Jaksa napisał(a): koła alternatora ( to sprzegło alternatora , gdy sie zaciera stwarza spore opory ktorych nie moze pokonac pasek i piszczy , wymiana samego paska pomaga tylko na jakis czas )
No dobra ale... wymieniałem ostatnio łożyska w rolce napinacza, w rolce prowadzącej, specjalnie sprawdzałem pracę rolki na alternatorze – chodziła płynnie, lekko bez jakichkolwiek wyczuwalnych oporów, luzów, po szybkim przekręceniu i zatrzymaniu dało się wyczuć pracę sprzęgiełka która wg mnie była prawidłowa. Złożyłem wszystko do kupy na starym pasku, wcześniejsze świergolenie zniknęło definitywnie, jednak po kilku dniach po dłuższej jeździe daje sie słyszeć delikatne świergolenie szczególnie podczas jazdy przy zmianie biegów np. dwójka gaz sprzegło przed wbiciem trójki i w momencie wysprzęglenia słychać ten dźwięk – pyt. czy to pasek (nie znam jego przebiegu, ale na nowy nie wygląda) czy napinacz??