Po odpaleniu na zimno wielkie obłoki niebieskiego dymu.

Postprzez skubiszek » 21 maja 2010, 13:30

szczyt szczytów... niedługo się okaże że powiedzmy audi a4 będzie miało swój przód a tył z passata.....

silnik skompletowany z dwóch i jeszcze nie tych co potrzeba...

to powiedz mi jak to jeździło....?
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Grzyby » 21 maja 2010, 15:43

Lorento, w dieslu poliftowym są 2 filtry oleju :)

Hmm, a niedawno ktoś się zastanawiał czy dół od polifta pasuje do przedlifta... Jak widać pasuje.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 21 maja 2010, 17:40

brzegdolny napisał(a):Jak się okazało blok silnika jest z Mazdy po lifcie tzn. DPF i dla tego są dwa filtry oleju....
i ma racje...jest to mozliwe!
brzegdolny napisał(a):Witam.
..... Czy ktoś może mi oględni powiedzieć czym różnią się silniki od M6 a Mazdą MPV ? Chodzi mi o silnik diesla 2,0 136 KM.

prawie nie ma zadnych!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zapalek » 21 maja 2010, 19:42

wracając do tematu ....postawiona diagnoza przez was to albo zaworki elektromagnetyczne na przednim wzmocnieniu(nie wiem do końca o jakie te zaworki chodzi) albo zawór SCV jest przyczyną nierównej pracy i skaczących obrotów na zimnym silniku.może ktoś jeszcze ma jakieś inne podejrzenia to proszę o poradę zanim kupie ten zawór ,który troche jednak kosztuje.przeczytałem w innym pokrewnym temacie;
viewtopic.php?f=91&t=76092
że pomogło ściągniecie filtra powietrza i przeczyszczenie przepływomierza.co wy na to <co?>

mam jeszcze jedno pytanko.otóż w tej chwili jestem samochodem w Norwegii i zastanawiam sie czy pokonanie 1500km bedzie jakimś większym problemem z tą małą wadą <co?> dzięki z góry za pomoc wszystkim.pozdrawiam
zapalek
 

Postprzez Jaksa » 22 maja 2010, 21:43

To nie mogli zamontowac "plastra "od przed lifta ? Tam filtr jest z przodu <lol> bloki sa takie same , mysle ze gdy nie bedzie juz uzywanych motorów z przed lifta trzeba bedzie wkładac po liftowe doly ....Pytanie czy bedzie to oplacalne ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez brzegdolny » 23 maja 2010, 20:19

Niestety z powodu powodzi musiałem przerwać remont i jechać madzią do domu zabezpieczyć się przed zalaniem.
Mechanik wykluczył wtryski. Po sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach też nic nie wyszło tzn. nie ma większych różnic, ale powtórzy badanie dokładniejszym przyrządem pomiarowym. Dymienie które nie występuję zawsze to mały pikuś. Mechanika bardziej martwi "rzucanie silnikiem na wolnych obrotach po odpaleniu na zimno . Typ silnika tzn. składak posiadający elementy z dwóch silników też nie ułatwia zadania. Poza wyciekiem z pod miski olejowej to nic nie zostało wykryte. <nie>
Muszę powiedzieć, że przynajmniej serwis jest uczciwy, bo za wszelkie dotychczasowe działanie trwające dwa dni (a byłem ich naocznym świadkiem) zażądano 50 zł.
Jutro ponownie odstawiam madzię do warsztatu. Podpowiem żeby sprawdzili przepływomierz powietrza.
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? <płacze>
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Enduro » 23 maja 2010, 20:46

brzegdolny napisał(a):Niestety z powodu powodzi musiałem przerwać remont i jechać madzią do domu zabezpieczyć się przed zalaniem.
Mechanik wykluczył wtryski. Po sprawdzaniu ciśnienia w cylindrach też nic nie wyszło tzn. nie ma większych różnic, ale powtórzy badanie dokładniejszym przyrządem pomiarowym.

a tego to nie rozumiem, bo ale zmierzyl albo nie...
brzegdolny napisał(a): Mechanika bardziej martwi "rzucanie silnikiem na wolnych obrotach po odpaleniu na zimno .
Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? <płacze>

rzucanie na wolnych to albo niedowazenie walu,2M, tlokow itp..w co osobiscie watpie,
no bo przedtem auto chodzilo jako tako:tzn.: okay lub nieidealne/ nierowne spalanie...
tymi innymi elementami innego silnika nie zaprzataj sobie glowy, pod warunkiem, ze ten kto przedtem naprawial, zrobil to solidnie i z pewna wiedza tech.
typuje wykonac jeszcze raz pomiar cisnienia na cylindrach ( podaj je na forum)
to pomyslmy ...
powodz!
E
Ostatnio edytowano 24 maja 2010, 00:37 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zapalek » 23 maja 2010, 23:04

a co z tym zaworem SCV? sprawdzałeś? może to rzeczywiście jest powód <nauka> ja niestety na razie nie moge zasiegnąć rad specjalistów w warsztacie bo jestem za granicą ale po powrocie musze zlikwidować ta usterkę (skaczących obrotów na zimnym silniku) bo mnie wku...wia coraz bardziej <nie powiem>
zapalek
 

