Klekotanie przy dużym obciążeniu silnika
Marekz6` napisał(a):U mnie jak pisałem Enduro auto nic nie kopci....
-to tylko jeden z objawow uszkodzonego wtrysku
najlepszy test sprawnosci, jakosci wtryskow no i przy okazji ich doregulowanie->
to kalibracja testerem VCM w ASO....
test przelewowy tez jest warty polecenia...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki za info. W ASO za kalibrację chcą 200 zł. Spróbuje to zrobić w Bosh-u, który jest autoryzowanym serwisem wtrysków Denso. Coraz bardziej jestem jednak za tym żeby wymienić jeden wtryskiwacz na używkę. Mówię tu o tym, który podczas wymiany podkładek był zapieczony i serwis musiał go rozebrać i skręcić. No i kalibracja też byłaby konieczna.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Spróbuje to zrobić w Bosh-u,
Jak nie maja IDS'a to nic nie zrobią ....
Jak nie maja IDS'a to nic nie zrobią ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):.... to nic nie zrobią ....
rachunek wydrukowac na pewno dadzą rade..!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
hehe , rachunek kazdy da rade 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Jestem już po kalibracji. Niestety nie udało się jej wykonać. Serwis ASO polecił szukanie przyczyny w wadliwych wtryskach. Dzięki podpowiedzi jednego z forumowiczów zauważyłem że kabel opory na wymienionym ok. 1,5 roku temu wtrysku ma inną numerację niż wtrysk. Mechanik wymienił go bez kabla (zostawił stary). Więc kabel i wtrysk nie jest kompatybilny. Ale czy to naprawdę mogło mieć wpływ na brak możliwości kalibracji...
?
Może to być jeszcze wina wtrysku, który przy wyciąganiu, przy wymianie podkładek był rozkręcany. Więc przyczyn może być wiele. Wiadomo najprościej zacząć od wymiany kabla na właściwy.
Udało mi się zamówić komplet wtrysków w dobrej cenie z kpl odpowiednich kabli.
Powiem że czasu mam bardzo nie wiele, a żaden specjalista nie podał mi jednoznacznej diagnozy.
Jak macie jakieś pomysły to proszę o pomoc. Za tydzień mam zamiar ruszyć mazdą za granicę i nie chciał bym mieć przykrych wakacji :–((
Jestem już po kalibracji. Niestety nie udało się jej wykonać. Serwis ASO polecił szukanie przyczyny w wadliwych wtryskach. Dzięki podpowiedzi jednego z forumowiczów zauważyłem że kabel opory na wymienionym ok. 1,5 roku temu wtrysku ma inną numerację niż wtrysk. Mechanik wymienił go bez kabla (zostawił stary). Więc kabel i wtrysk nie jest kompatybilny. Ale czy to naprawdę mogło mieć wpływ na brak możliwości kalibracji...
Może to być jeszcze wina wtrysku, który przy wyciąganiu, przy wymianie podkładek był rozkręcany. Więc przyczyn może być wiele. Wiadomo najprościej zacząć od wymiany kabla na właściwy.
Udało mi się zamówić komplet wtrysków w dobrej cenie z kpl odpowiednich kabli.
Powiem że czasu mam bardzo nie wiele, a żaden specjalista nie podał mi jednoznacznej diagnozy.
Jak macie jakieś pomysły to proszę o pomoc. Za tydzień mam zamiar ruszyć mazdą za granicę i nie chciał bym mieć przykrych wakacji :–((
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):1.Mechanik wymienił go bez kabla (zostawił stary).
2.Więc kabel i wtrysk nie jest kompatybilny.
3. Ale czy to naprawdę mogło mieć wpływ na brak możliwości kalibracji...?
....(
ad 1. bo nie mial wiedzy odpowiedniej..
ad 2. jest kompatybilny, ale PCM rozpoznaje cos innego niz w rzeczywistosci jest..
ad 3. tak.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mam pytanie czy po wymianie wtryskiwaczy lub podkładek pod wtryskami silnik na początku może być słabszy lub głośniej pracować. Miałem tak po ostatniej wymianie podkładek. Silnik tak jakby nie pracował na jeden cylinder. Dopiero po przejechanie ponad 700 km wszystko zadziałało dobrze. ASO Mazda stwierdziło że tak bywa, ale czy to jest reguła? Pytam bo jutro mam dostać przesyłkę z kpl. wtrysków i we wtorek wymiana. Żal mi moich wtryskiwaczy bo im bliżej naprawy to auto chodzi coraz lepiej... Jednak fakt nie udanej kalibracji (może to tylko kwestia przewodu) + opinia serwisu Bosha o przegrzaniu jednego wtrysku, jego mocnym zapieczeniu i rozbiórce przekonał mnie że czas wywalić znowu trochę kasy na mazdę. Zwłaszcza że za parę dni wypad za granicę. Dzięki za jakieś mądre podpowiedzi.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):... czy po wymianie wtryskiwaczy lub podkładek pod wtryskami silnik na początku może być słabszy lub głośniej pracować. Miałem tak po ostatniej wymianie podkładek. .....
raczej nie !
podkladki nic nie zmieniaja w kwesti pracy silnika,
aczkolwiek po wymianie wtryskow na inne,
wymagana lub zalecana jest kalibracja..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):podkladki nic nie zmieniaja w kwesti pracy silnika,
Wprost przeciwnie, u mie po uszczelnieniu wtryskow, silnik zaczal rowno pracowac przez co zrobil sie cichszy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Enduro napisał(a):podkladki nic nie zmieniaja w kwesti pracy silnika,
Wprost przeciwnie, u mie po uszczelnieniu wtryskow, silnik zaczal rowno pracowac przez co zrobil sie cichszy.
ok!
ale on wyraznie napisal:
Marekz6` napisał(a):... czy po wymianie... podkładek pod wtryskami silnik na początku może być słabszy lub głośniej pracować. Miałem tak po ostatniej wymianie podkładek. .....
co wg mnie, nie jest normale- prawidlowe, tymbardziej, ze trzeba sie sporo natrudzic
aby przy odrobinie wiedzy na temat mechaniki, te podkladki zle zamontowac,
aby osiagnac takie efekty, jak kolega mial...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No ale to tez mozliwe jest jesli wtrysk jest "lewy" – zalozmy ze leje – przy rozszczelnionym komora ma mniejsze cisnienia, wiec lejacy nie powoduje stuku, a przy uszczelnieniu nagle zaczyna lomotac, bo calosc cisnienia zostaje w cylindrze, czyz nie?
W sumie to ja nie mechanik, ale to tak na logike
W sumie to ja nie mechanik, ale to tak na logike
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam
Ten klekot jest bardzo nieregularny. Po wymianie podkładek klekot pojawia się po nagrzaniu silnika na biegu jałowym, a po dodaniu gazu znika. Przed wymianą podkładek tego nie było.
Klekot pojawia się również tylko na 5 biegu w zakresie 2700-3000 obr. Po przekroczeniu tych obrotów chodzi bardzo dobrze.
Dzisiaj odbieram furę z serwisu. Wymiana wszystkich wtrysków, podkładek na nowe no i oczywiście odpowiednio dopasowane kable oporowe.
Ten klekot jest bardzo nieregularny. Po wymianie podkładek klekot pojawia się po nagrzaniu silnika na biegu jałowym, a po dodaniu gazu znika. Przed wymianą podkładek tego nie było.
Klekot pojawia się również tylko na 5 biegu w zakresie 2700-3000 obr. Po przekroczeniu tych obrotów chodzi bardzo dobrze.
Dzisiaj odbieram furę z serwisu. Wymiana wszystkich wtrysków, podkładek na nowe no i oczywiście odpowiednio dopasowane kable oporowe.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
krzych napisał(a):No ale to tez mozliwe jest jesli wtrysk jest "lewy" – zalozmy ze leje – ......
jak leje to musi silnik sutkac, bo proces spalania przebiea nieprawidlowo
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Nie jest dobrze póki co. Dzisiaj telefon z serwisu dzwoni i informuje że wymienili 2 wtryski z 4, które dostarczyłem. Wymienili wtryskiwacz 3 i 4 (to ten z niekompletnym kablem), nie zmienili póki co pod nimi podkładek. Informacja jaka padła to że po wymianie 2 wtrysków nadal coś klekocze na biegu jałowym. Zapytali mnie co mają robić...czy wymieniać dalej? A czy ja wyglądam na mechanika k.....
Po konsultacjach z prawdziwy fachurami forum kazałem skończyć robotę, tzn wymienić wszystkie 4 wtryski z nowymi podkładkami. I jutro wizyta umówiona na kalibrację.
Niestety jeszcze może się okazać że to nie klekot od wtrysków, tylko jak się dowiedziałem od korbowodu??
Zastanawiam się ile będe musiał jeszcze wydać kasy żeby po pierwsze otrzymać trafną diagnozę od serwisu (ów) a ile jeszcze do tego będzie trzeba dołożyć żeby to coś naprawić.
Proszę o jakieś porady lub słowa wsparcia...
Dodam na koniec że mazda nie klekotała na biegu jałowym przed operacją wymiany podkładek wtryskiwaczy. Więc skąd ten klekot się nagle pojawił. Serwis na początku stwierdził że to może klepać jeden z nadpalonych wtryskiwaczy. Ale pewnie po wymianie wszystkich wtrysków już nie będzie miał podobnych pomysłów. Czy tylko mazdy naprawia się w ten sposób. Oczywiście serwis dał dobrą rade wymiany wtrysków na nówki, chyba bym musiał zwariować....Z tego wszystkiego idę napić się piwa, jestem zły jak cholera....
Nie jest dobrze póki co. Dzisiaj telefon z serwisu dzwoni i informuje że wymienili 2 wtryski z 4, które dostarczyłem. Wymienili wtryskiwacz 3 i 4 (to ten z niekompletnym kablem), nie zmienili póki co pod nimi podkładek. Informacja jaka padła to że po wymianie 2 wtrysków nadal coś klekocze na biegu jałowym. Zapytali mnie co mają robić...czy wymieniać dalej? A czy ja wyglądam na mechanika k.....
Po konsultacjach z prawdziwy fachurami forum kazałem skończyć robotę, tzn wymienić wszystkie 4 wtryski z nowymi podkładkami. I jutro wizyta umówiona na kalibrację.
Niestety jeszcze może się okazać że to nie klekot od wtrysków, tylko jak się dowiedziałem od korbowodu??
Zastanawiam się ile będe musiał jeszcze wydać kasy żeby po pierwsze otrzymać trafną diagnozę od serwisu (ów) a ile jeszcze do tego będzie trzeba dołożyć żeby to coś naprawić.
Proszę o jakieś porady lub słowa wsparcia...
Dodam na koniec że mazda nie klekotała na biegu jałowym przed operacją wymiany podkładek wtryskiwaczy. Więc skąd ten klekot się nagle pojawił. Serwis na początku stwierdził że to może klepać jeden z nadpalonych wtryskiwaczy. Ale pewnie po wymianie wszystkich wtrysków już nie będzie miał podobnych pomysłów. Czy tylko mazdy naprawia się w ten sposób. Oczywiście serwis dał dobrą rade wymiany wtrysków na nówki, chyba bym musiał zwariować....Z tego wszystkiego idę napić się piwa, jestem zły jak cholera....
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):......kazałem skończyć robotę, tzn wymienić wszystkie 4 wtryski z nowymi podkładkami. I jutro wizyta umówiona na kalibrację.
Niestety jeszcze może się okazać że to nie klekot od wtrysków, tylko jak się dowiedziałem od korbowodu??
Zastanawiam się ile będe musiał jeszcze wydać kasy żeby po pierwsze otrzymać trafną diagnozę ....
.
-to wyjasni kwestie wtryskow..
-wystarczy ze odkrecisz miske olejowa i sprawdzisz czy sa tam kawlaki /opliki metalu,
jesli tak to diagnoza gotowa-trzeba silniki wymontowac i naprawiac jesli jest to mozliwe
lub wymienic go za kilka tys. pln...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dziwne to cos... po wymianie podkladek az takie problemy... nie widzi mi sie zbytnio... Poza tym, jesli mechanik do mnie by zadzwonil po wymianie wtruskow dwoch, bo taka byla jego diagnoza ze stwierdzeniem ze on dlaej nie wie to bym mu kazal zamontowac z powrotem stae oba i wymienic podkladki, bo przy kazdym ruszeniu najdrobniejszym wtrysku NALEZY wymienic podkladki (a z tego co napisales, wynia ze nie wymienili) i zabral Mazde do innego mechanika oczywiscie nic nie placac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
wystarczy ze odkrecisz miske olejowa i sprawdzisz czy sa tam kawlaki /opliki metalu
Enduro miska była zdejmowana, to był pierwsza operacja przed zmianą podkładek wtrysków. W połowie sitka był nagar, ale opiłków nie było
Enduro miska była zdejmowana, to był pierwsza operacja przed zmianą podkładek wtrysków. W połowie sitka był nagar, ale opiłków nie było
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6