Wtryski
lukaszp – mógłbyś zamieścić jakąś fotkę wraz z instrukcją "popuszczania przewodów"? I jak się zabrać do wyciągnięcia wtrysków? Szczerze mówiąc mechanik ze mnie żaden, a chętnie sprawdziłbym te stukanie wg. Twojej metody...
była Mazda 626 w dieslu, jest Ford Mondeo w benzynie...
- Od: 12 kwi 2008, 13:49
- Posty: 31
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '98
lukaszp napisał(a):W ASO nie mają, to prawda.
Ja końcówkę kupiłem w sklepie Hoffman – Rzeszów (chyba 205zł) – pasowała bez problemu.
Łukasz – bardzo Cię proszę – dorwij symbol tej końcówki ze sklepu, sprawdź, czy pasują też do nowszysch modeli (5 albo 6 punktów pryskania paliwem – niech Ci powiedzą).
Jeśli taka końcówka jest dostępna przez internet to podaj jej namiary.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Nr końcówki do RF2A: DLLA152P697.
A do RF3A będzie napewno inna.
Ja kupiłem w HOFFMANIE w Rzeszowie.
Narazie nie mam czasu żeby podjechac i się zapytac bo mieszkam kawałek od Rzeszowa.
Można zadzwonić do nich i sie zapytać (kontakt na necie).
A do RF3A będzie napewno inna.
Ja kupiłem w HOFFMANIE w Rzeszowie.
Narazie nie mam czasu żeby podjechac i się zapytac bo mieszkam kawałek od Rzeszowa.
Można zadzwonić do nich i sie zapytać (kontakt na necie).
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Dzwonilem tam i po podaniu numeru pompy denso do RF4 096500-5020 wskazali tez ta sama koncowke DLLA152P697 i tu sie zastanawiam bo ponoc w RF4 zastosowano koncowki z 6 dyszami (norma spalin euro3) a w RF2 z 5 dyszami (euro2).
Wiec koncowka powinna byc inna tak mysle.
Moze ktos ma stary wtryskiwacz od RF4? Tam powinno dac sie odczytac id. czesci. lub moze ktos planuje go wyjmowac/wyjac ?
M.
Wiec koncowka powinna byc inna tak mysle.
Moze ktos ma stary wtryskiwacz od RF4? Tam powinno dac sie odczytac id. czesci. lub moze ktos planuje go wyjmowac/wyjac ?
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
lukaszp – czy ta nowa końcówka ma 5 otworków czy 6?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja miałem w planie (desperackim) wymienić wszystkie końcówki
Zamówiłem je w Hoffmanie (ok 200zł/szt.). Sprzedawca zapewniał mnie, że są to oryginalne Denso.
Wyciągnąłem wtryski z 626, wskoczyłem do 323 i wycieczka do Rzeszowa, bo umówiłem się u nich na wymianę
Jakież było moje zdziwienie gdy po 30min przynosi mi gość wtryski i mówi, że wszystkie sprawne i nie będzie wymieniał. Ciśnienia dobre i ładnie pylą.
A jeszcze bardziej otworzyłem usta jak mi powiedział ile się należy... dosłownie "na flaszkę" i ani grosza więcej
Dodam, że w Bosch'u w Krakowie chcieli za samo sprawdzenie ok 70zł netto za sztukę
Dobrałem podkładki pod wtryski i przelewy i wracałem z mieszanymi uczuciami. Dlaczego na Xeramicu było dużo lepiej i później znowu nie za dobrze? Dlaczego jak dępnę to w dzień widzę czarny dym w lusterku? Jeśli nie wtryski to co? Co tak stuka?
W domu okazało się, że jedną końcówkę koleś odkręcał. Nie wiem co z nią robił (czyścił coś?) ale w efekcie stukanie wyraźnie ucichło. A nadmierne kopcenie powodowała jedna mała śrubka M6 – ale to już opiszę w swoim wątku w dziale Nasze Mazdy
Teraz to widzę jakiś dym (jak depnę) w światłach jadącego za mną auta w nocy ale tym to się już nie przejmuję – to diesel przecież 
Zamówiłem je w Hoffmanie (ok 200zł/szt.). Sprzedawca zapewniał mnie, że są to oryginalne Denso.
Wyciągnąłem wtryski z 626, wskoczyłem do 323 i wycieczka do Rzeszowa, bo umówiłem się u nich na wymianę
Jakież było moje zdziwienie gdy po 30min przynosi mi gość wtryski i mówi, że wszystkie sprawne i nie będzie wymieniał. Ciśnienia dobre i ładnie pylą.

A jeszcze bardziej otworzyłem usta jak mi powiedział ile się należy... dosłownie "na flaszkę" i ani grosza więcej


Dobrałem podkładki pod wtryski i przelewy i wracałem z mieszanymi uczuciami. Dlaczego na Xeramicu było dużo lepiej i później znowu nie za dobrze? Dlaczego jak dępnę to w dzień widzę czarny dym w lusterku? Jeśli nie wtryski to co? Co tak stuka?
W domu okazało się, że jedną końcówkę koleś odkręcał. Nie wiem co z nią robił (czyścił coś?) ale w efekcie stukanie wyraźnie ucichło. A nadmierne kopcenie powodowała jedna mała śrubka M6 – ale to już opiszę w swoim wątku w dziale Nasze Mazdy
lukaszp napisał(a):Może wtrysk stuka dlatego że podkładka pod nim jest wybita.
poflek napisał(a):Raz je już wyciągałem zaraz po kupnie auta bo pod jednym puściła podkładka, wtrysk był już strasznie zaszlamiony ysz Wygotowałem podkładki, przeczyściłem je papierem 2000 skręciłem i ok
Przejechałem od tamtego czasu 10kkm i podkładki wszystkie trzymały.
poflek napisał(a):W domu okazało się, że jedną końcówkę koleś odkręcał. Nie wiem co z nią robił (czyścił coś?) ale w efekcie stukanie wyraźnie ucichło.
Na ciepłym silniku raczej już nic nie stuka
MarekW napisał(a):szkoda ze watku o srubce M6 nie dokonczyles w tym watku. :–(
To byłoby nie na temat bo nie ma to nic wspólnego z wtryskami. Jakieś fotki mam to wrzucę u siebie niebawem
MarekW napisał(a):ale jestes tajemniczy .. wklej link do nowego watku o M6 :–)
Jak wrócę z pracy do domu wieczorkiem to napiszę i wkleję zdjęcia bo ich tu nie mam teraz. Wszystko będzie w linku z mojego podpisu

poflek – albo Cię zabiję, albo uduszę. Możesz wybrać jakąś inną formę zemsty – ale po prostu napisz o tej śrubce m6 i nie czyń z tego tajemnicy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
srubki M6 sa z penoscia na przelewach, to co robili mozna z tym powiazac i moze sie to mieć jak koza do woza bez żadego zwiazku. Koleś dal w du... mazdzie przedmuchal nie tylko wtryski ale i wylot spalin i mnie kopcila, a ze sie krecilo przy okazji srubkami wiec rodzi sie legenda, w która ja nie wierzę.Zastanawiam się od dawna jak się ma stopien spreżania do kopcenia? Czy ktoś mierzył i porównywał?
a tak a propos
kiedys na spocie w warszawie był kolega tajemniczy kolega ze swoja czerwona chyba mazda obydwoje ze szczecina, za chiny nie chciał otworzyc maski swojej 90kM ditd bo cos tam mial wsadzone cos co dawalo odlotowego kopa ale podobno bylo dopiero testowane (pamietasz Riki). Miał sie podzielić po testach wynalazkem i nic. Albo uniósl sie i odlecial w nieznane przy hiper speedzie albo mazde szla....tafil.
Póki co cisza........
a tak a propos
kiedys na spocie w warszawie był kolega tajemniczy kolega ze swoja czerwona chyba mazda obydwoje ze szczecina, za chiny nie chciał otworzyc maski swojej 90kM ditd bo cos tam mial wsadzone cos co dawalo odlotowego kopa ale podobno bylo dopiero testowane (pamietasz Riki). Miał sie podzielić po testach wynalazkem i nic. Albo uniósl sie i odlecial w nieznane przy hiper speedzie albo mazde szla....tafil.
Póki co cisza........
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
Czerwona 323 Bartezm'a. nie ma go teraz w kraju (z tego co mi wiadomo). Czyli to cos juz zalozyl, mowil, ze rozpracowal ktos w Polsce denso i sa juz chipy ale w fazie testow (rozmawialem z nim o tym prawie rok temu).rexwolf napisał(a):kiedys na spocie w warszawie był kolega tajemniczy kolega ze swoja czerwona chyba mazda obydwoje ze szczecina, za chiny nie chciał otworzyc maski swojej 90kM ditd bo cos tam mial wsadzone cos co dawalo odlotowego kopa ale podobno bylo dopiero testowane (pamietasz Riki)
xANDy napisał(a):nie czyń z tego tajemnicy
Wcale tego nie robię:P Jak już wspomniałem:
poflek napisał(a):nadmierne kopcenie powodowała jedna mała śrubka M6 – ale to już opiszę w swoim wątku w dziale Nasze Mazdy
poflek napisał(a):Wszystko będzie w linku z mojego podpisu
to napisałem o tym <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1037301&highlight=#1037301">TUTAJ</a> – Ale skoro nalegacie żeby było też tutaj to napiszę (raczej skopiuję część)
Zaniepokojony słabością Madzi i kopceniem chciałem wymienić wszystkie końcówki wtrysków ale okazało się, że są w dobrym stanie. Założyłem więc nowe podkładki dobrane u Hoffmana i wyregulowałem zawory. Odkręciłem IC i kolektor. IC trochę pokiereszowany przez kamienienie ale to jeszcze nic

Ten otwór był powodem większości problemów z normalnym poruszaniem się autka:

Został wytarty tym oto narzędziem:

Holendrowi spadła pewnie kiedyś śrubka i machnął ręką jak to zwykle bywa w takich przypadkach. Na nieszczęście zawiesiła się między dolną rurą IC a podłużnicą. No i tak sobie wytarła takie gniazdko. Śmiem twierdzić, że spadek mocy, kopcenie i olej wokół IC mógł być powodem sprzedaży auta. Handlarz umył z oleju a ja się troszkę nadziałem bo pewnie kupił ją za grosze za granicą.
Pasek gumy i jedna opaska załatwiły sprawę
Kolektor i kanały w głowicy nie były strasznie brudne przez ten otwór bo cały olej się wylewał, więc umyłem wszystko ładnie i poskręcałem.
rexwolf napisał(a):srubki M6 sa z penoscia na przelewach, to co robili mozna z tym powiazac i moze sie to mieć jak koza do woza bez żadego zwiazku. Koleś dal w du... mazdzie przedmuchal nie tylko wtryski ale i wylot spalin i mnie kopcila, a ze sie krecilo przy okazji srubkami wiec rodzi sie legenda, w która ja nie wierzę.

Ładna bajka a nie legenda
Panowie pomocy
jakis miesiac temu kupilem madzie 323f 2.0 ditd z 2000r od handlarza i zaczely sie moje problemy.. po jakis 200km okazalo sie ze ma walniete 2 wtryski, madzia zaczela dymic na siwo i na jednym garze wystapilo spalanie stukowe, gwaltownie wzrosl stan oleju... jeden wymieniony na uzywke z allegro, 2 ponoc mechanikowi udalo sie uratowac bo byl zle poskladany.. po tej operacji wymienilem olej na valvoline 5w30, przejechalem jakis 1000km sprawdzam olej a tu jakis 4 cm ponad stan, olej rzadki jak woda i daje ropką... co moze byc przyczyna
poszedlem do innego mechanika mowi ze moze wtryski, moze pierscienie... inny mowi ze moze z podgrzewaczy bierze ta rope do oleju... chcialbym aby problem okazal sie jak najmniej kosztowny.. czy problemem moze byc to ze mechanik nie wymienil podkladek pod wtryskami przy wymianie, albo ktos kiedys robil cos przy przelewach i tam nie wymienil podkladek i tam sie ta ropa leje
jutro mam zamiar wykrecic wtryski i jeszcze raz zawiezc je do sprawdzenie do jakiegos fachowca, poradzcie cos w okolicach stargardu szczecinskiego.. dzieki

- Od: 3 lip 2009, 14:23
- Posty: 17
- Auto: 323f 2.0 DiTD BJ `00 RF2A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości