piszczy pod maską

Postprzez adkar » 28 mar 2007, 19:19

dokladnie w okolicach paska od alternatora
sa dwie wersje : albo rolka napinajaca, albo kolo prz alternatorze po ktorym chodzi pasek
czy mial ktos taka przypadlosc?
auto ma przebie 120 tys
adkar
 

Postprzez Fasola » 28 mar 2007, 20:53

sprawdz czy po podworku chodzi kot jak dotychczas to robil.jesli nie to............posnies delikatnie maske....i obserwuj co sie dzieje...........


P.S czy ten objaw cichnie? po nagrzaniu sie silnika badz po wylaczeniu swiatelek??????
jesli tak to wskazaywalo by na alternator. a moze tez sam pasek jest wadliwy....
Fasola
 

Postprzez xANDy » 28 mar 2007, 22:44

Weź butelkę z wodą i jak tak sobie popiskuje – polej wodą wszystkie paski, które masz w zasięgu wzroku (tylko dobrze patrz)...
Piszę poważnie!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Wojo » 3 kwi 2007, 13:53

Co ile w Madzi należy albo trzeba wymienić pasek napędu osprzetu.
I czy oznaczenie 8PK1230 cONTI.?
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez yetimar » 19 kwi 2007, 22:24

u mnie coś piszczało wymieniłem 4 paski i nie piszczy po co się zastanawiać co piszczy jak jeden zaczął to i drugi zacznie za chwilę wymień wszystkie 4 paski koszt łącznie z wymianą 100zł
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2005, 01:09
Posty: 52
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda cx7 2.2d 2009 po liftingu.

Postprzez Jaksa » 20 kwi 2007, 21:31

yetimar napisał(a): 4 paski koszt łącznie z wymianą 100zł
Do M6 jest jeden szeroki i nie za taką kaske jak napisałes ( mam na mysli oczywiscie oryginalny pasek )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez yetimar » 20 kwi 2007, 21:56

acha jak tak to OK
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2005, 01:09
Posty: 52
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda cx7 2.2d 2009 po liftingu.

Postprzez Jaksa » 20 kwi 2007, 22:13

Kosztuje cos ok 180 zł , wymiana razem z paskiem rozrządu czyli co 120 tys. km. lub jak kto woli po sprawdzeniu wizualnym ;) jak nam wszystkim wiadomo po zniszczeniu / zerwaniu tego paska silnik i tak dalej bedzie pracowal. ( pasek napedza alternator oraz pompe klimatyzacji )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pawnik » 20 kwi 2007, 22:48

a przy okazji, po jakim czasie należy wymienić pasek rozrzadu jeżeli nie osiągnie się owych 120 tyś. km??? (guma się przecie starzeje)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Riki » 20 kwi 2007, 23:03

Pawnik mysle ze po 5 latach.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez matek » 29 wrz 2007, 23:46

Nie wiem czy ja dobrze trafiłem ale może wy wiecie co to jest sprzęgiełko alternatora które po uszkodzeniu zatarło mi łożysko w obu rolkach napinających pasek klinowy w mazdzie 6 diesel 2004r, 96 tyś przebiegu, podobno nie ma tego w polskich serwisach a w niemczech kosztuje ok 900pln + 140euro kosztów przesylki. A może jest jakis zamiennik z innego auta czy cos takiego :(
matek
 

Postprzez matek » 29 wrz 2007, 23:49

do postu wyżej
prawidłowa nazwa którą mi przekazano to- SPRZęGIEłKO KIERUNKOWE OD ALTERNATORA <glupek2>
matek
 

Postprzez Jaksa » 30 wrz 2007, 00:12

matek napisał(a):140euro
Tyle kosztuje całe kółko od alternatora , dostaniesz w kazdym ASO w polsce ( na zamówienie raczej )
matek napisał(a):które po uszkodzeniu zatarło mi łożysko w obu rolkach napinających pasek klinowy
Łozyska mozna wymienic za grosze , chyba ze masz uszkodzony cały napinacz ( tego nie napisałes ) raz juz wymieniałem ( cały kompletny kosztuje 940 zł )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez amra1973 » 1 cze 2009, 15:31

xANDy napisał(a):Weź butelkę z wodą i jak tak sobie popiskuje – polej wodą wszystkie paski, które masz w zasięgu wzroku (tylko dobrze patrz)...
Piszę poważnie!


Trochę odświeżam stary post.
U mnie piszczy pod maską, gdy uruchamiam zimny silnik, szczególnie gdy powietrze jest wilgotne. Piszczenie utrzymuje się przez krótki okres do momentu lekkiego rozgrzania.
Ostatnio gdy jechałem w sobotę podczas opadów deszczu, trwało to trochę dłużej, pojawiało się też gdy wjeżdżałem w kałużę.

Stąd pytanie jaki to ma związek z polewaniem paska?

Czy to może być rolka alternatora?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Grzyby » 1 cze 2009, 15:53

To na 90% wina samego paska. To on się ślizga i piszczy. Może pomóc naciągnięcie. Lub wymiana.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez amra1973 » 1 cze 2009, 17:32

Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska. To on się ślizga i piszczy. Może pomóc naciągnięcie. Lub wymiana.


Też mam taką nadzieję, tym bardziej że teraz w drodze powrotnej po pracy specjalnie nasłuchiwałem odgłosów spod maski i nic niepokojącego podczas uruchamiania nie słyszałem, a auto stało 8 godzin więc silnik był dostatecznie wychłodzony.
Oczywiście cały dzień było słonecznie.

Ponadto przed tygodniem byłem w ASO na wymianie IC, więc myślę że gdyby łożysko chałasowało, zauważonoby to.

Na wszelki wypadek za tydzień wymieniam olej u Jaksy, więc przy okazji poproszę o skontrolowanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Enduro » 1 cze 2009, 19:31

Porek napisał(a):A nie zmieniałeś ostatnio paska od alternatora? Może trzeba go troszeczkę podciągnąć?

pasek wielorowkowy ma samonapinacz!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 1 cze 2009, 19:36

Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska. To on się ślizga i piszczy. Może pomóc naciągnięcie.

w M6 nie mozna paska napinać,
bo wszystkie modele mają samonapinacz,
ktory nie ma żadnej regulacji!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 1 cze 2009, 22:00

Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska
i koła alternatora ( to sprzegło alternatora , gdy sie zaciera stwarza spore opory ktorych nie moze pokonac pasek i piszczy , wymiana samego paska pomaga tylko na jakis czas )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez amra1973 » 2 cze 2009, 00:04

Jaksa napisał(a):
Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska
i koła alternatora ( to sprzegło alternatora , gdy sie zaciera stwarza spore opory ktorych nie moze pokonac pasek i piszczy , wymiana samego paska pomaga tylko na jakis czas )


ale u mnie te objawy sa bardzo słabe i od dawna się nie nasilają, a po raz pierwszy usłuszałem piszczenie przed kilkoma miesiącami (nawet nie pamiętam kiedy).
Dzisiaj rano powietrze było dość wilgotne i efekt piszczenia słyszalny był tylko przez kilka sekund, do momentu ruszenia autem, a po południu nawet na sekundę nic nie pisnęło.
Czy zacierające się koło alternatora wydaje jakiś specyficzny dźwięk, czy tez jest praktycznie nie do wychwycenia?

Ciągle mam nadzieję, ze usuniecie problemu bedzie mało kosztowne... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6