Świeci kontrolka TCS/DSC i CE – błędy nieszczelności układu paliwowego i wtrysku

Postprzez pib1 » 12 sty 2009, 23:29

witam Wszystkich
trzy dni temu wymieniłem olej i wszystkie filtry (paliwa też), wczoraj ruszając ze świateł nagle coś zaczęło mi zgrzytać – pukać (metalicznie) i zaświecił się kontrolki TCS/DSC i kontrolka silnika, zgasł silnik. Po chwila odpalił i zjechałem ze świateł (kontrolki paliły się , ale silnik pracował idealnie). Dzisiaj dojechałem do najbliższego kompa który pokazał 1.nieszczelność układu paliwowego – duży wyciek; 2. wtrysk. Kontrolki w końcu po którymś odpalniu zgasły. zalałem lepszym paliwem bo podejrzewałem problem z paliwem. Było wszystko spoko. Problem polega na tym że po 13 km prawie to samo. Zgasł i zaświecił w/w kontrolki jest też to metaliczne pukanie, tylko tym razem nie chce dać się odpalić. jak zrobię reset kompa to odpala bez problemu i przez chwilę chodzi a za chwilę to samo... jak wiecie co to może być to piszcie
z góry dzięki za mądre rady
pozdrawiam
M6 2004 MZR 2l
Ostatnio edytowano 13 sty 2009, 09:58 przez pib1, łącznie edytowano 1 raz
pib1
 

Postprzez Enduro » 12 sty 2009, 23:32

pib1 napisał(a):1.nieszczelność układu paliwowego – duży wyciek; 2. wtrysk.

trzeba skupic sie na tym co tester powiedzial
tzn. usunac nieszczelnosc i sprawdzic wtryski!
a jesli jest jeden uszkodzony to nalezy go wymienic..bezwzglednie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pib1 » 12 sty 2009, 23:35

ale nie ma nieszczelności, chyba że leje wtrysk i dlatego takie wskazania, ale po resecie zanika to i przez chwilę 10-40 sekund chodzi jakby wszystko było ok
pib1
 

Postprzez Enduro » 13 sty 2009, 11:51

pib1 napisał(a):ale nie ma nieszczelności, chyba że leje wtrysk i dlatego takie wskazania, ale po resecie zanika to i przez chwilę 10-40 sekund chodzi jakby wszystko było ok

no bo po resecie motorek potrzebuje troche czasu,
aby stwierdzić, że jest jakaś usterka
i to normalne!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Globy » 13 sty 2009, 16:03

Witaj,

poprawiłem temat Twojego wątku, na przyszłość proszę o nazewnictwo zgodne z Regulaminem – dopisanie modelu i typu silnika – by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy <usmiech> Przenoszę do działu Diesel, powodzenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez pib1 » 25 sty 2009, 00:25

wszystko wskazywało wtrysk, a okazało się po wszystkich możliwych przekładkach (wtryski, sterowanie i komp), nie było już pomysłów...i, wystarczyło rozebrać i przeczyścić skrzynkę bezpieczników, nie ten samochód
pib1
 

Postprzez Enduro » 25 sty 2009, 11:37

pib1 napisał(a):wszystko wskazywało wtrysk, a okazało się po wszystkich możliwych przekładkach (wtryski, sterowanie i komp), nie było już pomysłów...i, wystarczyło rozebrać i przeczyścić skrzynkę bezpieczników, nie ten samochód

chodzi tu o tę skrzynkę pod maską silnika?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pib1 » 25 sty 2009, 22:57

tak
pib1
 

Postprzez marian1326 » 13 kwi 2009, 15:07

Kupilem M6 2.0D z 2004 w marcu, a więc dopiero poznaję autko. super, że jest to forum, naprawdę dużo ciekawych wskazówek. Poradnik o dieslach zaciekawił mechanika, bo Mazda, niestety jest im mało znana.Zaraz po kupnie dałem wyprać tapicerke i po tym praniu co jakiś czas zapala mi się kontrolka od kontroli trakcji i od silnika.Komputer podał błąd P 2009. Mechanik ma sprawdzić, bo i tak po świętach odstawiam Mazde (99% wymiana koła dwumasowego),ale może ktoś wie , co to za błąd. Z góry dzięki.
marian1326
 

Postprzez MAZVAGTECH » 13 kwi 2009, 21:13

P 2009-Variable tumble control solenoid valve circuit low input, ale troche to dziwne bo VTCS wystepuje w benzyniakach. Napewno P2009?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Ukman » 14 kwi 2009, 11:32

No u mnie tez sa przedmuchy no i bede wymienial wtrysk ale jedno pytanie czy obowiazkowo trzeba wymienic podkladke pod wtryskiem ? i gdzie taka mozna nabyc. Jak te przedmuchy zlikwidowac ?
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez MAZVAGTECH » 14 kwi 2009, 14:15

Ukman napisał(a):czy obowiazkowo trzeba wymienic podkladke pod wtryskiem
Trzeba
Ukman napisał(a): gdzie taka mozna nabyc
W serwisie ale sa w kompletach
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Ukman » 14 kwi 2009, 20:21

No ok ... A przedmuchy na wtryskach spowodowane sa czym ? Ja lada dzien bede wymienial wtrysk i chcialbym wiedziec wszystko zeby pozniej niebylo 10 razy rozbierania i skladania tego wszystkiego do kupy. :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez MAZVAGTECH » 15 kwi 2009, 15:56

Ukman napisał(a):A przedmuchy na wtryskach spowodowane sa czym ?

Wyklepanymi podkladkami, bez sensu jest wymieniac jedna podkladke poniewaz poprzeczka dociaga dwa wtryskiwacze, wiec pomimo wymiany jednego musisz podkladki wymienic w dwoch.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Ukman » 15 kwi 2009, 17:37

Ok takze poleca wszystkie podkladki ... Ma sie rozumiec ze jesli sa przedmuchy na wtryskach to silnik nie pracuje jak powinien tak ? Odkrecajac korek wlewu oleju wali mi tam calkiem niezle powietrzem wydobywajacym sie spod pokrywy zaworow.
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Jacolek70 » 24 kwi 2009, 10:09

marian1326 napisał(a):Kupilem M6 2.0D z 2004 w marcu, a więc dopiero poznaję autko. super, że jest to forum, naprawdę dużo ciekawych wskazówek. Poradnik o dieslach zaciekawił mechanika, bo Mazda, niestety jest im mało znana.Zaraz po kupnie dałem wyprać tapicerke i po tym praniu co jakiś czas zapala mi się kontrolka od kontroli trakcji i od silnika.Komputer podał błąd P 2009. Mechanik ma sprawdzić, bo i tak po świętach odstawiam Mazde (99% wymiana koła dwumasowego),ale może ktoś wie , co to za błąd. Z góry dzięki.

Witajcie
Marian udało Ci się usunąć usterkę??
ja od 3 dni mam to samo ze swoją Madzią , również diesel....ten sam błąd, a Workshopie jest opisany jako niski przepływ w zaworze VTCS, natomiast odczyt z kompa warsztatowego jest taki IMRC circuit bank1 circuit low.
Jacolek70
 

Postprzez Enduro » 24 kwi 2009, 12:44

Ukman napisał(a):Odkrecajac korek wlewu oleju wali mi tam calkiem niezle powietrzem wydobywajacym sie spod pokrywy zaworow.

to nie dobrze,
nawet bardzo!
bo przez te uszkodzone podkładki,
olej silnikowy ma kontakt z ciśnieniem no i spalinami
i przy odrobinie wilgoci wytwarza się substancja, które zalepia efektywnie somga w misce olejowej
i to dośc szybko!
do czego to prowadzi chyba kazdy wie:
>do płaczu!
wymien je i oczysc smoga!!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez małyaniołeczek » 24 cze 2009, 23:06

Dziś podłączyli moją mazde 6 diesel z 2004 do kompa i jest błąd b 2009(o ile dobrze pamiętam). Mechanik stwierdził usterke sterowania położenia zaworu EGR. Może ktoś coś podpowie gdzie tzn u jakiego elektronika najlepiej i w miarę tanio to można naprawić. Objawy to świecące kontrolki od silnika i od tsc... Poza tymi kontrolkami silnik pracuje ok a auto jeździ bez zmian.
małyaniołeczek
 

Postprzez MAZVAGTECH » 27 cze 2009, 00:50

małyaniołeczek napisał(a):b 2009
Chyba P2009 Zbyt wyskie napiecie wyjsciowe na zaworze sterujacym VSC /czyli 8/4 zawory ssace/ Jak widac nie ma to nic wspolnego z egr
małyaniołeczek napisał(a):Objawy to świecące kontrolki od silnika i od tsc... Poza tymi kontrolkami silnik pracuje
Pracuje normalnie bo przy awarii tego zaworu przepustnice ustawiaja sie caly czas na 8 zaworow
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez herci62 » 14 sie 2012, 00:00

P 2009 Panowie czy ktos ten bład zlikwidował???
Nie moge nic znalezc ..co trzeba wymienic aby ten bład znikł.
Przez jakis czas był spokój po odłaczeniu klemy ale znowu sie zaczał pojawiac i to czesciej ...kasuje bład ...spokój na 2-4 dni i znowu to samo.
pozdrawiam i dzieki za kazda pomoc
Daniel..
Aaaa chodzi o mazde6 diesel /136/2004r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6