Problem z obrotami na 5 biegu [BJ]

Postprzez MAZDA_FUN » 23 kwi 2013, 21:58

Neonixos666 napisał(a):Nie martw się przyjdzie jesień i objawy wrócą :)

Kolego Michale ;–)
czyli co? uwazasz ze to sprzeglo? <co?>

P.S. (pol zartem pol serio ;P) Do jesieni zdarze jeszcze wymienic olej w silniku na MOTUL <faja>
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 08:03
Posty: 30
Skąd: Katowice/Lublin/
Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R

JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001

Postprzez Neonixos666 » 23 kwi 2013, 22:24

uważam że objawy jakie przedstawiłeś dotyczą ślizgającego się sprzęgła ale dlaczego to już nie jestem pewien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bikus » 24 kwi 2013, 00:41

to ja może coś mądrego napiszę
objawy masz wskazujące na sprzęgło, najdziwniejsze jest to że na 1 i 2 biegu tego nie było kiedy najszybciej jest osiągany moment obrotowy...
sprawdź to starą dobrą metodą:
zaciągnij ręczny i z drugiego biegu staraj się ruszyć (tylko nie z wysokich obrotów ;) ) jak silnik zgaśnie to raczej tarcza jest ok, ala jak będziesz czuł że sprzęgło powinno już złapać a silnik działa to tarczy już praktycznie nie masz ;) ale u Ciebie może to być dopiero początek...

co do tego co i jak i dlaczego:
http://www.youtube.com/watch?v=gDaOWBob2ps

obejrzyj sobie jak działa sprzęgło – jak tarcza jest już starta (cienka) to docisk nie zawsze dopchnie (dociśnie) ją do końca, i stąd powstaje ślizganie się sprzęgła...

co o czym mówisz – "wchodzenie biegów" – z tym jest problem jak łożysko padnie albo wysprzęglik lub też wypadnie któraś sprężynka i blokuje tym docisk... a to jest odwrotny efekt do ślizgania bo działa to całkiem w drugą stronę ;)

a co do oleju.... powiem wam tyle, już prędzej jak z 10w40 przejdzie się na 5w40 albo rzadszy to wtedy można mówić o zniknięciu problemu bo wtedy silnik ma mniejsze opory a co za tym idzie, lżej się wkręca i może mniej męczyć sprzęgło, ale sorry to czy jezdzisz namotulu, mobilu i czy innym orlenie o tej samej gęstości to nie wpłynie na to tak że nagle silnik zyska 20 koni i 50Nm i będzie sie lepiej wkręcał, i sprzęgło zacznie działąc poprawnie – takie rzeczy opowiadają Ci co sprzedają supe Chip na allegro po 1,5zł który dodaje 50 koni i obniża spalanie o 3l/100km – <glupek2> hahaha

to że komuś to poprawiło to fakt że może tarcza akurat sie lepiej ułożyła albo docisk i jeszcze trochę dało radę podziałać, albo wcześniej przyciął mu się wysprzglik... olej nie daje takich efektów zwłaszcza przy silniku który ma 100 koni....


podsumowując, sprawdź działanie sprzęgła tak jak Ci mówiłem, do tego wymień płyn hamulcowy (on też jest od sprzęgła), i odpowietrz porządnie układ łącznie z wysprzęglikiem ;) chyba że w tym silniku sprzęgło jest na lince bo tego pewny nie jestem ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Neonixos666 » 24 kwi 2013, 21:50

bikus napisał(a):najdziwniejsze jest to że na 1 i 2 biegu tego nie było kiedy najszybciej jest osiągany moment obrotowy...


to normalne że nie ma tego na 1 i 2 bo najbardziej obciążone sprzęgło jest właśnie na wyższych biegach.

bikus napisał(a):to że komuś to poprawiło to fakt że może tarcza akurat sie lepiej ułożyła albo docisk i jeszcze trochę dało radę podziałać, albo wcześniej przyciął mu się wysprzglik... olej nie daje takich efektów zwłaszcza przy silniku który ma 100 koni...


dzięki za wyjaśnienie mojego przypadku <spoko> jakie ja mam szczęście <lol>
Ja przeszedłem z 5w30 na 10w40 i jestem w pełni zadowolony, problem zniknął, kultura pracy polepszyła się i nie musiałem wymieniać sprzęgła. Róbcie jak uważacie :)

PS.Może nie każdy wie ale ten silnik może chodzić nawet na klasie oleju CD :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bikus » 24 kwi 2013, 23:14

Neonixos666 napisał(a):Ja przeszedłem z 5w30 na 10w40 i jestem w pełni zadowolony, problem zniknął, kultura pracy polepszyła się i nie musiałem wymieniać sprzęgła. Róbcie jak uważacie


nie wiem co ma przejscie na gęstszy olej do ślizgania sie sprzęgła.... wyjaśnij mi to jakoś sensownie bo pierwszy raz coś takiego słyszę ;) w mokrym sprzęgle to i owszem ale takie występuje w motorach a nie w samochodach ;)

Neonixos666 napisał(a):PS.Może nie każdy wie ale ten silnik może chodzić nawet na klasie oleju CD

jak każdy stary klekot... nie jest to może najlepsze dla takiego silnika ale chodzić będzie... ;)



a co do problemu z tematu:
daj się przejechać jakiemuś znajomemu albo mechanikowi niech to zobaczy... bo jak przyspiesza normalnie i obroty skaczą a nie idą w górę i zachowują się jak w skuterze to może problem jest jeszcze inny...
skąd ten diesel bierze obroty? z alternatora czy z komputera? bo może ślizga się pasek na alternatorze i zmyla obrotomierz ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Neonixos666 » 24 kwi 2013, 23:44

bikus napisał(a):nie wiem co ma przejscie na gęstszy olej do ślizgania sie sprzęgła.... wyjaśnij mi to jakoś sensownie bo pierwszy raz coś takiego słyszę ;) w mokrym sprzęgle to i owszem ale takie występuje w motorach a nie w samochodach


otóż prawdopodobnie z rzadszym olejem (czyt. castrol bo taki lał poprzedni właściciel) nie mógł poradzić sobie uszczelniacz wału i pary oleju przedostawały się na tarczę dlatego gęstszy olej załatwił sprawę, ale to tylko teoria nie rozkręcałem więc pokazać nie mogę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bikus » 25 kwi 2013, 00:58

tzn że skoro taka sytuacja miała miejsce to.... zalepiłeś silnik ;) a do wymiany był uszczelniacz wału :P
to tak jakby nie myć zębów żeby dziura się zalepiła w zębie ;) hehe
ważne że skutecznie ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Neonixos666 » 25 kwi 2013, 23:29

Myślę że stosowanie niewłaściwego oleju przez poprzedniego właściciela spowodowało to iż uszczelniacz nie dawał sobie rady. Pierwszą czynnością jaką bym robił przy wymianie sprzęgła to właśnie uszczelniacz bo jego podejrzewam najbardziej.

Dziwne też było że w deszczowe dni sprzęgło spisywało się lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323