Wyciek z ukladu paliwowego
1, 2
Witam,
Mam od zakupu mazdy problem z wyciekającym paliwem. Sprawa wygląda tak: Góra obudowy filtra, czyli okolice pompki itd. jest cały czas mokra. Nie mam pojęcia skąd w tym miejscu paliwo wycieka. Próbowałem czyścić uszczelniać sylikonem małą dokręcaną pokrywę podgrzewacza paliwa i nic. Po kilkudziesięciu kilometrach znowu obudowa jest mokra. Dodatkowo w kilku miejscach na przewodach paliwowych także wycieka paliwo. Ale tylko pomiędzy filtrem a pompą wysokiego ciśnienia. Podwójne opaski nic nie pomogły. Nadal paliwo chyba pod wysokim ciśnieniem ucieka z węży. Przewód powrotny do baku jest drożny więc nie wiem skąd w tych przewodach jest takie ciśnienie.
Czy ktoś miął z was taki przypadek?
Mam od zakupu mazdy problem z wyciekającym paliwem. Sprawa wygląda tak: Góra obudowy filtra, czyli okolice pompki itd. jest cały czas mokra. Nie mam pojęcia skąd w tym miejscu paliwo wycieka. Próbowałem czyścić uszczelniać sylikonem małą dokręcaną pokrywę podgrzewacza paliwa i nic. Po kilkudziesięciu kilometrach znowu obudowa jest mokra. Dodatkowo w kilku miejscach na przewodach paliwowych także wycieka paliwo. Ale tylko pomiędzy filtrem a pompą wysokiego ciśnienia. Podwójne opaski nic nie pomogły. Nadal paliwo chyba pod wysokim ciśnieniem ucieka z węży. Przewód powrotny do baku jest drożny więc nie wiem skąd w tych przewodach jest takie ciśnienie.
Czy ktoś miął z was taki przypadek?
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
Wymień podstawę filtra
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
I po problemie 
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Bandit napisał(a):Wymień podstawę filtra
chodzi tu o mocowanie filtra paliwa, ktore to tu jest rozszczelnione..pozdr.E
Ostatnio edytowano 13 lut 2011, 17:02 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam ponownie. Dziś spróbowałem uszczelnić moją obudowę filtra i zauważyłem coś niepokojącego. Zdjąłem wąż od filtra do pompy. Następnie pompką wypompowałem paliwo z filtra do słoiczka. I szok. Paliwo jest bardzo brudne. Ciemno szare. Założyłem ponownie wąż, krótka jazda 5 km i ponowne spuszczanie i to samo. Paliwo jest ciemne. Dodam, że to w filtrze ma normalny żółty kolor więc w baku jest czyste normalne paliwo. W związku z tym mam pytanie czy przepalone podkładki pod wtryskami mogą powodować cofanie i zabrudzanie paliwa?? czy może to coś innego??.
P.S. Zauważyłem delikatny dymek spod korka oleju oraz ubytki oleju dlatego podejrzewam podkładk.
P.S. Zauważyłem delikatny dymek spod korka oleju oraz ubytki oleju dlatego podejrzewam podkładk.
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
mrowa83 napisał(a):... czy przepalone podkładki pod wtryskami mogą powodować cofanie i zabrudzanie paliwa?? ...
nie. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czy ktoś podejrzewa co to może być. Wychodzi na to że od początku mam ten sam problem. Ktoś na forum miał identyczny problem jakiś dłuższy czas temu ale nie uzyskał żadnej odpowiedzi. Paliwo za wszelką cenę szuka drogi ujścia. Zaczęło się od webasto poprzez nieszczelne węże i obudowę filtra paliwa. A teraz jeszcze jakiś ciemny osad jakby spaliny (sadza) w ropie. Z tego co kojarzę schemat wygląda tak, że paliwo od filtra trafia do: pompy Denso > zaworu SCV > wtryskiwaczy > i nadmiar z powrotem do baku. Więc co może powodować zanieczyszczanie i cofanie się paliwa pod wysokim ciśnieniem
Hmm może podlączenie pod komputer coś pokaże...
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
mrowa83 napisał(a):.....1. że paliwo od filtra trafia do: pompy Denso > zaworu SCV > wtryskiwaczy > i nadmiar z powrotem do baku. 2.Więc co może powodować zanieczyszczanie i cofanie się paliwa pod wysokim ciśnieniem3.Hmm może podlączenie pod komputer coś pokaże...
ad 1. z filtra na zworek SCV i do pompy, potem do listwy cisnieniowej i w koncu do wtryskow
a zwrot paliwa odchodzi do pompy wtryskowej i od wtryskow i splywa do zbiornika
ad 2. brud jest centranie w zbiorniku, bo wg. mnie nie ma mozliwosci przybrudzania go spalinami itp..
ad 3. nic nie pokaze, szkoda czasu i kasy.
mrowa83 napisał(a):..ad1. Dziś spróbowałem uszczelnić moją obudowę filtra....ad 2. Zdjąłem wąż od filtra do pompy. Następnie pompką wypompowałem paliwo z filtra do słoiczka. I szok. Paliwo jest bardzo brudne. Ciemno szare. ...
ad 3 P.S. Zauważyłem delikatny dymek spod korka oleju oraz ubytki oleju dlatego podejrzewam podkładk.
ad1. to raczej nie moze zakonczyc sie sukcesem, obudowe filtra nalezy wymienic
ad 2. bo jest ono juz w zbiorniku brudne, polecam tobie odkrecic klapke pod tylnymi siedzeniami i wymontowac plywak a wtedy zobaczysz prawde, o czystosci paliwa i stan zbiornika.
ad. 3 swiadczy to o nieszczelnych podkladkach, ktore sa absolutnie do wymiany lub o wyeksplatowaniu silnika ( przedmuchy na pierscieniach lub uszkodzone tloki, ale w to lekko tu watpie...) pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam! Sitko w baku czyste. Podkładki pod wtryskiwaczami wymienione (były lekko wypalone). Dodatkowo wymieniłem rozrząd. Wypaliłem cały bak BP Ultimate z środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy. Efekt: Silnik chyba troszkę dynamiczniejszy, brak dymu z korka od wlewu oleju, brak ubytku oleju. Wyciek paliwa tak jakby się zmniejszył. Jest minimalny i tylko po ostrzejszej jeździe. Minus: silnik ma jakieś drgania w przedziale od 2-2,8 tys obrotów
. Przy 3 tyś jest wiele cichszy niż przy 2. Podczas drgań wyraźnie słyszalny jest efekt jak by coś wpadało w rezonans bez względu na obciążenie silnika. Ten efekt wystąpił bezpośrednio po wymianie rozrządu. Rozrząd wymieniony raczej prawidłowo na oryginałach. Pasek napięty dobrze. Poduszka dokręcona hmm. I moje pytanie. Po co jest właściwie zawór SCV?. Może to on powinien dawkować a zarazem blokować paliwo, które wraca z wtryskiwaczy, żeby przypadkiem nie cofało się do filtra paliwa??. Może jest walnięty i dlatego paliwo się cofa.? Z góry dzięki podpowiedź
.
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
mrowa83 napisał(a):... Po co jest właściwie zawór SCV?. ..).
jest odpowiedzialny za wstepne cisnienie w pompie i jesli jest uszkodzony to auto by niechodzilo na wolnych..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
piszę żeby odnowić temat. Czy ktoś wie albo ma pomysł dlaczego na przewodach paliwowych pomiędzy filtrem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia może występować ogromne cienienie paliwa? Ropa sączy się z poleczeń na przewodach a nawet zgrzewach obudowy filtra paliwa!!. Przypominam, że założyłem podwójne opaski a obudowę filtra dla testu uszczelniłem z zewnątrz sylikonem. Wszystkie przewody drożne. Układ czyściłem Forte i nic.
Mam wrażenie jakby pompa tłoczyła paliwo w drugą stronę
. Z góry dzięki za pomoc.
piszę żeby odnowić temat. Czy ktoś wie albo ma pomysł dlaczego na przewodach paliwowych pomiędzy filtrem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia może występować ogromne cienienie paliwa? Ropa sączy się z poleczeń na przewodach a nawet zgrzewach obudowy filtra paliwa!!. Przypominam, że założyłem podwójne opaski a obudowę filtra dla testu uszczelniłem z zewnątrz sylikonem. Wszystkie przewody drożne. Układ czyściłem Forte i nic.
Mam wrażenie jakby pompa tłoczyła paliwo w drugą stronę
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
mrowa83 napisał(a):...
Mam wrażenie jakby pompa tłoczyła paliwo w drugą stronę. Z góry dzięki za pomoc.
a moze ktos,

co powoduje podawanie cisnienia w drugim, lekko niepoprawnym kierunku.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Heh
to by było ciekawe. Tylko pompa musiała by przez cały ten czas pobierać paliwo bezpośrednio z baku z pominięciem filtra (przewodem powrotnym) a filtr by w ogolę nie pracował. Na wszelki wypadek sprawdzę też to bo nie mam pomysłów już...
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
No to przesyłam pierwszą fotkę. Porównajcie proszę z swoim stanem faktycznym. Ja znalazłem gdzieś zdjęcie pompy wysokiego ciśnienia i są tam inaczej te przewody podłączone!!!!!!!!!!?
http://imageshack.us/photo/my-images/192/1111nh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/192/1111nh.jpg/
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
mrowa83 napisał(a):No to przesyłam pierwszą fotkę. Porównajcie proszę z swoim stanem faktycznym. Ja znalazłem gdzieś zdjęcie pompy wysokiego ciśnienia i są tam inaczej te przewody podłączone!!!!!!!!!!?
http://imageshack.us/photo/my-images/192/1111nh.jpg/
cos ten jeden w mocnej krzywizie jest zamontowany, co nie jest normale.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Poniżej zdjęcie z forum.
http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... 40771a.jpg
Tam są na odwrót podłączone. :/
Nie wiem jeszcze do końca co to znaczy ale już mi się to nie podoba.
http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... 40771a.jpg
Tam są na odwrót podłączone. :/
Nie wiem jeszcze do końca co to znaczy ale już mi się to nie podoba.
- Od: 26 lip 2010, 23:27
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121KM Kombi 2004r
mrowa83 napisał(a):...
Tam są na odwrót podłączone. :/
Nie wiem jeszcze do końca co to znaczy ale już mi się to nie podoba.
to oznacza,ze pompa ciagnie paliwo zwrotem i pcha przez filer zwrotnie do zbiornika
zamien te rurki i zadaj sobie pytanie, kto to podmienil no i nie spostrzegl tego!

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6