Postprzez brzegdolny » 24 maja 2010, 07:20

Mechanik wykluczył zawór SCV ale nie wiem na jakiej podstawie (czy go sprawdzał czy nie).
Z pomiarem ciśnienia to było tak, że robił pomiary urządzeniem , które nie wskazywało dokładnie tzn. powiedział że na wszystkich cylindrach jest po około 20 atmosfer, ale nawet bardzo niewielki różnice w ciśnieniu mogą dawać efekt rzucania silnikiem. Dlatego też będzie sprawdzał jeszcze raz ciśnienie dokładniejszym urządzeniem. Ja zrozumiałem z tego że chodzi o dziesiąte części atmosfery których poprzedni przyrząd nie był w stanie pokazać. <co?>
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Józek 66.MZR-CD. » 24 maja 2010, 17:32

O tym ciśnieniu co piszesz, to za małe wielkości jak dla ,,comreila''. Warsztat który naprawia diesle, ma przyrząd którym sprawdzi jakie daje ciśnienie pompa wysokiego ciśnienia,odczyta falowanie ciśnienia i stwierdzi zawór SCV do wymiany ?!!

Józek 66.
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 08:58
Posty: 30
Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
Auto: Mazda6 05r km136.

Postprzez brzegdolny » 24 maja 2010, 19:30

Zgodnie z ustaleniami auto zostało ponownie odstawione do tego samego warsztatu.
Mechanik mówił że zawór SCV był wymieniany i że to nic nie pomogło. <glupek2>
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez zapalek » 24 maja 2010, 19:40

ok to czekamy na diagnoze twego mechanika, <nauka>
zapalek
 

Postprzez brzegdolny » 25 maja 2010, 10:30

KATASTROFA.
Dzwonił mechanik i po dokręceniu miski olejowej stwierdził że najlepiej wymienić motor.Pompa olejowa ma straszne luzy, jest bez zębów. Po pracy pojadę do majstra i zobaczę ten szmelc.
Czy ma ktoś motor do sprzedania ? <nie powiem>
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez skubiszek » 25 maja 2010, 10:32

od razu silnik? może faktycznie tylko pompa olejowa do wymiany? a jeśli silnik to współczuje

przyczyną uszkodzeń silnika nie jest tylko zasyfienie smoka- to również pompa oleju – tak mówią pracownicy ASO Mazdy w Niemczech a u nas mało kto na to zwraca uwagę, czyszczone są smoki i dalej w trasę a pompa powoli "umiera"
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Jaksa » 25 maja 2010, 11:49

A co z kolem napedzajacym pompę ? ( w jakim jest stanie ) pompe zawsze mozna zmienic , koła napedzajacego nie , wystepuje tylko z wałem korbowym . Jak bedziesz szukał silnika daj znac na PW , bedzie w czerwcu dostawa paru sztuk .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez brzegdolny » 25 maja 2010, 11:55

Wydaje mi się (tak zrozumiałem z rozmowy telefonicznej z mechanikiem) że właśnie koło połączone z wałem korgowym jest roz...e.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Jaksa » 25 maja 2010, 12:13

....czyli wał do wymiany , zawsze mozna wał wymienic , w sumie to juz nie wiem ,Ty masz po liftowy silnik czy przed ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez skubiszek » 25 maja 2010, 23:16

kolega z tego co wiem ma mixa zrobionego, osprzęt przed liftem a blok z polifta- tak to zrozumiałem
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez brzegdolny » 26 maja 2010, 07:42

Silnik to składak . Osprzęt z przed lift. a blok po lift. dlatego są dwa filtry.
Ustaliłem z mechanikiem, że wymienimy tylko pompę oleju, która ma zjechane zęby powstałe w wyniku dużego luzu na kole zębatym. Do tego został poklejony jakiś wężyk podciśnienia (nie wiem jak to się fachowo nazywa – plastikowy element widoczny po prawej stronie stojąc przodem do auta widoczny po ściągnięciu miski olejowej, z którego wychodził wężyk gumowy idący gdzieś do góry).
Zużycie zębów nie jest aż tak wielkie i myślę, że po wymianie pompy koło zębate wału nie będzie miało jakiś problemów z pracą.
Mam nadzieję, że na tym się skończy i nie wyskoczy coś nowego podczas demontażu pompy.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez brzegdolny » 16 cze 2010, 11:23

Witam.
Odebrałem Madzię z serwisu-jest na dotarciu tzn. za 5000 km wymiana oleju i filtra.
Nie jestem fachowcem, ponieważ to mój pierwszy diesel i przejechałem nim dopiero 950 km, ale ja od razu poczułem i usłyszałem różnice w pracy motoru.
Cała naprawa kosztowała 5400. W cenę wchodzi:
wał nominalny z panewkami-2800,
nowa tarcza sprzęgłowa- 280,
oryginalny pasek rozrządu – 330,
uszczelniacz – 50,
olej + filtr- 200,
napinacz paska – 200,
dolewka oleju do skrzyni biegów (1 litr) – 70.
Jak widać ceny nie są powalające, a w gratisie wymieniono mi urwaną szpilkę w tylnym kole i zamieniono mój padły wtrysk z trzeciego cylindra na trochę lepszy, (ale jest on do wymiany).
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6