Dławienie się silnika diesla – żabka

Postprzez struś » 16 gru 2009, 21:10

Witajcie w ten mroźny wieczór.

Mrozy dieslom potrafią dokopać ale nie sądziłem, że aż tak. Odkąd spadła temperatura moja płaszczka zwróciła mi uwagę na akumulator. Problem został rozwiązany uzupełnieniem akumulatora destylatem i doładowaniem. Myślałem, że na tym się skończy ale nie. Dzisiaj, po nocy w temperaturze -15 był problem z odpaleniem ale się udało i śmigałem kilka godzin po mieście. Po około 2 godzinnym postoju zaczęło się. Najpierw słabe szarpanie (dławienie) przy około 2k obrotów a jak się silnik rozgrzał to był koniec jazdy, żabka na każdym biegu. Na jałowym spokój, zero dławienia ale jak tylko próbowałem podnieść obroty powyżej 1,5k znów zaczynał podskakiwać. Co ciekawe, może tylko dla mnie, wyłączenie silnika na 10 minut dawało mi możliwość normalnej jazdy na odcinku około 2km i znów to samo. Mam nadzieję, że to parafina ale coś mi mówi, że zbliżają się większe kłopoty. Póki co wstawiłem na noc do garażu celem ogrzania a na jutro planuję wlać denaturat. Zapomniałem w tym słowotoku dodać, że zalana jest olejem z niby verwą.
Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, które pozwolą mi uniknąć większych kłopotów, to będę wdzięczny.
Pozdrawiam wszystkich ciepło.
Ostatnio edytowano 17 gru 2009, 08:42 przez struś, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez przemek_w » 16 gru 2009, 21:29

Jeśli to kłopoty z paliwem to najpierw wymień filtr paliwa pod maską – w dziale diesel znajdziesz fotorelację z takiej roboty. I od razu, jeśli tego nie robiłeś, wyczyść sitko w zbiorniku paliwa. Masz garaż więc masz gdzie robić.
pozdrawiam
Przemek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2009, 11:03
Posty: 38
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM 2003

Postprzez struś » 16 gru 2009, 21:37

Dzięki za szybką odpowiedź. Im szybciej tym lepiej, bo planowałem jeszcze dłuższy wyjazd przed świętami a z takimi objawami plus mróz strach gdziekolwiek się ruszyć.
Prawdę mówiąc, to pojęcia nie mam co to może być. Takie usłyszałem sugestie od ludzi, którzy poruszają się dieslami. Tylko, że oni się poruszają a ja nie;( Filtra nie wymieniałem od zakupu (wrzesień 2009) i pewnie należało to zrobić. Jeszcze ten smok olejowy.... :| Też czeka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Grzyby » 17 gru 2009, 00:45

To wygląda na problem z zasilaniem w paliwo.
Zacząłbym jak proponowano, od wymiany filtra paliwa. Do zbiornika zaaplikował Skydd Black Arrow
Możliwe że na stacji nie mieli jeszcze paliwa zimowego.
Miejmy nadzieję ze pomoże :)


P.S. Popraw temat zgdonie z zasadami opisanymi w FAQ
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez struś » 17 gru 2009, 08:52

Dzięki. Dwie identyczne diagnozy to o 50% mniejsze obawy.
Zaraz lecę po filtr i specyfik (czemu nie dynks?) i zabieram się do roboty.
Mam nadzieję, że to tylko taki problem... Chociaż... To akurat temat dna inny wątek ale z rozpędu pozwolę sobie dopisać :] Po mroźnej nocy, po uruchomieniu silnika przez około 3, 4 sekundy słychać głośny klekot (to nawet pasuje do tematu "żabka") ;) Kolejną sugestią otoczenia był brak smarowania popychaczy(?). Podobno olej ścieka a tak być nie powinno. Prawda to czy nie?
Pozdrawiam ciepło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Grzyby » 17 gru 2009, 09:49

struś napisał(a):Po mroźnej nocy, po uruchomieniu silnika przez około 3, 4 sekundy słychać głośny klekot

Mój się zachowuje podobnie już 3 zimę z kolei. Więc to chyba nic groźnego :)
Ale dla spokoju przy okazji wyczyść smoka (bo kojarzę że gdzieś pisałeś że jeszcze tego nie robiłeś)
Dla rozluźnienia posłuchaj jak zachowuje się odpalany po mroźnej nocy niemiecki diesel :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez struś » 17 gru 2009, 09:54

:) brat ma choinki (VW). Poproszę go o trochę otuchy <lol>
Dzięki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Enduro » 17 gru 2009, 18:18

filtr paliwa i ewentualnie kiepskie paliwo z duza zawartoscia wody!
do wymianyi do oczyszczenia zbiornik (odlej troche tego paliwa i postaw na dworze na noc,
to zobaczysz jaka jest jego jakosc!
rozgrzewanie auta w garazu nie na dlugo pomoze,
bo zima i jej przymrozki potrwaja jeszcze troche
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez struś » 17 gru 2009, 23:51

Zalana była verva jeszcze przed mrozami. Nie mówię, że wierzę na 100% orlenowi ale chyba marka zobowiązuje...
Wymieniłem dziś filtr paliwa, dolałem do zbiornika castrol tds(?). W tej chwili nie pamiętam jak to się nazywa. Dotankowałem do pełna i zobaczymy. Póki co, po wystawieniu z garażu i kilku krótkich przebiegach, do tej pory, poprzedni objaw nie powrócił. Teraz terenowy test nocny i zobaczę jutro czy coś się wydarzy.
Miałem nawet wrażenie, że po wymianie filtra silnik zaczął pracować lepiej. Obroty lekko skoczyły do góry i przestały falować, co było przed wymianą a zapomniałem o tym wspomnieć.
Na razie dzięki za słowa otuchy i sugestie.
P.S.
Filtr wyglądał identycznie jak ten z fotorelacji a nawet jeszcze gorzej. Ten przynajmniej ma jakieś jaśniejsze ślady :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... odstojnika
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Enduro » 18 gru 2009, 00:26

powinno byc teraz okay!
nie potwierdza to stwierdzenia, ze Orlen to kiepski dystrybutor!
po prostu, doslales cos z dna....
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez struś » 18 gru 2009, 00:32

Nie twierdzę, że jest kiepski. Skłaniam się raczej ku temu, że mieli jeszcze w zbiorniku letnią vervę. Teraz też zatankowałem na orlenie ale tym razem do vervy nabrałem rezerwy :)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Yapa » 18 gru 2009, 00:37

struś napisał(a):Zalana była verva jeszcze przed mrozami. Nie mówię, że wierzę na 100% orlenowi ale chyba marka zobowiązuje...

Wydaje mi się, że paliwo ma inne dodatki na zimę a inne na lato. W związku z tym " letnie " paliwo może zamarznąć zimą i narobić syfu. nawet z werwą.
pamiętam sytuację, gdy nie mogłem zatankować bo żadna stacja w mieście nie sprzedawała diesla, jak strzelił mróz raptownie do -25 st. Tylko Lotos sprzedawał, bo ,cyt. pracownika stacji "mieli już inne dodatki"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Enduro » 18 gru 2009, 01:00

Yapa napisał(a): W związku z tym " letnie " paliwo może zamarznąć zimą i narobić syfu. nawet z werwą.
pamiętam sytuację, gdy nie mogłem zatankować bo żadna stacja w mieście nie sprzedawała diesla, jak strzelił mróz raptownie do -25 st. Tylko Lotos sprzedawał, bo ,cyt. pracownika stacji "mieli już inne dodatki"

generalne przy takich niskich temperaturach (juz pon. 10 st. C)
powinno sie absolutnie zawsze dolewac specjalnego plynu do teg owlsnie celu i to wszystkim polecam uzytkownikom diesla...
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Yapa » 18 gru 2009, 01:02

Enduro napisał(a):powinno sie absolutnie zawsze dolewac specjalnego plynu do teg owlsnie celu i to wszystkim polecam uzytkownikom diesla...
pzdr.
E.

a czy depresatory nie szkodzą ukł. wtryskowemu?
w instrukcjach stoi, coby się nie brać za dolewanie niczego oprócz paliwa...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez vqsoft » 18 gru 2009, 07:53

też własnie mam dylemat czy jest to bezpieczne za CR?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Enduro » 18 gru 2009, 11:43

wg. mnie nie,
bo najwiekszym wrogiem ukladu C-R jest kiepskie, slabo smarujace paliwo(ropa!)
no i jesli go brak, lub jest w nim woda lub za duzo biogowna
to wtedy ten system ma problemy
a wszelkie dodatki bazuja generalnie na nafcie i produktach ropopochodnych!
zawsze nalezy stosowac dawke jak zaleca producent,
i nie przesadzac z dozowaniem..!
pzdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bartek_ » 18 gru 2009, 23:20

Panowie

jeśli chodzi o depresatory, to który polecacie?
Na forum mówi się głównie o 2ch => STP albo xeramic

co doradzicie?

I jeszcze jedno, jeśli chodzi o sitko w zbiorniku paliwa, to czy w M6 kombi 2004 dojście do niego jest pod tylnym siedzeniem?

pozdr
Bartek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez vqsoft » 18 gru 2009, 23:32

slabo czytasz bo jeszcze głośno jest o black arrow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Bartek_ » 19 gru 2009, 00:10

no tak, pominąłem

ale to nie zmienia postaci rzeczy, że pytanie jest wciąż aktualne....który lepszy?

czy one są dostępne na każdej stacji benzynowej?

pozdr
Bartek
Ostatnio edytowano 19 gru 2009, 00:19 przez Bartek_, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez Grzyby » 19 gru 2009, 00:11

Skydd
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6