Witam
nie wiem czy to dwumasówka czy sprzegło, auto ma przejechane 220tys (przebieg udokumentowany). Dzisiaj mojej żonie podczas redukcji pedał sprzegła po wciśnieciu po prostu wpadł i już niestety nie wrócił do poprzedniej pozycji, jest luźny. Od pewnego czasu pedał brał niżej niż w innych autach, tak mi sie wydawało, aż tu nagle bach i nie można biegów wrzucić.
Co może być powodem takiego stanu, czy dwumasowe koło może być jeszcze sprawne ?
z góry dziekuję za odpowiedź
pozdr
Czy to sprzęgło? (mazda 2.0 diesel 121k)
Strona 1 z 1
Witam
Sprzęgło i koło dwumasowe to najczarniejszy scenariusz, dla tego ja proponuję Tobie sprawdzić najpierw wysprzęglik i poziom płynu hamulcowego.
Sprzęgło i koło dwumasowe to najczarniejszy scenariusz, dla tego ja proponuję Tobie sprawdzić najpierw wysprzęglik i poziom płynu hamulcowego.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
a no ma bo sprzęgło i hamulce działają na tym samym płynie. Ja obstawiam koniec sprzęgła.
Moim zdaniem mógł Tobie rozszczelnić się wysprzęglik, który jest odpowiedzialny za wciskanie docisku.
W naszych Mazdach sprzężenie i rozsprzężenie silnika ze skrzynią odbywa się za pomocą układu hydraulicznego. Czyli płyn hydrauliczny jest pobierany do pompki sprzęgła( z tego samego zbiorniczka co płyn hamulcowy i nawet jak on ulegnie uszkodzeniu to nie spowoduje to zapowietrzenia układu hamulcowego, gdyż jest podłączony troszkę wyżej do zbiorniczka z płynem hamulcowym), pod wpływem wciśnięcia pedału sprzęgła pompka wytwarza ciśnienie, które to powoduje poruszanie się wysprzęglika. Jeżeli gdzieś w tym układzie pojawi się nieszczelnoś to układ ulegnie zapowietrzeniu i przestanie działać.
W naszych Mazdach sprzężenie i rozsprzężenie silnika ze skrzynią odbywa się za pomocą układu hydraulicznego. Czyli płyn hydrauliczny jest pobierany do pompki sprzęgła( z tego samego zbiorniczka co płyn hamulcowy i nawet jak on ulegnie uszkodzeniu to nie spowoduje to zapowietrzenia układu hamulcowego, gdyż jest podłączony troszkę wyżej do zbiorniczka z płynem hamulcowym), pod wpływem wciśnięcia pedału sprzęgła pompka wytwarza ciśnienie, które to powoduje poruszanie się wysprzęglika. Jeżeli gdzieś w tym układzie pojawi się nieszczelnoś to układ ulegnie zapowietrzeniu i przestanie działać.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Panowie rozerwało mi przewód elastyczny który łaczy sie z przewodem metalowym który idzie do pompki a z drugiej strony też łączy sie z metalowym który wchodzi do wysprzeglika.
Moze ktoś sie orientuje gdzie takie cos kupic ?
Moze ktoś sie orientuje gdzie takie cos kupic ?
- Od: 29 sie 2004, 19:15
- Posty: 17
- Skąd: Jelcz-Laskowice
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel
Witam
Spróbuj u Enduro z tego forum, może ma on coś takiego w dobrym stanie i odsprzeda Tobie za przysłowiowy grosz. Powodzenia
Spróbuj u Enduro z tego forum, może ma on coś takiego w dobrym stanie i odsprzeda Tobie za przysłowiowy grosz. Powodzenia
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Witam,
Cztery miesiące temu miałem w MPV objawy ślizgającego się sprzęgła, tzn. podczas jazdy pod górkę po dodaniu gazu obroty rosły szybko od ok.1800 do ok.2200 i spadały do 2000 i samochód dopiero wtedy zaczynał ciągnąć.
Ale jak po powrocie z trasy próbowałem zweryfikować czy to faktycznie sprzęgło (wrzucanie wysokiego biegu na postoju i puszczanie sprzęgła, próba powtórzenia zdarzenia na trasie itd.) to wszystko wróciło do normy.
Aż do wczoraj. Znowu objawy ślizgającego się sprzęgła. I znowu poślizgało się trochę i znowu jest dobrze.
Moje dotychczasowe doświadczenie ze sprzęgłami jest takie, że jak sprzęgło zaczeło się ślizgać to już będzię się ślizgać. A tutaj jest inaczej
O co chodzi ?
