kaprysy a silnik z opoznieniem (ale az tak duzym???) go korygowal? Udalo mi sie tez zaobserwowac to podczas jazdy, al etylko raz, wiec upewnie sie jeszcze na jakiejs dlugiej prostej kiedys jak bedzie okazja.

Panowie, modle sie, zeby to byl pedal gazu, ale jakos nie wyobrazam sobie, zeby o 500 obrotow na minute potrafil jezdzic i to jeszcze w dodatku z taka dokladnoscia co jakis konkretny okres czasu i do tego jeszcze raz w dol a raz w gore.... Deko PODEJRZANE.

Need help! Taki komplet (metaliczne klepanie + obroty) zaiste powoduje u mnie stan przedzawalowy...

PS. Bede to obserwowal czy jak nie klepie to czy obroty tak samo plywaja, ale to juz zaleznie od okazji jakie sie beda nadarzac, bo nie da sie tym nijak sterowac ani temu "pomagac" czy wywolywac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 19:42

krzych napisał(a):Enduro, Jarku, jeszcze jedno pytanie...

Dzis (to jakies dziwaczne jest, bo raz jest raz nie) klepalo mi metalicznie cosik przy lekkim obciazeniu (bo przy mocnym to juz silnik zaglusza). Probowalem to nagrac na komorce kiedys, ale jakos nie zbiera za dobrze, wiec chyba nici (ale sprawdze jeszcze). Ale nie w tym rzecz... To co pisalem wczesniej o wcisnieciu gazu lekkim i rosnacych obrotach jakbym wcisnal bardzo – zaobserwowalem ze jest gorzej niz to co napisalem, bo jest tak:

1. Wciskam pedal gazu stabilizujac noge na 2500 obrotow (oczywiscie bez biegu i sprzegla) i czekam.
2. Po okolo 30 sekundach, obroty zaczynaja rosnac aby w ciagu kilku sekund dojsc do 3000 orotow na minute... ale to nie koniec...
3. Czekam kolejne pol minuty a tu obroty... zaczynaja spadac do 2500!
4. Czekam kolejne pol minuty i znow 3000
5. kolejne i 2500
i tak w kolo Macieju (sorry Macku ;) )

Czyzby wtrysk ktorys mial kaprysy a silnik z opoznieniem (ale az tak duzym???) go korygowal? Udalo mi sie tez zaobserwowac to podczas jazdy, al etylko raz, wiec upewnie sie jeszcze na jakiejs dlugiej prostej kiedys jak bedzie okazja.

Panowie, modle sie, zeby to byl pedal gazu, ale jakos nie wyobrazam sobie, zeby o 500 obrotow na minute potrafil jezdzic i to jeszcze w dodatku z taka dokladnoscia co jakis konkretny okres czasu i do tego jeszcze raz w dol a raz w gore.... Deko PODEJRZANE.

Need help! Taki komplet (metaliczne klepanie + obroty + czasem pierd) zaiste powoduje u mnie stan przedzawalowy...

PS. Bede to obserwowal czy jak nie klepie to czy obroty tak samo plywaja, ale to juz zaleznie od okazji jakie sie beda nadarzac, bo nie da sie tym nijak sterowac ani temu "pomagac" czy wywolywac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 25 maja 2009, 20:26

krzych napisał(a):bo jest tak:
1. Wciskam pedal gazu stabilizujac noge na 2500 obrotow (oczywiscie bez biegu i sprzegla) i czekam.
2. Po okolo 30 sekundach, obroty zaczynaja rosnac aby w ciagu kilku sekund dojsc do 3000 orotow na minute... ale to nie koniec...
3. Czekam kolejne pol minuty a tu obroty... zaczynaja spadac do 2500!
4. Czekam kolejne pol minuty i znow 3000
5. kolejne i 2500........

troche to nietypowe,ale moze to rzeczywiscie padal gazu
czyli jego potencjometr szwankuje
-wymontuj go przeczysc, nasmaruj odp. plynami kontakt.
i moze pomierz jego opornosc...
to wiele wyjasni lub wyelimunuje a i koszt niewielki..
polecam!potem pomyslimy....
nie podejrzewam, ze to wtrysk, bo on sam jeden lub wszystkie do kupy, nie moga podnoscic obrotow.
Aby one wzrosly musi byc podana odpowiednia tzn. dodatkowa dawka paliwa (wtrysk) a za to odpowiedzialny jest PCM
a nim steruje pedal gazu...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 25 maja 2009, 20:42

No wlasnie tak podejrzewalem, ze to deko zbyt duza roznica w obrotach i za dlugo trwa skoro ECU co cykl cylindra stara sie wyrownywac wtryski itp. Aczkowiek musialem sie upewnic, bo przeciez teoretycznie mogloby to byc jakies dziwne uszkodzenie ktore w jakis "cudowny" sposob opoznia sygnaly... No dobra, moze troche czaruje juz teraz... ;P Nie wiem, generalnie troche sporo dziwnych akcji na raz (lub na przemian) sie dzieje, i stad moje obawy. Jak nie to to tamto. Musze w koncu zrobic cos z tym sprzeglem od Vacu to moze przestane wreszcie sluchac silnika, bo to ono w sumie najbardziej mnie irytuje, a pozniej czlowiek slucha [tiiit]... ;P (ale i tak metaliczne klepanie bedzie mi chodzic po glowie). Gdyby to nie byla taka droga zabawa to juz bym mial nowe wtryski :P (albo jeden)

A! Bym zupelnie zapomnial, dzieki Enduro :) Szkoda, ze nie mozesz posluchac :) (a wlasnie, czas na obrobke dzwieku i kombinacje z mikrofonami...)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6