Po wymianie rozrzadu spalanie wzroslo dwukrotnie.
1, 2
Witam.
Mam taki problem kilka dni temu kupiłem Mazdę 6 diesel 2,0 121KM 2006r
wszystko było ok do momentu w którym oddałem ją na wymianę rozrządu odebrałem autko odpala dobrze ale spalanie nagle na kompie i w rzeczywistości wzrosło 2 krotnie podczas ruszania a także przyśpieszania na 3 ,4 biegu nawet do 48l ,na wyświetlaczu podczas delikatnej jazdy bez wciskania pedału gazu 9/10 litrów na luzie gdy samochód się toczy 2l po zatrzymaniu i zgaszeniu auta w katalizatorze słychać jakieś jakby "strzały " jakby jakieś paliwo się w nim wypalało i nie ma już takiej mocy wczesniej gdy puszczałem pedał gazu to spalanie było 0,0 lub o,2 podczas jazdy 5-7litrów a przy mocnym depnięciu do 20kilku litrów czy możliwe żeby źle ustawili rozrząd czy raczej coś podmienili czy jeśli podłączę ja pod kompa to wykaże ze źle ustawiony rozrząd?
Proszę o szybką pomoc?
robertg76
Mam taki problem kilka dni temu kupiłem Mazdę 6 diesel 2,0 121KM 2006r
wszystko było ok do momentu w którym oddałem ją na wymianę rozrządu odebrałem autko odpala dobrze ale spalanie nagle na kompie i w rzeczywistości wzrosło 2 krotnie podczas ruszania a także przyśpieszania na 3 ,4 biegu nawet do 48l ,na wyświetlaczu podczas delikatnej jazdy bez wciskania pedału gazu 9/10 litrów na luzie gdy samochód się toczy 2l po zatrzymaniu i zgaszeniu auta w katalizatorze słychać jakieś jakby "strzały " jakby jakieś paliwo się w nim wypalało i nie ma już takiej mocy wczesniej gdy puszczałem pedał gazu to spalanie było 0,0 lub o,2 podczas jazdy 5-7litrów a przy mocnym depnięciu do 20kilku litrów czy możliwe żeby źle ustawili rozrząd czy raczej coś podmienili czy jeśli podłączę ja pod kompa to wykaże ze źle ustawiony rozrząd?
Proszę o szybką pomoc?
robertg76
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
Może komputer DPF chce dopalić a Ty go męczysz na trasę z nim
i poradnik poradnik przeczytaj 


Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a): DPF chce dopalić a Ty go męczysz na trasę z nim
Myślę, że temat do zamknięcia, ale jak przegonisz auto to daj znać czy pomogło
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Witam
Przed wymianą było ok więc po wymianie tez tak powinno być (chyba) dodam ze przed wymianą rozrządu przejechałem ok 100 km autostradą i tak ze średnią prędkością około 160/180km/h więc chyba się dopalił a przecież jak po tej jeździe stał u mechanika 2 dni to chyba nic tam się nie powinno "zasyfić " .
Jutro pojadę do nich mają podłączyć ją pod kompa i zobaczymy może coś wykaże.
Jeśli ktoś ma jakieś rady to proszę pisać.
Przed wymianą było ok więc po wymianie tez tak powinno być (chyba) dodam ze przed wymianą rozrządu przejechałem ok 100 km autostradą i tak ze średnią prędkością około 160/180km/h więc chyba się dopalił a przecież jak po tej jeździe stał u mechanika 2 dni to chyba nic tam się nie powinno "zasyfić " .
Jutro pojadę do nich mają podłączyć ją pod kompa i zobaczymy może coś wykaże.
Jeśli ktoś ma jakieś rady to proszę pisać.
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
Wylej to w chol..re masz auto z DPF a takie świństwo lejesz
najwyżej filtr wymienisz drogi nie jest
ps. nie jeździj już tym autem 



Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
robertg76 napisał(a):wlać 5W30
Nie wystarczy zwykły 5W30. Ma być 5W30 przeznaczony do silników z DPF np. taki

Obejdzie się bez płukania tylko żeby dobrze spłynęło to co w tej chwili masz.
robertg76 napisał(a):Wcale mam nie jeździć czy tylko do wymiany oleju?
Ja myślę, że chyba do czasu wymiany oleju, a ty jak uważasz?
A tak po za tym to zadajesz pytania błahe, które dla tutejszej społeczności są oczywiste, po co? Możesz samodzielnie znaleźć odpowiedzi na te pytania, gdyż wszelkie eksploatacyjne zagadnienia są tu już dawno opisane. Poświęć jedną nockę, albo lepiej kilka, usiądź przed komputerem i poczytaj wybrane tematy w tym dziale. Zacznij od poradnika, tematu o DPF, poczytaj o wymianie oleju, podkładek, poczytaj też o smoku olejowym, kole dwumasowym, a staniesz się milion razy bardziej uświadomionym użytkownikiem niż "specjaliści" którzy wlali Ci 10w40 do silnika z DPFem

Przy okazji zaoszczędzisz worek pieniędzy zapobiegając drogim w naprawie awariom, które powodowane są często przez niewiedzę mechaników i samych użytkowników, staniesz się dzięki temu szczęśliwym posiadaczem M6







You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
bez paniki! podjedz spokojnie na wymiane oleju i to na taki jak koledzy sugerowali i jaki zaleca producent .
no a potem przepal auto, najlepiej w trasie przy ok. 2000 obr/min...
wymiana rozrządu nie może mieć nic wspólnego z twoim pogorszeniem..
raczej nic mech. nie spaprali...no chyba, że coś po chamsku podmienili.. np. DPFa lub wtryski
warto obejrzeć dokładnie gdzie grzebali, ale suma sumarum to kiepskie fachowce, jak zalali tobie kpl. inny olej niz powinnien być .generalnie wszystkie auta z DPFem wymagają spec. oleju a oni powinni o tym wiedzieć, absolutnie. pozdr.Enduro
no a potem przepal auto, najlepiej w trasie przy ok. 2000 obr/min...
wymiana rozrządu nie może mieć nic wspólnego z twoim pogorszeniem..
raczej nic mech. nie spaprali...no chyba, że coś po chamsku podmienili.. np. DPFa lub wtryski

warto obejrzeć dokładnie gdzie grzebali, ale suma sumarum to kiepskie fachowce, jak zalali tobie kpl. inny olej niz powinnien być .generalnie wszystkie auta z DPFem wymagają spec. oleju a oni powinni o tym wiedzieć, absolutnie. pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za odpowiedź dziś u nich byłem powiedzieli ze nie mieli pojęcia że w tych silnikach musi być inny olej jednakże sprzedawca oleju z innej firmy ich w tym uświadomił gdyż oni szukali podobnego oleju ale nie było na żadnym normy ACAE C1 więc zaproponowali żebym zakupił ten olej oni wymienią go i filtr a także przeczyszczą smok więc zmówiłem dziś na allegro w środę wymiana zobaczymy czy coś to zmieni.
Jednak dziś zauważyłem jedną rzecz ze to spalanie jest normalne na zimnym silniku wzrasta przy ruszaniu do 13/15 litrów jednak gdy się nagrzał silnik to już wróciło wszystko o czym pisałem wcześniej ze spalanie wzrastało nawet do 48litrów mam nadzieje ze po wymianie oleju wszystko wróci do normy.
Dam znać po wymianie czy rzeczywiście aż tak duży wpływ na działanie ślinika ma ten olej.
Jednak dziś zauważyłem jedną rzecz ze to spalanie jest normalne na zimnym silniku wzrasta przy ruszaniu do 13/15 litrów jednak gdy się nagrzał silnik to już wróciło wszystko o czym pisałem wcześniej ze spalanie wzrastało nawet do 48litrów mam nadzieje ze po wymianie oleju wszystko wróci do normy.
Dam znać po wymianie czy rzeczywiście aż tak duży wpływ na działanie ślinika ma ten olej.
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
robertg76 napisał(a):...mam nadzieje ze po wymianie oleju wszystko wróci do normy.
Dam znać po wymianie czy rzeczywiście aż tak duży wpływ na działanie ślinika ma ten olej.
ja wątpie w to,aby to była przyczyna tych anomali
dla wyjśnienia dodam, że ten olej (Dexelia DPf) jest wprawdzie bardziej płynny i bardziej smarujący, ale w kwestii pracy jednostki i smarowania, nie ma ogromych różnic między normalnymi, dobrymi olejami silnikowymi. jego zadaniem jest ochronna elementów sciernych, szczególnie gdy ma miejsce rozrzedzenie oleju paliwem (ON), co w DPFach jest mocno zauważalne na miarce oleju no i wymaga częstych kontroli.
pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Byłem dzis na wymianie tgo oleju wymienili na Dexelie 5W30 , sprawdzili jeszcze raz rozrząd jest ok
jednak komp nadal pokazuje niewiarygodne spalanie tylko że zauważyłem ze nie za każdym razem jak odpalę raz jest dobry wynik spalania a innym razem po kolerjnym odpaleniu i przejechaniu w tym samym miejscu wynik jest straszny więc moze jakiś czujnik raz działa raz nie a może wtryskiwacz ?
Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane , mechanik mówił że czujnik położenia wału jest owinięty izolacją może to powoduje takie wyniki spalania co o tym myślicie?
Byłem dzis na wymianie tgo oleju wymienili na Dexelie 5W30 , sprawdzili jeszcze raz rozrząd jest ok
jednak komp nadal pokazuje niewiarygodne spalanie tylko że zauważyłem ze nie za każdym razem jak odpalę raz jest dobry wynik spalania a innym razem po kolerjnym odpaleniu i przejechaniu w tym samym miejscu wynik jest straszny więc moze jakiś czujnik raz działa raz nie a może wtryskiwacz ?
Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane , mechanik mówił że czujnik położenia wału jest owinięty izolacją może to powoduje takie wyniki spalania co o tym myślicie?
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
Nie pisz o chwilowym spalaniu bo to bzdura.
Wyjeździj zbiornik i wtedy napisz ile spaliła.
Do tego momentu będzie to rozmowa o niczym ...
Wyjeździj zbiornik i wtedy napisz ile spaliła.
Do tego momentu będzie to rozmowa o niczym ...
Witam
Przejechałem 300 km i na kompie wyszło spalanie 9,2 czy to dużo?
Dodam że spalanie chwilowe wzrasta po nagrzaniu się silnika na zimnym silniku podczas mocnego przyśpieszania max 33l/100 i silnik ma moc czuć to przyśpieszenie a po nagrzaniu jak przycisnę to wychodzi niekiedy 80/100 i brak już tego przyśpieszenia i delikatnie szarpie silnik to chyba nie bardzo normalne , gdy jadę na nierozgrzanym silniku i na tempomacie z prędkością 90km/h pokazuje spalanie 3,8/4,2 a gdy się nagrzeje to jadąc na tym samym biegu z tą sama prędkością pokazuje 8,9/10.9 a niekiedy i więcej . po delikatnym naciśnięciu gazu wskakuje na dwadzieścia kilka litrów, podczas ruszania po nagrzaniu bez dodawania gazu spalanie chwilowe 67l/100 .
Co wy na to? Może macie jakieś sugestie?
Przejechałem 300 km i na kompie wyszło spalanie 9,2 czy to dużo?
Dodam że spalanie chwilowe wzrasta po nagrzaniu się silnika na zimnym silniku podczas mocnego przyśpieszania max 33l/100 i silnik ma moc czuć to przyśpieszenie a po nagrzaniu jak przycisnę to wychodzi niekiedy 80/100 i brak już tego przyśpieszenia i delikatnie szarpie silnik to chyba nie bardzo normalne , gdy jadę na nierozgrzanym silniku i na tempomacie z prędkością 90km/h pokazuje spalanie 3,8/4,2 a gdy się nagrzeje to jadąc na tym samym biegu z tą sama prędkością pokazuje 8,9/10.9 a niekiedy i więcej . po delikatnym naciśnięciu gazu wskakuje na dwadzieścia kilka litrów, podczas ruszania po nagrzaniu bez dodawania gazu spalanie chwilowe 67l/100 .
Co wy na to? Może macie jakieś sugestie?
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
robertg76 napisał(a):....a po nagrzaniu jak przycisnę to wychodzi niekiedy 80/100 i brak już tego przyśpieszenia i delikatnie szarpie ...... po nagrzaniu bez dodawania gazu spalanie chwilowe 67l/100 .
Co wy na to? Może macie jakieś sugestie?
to nie jest normale,absolutnie!
koniecznie podjedz na tester !
sprawdz stan wtryskow, cisnienie turbiny, pompy, wartosci DPfa i jak mozesz kompresje,
bo cos jest ewidentnie nie tak!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam i dam małą poradę
zbiornik do fula 400 km przejechać i znowu do fula a później to matematyka ze szkoły podstawowej
to jest najlepsza metoda na sprawdzenie spalania 

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Witam
Tak zrobię ale teraz to nie będzie obiektywne bo bardzo delikatnie jeżdżę bo jak widzę to spalanie chwilowe to nie bardzo chce mi się przycisnąć zbiornik był na full więc niedługo dam znać.
Tak zrobię ale teraz to nie będzie obiektywne bo bardzo delikatnie jeżdżę bo jak widzę to spalanie chwilowe to nie bardzo chce mi się przycisnąć zbiornik był na full więc niedługo dam znać.
- Od: 13 sie 2007, 21:54
- Posty: 29
- Skąd: KOŁO
- Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6