Cztery miesiące temu miałem w MPV objawy ślizgającego się sprzęgła, tzn. podczas jazdy pod górkę po dodaniu gazu obroty rosły szybko od ok.1800 do ok.2200 i spadały do 2000 i samochód dopiero wtedy zaczynał ciągnąć.
Ale jak po powrocie z trasy próbowałem zweryfikować czy to faktycznie sprzęgło (wrzucanie wysokiego biegu na postoju i puszczanie sprzęgła, próba powtórzenia zdarzenia na trasie itd.) to wszystko wróciło do normy.
Aż do wczoraj. Znowu objawy ślizgającego się sprzęgła. I znowu poślizgało się trochę i znowu jest dobrze.

Moje dotychczasowe doświadczenie ze sprzęgłami jest takie, że jak sprzęgło zaczeło się ślizgać to już będzię się ślizgać. A tutaj jest inaczej
O co chodzi ?

Ja też miałem taki przypadek (ditd) że jak kupiłem auto to ślizgało się sprzęgło podczas ostrego dodania gazu na 4 i 5 biegu, po zmianie oleju i paru wymianach sprzęgło się nie ślizga. Dziwne to ale właśnie tak miałem.
smile napisał(a):Może dochodziło do chwilowego zabrudzenia się tarczy sprzęgła np. olejem lub czymś innym?!
usnułem teorię że poprzedni olej był nieodpowiedni i minimalnie przepuszczał uszczelniacz, po zmianie oleju doszczelnia się lepiej wszystko i jest dobrze. Coś w tym chyba jest, obecnie zalany 5w30 Mobil
Witam
Kiedy dokładnie ślizga się sprzęgło ?
1) Przy gwałtownym dodaniu gazu ?
– Jeżeli tak to moim zdaniem tak jak piszą przedmówcy- mogła tarcza czymś się zabrudzić.
2) Tylko podczas redukcji biegów ( podczas wysprzęglania )
– W niektórych modelach VW jest problem ze sprzęgłem polegający na tym, iż łożysko oporowy porusza się po tulei. Jeżeli pomiędzy tuleją, a łożyskiem powstanie zbyt duży luz to łożysko ustawia się delikatnie bokiem i klinuje się. W wyniku tego zbyt dużego luzu pękają linki sprzęgła, gnie się uchwyt trzymający pedał sprzęgła, a czasami jest efekt ślizgającego się sprzęgła. Zdarza się że sprzęgło ślizga się w momencie gwałtownego puszczenie np. podczas szybkiej redukcji biegów .
Pytanie do osób, które mają doświadczenie w tej kwestii:
Czy w Mazdzie 6 można brać taką ewentualność opisaną powyżej pod uwagę, czy należy ją całkowicie wykluczyć?
Kiedy dokładnie ślizga się sprzęgło ?
1) Przy gwałtownym dodaniu gazu ?
– Jeżeli tak to moim zdaniem tak jak piszą przedmówcy- mogła tarcza czymś się zabrudzić.
2) Tylko podczas redukcji biegów ( podczas wysprzęglania )
– W niektórych modelach VW jest problem ze sprzęgłem polegający na tym, iż łożysko oporowy porusza się po tulei. Jeżeli pomiędzy tuleją, a łożyskiem powstanie zbyt duży luz to łożysko ustawia się delikatnie bokiem i klinuje się. W wyniku tego zbyt dużego luzu pękają linki sprzęgła, gnie się uchwyt trzymający pedał sprzęgła, a czasami jest efekt ślizgającego się sprzęgła. Zdarza się że sprzęgło ślizga się w momencie gwałtownego puszczenie np. podczas szybkiej redukcji biegów .
Pytanie do osób, które mają doświadczenie w tej kwestii:
Czy w Mazdzie 6 można brać taką ewentualność opisaną powyżej pod uwagę, czy należy ją całkowicie wykluczyć?
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
jozim napisał(a):Witam
Kiedy dokładnie ślizga się sprzęgło ?
1) Przy gwałtownym dodaniu gazu ?
– Jeżeli tak to moim zdaniem tak jak piszą przedmówcy- mogła tarcza czymś się zabrudzić.
Ślizga się przy takim dodaniu gazu takim jak np. potrzeba depnąć przy wyprzedzaniu lub podjazdu pod górkę. Ale nie ma to nic wspólnego ze sportowym czy ostrym stylem jazdy.
Teorię o zabrudzającym się sprzęgle też już rozważałem, ale nie znajduję potencjalnego źródła wycieku/brudu.
Czy taka zabrudzona tarcza (np. olejem) sama się oczyszcza z czasem ?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6