Pierwsza wymiana oleju, docieranie silnika
jeśli pierwszy przegląd po 20k to nie ma mowy o jakimś docieraniu silnika – które dramatycznie zmieniłoby parametry w gore lub w dol.
Prawidłowy proces docierania to maks 500km na oleju mineralnym – który na dodatek w tym czasie powinno wymienić się dwa razy by pozbyć się opiłków. Po tym czasie zalewa się syntetykiem.
Inna rzecz to są dwie szkoły docierania – jedna na tzw. ślimaka (czyli to co robi większość użytkowników) i bardziej agresywna (czerwone pole dość często – ale na pewnych zasadach – nie bezmyślne pałowanie silnika). Tak są docierane silniki motocyklowe używane w sporcie. Dość to kontrowersyjne ale jeździłem kilkoma takimi maszynami u nas w Polsce i muszę przyznać, że są zdrowsze niż seryjne => http://forum.scigacz.pl/about3145.html& ... ie+motoman
Prawidłowy proces docierania to maks 500km na oleju mineralnym – który na dodatek w tym czasie powinno wymienić się dwa razy by pozbyć się opiłków. Po tym czasie zalewa się syntetykiem.
Inna rzecz to są dwie szkoły docierania – jedna na tzw. ślimaka (czyli to co robi większość użytkowników) i bardziej agresywna (czerwone pole dość często – ale na pewnych zasadach – nie bezmyślne pałowanie silnika). Tak są docierane silniki motocyklowe używane w sporcie. Dość to kontrowersyjne ale jeździłem kilkoma takimi maszynami u nas w Polsce i muszę przyznać, że są zdrowsze niż seryjne => http://forum.scigacz.pl/about3145.html& ... ie+motoman
- Od: 18 kwi 2013, 21:12
- Posty: 7
- Skąd: wa-wa/sosnowiec
- Auto: Forester 2.5XT aut.
Avensis 1.8vvti
Civic 1.6vti 93'
W kwestii oleju to nie mam pojęcia, ale o przeglądzie kilka słów napiszę. Pierwszy przegląd (przymusowy) jest po 20 000 km, ale Mazda zaleca wykonać przegląd po 4 000 km, przegląd jest darmowy, jedynie trzeba zapłacić za olej (za wymianę też się nie płaci). Zapłaciłem nieco ponad 200 zł.
Ostatnio edytowano 25 lut 2014, 20:04 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całych postów
Powód: nie cytujemy całych postów
Jabar napisał(a):jeśli pierwszy przegląd po 20k to nie ma mowy o jakimś docieraniu silnika – które dramatycznie zmieniłoby parametry w gore lub w dol.
Prawidłowy proces docierania to maks 500km na oleju mineralnym – który na dodatek w tym czasie powinno wymienić się dwa razy by pozbyć się opiłków. Po tym czasie zalewa się syntetykiem.
Mój dealer twierdzi, że silnika nowej M6 nie tylko nie muszę docierać, ale nie powinienem, bo jak będę jeździł ostrożniej, to nauczę komputer, że jeżdżę ostrożniej, i potem, jakby chciał przycisnąć, to samochód będzie mułowaty. Powiedział, żebym od 1go dnia jeździł dokładnie tak, jak zawsze jeżdżę, nawet, jeśli oznacza to: ostro.
Ja nie do końca wierzę w całkowity brak potrzeby docierania, każde nowe urządzenie mechaniczne musi się w pewien sposób dotrzeć... Więc nie wiem, czy mam wierzyć Maździe, czy nie?
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Co do docierania, jestem zwolennikiem stosowania się do zaleceń producenta (nie mylić z zaleceniami salonu sprzedaży, gdzie niejednokrotnie słychać odmienną opinię). Instrukcja mówi, że silnik jest dotarty, ale zaleca się przez pierwsze 1000 km stosować się do pewnych zasad. Niektóre z nich:
– nie utrzymywać stałej niskiej, lub wysokiej prędkości
– nie ruszać gwałtownie
– nie hamować gwałtownie
– nie holować przyczepy
– nie obciążać nadmiernie silnika przez długi okres czasu
– nie trzymać otwartej przepustnicy przez długi okres czasu.
Uważam to za logiczne i warte zastosowania. Pierwsze kilkaset może kilka tysięcy km jest ważnych moim zdaniem z pktu widzenia nie samej jednostki napędowej, ale jej dotarcia chociażby względem skrzyni biegów, bo tego typu docieranie nie ma miejsca w fabryce. Szczególna uwaga zawsze powinna być na to zwracana przy automatach, najbardziej typu skrzyni wielosprzegłowych.
– nie utrzymywać stałej niskiej, lub wysokiej prędkości
– nie ruszać gwałtownie
– nie hamować gwałtownie
– nie holować przyczepy
– nie obciążać nadmiernie silnika przez długi okres czasu
– nie trzymać otwartej przepustnicy przez długi okres czasu.
