ciśnienie w oponach jakie?
Strona 1 z 1
Witam, jakie macie ciśnienie w oponach? według naklejki na drzwiach 2.2-2.3 przy normalnej jeździe, natomiast niedawno odebrałem auto od wulkanizatora gdzie mi przerzucali felgi na nowe opony letnie nokian zg2 i w każdej oponie miałem 2.9 :/ więc to chyba za dużo, zmniejszyłem na 2.2. Ta opona jest wzmacniania ma symbol xl na końcu może trzeba dać im wyższe ciśnienie?
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
Ja utrzymuję 2.3 lub ciut więcej, ale 2.9 krzywdy oponie nie zrobi, nawet instrukcja podaje, żeby przy pełnym obciążeniu tył pompować ponad 3.
W teorii przy wyższym ciśnieniu masz niższe opory toczenia a więc i spalanie, ale kosztem komfortu i przyczepności. No i zawieszenie mocniej obrywa na dziurach. Ale nie wiem, czy te różnice są w ogóle zauważalne pomiędzy 2.3 i 2.9.
W teorii przy wyższym ciśnieniu masz niższe opory toczenia a więc i spalanie, ale kosztem komfortu i przyczepności. No i zawieszenie mocniej obrywa na dziurach. Ale nie wiem, czy te różnice są w ogóle zauważalne pomiędzy 2.3 i 2.9.
peza napisał(a):Ta opona jest wzmacniania ma symbol xl na końcu może trzeba dać im wyższe ciśnienie?
Tak, nawet należy, ale...poczytaj tą informację i wnioski wyciągnij sam.
http://www.opony.com.pl/artykul/opony-w ... ne/?id=858
Zależy czy jeździsz sam autem czy z bagażem. Opony też mają duże znaczenie bo mogą być miękkie i twarde. Ja mam 17"/205/50 Dunlop Sport. Mam napompowane po 1.7 przy 2.1 autem jeździło się źle.
Kolega przyjechał Golfem IV na ori kołach 195/65.15 i mówi mi że strasznie skacze mu ten Golf, a na dziurach to aż wszystko trzeszczy. Patrze w ciśnienie a tam 2,5 w każdym kole. Zrobiłem mu 2.0 przód i 1.9 tył Gdybym miał Madzie na 195/65/15 napompował bym na 2.0 wiadomo że nie wejdą takie koła bo za małe na hamulce, ale jaka jest objętość koła 15" z dużym balonem i 17" z małym już na logikę patrząc że do 17 czy 16 ciśnienie trzeba zmniejszyć. Tym bardziej że opona nisko profilowa jest twardsza.
Szkoda samochodu i zawieszenia by pompować ponad 2.0 w 17" I też jaki komfort w aucie, zamiast skakać można jechać przyjemnie. Jeśli jedziesz w kilka osób i bagaż, warto zwiększyć, samemu zmniejszyć. W Japoni, niemczech, szwajcarii śmiało pompuj takie ciśnienie. Tam zawieszenie pracuje na przyśpieszaniu, hamowaniu i zakrętach. A Polskie autostrady mają po miesiącu użytkowania dziury że koła urywają:)
Kolega przyjechał Golfem IV na ori kołach 195/65.15 i mówi mi że strasznie skacze mu ten Golf, a na dziurach to aż wszystko trzeszczy. Patrze w ciśnienie a tam 2,5 w każdym kole. Zrobiłem mu 2.0 przód i 1.9 tył Gdybym miał Madzie na 195/65/15 napompował bym na 2.0 wiadomo że nie wejdą takie koła bo za małe na hamulce, ale jaka jest objętość koła 15" z dużym balonem i 17" z małym już na logikę patrząc że do 17 czy 16 ciśnienie trzeba zmniejszyć. Tym bardziej że opona nisko profilowa jest twardsza.
Szkoda samochodu i zawieszenia by pompować ponad 2.0 w 17" I też jaki komfort w aucie, zamiast skakać można jechać przyjemnie. Jeśli jedziesz w kilka osób i bagaż, warto zwiększyć, samemu zmniejszyć. W Japoni, niemczech, szwajcarii śmiało pompuj takie ciśnienie. Tam zawieszenie pracuje na przyśpieszaniu, hamowaniu i zakrętach. A Polskie autostrady mają po miesiącu użytkowania dziury że koła urywają:)
producent bez obciążenia zaleca 2.2, jak na tyle dałem to wydawało mi się że auto jedzie jakby opony były posmarowane super glue ;/, jakoś ciężko się tym autem jechało. zwiększyłem na 2.5 i wydaje mi się że jest ok, ewentualnie zejdę na 2.4 – opona to nokian zg2 xl 205/50 r17
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
Myślę że w związku z niewłaściwym ciśnieniem w oponach warto też poruszyć kwestie nieprawidłowego zużycia opon – "Nieprawidłowe ciśnienie powoduje nierównomierne ścieranie rzeźby bieżnika oraz skraca żywotność opony". Sporo jest stron z opisem ciśnień ale tutaj jest nieźle zobrazowane co powoduje nieprawidłowe ciśnienie:
http://www.opony-serwis.waw.pl/index_pliki/Page665.htm
Ja raczej utrzymuję to zalecane 4x2.2, chyba że wybieram się w dłuższą trasę z większym obciążeniem.
Aha a mam 205/55R16
http://www.opony-serwis.waw.pl/index_pliki/Page665.htm
Ja raczej utrzymuję to zalecane 4x2.2, chyba że wybieram się w dłuższą trasę z większym obciążeniem.
Aha a mam 205/55R16
Gigi_ napisał(a):Ja raczej utrzymuję to zalecane 4x2.2
Też mam zawsze 2.2 wg. tabeli koła 17 "
szczerze to nie wiem jakie bo w domu mam kilka monometrów (elektroniczny, wskazówkowy, wskazówkowy w kompresorze) i każdy wskazuje inaczej 
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości