Jabar napisał(a):jeśli ta angielska wersja pochodzi z kraju wuja Sama to to "przystosowanie" do niższej liczby oktanowej można sobie darować. Amerykańcy podają swoje parametry w jednostkach DON a w Europie w jednostkach RON. Różnica nie jest duża ale jest – np nasza benzyna 98 to u nich 93.
Spoko – tak, pochodzi od wuja Sama, ale podane jest też RON: "91 or above" (DON 87). O ile się nie mylę, w Polsce mamy RON 95. A na stronie znanej, krakowskiej firmy zajmującej się tuningiem silników wyczytałem, że właściwie jedyne pole do manewru w przypadku silników wolnossących jest właśnie w takim przypadku – kiedy silnik został ustawiony do benzyny o niższej liczbie oktanowej niż ta, którą stosujemy. Czyli mamy pole do manewru. Może nie takie, jak właściciele turbo-diesli, ale zawsze jest.
Poza tym producenci zwykle na dzień dobry wypuszczają silnik o niepełnej mocy w stosunku do jego możliwości. Pierwsza odsłona silnika Hondy 2.4i miała 192 konie – tak samo jak 2.5i w M6. Kilka lat później podnieśli to do 201 koni samą zmianą oprogramowania, z tego, co wiem. Nadal z optymizacją dla benzyny amerykańskiej 91-oktanowej...