Pukanie w silniku i duże branie oleju

Postprzez Enduro » 23 cze 2010, 09:58

Myjk napisał(a):Tylko że momentalnie wyłączył silnik po pierwszym stuku...

i to jest podstwa szansy na naprawe, pod warunkiem ze uprzednio nikt nie grzebal w silniku...
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brzegdolny » 23 cze 2010, 14:43

Niestety miałem rację – panewka.
Może dostaniesz gdzieś (tak jak mi się udało) wał nominalny. Niestety ja za swój z panewkami dałem 2800.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Enduro » 23 cze 2010, 19:39

brzegdolny napisał(a):Niestety miałem rację – panewka.
Może dostaniesz gdzieś (tak jak mi się udało) wał nominalny. Niestety ja za swój z panewkami dałem 2800.

dostales kpl. nowy w nominale
czy zdemontowany z panewkami .?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brzegdolny » 23 cze 2010, 21:59

Zdemontowany z panewkami....chyba.
Nowy kpl. w nominale to chyba inne pieniądze.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Enduro » 23 cze 2010, 22:40

brzegdolny napisał(a):Zdemontowany z panewkami....chyba.
.

jesli pomylili panweki miejscami to odbije sie to na ich zywotnosci
w takich przypadkach bardzo wazne jest aby ich nie pomylic
choc z doswiadczenia wiem, ze pomimo dobrze wygladajacych panewek –
jaki i powierzchni walu, dopiero kontorla na maszynie powie prawde..
dlatego zalecam, zawsze ! skontrolowac wal przed montazem,
aby unikanac nerow no i kosztow...
a Tobie szerokosci...nie zamulaj ,i w deche, aby diesel sie nauczyl...
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brzegdolny » 24 cze 2010, 07:14

Coś mi się zdaje, że coś jest nie tak z motorem. Dziwnie chodzi na 1 i 2 biegu, tzn. klekocze. Brak kultury pracy jakby silnik był od samochodu z lat siedemdziesiątych. Przy delikatnym ruszaniu (obroty do 2000 ) lekko szarpie na sprzęgle i silnik głośno chodzi. Jak mu dodam gazu jest lepiej. Może to problem jednego nie w pełni sprawnego trysku, może tak ma być na dotarciu albo zamienili panewki. Miałem jutro jechać do mechanika, ale chyba nie dostanę zamówionego wtrysku na czas. Dodam że silnik nawet minimalnie nie kopci. papa
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Jaksa » 24 cze 2010, 22:42

Czytam , czytam i nie wiem , czy naprawdę nikt z mechaników nie umie wykonac dobrze swojej roboty ??? Jak mozna oddac nie sprawny samochód , kto montuje uzywane panewki ktore byly osadzone w innych korbowodach ??? Nadgarstki mi opadły ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 24 cze 2010, 22:58

Jaksa napisał(a):..... kto montuje uzywane panewki ktore byly osadzone w innych korbowodach ???...........

juz kiedys porównywałem takie zamiany/podmiany lub niewymiany
z kobiecymi, niezbyt zużytymi podpaskami.. czyli jeszcze takimi w sumie okay!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez look13 » 24 cze 2010, 23:27

Jaksa napisał(a):Czytam , czytam i nie wiem , czy naprawdę nikt z mechaników nie umie wykonac dobrze swojej roboty ??? Jak mozna oddac nie sprawny samochód , kto montuje uzywane panewki ktore byly osadzone w innych korbowodach ??? Nadgarstki mi opadły ....


Jak Ci napisze, że ten pierwszy powiedział "jedź nie przejmuj się chłopok to gdzieś z góry puka, nalejemy szmeka doklepie sie, będzie dobrze" to mi samemu ręce opadły. Dobrze, że uparłem się na to żeby miskę ściągnął bo by jeszcze gdzie bokiem wszystko wylazło.
No ale takie są uroki mazdy, że dobre serwisy są w większych miastach :|
PS. Oczywiście autko zholowałem dla bezpieczeństwa do domu :)
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 14:51
Posty: 29
Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych

Postprzez Jaksa » 24 cze 2010, 23:29

Tak <lol> pamietam , bardzo dobre porownanie .... jak kolega miał fart i dostal dobry wał , mechanik powinien go oddac do szlifu , zamowic panewki ( mazda posiada 3 wymiary ) nie kosztuja fury kasy ( korby ok 350 zł i głowne 380 zl ) i miałby z banki problem dolu silnika , teraz bedzie sie zastanawial czy aby znowu nic sie nie obróci – szkoda czasu i pieniedzy własciciela . ( to taka moja ocena ) Siedze w tym temacie 19 lat , silników zrobilem dosc duzo zaczynajac od budy GC koncząc na GG nigdy zaden motor nie wrocil z reklamacją dlatego nie rozumiem polskich mechaników , nie robił mazdy , nie wie co i jak niech powie " Panie , nie zrobie bo nigdy nie robilem mazdy " to chyba lepsze niz udawac super fachurę . Dostaję duzo maili jak i telefonów od klientów ktorzy proszą o pomoc w zkladaniu silnika bo mechanik nie zna tematu ani momentow dokrecania srub . Taką ciekawostka ktora ostatnio widziałem po zdjeciu miski było wyciecie gumowką kawałka plastra celem dostania sie do 4 korby ( Robert Ty znasz budowe silnika mazdy ) wniosek ? Gdy panewka sie obraca zawsze uszkadza wał /czop , nowa panewka wyciszy silnik na chwile – to nie jest fachowa naprawa.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 25 cze 2010, 08:45

Jaksa napisał(a):..1. teraz bedzie sie zastanawial czy aby znowu nic sie nie obróci .....

2. " Panie , nie zrobie bo nigdy nie robilem mazdy " to chyba lepsze niz udawac super fachurę . ....

3. ... proszą o pomoc w zkladaniu silnika bo mechanik nie zna tematu ani momentow dokrecania srub .

4. Taką ciekawostka ktora ostatnio widziałem po zdjeciu miski było wyciecie gumowką kawałka plastra
celem dostania się do 4 korby ....

5. Gdy panewka sie obraca zawsze uszkadza wał /czop ....

ad 1. jak tak się stanie to i mostek mocujący wał też przytrze, a wtedy naprawa jest dośc problematyczna
lub blok jest do wymiany, gdyż mostki są spasowane z blokiem i nie podlegają wymianie....

ad 2. niewielu potrafi się do swoich błędów przyznać lub o swojej niewiedzy zakumunikować

ad 3. tak jak ja ostatnio ;) ale ja jak nie wiem, to pytam do bólu i to w wielu miejscach...

ad 4. a tego skośnookiego konstruktora, który przez niedostępność dwóch śrubek (wiadomo których),
przymusza do demontażu silnika lub do sporej gimnastyki po to generalnie, aby odkęcić alu/plaster,
aby dojść do wału itp...to bym go normalnie za jajca powiesił...absolutnie !

ad 5. no i ewentualnie mostek mocujący no i korbowód , kolei należy raczej wymienić na taki sam,
tzn. o takiej samej symbolice producenta, bo różnice wagowe mędzy nimi są spore ( ponad 30 gram ) !

pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brzegdolny » 5 lip 2010, 07:36

Już wszystko się wyjaśniło. Byłem na wymianie wtrysku i poinformowałem o moich uwagach.
Mechanik bez problemu zdiagnozował usterkę- zatarte sprzęgiełko alternatora powoduje na małych obrotach wpadanie w wibrację paska. Pasek dostaje wibracji i z tego powodu podczas ruszania daje się usłyszeć stukot, wibracje i pisk (muszę to szybko zrobić, aby cieszyć się odgłosem wspaniałej pracy silnika).
Po wymianie wtrysku silniczek chodzi jak ta lala. <spoko>
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Enduro » 5 lip 2010, 18:02

brzegdolny napisał(a):.....
Po wymianie wtrysku silniczek chodzi jak ta lala. <spoko>

to okay!
szerokosci...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6