Uważam to za logiczne i warte zastosowania. Pierwsze kilkaset może kilka tysięcy km jest ważnych moim zdaniem z pktu widzenia nie samej jednostki napędowej, ale jej dotarcia chociażby względem skrzyni biegów, bo tego typu docieranie nie ma miejsca w fabryce. Szczególna uwaga zawsze powinna być na to zwracana przy automatach, najbardziej typu skrzyni wielosprzegłowych.
- Od: 19 mar 2013, 20:02
- Posty: 50
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red
Jeździmy, tylko delikatnie i nie wiem, czy w ciężkich korkach nie byłoby wskazane wyłączenie systemu start-stop, on na pewno trochę bardziej męczy silnik... Amerykańska instrukcja obsługi mówi zasadniczo to samo, co cytowana powyżej polska:
No special break-in is necessary, but a few precautions in the first 1,000 km (600
miles) may add to the performance, economy, and life of your Mazda.
– Do not race the engine.
– Do not maintain one constant speed, either slow or fast, for a long period of time.
– Do not drive constantly at full-throttle or high engine rpm for extended periods of time.
– Avoid unnecessary hard stops.
– Avoid full-throttle starts.
No special break-in is necessary, but a few precautions in the first 1,000 km (600
miles) may add to the performance, economy, and life of your Mazda.
– Do not race the engine.
– Do not maintain one constant speed, either slow or fast, for a long period of time.
– Do not drive constantly at full-throttle or high engine rpm for extended periods of time.
– Avoid unnecessary hard stops.
– Avoid full-throttle starts.
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Czytając niektóre opisy wychodzi, że nową mazdę 6 trzeba na początku trochę dotrzeć. Ile km mniej więcej trwa taki zabieg i jak powinna przebiegać ta operacja, mam na myśli jak jeździć żeby nie zaszkodzić. Chodzi mi o silnik benzynowy 165 kobył ( 165 koni po dotarciu
) Swoją mazdę odbieram około 10 lipca. Po Polsce zrobię od razu około 400 km , a po kilku dniach wyjeżdżam do Francji ( 1400 km ) gdzie mieszkam na stałe. Na trasie ( autostrada ) zazwyczaj poruszam się pomiędzy 130-150 km/h. Czy to będzie odpowiednia prędkość dla przebiegu kilkuset kilometrów
I na koniec pytanie związane z "kick downem" . Co to jest
? i jak to zrobić
ps. mam miesiąc do odebrania samochodu a tak mi ryje beret
, że nie mogę spać po nocach. Też tak macie ? 


ps. mam miesiąc do odebrania samochodu a tak mi ryje beret

- Od: 24 cze 2013, 14:48
- Posty: 14
- Auto: Mazda GJ SportKombi 2.0 165 km Skyenergy Redsoul
Wg. instrukcji obsługi przez pierwsze 1000km nie możesz utrzymywać przez dłuższy czas stałej prędkości więc autostrada i tempomat są niewskazane.
Ostatnio edytowano 19 kwi 2014, 00:33 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: porządki
Powód: porządki
- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
Dokładnie TAK jak napisali wyżej koledzy. Nie ma potrzby wcześniejszej wymiany oleju. Jest w instrukcji napisane na EUROPĘ jakie interwały wymiany oleju stosować.
Przy odbiorze auta nawet sam handlowiec między wierszami przyznał mi się, że niektóre salony stosują takie zalecenia aby wcześniej wymieniać olej a przy tym wyciągnąć kasę od klienta .
Przy odbiorze auta nawet sam handlowiec między wierszami przyznał mi się, że niektóre salony stosują takie zalecenia aby wcześniej wymieniać olej a przy tym wyciągnąć kasę od klienta .
Potwierdzam, rozmawilem z 3 sersisami mazdy w okolicy o docieraniu auta i wymianie oleju.
2 z nich uwazaja ze wymiana oleju jest zbedna, jeden zacheca do wymiany oleju.
Odnosnie docierania opinie sa zgodne – nie ma potrzeby. Tylko przez pierwsze 1000-2000 nie pilowac auta na czerwonym polu.
Przy okazji pytalem o koszt serwisu 2.0 benzyny i Co ciekawe rozbieznosci w cenach 1 przegladu sa bardzo duze.
Np.
1) Opole: 1100-1200 zl
2) wroclaw jaremko: 950 zl
3) tarnowskie gory: 750 zl
Wszystkie ceny dosycza podstawowego przegladu po 1 roku z wymiana oleju i oczywiscie przegladu blach.
2 z nich uwazaja ze wymiana oleju jest zbedna, jeden zacheca do wymiany oleju.
Odnosnie docierania opinie sa zgodne – nie ma potrzeby. Tylko przez pierwsze 1000-2000 nie pilowac auta na czerwonym polu.
Przy okazji pytalem o koszt serwisu 2.0 benzyny i Co ciekawe rozbieznosci w cenach 1 przegladu sa bardzo duze.
Np.
1) Opole: 1100-1200 zl
2) wroclaw jaremko: 950 zl
3) tarnowskie gory: 750 zl
Wszystkie ceny dosycza podstawowego przegladu po 1 roku z wymiana oleju i oczywiscie przegladu blach.
- Od: 22 lip 2013, 13:47
- Posty: 17
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6