mruga kontrolka oleju na wolnych obrotach
1, 2
Witam
Mam problem z Mazdą 6 2.0 diesel rok 2004. Po przejechaniu około 50 km i porządnym nagrzaniu silnika, jak stoje na światłach na luzie, to zaczyna mrugać kontrolka oleju. Wystarczy dodać lekko dadać gazu lub wrzucić bieg i kontrolka gaśnie. Zmieniłem już olej, filtr oleju, w misce miałem jakiś syw przypominający resztki gumy, mechanik przepłukał mi smok i miske. Myslałem że to już koniec moich zmartwień. Niestety to samo, po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach, po jakimś czasie mruga kontrolka oleju. Słyszałem że przyczyną może być psująca się pompa oleju lub panewki, lub inne opinie "silnik się kończy"
Wyczytałem, że to forum jest najlepsze do mazdy.
Radzcie co teraz robić?
Mam problem z Mazdą 6 2.0 diesel rok 2004. Po przejechaniu około 50 km i porządnym nagrzaniu silnika, jak stoje na światłach na luzie, to zaczyna mrugać kontrolka oleju. Wystarczy dodać lekko dadać gazu lub wrzucić bieg i kontrolka gaśnie. Zmieniłem już olej, filtr oleju, w misce miałem jakiś syw przypominający resztki gumy, mechanik przepłukał mi smok i miske. Myslałem że to już koniec moich zmartwień. Niestety to samo, po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach, po jakimś czasie mruga kontrolka oleju. Słyszałem że przyczyną może być psująca się pompa oleju lub panewki, lub inne opinie "silnik się kończy"
Wyczytałem, że to forum jest najlepsze do mazdy.
Radzcie co teraz robić?
-
aszur
Zbyt niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach lub uszkodzony czujnik ciśnienia.
Wymieniłbym czujnik.
Dziwie się, że tak jeździsz, świecąca kontrolka oleju oznacza iż należy jak najszybciej zgasić silnik.
Wymieniłbym czujnik.
Dziwie się, że tak jeździsz, świecąca kontrolka oleju oznacza iż należy jak najszybciej zgasić silnik.
A kiedy wymieniałeś olej?
Ja miałem podobne objawy – kontrolka zapalała się i gasła – ale tylko 1 dzień. Później ściągałem michę – ciut opiłek znalazłem – ale być może były one tam już od dawna.
Zalałem nowy olej + filtr.
Przejechałem 1k km i niestety brał olej – podkładki pod wtryskami okazały się zbawieniem.
To było już dość dawno. Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze podkładek na te nowe (okrągłe) to proponuję wymienić.
A odkręcałeś korek od wlewu paliwa na włączonym i rozgrzanym motorze? Parowóz jest?:P
Ja miałem podobne objawy – kontrolka zapalała się i gasła – ale tylko 1 dzień. Później ściągałem michę – ciut opiłek znalazłem – ale być może były one tam już od dawna.
Zalałem nowy olej + filtr.
Przejechałem 1k km i niestety brał olej – podkładki pod wtryskami okazały się zbawieniem.
To było już dość dawno. Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze podkładek na te nowe (okrągłe) to proponuję wymienić.
A odkręcałeś korek od wlewu paliwa na włączonym i rozgrzanym motorze? Parowóz jest?:P
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Witam!
Sorry do pana Grzyby za inny dział.
Jeśli chodzi o auto to olej zmieniłem kilka dni temu, przejechałem na nim jakieś 50 km. Problem z kontrolką oleju się powtarza. Podkładek jeszcze nie wymieniałem. Korek odkręciłem przy włączonym motorze i rzeczywiście parowóz. Radzcie co teraz mam robić?
Sorry do pana Grzyby za inny dział.
Jeśli chodzi o auto to olej zmieniłem kilka dni temu, przejechałem na nim jakieś 50 km. Problem z kontrolką oleju się powtarza. Podkładek jeszcze nie wymieniałem. Korek odkręciłem przy włączonym motorze i rzeczywiście parowóz. Radzcie co teraz mam robić?
-
aszur
aszur napisał(a):Witam!
Sorry do pana Grzyby za inny dział.
Jeśli chodzi o auto to olej zmieniłem kilka dni temu, przejechałem na nim jakieś 50 km. Problem z kontrolką oleju się powtarza. Podkładek jeszcze nie wymieniałem. Korek odkręciłem przy włączonym motorze i rzeczywiście parowóz. Radzcie co teraz mam robić?
OMG – jeżeli nadal tak będziesz jeździł z "parowozem" to mogą Ci się tak zapiec wtryski, że nie będzie można ich wyciągnąć (wiadomo – wtryski są delikatne). Wtedy niestety na silę trzeba będzie je brać i może się okazać, że się uszkodzi któryś.
Ale to czarny scenariusz

Jedź do kogoś kto się zna na tych autach. Wymień JAK NAJSZYBCIEJ podkładki, wyczyść wtryski – ciekawe jak uszczelka pod klawiaturą (jeżeli jest choć troszkę u szczerbiona to wymień, kosztuje około 100zł w oryginale ale warto. Temat będziesz miał zamknięty na kolejne 80-100tyś km).
Nie trać czasu.
Powodzenia
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
sprawdz jakie cisnienie daje pompa oleju i to jak najszybciej!
na wolnych powinno być przy 1000 obr/min ok. 1,5 ATM
a przy 3000 obr/min- ok. 3,5 ATM
jesli jest ono zbyt niskie to jest ona absolutnie do wymiany,
absolutnie
powodz.
E.
na wolnych powinno być przy 1000 obr/min ok. 1,5 ATM
a przy 3000 obr/min- ok. 3,5 ATM
jesli jest ono zbyt niskie to jest ona absolutnie do wymiany,
absolutnie
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Jak dla mnie temat nie zamknięty do końca.
Mam podobny problem M6 2.0 CiTD 143 kM. Po przejechaniu 70 km kontrolka oleju delikatnie zaczyna mrugać.
Wydaje mi się, że nawet jest to spowodowane spadkiem obrotów jałowych. Bo tylko wtedy delikatnie pomruguje kontrolka.
Olej wymieniany 6 kkm temu. Na tą chwilę mam dwa podejrzenia, i potrzebuję suportu
1. Filtr oleju już zapchany ( ale dlaczego w takim razie, mruga po rozgrzaniu silnika, gdy zimny , nie ma problemu, fizyka cieczy mówi o rozrzedzaniu gdy gorące.. ) co raczej nie jest prawdą.
2. SCV ( Ostatnio miałem z nim problem. Nie był w prawdzie wymieniany, ale przedmuchany, bo się totalnie zablokował, i nie puszczał paliwa na CR.
3. Lambda. Ją podejrzewam z innego powodu.
Po przejechaniu około 20 km lub na rozgrzanym silniku. Auto zachowuje się jak mułek. Brakuje tego miłego wgniatania w fotel, a włącza się FSO.
Z tego co czytałem Lambda wpływa na mieszankę i jej charakterystykę. Jeżeli podaje złe dane (50 st non stop ) to być może powoduje to spadek obrotów na jałowych. O ile dokładność oka mnie nie myli spada poniżej 850 obr/min standardowo jest na 900 o/min.
Jak dla mnie temat nie zamknięty do końca.
Mam podobny problem M6 2.0 CiTD 143 kM. Po przejechaniu 70 km kontrolka oleju delikatnie zaczyna mrugać.
Wydaje mi się, że nawet jest to spowodowane spadkiem obrotów jałowych. Bo tylko wtedy delikatnie pomruguje kontrolka.
Olej wymieniany 6 kkm temu. Na tą chwilę mam dwa podejrzenia, i potrzebuję suportu
1. Filtr oleju już zapchany ( ale dlaczego w takim razie, mruga po rozgrzaniu silnika, gdy zimny , nie ma problemu, fizyka cieczy mówi o rozrzedzaniu gdy gorące.. ) co raczej nie jest prawdą.
2. SCV ( Ostatnio miałem z nim problem. Nie był w prawdzie wymieniany, ale przedmuchany, bo się totalnie zablokował, i nie puszczał paliwa na CR.
3. Lambda. Ją podejrzewam z innego powodu.
Po przejechaniu około 20 km lub na rozgrzanym silniku. Auto zachowuje się jak mułek. Brakuje tego miłego wgniatania w fotel, a włącza się FSO.
Z tego co czytałem Lambda wpływa na mieszankę i jej charakterystykę. Jeżeli podaje złe dane (50 st non stop ) to być może powoduje to spadek obrotów na jałowych. O ile dokładność oka mnie nie myli spada poniżej 850 obr/min standardowo jest na 900 o/min.
jest jeszcze jeden wariant
wymień lub podmień czujnik ciśnienia oleju, bo mam pewne spostrzeżenia co do jego funkcjonowania,
jesli masz taką możliwośc to kup używke ale od przedlifta..
pozdr
E.
wymień lub podmień czujnik ciśnienia oleju, bo mam pewne spostrzeżenia co do jego funkcjonowania,
jesli masz taką możliwośc to kup używke ale od przedlifta..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Riki napisał(a):Robert, tak szczerze – często to siada?
W sumie można ale wątpię aby było z nim coś nie halo..
pomojam tu kwestie zapchanego skomka, czy starego zaszlamionego oleju
ale
podczas mojej naprawy polifta, pomimo, że wszystko w motorze jest absolutnie w stanie idealnym,
zauważyłem pewne dziwne zachowania czujnika tzn. kontrolka gaśnie ale po krótkiej chwili...
czyli czujnik potrzebuje trochę więcej ciśnienia... bo w porównaniu z przedliftem gasła od razu!
i jesli ktos ma takie objawy jak kolega, no to duzo prościej no i taniej,
najpierw sprawdzić czujnik niż wymieniać pompe oleju !
ale o nie moja sprawa, nie moja kasa no i oczywiście nikt nie musi tak postapić,
absolutnie, bo ja mogę się tu mylić...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak dla pewności. W codziennym( do 30km ) użytkowaniu, żadne z 2 przypadków nie występuje.
Kontrolka oleju nie mruga na jałowych. A auto zbiera się normalnie.
Dopiero po całkowitym nagrzaniu silnika, zaczynają się problemy. Czy to możliwe, że pompa się rozszczelnia po ok. 1 godzinnej pracy, a potem się uszczelnia po odstaniu... Zawsze? ...?
Diagnostyka nic nie wykazała... na razie na zimnym silniku(do 20 km).
Riki co rozumiesz pod pojęciem płukanki. ?
EDIT:
Wymieniłem olej i filtr oleju.
Problem zniknął.
Edit:
Hehe. Madzia nie odpala jak się rozgrzeje.
Teraz muszę czekać do następnego dnia by całkowicie wystygła.
Czy o nie przypadkiem zaworek na pompie paliwa?
czy nie łączyć tych dwóch zdarzeń....
Edit
Wymieniłem olej na Dexa, wymieniłem filtr oleju.
Wszystko jest cacy... Madzia jest po prostu totalnie wybredna, co do innych olei aniżeli Dexelia.
Na lato wywalę DPF i zobaczymy czy nadal będzie taka wybredna![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kontrolka oleju nie mruga na jałowych. A auto zbiera się normalnie.
Dopiero po całkowitym nagrzaniu silnika, zaczynają się problemy. Czy to możliwe, że pompa się rozszczelnia po ok. 1 godzinnej pracy, a potem się uszczelnia po odstaniu... Zawsze? ...?
Diagnostyka nic nie wykazała... na razie na zimnym silniku(do 20 km).
Riki co rozumiesz pod pojęciem płukanki. ?
EDIT:
Wymieniłem olej i filtr oleju.
Problem zniknął.
Edit:
Hehe. Madzia nie odpala jak się rozgrzeje.
Teraz muszę czekać do następnego dnia by całkowicie wystygła.
Czy o nie przypadkiem zaworek na pompie paliwa?

czy nie łączyć tych dwóch zdarzeń....
Edit
Wymieniłem olej na Dexa, wymieniłem filtr oleju.
Wszystko jest cacy... Madzia jest po prostu totalnie wybredna, co do innych olei aniżeli Dexelia.
Na lato wywalę DPF i zobaczymy czy nadal będzie taka wybredna
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Mam podobny problem z kontrolka tylko występuje to w inny okolicznościach. Gdy auto stoi na jałowym biegu wszystko jest ok. Gdy jadę i wyrzucę bieg na luz i obroty spadną do ok 750/min wtedy zaczyna się zapalać kontrolka. Czasami się świeci, czasami tylko pomruga i zgaśnie. W trakcie normalnej jazdy też jest ok. Co poradzicie?
Moja mała Japoneczka


- Od: 16 mar 2008, 20:55
- Posty: 12
- Auto: M6 GY 2.0 CD 143 DPF
radze wam w miare szybko zmierzyc cisnienie oleju, bo jesli jest ono za niskie ( na wolnych przy ok 1000obr/min powinno byc ok 1,5 ATM, przy 3000-> 3,5ATM,
to trzeba wymienic pompe oleju lub szukac awarii bezposrednio w samym silniku, dopoki nie jest za pozno
ale jesli pompa daje odp. cisnienie, to raczej czujnik jest uszkodzony, co niekiedy zdarza sie w tych autach.
jakby co, no to posiadam taki czujnik, oczywiscie sprawny no i lekko promocyjnie go odsprzedam..
pozdr.E
to trzeba wymienic pompe oleju lub szukac awarii bezposrednio w samym silniku, dopoki nie jest za pozno

ale jesli pompa daje odp. cisnienie, to raczej czujnik jest uszkodzony, co niekiedy zdarza sie w tych autach.
jakby co, no to posiadam taki czujnik, oczywiscie sprawny no i lekko promocyjnie go odsprzedam..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Miałem dokładnie taki sam przypadek jak opisany wyżej. U mnie mogło być kilka przyczyn mrugania kontrolki ale opisze wszystko co zrobiłem. Pierwsza czynność jaka przyszła mi na myśl to smok a wiec odkręcenie miski olejowej i jak się okazało do smoku przyklejone były kawałki silikonu (pomysł wykorzystania silikonu jako uszczelki dla mnie jest wielka pomyłka) oczywiście czyszczenie smoku i miski olejowej, wymiana oleju na elf evo 5W30 +filtr po rozgrzaniu silnika kontrolka dalej mrugała (myślałem że mnie tafi) coś mnie tchnęło przy uruchomionym silniku odkręciłem korek wlewowy oleju i jak się okazało parowóz, pojechałem do salonu Mazdy kupiłem podkładki wtrysków po wyjęciu wtrysków okazało się że podkładki na 1 i 3 wtrysku były wymienione a na 2 i 4 były przepalone starego tylu, oczywiście wszystko wyczyściłem założyłem nowe podkładki i problem z mrugającą kontrolką znikną dla pewności sprawdziłem ciśnienie i wszystko gra. Teraz się ciesze z jazdy Madzia POZDRAWIAM
Ostatnio edytowano 20 kwi 2012, 22:00 przez ciekma85@gmail.com, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 lut 2012, 12:05
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km
2003r
ciekma85@gmail.com napisał(a):smog
Smog (ang. fog intensified by smoke, mgła wzmocniona przez dym) – nienaturalne zjawisko atmosferyczne polegające na współwystępowaniu zanieczyszczeń powietrza spowodowanych działalnością człowieka oraz niekorzystnych naturalnych zjawisk atmosferycznych: znacznej wilgotności powietrza (mgła) i braku wiatru.
Grzyby chciał powiedzieć aby wszystkie ,,smogi" zmienić na smoki i o to proszę autora postu 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6