Mazda zaczęła dymić na biało

Postprzez zajac18 » 26 kwi 2013, 15:03

Mam taki problem mazda zaczęła mi kopcić na biało, obroty falują i spadła moc co to może być?? Z czytałem kody błyskowe ale nie umiem ich odczytać i z tą moja prośba pomoże mi ktoś?? Z góry dziękuje http://www.youtube.com/watch?v=KoPuiGYk ... e=youtu.be
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 21:00
Posty: 12

Postprzez Neonixos666 » 26 kwi 2013, 16:09

P0216,"Układ kontroli czasu wtrysku – usterka"
P1189 Pump Speed Signal Fault

Prawdopodobnie oznaczenie tego pierwszego błędu jest wynikiem tego drugiego, coś jest nie tak albo z czujnikiem prędkości pompy (co jest mało prawdopodobne ale możliwe) lub doszło do przetarcia przewodów i dlatego nie ma sygnału z tego czujnika. Komputer nie ma możliwości sterowania kątem wtrysku dlatego taki dym oraz zapewne głośna praca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zajac18 » 26 kwi 2013, 16:28

A teraz całkiem nie odpala.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 21:00
Posty: 12

Postprzez Neonixos666 » 26 kwi 2013, 17:35

sprawdź wiązkę przewodów pod pompą vaccum tam często się przeciera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zajac18 » 27 kwi 2013, 02:13

Mazda odpaliła:) ale trzeba kręcić z 5 sek żeby odpaliła a czasem nawet dłużej.:(
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 21:00
Posty: 12

Postprzez zajac18 » 5 maja 2013, 22:56

Problem rozwiązany. :) Oczywiście wpierw był przetarty przerwód od czujnika położenia wałka pompy pod pompą vacum. Później mazda odpalała. Ale długo kręciła a czasem bardzo długo. I problemem był z zawór SPV. A naprawa polegała ja jego wykręceniu i nalaniu do środka WD40 i opukaniu go młotkiem i znów WD40 i znowu młotkiem. I mazda odpala jak nowo narodzona <jupi> Jak widać bez młota to nie robota :P
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 21:00
Posty: 12

Postprzez Neonixos666 » 5 maja 2013, 23:08

czyli trafiłem z przetartym przewodem :P

trzeba było go rozkręcić i tłoczek wyczyścić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zajac18 » 5 maja 2013, 23:41

A po co mam go narazie rozkręcać skoro pomogło WD40 i opukanie młotkiem?? Jakiś syf wyleciał.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 21:00
Posty: 12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323