Za duże spalanie. Co to moze być?

Postprzez czaro9 » 27 kwi 2012, 09:59

ponadto jeżeli hamujesz silnikiem i będąc na biegu obroty zejdą do obrotów takich jak na luzie to silnik też już zaczyna pobierać paliwo i wskazywać jakieś tam wartości na kompie
Początkujący
 
Od: 14 sie 2010, 15:24
Posty: 26
Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.

Postprzez marooo9 » 27 kwi 2012, 10:20

jezeli sie zatrzymujesz to spalanie rosnie az do momentu w ktorym poakuzje -- poniewaz jest to chwilowe spalanie ale przeliczane na km wiec jak auto stoi to nie moze buyc liczone
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 23:31
Posty: 22
Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD

Postprzez lofiks » 27 kwi 2012, 15:11

a jakie wartosci spalania chwilowego są "normalnie" przy zwyczajnym – bez szarzowania rozpędzaniu auta ruszajac z jedynki i potem dwojka i trojka...do momentu ustabilizowania predkosci? bo wczesniej nie zwracalem na to uwagi a teraz pokazuje mi chwilowe spalanie z przedzialu nawet powyzej 30 l..(ruszajac z 1 biegu) i potem tak do 20 na dwojce i 14-15 na trojce..dopiero jak ustabilizuje predkosc i obroty do okolo 1500 to spalanie zaczyna pokazwac na poziomie 4,7-6
lofiks
 

Postprzez Ravfal » 27 kwi 2012, 22:51

Nie zebym byl jakims specem, ale jezdzac z obrotami rzedu 1500 moze i zaoszczedzisz troche paliwa, ale przy okazji wykonczysz kolo dwumasowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 17:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez lofiks » 28 kwi 2012, 12:33

no tez tak mysle wlasnie ale krecac wiekszymi obrotami..slychac ze silnik jest pilowany, a z kolei chcac wrzucic 4 bieg musialbym jechac duzo szybciej a po miescie sie nie zawsze da wiec jak tu oszczedzic paliwa i nie zarznac dwumasy przy okazji?? <co?> <co?>
Ostatnio edytowano 30 wrz 2013, 13:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
lofiks
 

Postprzez Enduro » 28 kwi 2012, 12:43

lofiks napisał(a):... i obroty do okolo 1500 to spalanie zaczyna pokazwac na poziomie 4,7-6

przy tych obrotach najintensywniej jest eksplatowane sprzęgło dwumasowe, które nie jest tanie.. <glupek2>
wynika to z chrakterystki silnika i największych drgań podczas tych 1500obr/min, które 2 M musi wytłumić!
polecam unikaćc tych obrotów "jak ognia"!
ale każdy postąpi jak uważa P.S.
mój kolega tak czyni od wielu lat i obecnie ma przejechane ponad 280 tys. km, na pierszym sprzęgle i pierwszej turbinie!!!
tylko wtryski i vakupompa padły wczesniej, ale w wyniku kiepskiego paliwa...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lofiks » 28 kwi 2012, 19:01

zatem jakie obroty na jakich biegach?
lofiks
 

Postprzez Enduro » 28 kwi 2012, 22:09

najwazniejsze aby unikac tych 1500 obr_/min
a reszta wg. potrzeb i mozliwosci...
E.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2013, 13:37 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2012, 22:13

Enduro napisał(a):polecam unikaćc tych obrotów "jak ognia"!

Nie popadajmy w skrajności :P
Ja biegi zmieniam przy 2200-2500 i po prostu jak prędkość spada i zbliżam się do 1500 to redukuję i jadę dalej.
Ale nie mam żadnego problemu żeby toczyć się na piątce czy czwórce po równym z takimi obrotami.
Jakoś nie płaczę na 2M. Nie przesadzajcie.

lofiks napisał(a): teraz pokazuje mi chwilowe spalanie z przedzialu nawet powyzej 30 l..(ruszajac z 1 biegu) i potem tak do 20 na dwojce i 14-15 na trojce..

Wyłącz chwilowe człowieku bo osiwiejesz <lol>
Ja bez problemu jak docisnę to na wyświetlaczu widzę 60 czy 70l na jedynce :P
A średnie – jak widać w podpisie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kubsztyk » 28 kwi 2012, 23:41

Też uważam, że te 1500 obr./min to podchodzi pod mitologię i baśnie. Szczególnie dlatego, że z ciekawości właśnie, na postoju i luzie, przytrzymywałem sobie stałe obroty i przy 1100-1300 obr./min drgania wyczuwalne na kierownicy i pedałach były największe.
Może i się mylę, ale najbardziej męczące dla koła dwumasowego jest.. nieumiejętne posługiwanie się pedałem sprzęgła ("strzelanie ze sprzęgła" przy zmianie biegów, zamiast płynnego zgrywania sprzęgła i gazu) i "duszenie" na skrajnie niskich obrotach..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez tonidriver » 29 kwi 2012, 05:04

Enduro napisał(a):
lofiks napisał(a):zatem jakie obroty na jakich biegach?

najwazniejsze aby unikac tych 1500 obr_/min
a reszta wg. potrzeb i mozliwosci...
E.


Nie żebym sie czepiał ale ja żadnych wibracji nie mam przy 1500 obr ;P i pierwsze słysze aby w aucie unikać jakichś tam obrotów ( oprócz maksymalnych) <glupek2>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez lofiks » 29 kwi 2012, 09:56

no ja tez nie ale to chyba wlasnie zasługa 2M skoro tych drgan nie czuc... ale zakladam ze skoro najwiecej sa wytlumiane to 2M dlugo nie pochodzi... gdzieś to dokladnie jest opisane we wskazowkach eksploatacji diesli na forum...
Ostatnio edytowano 30 wrz 2013, 13:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
lofiks
 

Postprzez Enduro » 29 kwi 2012, 11:09

lofiks napisał(a):...gdzieś to dokladnie jest opisane we wskazowkach eksploatacji diesli na forum...

byl taki filmik pogladowy jak to dziala, a ja widzialem wykres drgan no i z roznych opini i obserwacji,
wiem o tych niekorzystnych obrotach..
wielu uzytkownikow lubi na wyjsciu z zakretu lub ronda dac w pedal i wyciagnac auto z ok. 1000 do wyzszych obrotow i w ten sposob niekorzystnie obciazac 2M i wal..
nie wspomne tu o tzw "strzale pedalem"
ja jestem zdania, ze to jest przyczyna zbyt szybkiej eksplatacji 2M.
ale kazdy postapi jak mu pasuje..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 29 kwi 2012, 14:29

Enduro napisał(a):wiem o tych niekorzystnych obrotach

Proponuję w trakcie przechodzenia przez ten zakres obrotowy wyłączyć na chwilę silnik.
W ten prosty sposób oszczędzimy koło 2M.


<rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tonidriver » 29 kwi 2012, 15:01

Te koła w naszych samochodach i tak są przeważnie fabryczne więc czemu sie dziwić,że pada po 10 latach. Tym bardziej,że podczas produkcji tych aut mazda raczkowała jeśli chodzi o produkcje diesli.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 16:22
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS

Postprzez Enduro » 29 kwi 2012, 15:55

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):wiem o tych niekorzystnych obrotach

Proponuję w trakcie przechodzenia przez ten zakres obrotowy wyłączyć na chwilę silnik.
W ten prosty sposób oszczędzimy koło 2M. <rotfl>

to też jest jakieś rozwiązanie, ale biorąc pod uwage aspekt zużywania nie rozrusznika i akumulatora,
nie wspominając tu o podwyższonym spalaniu podczas zapalania silnika, nie wolno przeoczyć faktu braku wspomagania układu kierowniczego i hamulcowego !
i dlatego ja tej opcji nie polecam,abs. :>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 29 kwi 2012, 22:22

panowie...trochę OT się tu robi...myślę ,że Wasze przemyślenia bardziej by pasowały do wątku o zalecanych obrotach...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez nedd » 28 maja 2012, 22:52

No i stało się. Zgodnie z tym o czym mówiłem eliminowałem po kolei możliwe powody wysokiego spalania. Dziś była kolej wymiany podkładek pod wtryski. Po wyjęciu wtryski były uwalone nagarem. Korzystając z okazji i za sugestią mechanika – zostały sprawdzone na maszynie testującej. Tester wykazał że wszystkie 4 leją dosyć mocno, jeden jest o krok od padu i rozwalenia silnika.

Tu dwa słowa konkluzji.
1 Po zakupie samochodu, po tym jak zauważyłem problem ze spalaniem byłem na sprawdzeniu samochodu u Jaksy. Stwierdził że jest ok., mazdy tak mają, może ja źle jeżdżę. Moja konkluzja na dzień dzisiejszy jest taka: szukajcie mechanika który chce poszukać przyczyny problemu i chce ją znaleźć (i wziąć za to przyzwoite pieniądze) a nie zbywa klienta słowami "to normalne", "mazdy tak mają", "źle jeździsz". Dodam tylko że jeszcze 2 mechaników dokładnie to samo mi powiedziało. Nie chciało im się grzebać. Najprościej wpiąć pod tester – jak są błędy wymienić cały element, jak nie ma odesłać i powiedzieć coś w stylu- "trzeba sprawdzić....." Czwarty mechanik chciał poszukać, zajęło mu trochę grzebanie, powód został znaleziony. Chętnie podam telefon zainteresowanym.
Wiem pewnie po tym poście rozpęta się piekiełko, że Jaksę obrażam etc. Nie o to mi chodzi. Uważam że to bardzo dobry warsztat, Jaksa zna się na mazdach i wie co robi. Jednak ma wielu klientów, nie mają czasu na pieprzenie się z jedną m6 której nie wiadomo co dolega i chyba w moim przypadku nie chciało im się grzebać i szukać przyczyny. A ja czytając to forum uwierzyłem, że skoro Jaksa mówi że to normalne i mazdy tak mają to uwierzyłem że on się zna i musi mieć rację. Niemal uwierzyłem że chyba faktycznie źle jeżdżę. W efekcie rok z okładem jeździłem z lejącymi wtryskami. Średnie spalanie miałem po 9-10 litrów, bywało więcej. "Mazdy tak mają". Tia. Najprościej odesłać człowieka, skoro samochód jeździ- musi być ok, jak pier**** mu silnik i wiadomo co wymienić – to wymienimy. W końcu to on za to zapłaci. Przepraszam Was, ale oczekiwałem czegoś innego od mechanika, któremu powierzam swój samochód. Czy tak samo by się zachował jakby chodziło o hamulce?

2. Forum a rzeczywistość. Forum nie zastąpi wizyty i diagnozy u mechanika. Może pomóc ale go nie zastąpi. Porady z forum bywają przydatne, ale co do zasady lepiej traktować co najwyżej jako podpowiedź.

W związku z koniecznością regeneracji/zakupu wtrysków do mojej m6-> macie może namiary na kogoś kto się tym zajmuje lub ma komplet dobrych wtrysków w dobrej cenie? l(ub końcówki?)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Postprzez Wojtek » 29 maja 2012, 00:24

nedd napisał(a):Korzystając z okazji i za sugestią mechanika – zostały sprawdzone na maszynie testującej. Tester wykazał że wszystkie 4 leją dosyć mocno, jeden jest o krok od padu i rozwalenia silnika.

prosze opisz... w jaki sposob zostaly sprawdzone wyjete z silnika wtryski...
jaka maszyna testujaca? jak dlugo trwala proba? w jakiej temperaturze pracy wtrysku?
i jaka iloscia paliwa?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nedd » 29 maja 2012, 02:35

jaka maszyna nie powiem Ci- nie jestem mechanikiem- mogę odpowiedzieć Ci przewrotnie że ładna, z kolorowym wyświetlaczem i czysta (typowo kobieca odp- ale nie potrzebuję wiedzieć więcej); niech Ci wystarczy że zrobiłem to w polecanym warsztacie specjalizującym się w testowaniu i regenerowaniu wtrysków. Obecny byłem przy 2 próbach, nie wiem czy było więcej bo wyszedłem podzwonić (praca)– testy zajęły ponad godzinę. Wiem że robili próby na rozgrzane wtryski, coś wspominali o zimnych próbach ale nie wchodziłem w szczegóły. Ta wiedza nie jest mi do niczego potrzebna, tym bardziej że spr. pilnował mój mechanik. To czego od nich chciałem to inf- działają czy nie (a jak nie to które) i tą inf mam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 21:20
Posty: 26
Skąd: W-wa/Pruszków
Auto: Mazda 6 GY, XII.2006, diesel 2,0->143@172 KM <--moja ex
Mazda 6 GJ 2,5AT Grand Touring <-moja aktualna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6