Regulacja zaworów w dieslu CR

Postprzez maciekmietek » 8 cze 2007, 23:45

Witam. Mam pytanie,czy w Maździe 6 Turbo Diesel 136KM regulujemy luz zaworów?
Po jakim przebiegu to sprawdzamy lub regulujemy? Moja Mazda 6 ma przebieg ok.95000 i jest z 2003 roku. Dzięki za informacje. Pozdrawiam Maciek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 23:34
Posty: 25
Skąd: Opolskie ONY....
Auto: 5 CW 2.0 DiSi-150KM Sport

Postprzez Jaksa » 9 cze 2007, 00:29

Sprawdzenie /regulacja co 30 tysiecy km ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 9 cze 2007, 09:26

Wczoraj oglądałem jeszcze manual do MZR-CD – właściwie nie różni się pod tym względem obsługi i regulacji od starożytnego DiTD. Regulacja co 30kkm, luzy też takie same 0,15 ssące i 0,35 wydechowe :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mcbeth » 9 cze 2007, 19:51

Jeśli luz zaworów to 'Ventilspiel' to u mnie w manualu jest po pierwszych 20tys i potem co 100 tys. km.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Jaksa » 9 cze 2007, 20:55

mcbeth napisał(a):to u mnie w manualu jest po pierwszych 20tys i potem co 100 tys
No własnie , tak tez podaje instrukcja obsługi pojazdu , ciekawe .......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 9 cze 2007, 21:03

Jaksa napisał(a):No własnie , tak tez podaje instrukcja obsługi pojazdu , ciekawe .......

Układają się??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez arti.sa » 9 maja 2008, 13:57

Troche odkopałem temat ale nie wiele się pisze ;)
a jeszcze tu bliźniaczy temat co sie trochę pisze o cenach ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... +zawor%F3w

A jak się taką regulację wykonuje są "blaszki" czy na "śrubki"? ;)
Coś jeszcze więcej potrzeba z części oprócz uszczelki pod pokrywę?
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez magicadm » 9 maja 2008, 15:59

arti.sa napisał(a):A jak się taką regulację wykonuje są "blaszki" czy na "śrubki"?

Blaszkami mierzymy, a śrubkami regulujemy kręcąc :)

arti.sa napisał(a):Coś jeszcze więcej potrzeba z części oprócz uszczelki pod pokrywę?

Raczej nie :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Blaster7 » 28 maja 2008, 10:24

Czyli można to spokojnie samemu wykonać

A uszczelke trzeba kupić czy wystarczy silikon?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez magicadm » 28 maja 2008, 11:10

Blaster7 napisał(a):A uszczelke trzeba kupić czy wystarczy silikon?

Uszczelka – zakładając, że jest identyczna w DITD kosztuje w zamienniku ok 30zł
Posmarowana zgodnie z serwisówką silikonem w miejscach zagięć powinna dostarczać tyle samo satysfakcji z użytowania jak ORY :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawnik » 28 maja 2008, 11:17

arti.sa napisał(a):Troche odkopałem temat ale nie wiele się pisze

Nie tylko pisze ale pokazuje. "Pytanie jest srebrem a szukanie złotem ..." ;P
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ight=otiks
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez arti.sa » 28 maja 2008, 11:48

I wszystko jasne ;)
Widocznie szukajka Pawnik'a jest lepsza :P
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez Blaster7 » 28 maja 2008, 11:50

Albo mu sie bardziej nudzi w pracy ;PPPP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Pawnik » 28 maja 2008, 12:05

Blaster7 napisał(a):Albo mu sie bardziej nudzi w pracy ;PPPP

<ok2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 28 maja 2008, 12:38

magicadm napisał(a):zakładając, że jest identyczna w DITD
Nie jest :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez peteros1 » 28 maja 2008, 13:40

Dwie ASO, do których dzwoniłem twierdzą, że sprawdzania luzu do 20kkm się nie praktykuje...
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez magicadm » 28 maja 2008, 13:56

peteros1 napisał(a):sprawdzania luzu do 20kkm się nie praktykuje...

A kto twierdzi, że jest inaczej?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez peteros1 » 28 maja 2008, 13:59

magicadm napisał(a):A kto twierdzi, że jest inaczej?


No... 2x ASO
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez magicadm » 28 maja 2008, 15:23

peteros1 napisał(a):No... 2x ASO

:|
To ja już nie rozumiem o czym piszesz....
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez peteros1 » 28 maja 2008, 18:42

Manual zaleca sprawdzenie luzu przy 20kkm, a 2x ASO twierdzi, że się tego nie robi.
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6