ciśnienie w oponach jakie?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez peza » 27 kwi 2013, 18:22

Witam, jakie macie ciśnienie w oponach? według naklejki na drzwiach 2.2-2.3 przy normalnej jeździe, natomiast niedawno odebrałem auto od wulkanizatora gdzie mi przerzucali felgi na nowe opony letnie nokian zg2 i w każdej oponie miałem 2.9 :/ więc to chyba za dużo, zmniejszyłem na 2.2. Ta opona jest wzmacniania ma symbol xl na końcu może trzeba dać im wyższe ciśnienie?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez some1 » 28 kwi 2013, 10:26

Ja utrzymuję 2.3 lub ciut więcej, ale 2.9 krzywdy oponie nie zrobi, nawet instrukcja podaje, żeby przy pełnym obciążeniu tył pompować ponad 3.

W teorii przy wyższym ciśnieniu masz niższe opory toczenia a więc i spalanie, ale kosztem komfortu i przyczepności. No i zawieszenie mocniej obrywa na dziurach. Ale nie wiem, czy te różnice są w ogóle zauważalne pomiędzy 2.3 i 2.9.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez tomek-waw » 28 kwi 2013, 17:02

peza napisał(a):Ta opona jest wzmacniania ma symbol xl na końcu może trzeba dać im wyższe ciśnienie?

Tak, nawet należy, ale...poczytaj tą informację i wnioski wyciągnij sam.
http://www.opony.com.pl/artykul/opony-w ... ne/?id=858
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Marcis » 28 kwi 2013, 19:47

Zależy czy jeździsz sam autem czy z bagażem. Opony też mają duże znaczenie bo mogą być miękkie i twarde. Ja mam 17"/205/50 Dunlop Sport. Mam napompowane po 1.7 przy 2.1 autem jeździło się źle.
Kolega przyjechał Golfem IV na ori kołach 195/65.15 i mówi mi że strasznie skacze mu ten Golf, a na dziurach to aż wszystko trzeszczy. Patrze w ciśnienie a tam 2,5 w każdym kole. Zrobiłem mu 2.0 przód i 1.9 tył Gdybym miał Madzie na 195/65/15 napompował bym na 2.0 wiadomo że nie wejdą takie koła bo za małe na hamulce, ale jaka jest objętość koła 15" z dużym balonem i 17" z małym już na logikę patrząc że do 17 czy 16 ciśnienie trzeba zmniejszyć. Tym bardziej że opona nisko profilowa jest twardsza.
Szkoda samochodu i zawieszenia by pompować ponad 2.0 w 17" I też jaki komfort w aucie, zamiast skakać można jechać przyjemnie. Jeśli jedziesz w kilka osób i bagaż, warto zwiększyć, samemu zmniejszyć. W Japoni, niemczech, szwajcarii śmiało pompuj takie ciśnienie. Tam zawieszenie pracuje na przyśpieszaniu, hamowaniu i zakrętach. A Polskie autostrady mają po miesiącu użytkowania dziury że koła urywają:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez peza » 28 kwi 2013, 20:39

producent bez obciążenia zaleca 2.2, jak na tyle dałem to wydawało mi się że auto jedzie jakby opony były posmarowane super glue ;/, jakoś ciężko się tym autem jechało. zwiększyłem na 2.5 i wydaje mi się że jest ok, ewentualnie zejdę na 2.4 – opona to nokian zg2 xl 205/50 r17
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez Gigi_ » 29 kwi 2013, 08:54

Myślę że w związku z niewłaściwym ciśnieniem w oponach warto też poruszyć kwestie nieprawidłowego zużycia opon – "Nieprawidłowe ciśnienie powoduje nierównomierne ścieranie rzeźby bieżnika oraz skraca żywotność opony". Sporo jest stron z opisem ciśnień ale tutaj jest nieźle zobrazowane co powoduje nieprawidłowe ciśnienie:
http://www.opony-serwis.waw.pl/index_pliki/Page665.htm

Ja raczej utrzymuję to zalecane 4x2.2, chyba że wybieram się w dłuższą trasę z większym obciążeniem.

Aha a mam 205/55R16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez marcin255 » 29 kwi 2013, 09:01

Gigi_ napisał(a):Ja raczej utrzymuję to zalecane 4x2.2


Też mam zawsze 2.2 wg. tabeli koła 17 "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 29 kwi 2013, 10:49

szczerze to nie wiem jakie bo w domu mam kilka monometrów (elektroniczny, wskazówkowy, wskazówkowy w kompresorze) i każdy wskazuje inaczej :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez peza » 29 kwi 2013, 17:29

pytanie tylko czy w przypadku wzmacnianych opon należy zwiększyć ciśnienie ...
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez dzux » 29 kwi 2013, 21:34

u siebie na przód 2,4 tył 2.7 przez pierwszy rok jeździłem tak jak instrukcja pisze ale mam wrażenie że ciut więcej lepiej mi sie fura toczy :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323