Luzy zaworowe RF2A
Witam serdecznie. Mam takie pytanie czy podczas regulacji luzów zaworowych w silniku DiTD RF2A jest konieczna wymiana także podkładek pod wtryskiwaczami i odkręcenie przewodów wysokiego ciśnienia.
Z góry dziękuje za odpowiedź ! Pozdrawiam !
Z góry dziękuje za odpowiedź ! Pozdrawiam !
-
maybach
TAk jak w poradniku napisano, dobrze jest je wymienic, ja nie moglem ich dostać nigdzie poza ASO w ASO jedna sztuka kosztuje 75 zł!!!
Mechanik po 40 000 km sprawdził luzy zaworowe i stan podkładek i... luzy byly takich parametrów jak nakazuje poradnik, a podkładki w ogóle nie zużyte...
Fakt ze w silinku RF4F, bo taki posiadam.
Także zastanawiam się nad sensem tej operacji w przyszłości...
Mechanik po 40 000 km sprawdził luzy zaworowe i stan podkładek i... luzy byly takich parametrów jak nakazuje poradnik, a podkładki w ogóle nie zużyte...
Fakt ze w silinku RF4F, bo taki posiadam.
Także zastanawiam się nad sensem tej operacji w przyszłości...
pozdrawiam
Patryk
Patryk
Ja zastanawiam sie nad sensem umieszczania tego tematu tutaj jak jest obszerny dzial diesel gdzie na pewno dostaniesz odpowiedz na nurtujace Ciebie pytania od fachowcow znajacych sie na tych silnikach. Przenosze.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Witam
Panowie da się wyregulować zawory bez ściągania przelewów . Jest to truniejsze i trzeba wygiąć z dwa śrubokręty .
Należy jeszcze pamiętać że podkładki jeśli nie mają wyraźnych rys wgniotów można wyżarzyć i zamontować ( nawet nowe pwinno się wyżarzać ) ( orginalne są już po tym procesie ) .
Pracuję w fabryce smochdów na śląsku ( przedtem prcowałem w innej ) i bardzo często inżynierowie projekrują części w taki sposób aby umożliwić prosty montaż części w fabryce . Taki przewód przlewowy musi być zamontowany w ciągu np.w 90 s . Gdyby były zastosowano dwie zwykłe podkładki to montaż takiego przewodu trwałby z z 360s i wystąpiła by możliwość wpadnięcia podkładki do wnętrza silnika .
Choć nie sprawdziłem tego w praktyce to jestem przekonany że można zastosować zwykłe miedziane podkładki i należało by tylko bardzo uważać w trakcie montażu .
Panowie da się wyregulować zawory bez ściągania przelewów . Jest to truniejsze i trzeba wygiąć z dwa śrubokręty .
Należy jeszcze pamiętać że podkładki jeśli nie mają wyraźnych rys wgniotów można wyżarzyć i zamontować ( nawet nowe pwinno się wyżarzać ) ( orginalne są już po tym procesie ) .
Pracuję w fabryce smochdów na śląsku ( przedtem prcowałem w innej ) i bardzo często inżynierowie projekrują części w taki sposób aby umożliwić prosty montaż części w fabryce . Taki przewód przlewowy musi być zamontowany w ciągu np.w 90 s . Gdyby były zastosowano dwie zwykłe podkładki to montaż takiego przewodu trwałby z z 360s i wystąpiła by możliwość wpadnięcia podkładki do wnętrza silnika .
Choć nie sprawdziłem tego w praktyce to jestem przekonany że można zastosować zwykłe miedziane podkładki i należało by tylko bardzo uważać w trakcie montażu .
- Od: 28 mar 2004, 08:39
- Posty: 18
- Auto: 626 DITD
Jeszcze jedno nie dokładnie chyba zostało zadane pytanie . Wiec odpowiem tak .
Wtryskiwaczy nie trzeba wyjmować ani wymieniać pod nimi podkładek .
W teorii trzeba odkręcić PRZELEWY i wymienić podkładki .
Wtryskiwaczy nie trzeba wyjmować ani wymieniać pod nimi podkładek .
W teorii trzeba odkręcić PRZELEWY i wymienić podkładki .
- Od: 28 mar 2004, 08:39
- Posty: 18
- Auto: 626 DITD
Witam mam pytanko?
Mimo podanych wartości luzów na zaworach i sporych informacji mam dylemat, na której śrubie regulacyjnej ustawić właściwą wartość czy na samej dziwigni czy na śrubie poniżej też? O znalazłem fotorelacie jak wyregulować zawory . Sorki za zamieszanie pozdrawiam wszystkich
Mimo podanych wartości luzów na zaworach i sporych informacji mam dylemat, na której śrubie regulacyjnej ustawić właściwą wartość czy na samej dziwigni czy na śrubie poniżej też? O znalazłem fotorelacie jak wyregulować zawory . Sorki za zamieszanie pozdrawiam wszystkich
- Od: 21 kwi 2010, 21:44
- Posty: 7
- Skąd: Siemianowice Śl
- Auto: Mazda Premacy
Witam,
Panowie przymierzam się do regulacji zaworów w moim autku może dysponujecie wiedzą co do wymiarów podkładek pod przelewy, zamierzam zastosować pojedyncze miedziane. A co do wymiany podkładek pod wtryskami czy to jest konieczne przy tej operacji?
Panowie przymierzam się do regulacji zaworów w moim autku może dysponujecie wiedzą co do wymiarów podkładek pod przelewy, zamierzam zastosować pojedyncze miedziane. A co do wymiany podkładek pod wtryskami czy to jest konieczne przy tej operacji?
- Od: 25 lip 2010, 21:00
- Posty: 5
- Skąd: MIĘDZYRZEC PODLASKI
- Auto: 323F DITD
Nie kombinuj tylko daj na przelewy dedykowane podkładki bo potem cyrki się dzieją. Pod wtryskami jest zalecane ale nie jest koniecznie, skoro masz na wierzchu to warto o tym pomyśleć a nie zdejmować za każdym razem klapę tylko za jednym zamachem zrobić wszystko zamknąć i nie martwić się i nie zaglądać.
kwinto napisał(a): A co do wymiany podkładek pod wtryskami czy to jest konieczne przy tej operacji?
Przeczytaj sobie w poradniku
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Co do podkładek przelewowych, to AmadeosFather ma prawdopodobnie rację. Takie rozwiązanie zaproponował mi mechanik z LB Japan Serwis w Poznaniu (zwykłe miedziane podkładki zamiast przelewowych) i auto się buja. Argumentacja była taka jaka podaje AmadeosFather, więc coś jest na rzeczy. Gdzie trzeba ładować oryginalne części tam trzeba, ale czasami "nadgorliwość jest gorsza niż faszyzm".
Przyjemności
PS. Zobaczymy ile wytrzymają podkładki pod wtryski od Rikiego?
Przyjemności
PS. Zobaczymy ile wytrzymają podkładki pod wtryski od Rikiego?
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Miedziane podkładki pod przelewy na wzór oryginalnych można spokojnie kupić w dieselcentrum i pod wtryski pewnie też i to w normalnej cenie. Ja za komplet przelewowych z przesyłką nie zapłaciłem więcej niż 20zł. Wszystkie wymiary w poradniku.
- Od: 3 wrz 2009, 15:55
- Posty: 105
- Skąd: Lębork / Gdańsk
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'
Wrobcio napisał(a):Miedziane podkładki pod przelewy na wzór oryginalnych można spokojnie kupić w dieselcentrum i pod wtryski pewnie też i to w normalnej cenie. Ja za komplet przelewowych z przesyłką nie zapłaciłem więcej niż 20zł. Wszystkie wymiary w poradniku.
dokładnie ja tak samo zrobiłem 20 zl z wysyłką i to wiecej zamówilem niz potrzeba
Wymiary podkładki pod wtryskiwacze.
•Cu 7,4x15x2
przelewy od mana -oni doskonale wiedzą jakie
podaję namiary na gościa z dieselcentrum,
Romuald Klimkiewicz
+48694033678
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
CreaLive napisał(a):Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski,
Nic nowego, próbuj
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
CreaLive napisał(a):Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski, jeden udało się wyciągnąć, drugi się zapiekł. Kręci się lewo – prawo i nie idzie go wyciągnąć. Nie wiem jak reszta, zaraz sprawdzę. Jak go wyciągnąć
wyciągnąłeś??
patbaj napisał(a):,
A to zdziercy! Ostatnio płaciłem 100 zl za komplet czyli za 4 szt. w Fox Rzeszów. a przelewowe ostały mi się po 25 zl. Koszt robocizny w ASO w LUB ok. 364 zl
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości