Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
ale ja dalej nie rozumiem dlaczego ta łapa była odkręcana...a jak już składają to co ślepi są? ehhh, myśle że zmiana warsztatu będzie wskazana ale mogę się mylić...
ciekawe co jeszcze uszkodzili.
ciekawe co jeszcze uszkodzili.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam
Samochód jeździł dzisiaj cały dzień bez objawów. Wszystkie biegi chodzą prawidłowo – 3 nie przeciąga.
Po podpięciu pod komputer pokazały się następujące błędy:
22
26
86
oraz "błąd nieokreślony"
Wiem, że nie działa podgrzewanie fotela kierowcy i pali się kontrolka od poduszki. Hold zniknął. Ktoś podpowie jak odczytać te błędy w tym modelu??
Reasumując, czasami skrzynia przestaje ciągnąć na rozgrzanym silniku i nie ma znaczenia położenie dźwigni biegów ( objawy są zawsze takie same). Słychać delikatne tyrkotanie tak jakby półoś wypięła się z przegubu, ale tam jest na pewno wszystko w porządku. Po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu go awaria znika. Mechanik podejrzewa że to może jakiś elektrozawór w skrzyni biegów????? Co myślicie
??? 
Samochód jeździł dzisiaj cały dzień bez objawów. Wszystkie biegi chodzą prawidłowo – 3 nie przeciąga.
Po podpięciu pod komputer pokazały się następujące błędy:
22
26
86
oraz "błąd nieokreślony"
Wiem, że nie działa podgrzewanie fotela kierowcy i pali się kontrolka od poduszki. Hold zniknął. Ktoś podpowie jak odczytać te błędy w tym modelu??
Reasumując, czasami skrzynia przestaje ciągnąć na rozgrzanym silniku i nie ma znaczenia położenie dźwigni biegów ( objawy są zawsze takie same). Słychać delikatne tyrkotanie tak jakby półoś wypięła się z przegubu, ale tam jest na pewno wszystko w porządku. Po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu go awaria znika. Mechanik podejrzewa że to może jakiś elektrozawór w skrzyni biegów????? Co myślicie

- Od: 2 sty 2013, 12:12
- Posty: 11
- Skąd: Ozorków
- Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS* to pewnie główny problem...
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR raczej bez większego wpływu... na skrzynię. Ewentualnie na osiągi...
86- nie znam...
błąd nie znany??
Nagraj miganie diody telefonem... wstaw wideo i daj link zobaczymy co tam miga...
Miganie zapętl przynajmniej 2 razy co by nie pominąć żadnego kodu
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR raczej bez większego wpływu... na skrzynię. Ewentualnie na osiągi...
86- nie znam...
błąd nie znany??
Nagraj miganie diody telefonem... wstaw wideo i daj link zobaczymy co tam miga...
Miganie zapętl przynajmniej 2 razy co by nie pominąć żadnego kodu
Po tym jak nikt w okolicy nie chciał się podjąć naprawy auta, musiałam zmusić do tego mojego męża. Efekt – po kilkunastu dniach męki w mrozach (w blaszanym garażu
) auto jeździ!
Po usunięciu przy okazji wielu innych "drobnych" niedociągnięć – przyjemność z jazdy nie do opisania
ha
Prawdopodobnie przyczyną był niedrożny filterek w skrzyni biegów. Po rozmowie z byłym mechanikiem auta okazało się że przy wymianie oleju nigdy nie odkręcano miski...
Dla ciekawostki dodam, że o dziwo na bagnecie olej przy kontroli stanu poziomu wyglądał jak świeżusieńki.
Mam teraz dwa konkretne pytania:
1. Potrzebuję schemat wiązki elektrycznej sterowania elektrozaworów (ktoś zrobił szpepę i pooznaczał kolory "po swojemu"
2. Po złożeniu i odpaleniu auta pojawił się mrugający HOLD, od razu po przekręceniu rozrusznika – proszę o innego linka do dokładniejszego opisu jak zrobić tą diagnostykę na diodzie. Mąż ma problem ze zrozumieniem które piny do diagnostyki skrzyni biegów trzeba zmostować a pod które podłączyć diodę led... link który otrzymałam poniżej (viewtopic.php?f=126&t=620) jest dla nas za mało czytelny (dopiero poznajemy markę Mazdy
)
Elektrozawór sterujący w skrzyni TCC ma oporność ok 14 ohma, serwisówka podaje między 20 a 40, czy ktoś z Was jest w posiadaniu informacji jakie ma to znaczenie?????
Pzdr
Po usunięciu przy okazji wielu innych "drobnych" niedociągnięć – przyjemność z jazdy nie do opisania


Prawdopodobnie przyczyną był niedrożny filterek w skrzyni biegów. Po rozmowie z byłym mechanikiem auta okazało się że przy wymianie oleju nigdy nie odkręcano miski...
Dla ciekawostki dodam, że o dziwo na bagnecie olej przy kontroli stanu poziomu wyglądał jak świeżusieńki.
Mam teraz dwa konkretne pytania:
1. Potrzebuję schemat wiązki elektrycznej sterowania elektrozaworów (ktoś zrobił szpepę i pooznaczał kolory "po swojemu"
2. Po złożeniu i odpaleniu auta pojawił się mrugający HOLD, od razu po przekręceniu rozrusznika – proszę o innego linka do dokładniejszego opisu jak zrobić tą diagnostykę na diodzie. Mąż ma problem ze zrozumieniem które piny do diagnostyki skrzyni biegów trzeba zmostować a pod które podłączyć diodę led... link który otrzymałam poniżej (viewtopic.php?f=126&t=620) jest dla nas za mało czytelny (dopiero poznajemy markę Mazdy

Elektrozawór sterujący w skrzyni TCC ma oporność ok 14 ohma, serwisówka podaje między 20 a 40, czy ktoś z Was jest w posiadaniu informacji jakie ma to znaczenie?????
Pzdr
- Od: 2 sty 2013, 12:12
- Posty: 11
- Skąd: Ozorków
- Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79
Proponuję pobrać Service Manual Mazda Millenia oraz Mazda Millenia Wiring diagrams, tam jest wszystko dokładnie opisane, fakt że w barbarzyńskim języku ale da się zrozumieć. Jest w tym dziale, wystarczy poszukać.
Widzę że niemiłe doświadczenia z mechanikami paściarzami, zmusiły Was do doktoryzowania się z silnika Millera i ASB, to się chwali. Filtr oleju w skrzyni nie musi być wymieniany co każdą wymianę oleju, to jest siatka więc się tak bardzo nie zapycha, ale filtr nie jest na wieki, po 4-5 wymianach samego oleju trzeba go wymienić.
Zapchany filtr powoduje spadek ciśnienia liniowego, dlatego skrzynia przechodziła w tryb awaryjny, broniła się przed przyspieszonym zużyciem i błędami obsługi... ale że wcześniej nikt na to nie wpadł... przerażające, sam też na to nie wpadłem ale zakładałem że filtr był wymieniony...
Przy kolejnej wymianie oleju proponuję zdjąć również miskę skrzyni i wyczyścić magnes.
Widzę że niemiłe doświadczenia z mechanikami paściarzami, zmusiły Was do doktoryzowania się z silnika Millera i ASB, to się chwali. Filtr oleju w skrzyni nie musi być wymieniany co każdą wymianę oleju, to jest siatka więc się tak bardzo nie zapycha, ale filtr nie jest na wieki, po 4-5 wymianach samego oleju trzeba go wymienić.
Zapchany filtr powoduje spadek ciśnienia liniowego, dlatego skrzynia przechodziła w tryb awaryjny, broniła się przed przyspieszonym zużyciem i błędami obsługi... ale że wcześniej nikt na to nie wpadł... przerażające, sam też na to nie wpadłem ale zakładałem że filtr był wymieniony...
Przy kolejnej wymianie oleju proponuję zdjąć również miskę skrzyni i wyczyścić magnes.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam
Mam problem ze swoją skrzynia(GF4A-EL) na zimnym silniku szarpie przy przełączaniu z 1-2 na ciepłym silniku jest to rzadko spotykane przeważnie jest na zimnym. Czyżby taśma hamulcowa była do wymiany lub któryś elektrozawór.Druga sprawa to to że czasem gdy dynamiczniej jadę to przy zmianie biegów skrzynia tak jakby przytrzymuje ułamek sekundy obroty, nie ślizga się ani nie rosną jest tak czasami tez z 1-2 albo 2-3 ale przeważnie 1-2 poza tym skrzynia pracuje bardzo ładnie.
Mam problem ze swoją skrzynia(GF4A-EL) na zimnym silniku szarpie przy przełączaniu z 1-2 na ciepłym silniku jest to rzadko spotykane przeważnie jest na zimnym. Czyżby taśma hamulcowa była do wymiany lub któryś elektrozawór.Druga sprawa to to że czasem gdy dynamiczniej jadę to przy zmianie biegów skrzynia tak jakby przytrzymuje ułamek sekundy obroty, nie ślizga się ani nie rosną jest tak czasami tez z 1-2 albo 2-3 ale przeważnie 1-2 poza tym skrzynia pracuje bardzo ładnie.
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Moja ASB w X9 jest właśnie drugi tydzień u Wieśka....zobaczymy czy da rade
- Od: 13 kwi 2013, 10:33
- Posty: 11
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 2001 2.5 v6 oraz Mazda 323 BJ 2.0 TD
ma 4 biegi, tak ci się zdaje najpewniej że ma 5, mnie się też zdawało przez jakiś czas. Chyba że liczysz ze wstecznym ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Automat ma 4 biegi tylko procedura przełączania biegów to nie jest takie sprytne jak się wydaje. Każdy bieg jest łączony z innym, i ten 4 który Cie się wydaje że jest piątym, to jest właściwy,pełny czwarty bieg 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
jedynka jest połączona z dwójką, dwójka z trójką, trójka z czwórką a właściwa czwórka wchodzi dopiero późno późno, wsteczny jest połączony z bodajże czwórką
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam, wymieniłem uszczelniacz w skrzyni biegów (19-241 przy sprzęgle na połączeniu z silnikiem) lecz dalej przez niego olej cieknie. Mechanik rozkłada ręce, mówi że tam są dwa ciśnienia w skrzyni i nie wie o co chodzi. Co to może być lub gdzie skrzynie naprawić? Dodam że mam drugą na części rozebraną. Mieszkam nad morzem, Zachodniopomorskie, Gmina Rewal. Z góry Dziękuje za odpowiedż i pozdrawiam. Paweł 604090811
Paweł
- Od: 27 lis 2009, 01:02
- Posty: 9
- Skąd: Pogorzelica
- Auto: Xedos 9 2.3 V6 Miller... 96'
Miał ktoś może podobne przypadłości?
Szarpnięcie przy odpuszczeniu gazu, przy jeździe tak od 30 do 90kmh
Szarpnięcie przy zatrzymywaniu się, kiedy samochód już prawie stoi.
Czasami zastanawia się miedzy 2 a 3 przy wolnej jeździe
Coś w rodzaju uślizgu przy zmianie z 2 na 3 przy przyśpieszaniu, pedał gazu tak na 1/3 tylko i wyłącznie na zimnym silniku jak się trochę rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Nie jest to do końca uślizg wygląda to tak jak by 3 wskakiwała z opóźnieniem. Przyspiesza wypina 2 obroty nie rosną stoją w miejscu i po chwili zapina 3 i przyśpiesza dalej tak jak by elektronika reagowała z opóźnieniem.
W zasadzie najbardziej mnie dziwi to że te szarpnięcia nie występują cały czas, tylko od czasu do czasu.
Jeśli jazda jest płynna to praktycznie ich nie ma, skrzynia zmienia biegi tak ze bez obrotomierza raczej nie da się zauważyć. Szarpanie nasila się przy jeździe w korkach, częstym ruszaniu i zatrzymywaniu, czy bardzo delikatnej jeździe.
ps. skrzynia przez 3 lata zachowuje się tak samo, 3 razy zmieniałem w niej olej (dextron II) i filtr.
Szarpnięcie przy odpuszczeniu gazu, przy jeździe tak od 30 do 90kmh
Szarpnięcie przy zatrzymywaniu się, kiedy samochód już prawie stoi.
Czasami zastanawia się miedzy 2 a 3 przy wolnej jeździe
Coś w rodzaju uślizgu przy zmianie z 2 na 3 przy przyśpieszaniu, pedał gazu tak na 1/3 tylko i wyłącznie na zimnym silniku jak się trochę rozgrzeje to wszystko wraca do normy. Nie jest to do końca uślizg wygląda to tak jak by 3 wskakiwała z opóźnieniem. Przyspiesza wypina 2 obroty nie rosną stoją w miejscu i po chwili zapina 3 i przyśpiesza dalej tak jak by elektronika reagowała z opóźnieniem.
W zasadzie najbardziej mnie dziwi to że te szarpnięcia nie występują cały czas, tylko od czasu do czasu.
Jeśli jazda jest płynna to praktycznie ich nie ma, skrzynia zmienia biegi tak ze bez obrotomierza raczej nie da się zauważyć. Szarpanie nasila się przy jeździe w korkach, częstym ruszaniu i zatrzymywaniu, czy bardzo delikatnej jeździe.
ps. skrzynia przez 3 lata zachowuje się tak samo, 3 razy zmieniałem w niej olej (dextron II) i filtr.
Na początek zmień olej z filtrem, jeżeli nie pomoże to może być pierwszy objaw tarczek.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Faktycznie nie doczytałem
moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina, idę do konta
Tarczki.

Tarczki.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość