Czym grozi zbyt wysoki poziom oleju

Postprzez Jaksa » 15 sty 2010, 21:03

krzych napisał(a):Mnie tam przeraza w CITD nawet i milimetr,
Krzysiek , gdybym miał takie podejscie i stresował sie kazdym milimetrem sprzedał bym samochód – naprawde . Sam mam obecnie auto z DPF – zero problemów naprawde nic sie nie dzieje .
krzych napisał(a):No przeciez sam mi cytowales
To było auto po gwarancji a to zmienia wszystko – 8 miesiecy jazdy bez zagladania na bagnet to juz przesada .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 15 sty 2010, 21:08

No dobra, juz dobra, juz milcze :P A samochodu nie sprzedam, bo mi nie przybywa ostatnio wiec juz sie tak nie stresuje :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 15 sty 2010, 22:49

AlbatrosGrodno napisał(a):oto w tym miejscu "wypśtykneło" trochę świeżego oleju..tak jakby obejma na przewodzie puściła :(od czego ona jest?

proponuje, abys te gume wykrecil i obejrzal dokladnie czy nie jest uszkodzona... a moze po prostu ta obejma jest luzna,
niedosatecznie niedokrecona!?
a po tej czynnosci pomyslimy dalej...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez AlbatrosGrodno » 16 sty 2010, 23:04

Po sprawdzeniu przedmuchu..czyli odkrecenia korka przy biegu jałowym stwierdzam iż nie czuję spalic...tylko leciutki powiew opar oleju..jeśli tak to można nazwać.
Męczy mnie ten olej na tym dolocie..jutro porobię trochę zdjęć przy dobrym świetle.Chyba nie obędzie się bez fachowca:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Enduro » 9 lut 2010, 20:30

AlbatrosGrodno!
brak tu uaktualnienia tematu!
czy to z powodu nisk. temperatur czy zasp sniegowych?
pozdr,
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez AlbatrosGrodno » 23 lut 2010, 11:56

Tam się później okazało że to gdzieś cieknie z okolicy głowicy silnika..ale teraz pojawił się problem z rozrządem i zamierzam wszystko ogarnąć za jednym zamachem.Na końcu przygody wystawię odpowiedną ocenę Data Auto Tychy!Czekam na próby działania z ich strony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2010, 21:55
Posty: 189
Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r

Postprzez Enduro » 23 lut 2010, 14:26

AlbatrosGrodno napisał(a):....Na końcu przygody wystawię odpowiedną ocenę Data Auto Tychy!Czekam na próby działania z ich strony.

to powiedz to im,że to test dla turbo raport ....
to może wskrzeszą odpowiednie siły /intencje, aby wszystko zrobić dobrze i niedrogo..
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 5 mar 2010, 14:57 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2010, 10:31

W CiTD tym 5 mm ponad stan też nie powinienem się przejmować, wlane mam około 4,85 litra, no i cała płaska część bagnetu jest w oleju, jak szacuje mam przelane jakieś 150-300 ml, ogólnie bym to olał, ale....... no właśnie :)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Jaksa » 5 mar 2010, 12:04

ogólnie bym to olał

I tak bym zrobił :) o ile pomiar był zrobiony dokładnie , wiem ze kazde wkladanie/wyjmowanie bagnetu pokazuje inaczej , skoro jest wlane 4,85 czy 5 jest ok , lepiej miec wiecej niz mniej.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2010, 12:24

Jaksa napisał(a): lepiej miec wiecej niz mniej.


Jak w życiu :–)
Wlane mam 4,85 pi razy oko, około 150 ml mi zostało w bańce jeszcze,
Pojeżdżę i będę sprawdzał co i jak, za 2-3 tysie i tak kolejna wymiana.

Zastanawia mnie tylko ta kontrolka oleju która potrafi się palić 2-3 sekundy po odpaleniu auta, miałem wrażenie że gasła od razu a teraz pali się chwileczkę dłużej.
Nigdy w czasie jazdy się nie zaświeciła/mrugnęła.
Dzięki za info
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 16:49

Jesli zamierzasz za 3 tysie zmienic to tylko na plus masz, bo do max nie dojdzie a bedziesz mial mniej rozrzedzony olej dzieki temu jak juz troche ON wpadnie (czyli mniej palny, lepiej smarujacy, etc.), cud mniod malina ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mazz777 » 28 mar 2010, 15:24

W mojej Mazdzie(M3 CiTD 1,6poj. 109KM) kontrola stanu oleju wykazala równiez stan powyzej normy, okolo 1,5cm
Wedlug Ksiazki sewisowej olej wymieniano okolo 13-14tys km temu. Auto kupilem 3tyg temu, i odrazy za pomoca szczykawki i wezyka z kroplowki wypompowalem 0.5l oleju stan jest teraz oko 1-2mm ponad stan.
Kupilem juz nowy olej i jutro wymieniam. Zastanawia mnie tak wysoki poziom oleju. Niewiem czy przy ostatniej wymianie zalano nieco za duzo czy ten typ silnika (PSA) poprostu tak ma, ze byc moze ON dostaje sie do oleju silnikowego? Auto niema DPF/FAP -wiem ze w wersjach z filtrem jest mozliwosc dostawania sie paliwa do oleju. Jest to to paliwo ktore ma sie wypalic w Filtrze DPF/FAP.
Mazdą od czasu zakupu niezrobilem wiele kilometrow, czekalem do wymiany. Dodam ze silnik pracuje b. dobrze, kontrolka oleju gasnie oraz brak zadnych innych objawów...

Prosze o sygestie/opinie

Dodam ze wymieniam na olej ELF 5 w30 Evolution SXR. plus filtry wtym rowniez paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Postprzez Enduro » 28 mar 2010, 16:31

mazz777 napisał(a):W mojej Mazdzie(M3 CiTD 1,6poj. 109KM) kontrola stanu oleju wykazala równiez stan powyzej normy, okolo 1,5cm
Prosze o sygestie/opinie

odlej ! bo to wg mnie zbyt wiele
-ponad 1,5cm !,
to w przypadku M6 w dieslu to ponad 1 litr...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazz777 » 29 mar 2010, 20:48

Po konsultacji ze sprzedawca kupilem olej ELF EXCELLIUM DID 5W-30
Prosze o opinie czy to dobry wybor!
Na Opakowaniu jest informacja ze olej przeznaczony jest do silnikow turbodoladowanych wieozaworowych oraz wyposazonych w popowtryskiwacze.
Mialem zamiar kupic ELF EVOLIUTION SXR 5 w30

Jakiego typu oleju uzywacie?

Dodam ze za 5l zaplacilem 120zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron