Wymiana rozrządu – różne szkoły
Pomocy!!! Panowie na 99% poszedł mi rozrząd czyli pasek się urwał albo jakaś rolka zatarła i stanęła, stało mi się to przy ruszaniu ze skrzyżowania. jak myślicie czy coś poważnego poszło? autko odcholowalem i jutro do mechaniora, kurcze aż się boje, a miałem jechać wymienić;–( a tu taka wielka Lipa. Pozdrawiam
- Od: 26 mar 2011, 15:25
- Posty: 27
- Skąd: Będzin
- Auto: Premacy 2001 1.8 114KM lpg:–)
Witam
Wiem ze polecacie oryginalne czesci lub bardzo dobre zamienniki, ale chcialem zapytac czy ktos z was mial do czynienia z firma Motaquip, Quinton Hazel, lub Comline.
Ta ostatnia firma podobno OE w innych markach, taka odpowiedz dostalem mailem od jednego ze sprzedawcow.
Zamiaruje kupic pompe wody do Premacy 1.8, dlatego interesuje mnie czy ktos by polecil ktoras z tych firm?
Pozdrawiam
Wiem ze polecacie oryginalne czesci lub bardzo dobre zamienniki, ale chcialem zapytac czy ktos z was mial do czynienia z firma Motaquip, Quinton Hazel, lub Comline.
Ta ostatnia firma podobno OE w innych markach, taka odpowiedz dostalem mailem od jednego ze sprzedawcow.
Zamiaruje kupic pompe wody do Premacy 1.8, dlatego interesuje mnie czy ktos by polecil ktoras z tych firm?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 27 maja 2011, 00:26 przez brccrx, łącznie edytowano 1 raz
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
Tak jak myslalem wstepna diagnoza to rolka napinacza padla, bo po za tym to pasek w idealnym stanie czyli książki nie kłamały, gdyby nie ten napinacz wrrrrrr. Jakaś trefna część albo nie był wogóle wymieniany. Jutro dalsze rozbieranie Madzi( jest duza szansa ze nic w silniku sie nie pokrzywilo itd. ale nie zapeszam;–) Poadro
- Od: 26 mar 2011, 15:25
- Posty: 27
- Skąd: Będzin
- Auto: Premacy 2001 1.8 114KM lpg:–)
Przyczyna mojego rozrządu to UWAGA: Pod pasek podeszła guma od osłony rozrządu, jeździłem tak aż pękła ta sprężynka od napinacza i finito, na szczęście wymienię rozrząd i wszystko wróci do normy;–) Niech mój przykład służy wam jako przestroga. Pozdrawiam
- Od: 26 mar 2011, 15:25
- Posty: 27
- Skąd: Będzin
- Auto: Premacy 2001 1.8 114KM lpg:–)
Yard napisał(a):Teraz się dowiemy czy silnik jest kolizyjny czy nie.
Tak silnik jest kolizyjny, tylko na szczęście w moim przypadku nie doszło do uszkodzeń, mechanik mówił ze jakby to było podczas jazdy to masakrę bym z silnika zrobił, lecz głupi to ma zawsze szczęście hehehe.
Części wszystko made in Japan i robocizna wyszło mnie 800zl
- Od: 26 mar 2011, 15:25
- Posty: 27
- Skąd: Będzin
- Auto: Premacy 2001 1.8 114KM lpg:–)
Szukam dobrego i sprawdzonego gościa od serducha w Mazda Premacy – rozrząd do wymiany mam. A nie chcę tego robić na pierwszym lepszym warsztacie. W okolicach Chorzowa (śląskie). Będę wdzięczny za info.
Aha. Polecam m-parts – rozrząd z przesyłką 401,– (powołać się na nasze forum – koledzy bardzo mili i szybka odpowiedź)
Aha. Polecam m-parts – rozrząd z przesyłką 401,– (powołać się na nasze forum – koledzy bardzo mili i szybka odpowiedź)
Razem idziemy, razem zginiemy... Razem, na śmierć i życie...
- Od: 20 cze 2011, 15:51
- Posty: 166
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda Premacy 1840 ccm 16V DOHC, 101 KM, 12.2002
Proszę postudiować dział http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=101
Pozdrawiam
Jestem właśnie w trakcie wymiany rozrządu po pęknięciu nie oryginalnego jak się okazało paska (chyba Dayco – ledwo czytelne po 35kkm).
Podczas wymiany zwróciło moją uwagę to, że koło od pompy wtryskowej jest ciężko obrócić by naprowadzić je na znaczniki. Ręką nie mogłem tego zrobić musiałem użyć klucza i było czuć wyraźnie 4 przeskoki zapewne od "tłoka wirowego". – nie jestem mechanikiem.
Czy to jest normalne w pompach wtryskowych do Mazd?
Dzwoniłem do dwóch znajomych mechaników i każdy twierdzi coś innego:
Jeden że to normalne. Pompa wytwarza ogromne ciśnienie i wymaga sporej siły, ręką nie przekręce tego koła.
Drugi twierdzi, że powinno dać się obrócić ręką.
Dodam, że przed pęknięciem nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, czy mocą itp.
Zauważyłem również lekki wyczuwalny luz na kole pompy poprzeczny i wzdłużny.
Proszę o pomoc.
---------------------------
Wysłałem zapytanie do hoffman.auto.pl
Poniżej fragment odpowiedzi może komuś się przyda:
"W przypadku tej pompy wtryskowej jej kręcenie jest utrudnione przez zastosowanie twardszych sprężyn (tym proszę raczej się nie martwić). Te przeskoki ( 4 ) są normalne bo zastosowana jest krzywka w środku która ma 4 fale. Luz wzdłużny jest normalny w granicach ok 2mm. Luzu poprzecznego raczej nie powinno być, a jeżeli jest to jest to spowodowane wyrobieniem sie tulejek w korpusie ( i tutaj pojawia sie problem bo w przypadku pomp Denso wymiana tulejek nie wchodzi w grę – tylko wymiana całego korpusu"...
Podczas wymiany zwróciło moją uwagę to, że koło od pompy wtryskowej jest ciężko obrócić by naprowadzić je na znaczniki. Ręką nie mogłem tego zrobić musiałem użyć klucza i było czuć wyraźnie 4 przeskoki zapewne od "tłoka wirowego". – nie jestem mechanikiem.
Czy to jest normalne w pompach wtryskowych do Mazd?
Dzwoniłem do dwóch znajomych mechaników i każdy twierdzi coś innego:
Jeden że to normalne. Pompa wytwarza ogromne ciśnienie i wymaga sporej siły, ręką nie przekręce tego koła.
Drugi twierdzi, że powinno dać się obrócić ręką.
Dodam, że przed pęknięciem nie miałem żadnych problemów z odpalaniem, czy mocą itp.
Zauważyłem również lekki wyczuwalny luz na kole pompy poprzeczny i wzdłużny.
Proszę o pomoc.
---------------------------
Wysłałem zapytanie do hoffman.auto.pl
Poniżej fragment odpowiedzi może komuś się przyda:
"W przypadku tej pompy wtryskowej jej kręcenie jest utrudnione przez zastosowanie twardszych sprężyn (tym proszę raczej się nie martwić). Te przeskoki ( 4 ) są normalne bo zastosowana jest krzywka w środku która ma 4 fale. Luz wzdłużny jest normalny w granicach ok 2mm. Luzu poprzecznego raczej nie powinno być, a jeżeli jest to jest to spowodowane wyrobieniem sie tulejek w korpusie ( i tutaj pojawia sie problem bo w przypadku pomp Denso wymiana tulejek nie wchodzi w grę – tylko wymiana całego korpusu"...
- Od: 11 lip 2011, 22:45
- Posty: 2
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2003rok
mixmi1977 napisał(a):Zadzowniłem do Jaksy, cena 1300 zł razem z pompą wody z ich częściami.
Witam.
Jestem w trakcie wymiany rozrządu do swojej Madzi. oto koszty:
1. komplet rozrządu (pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, sprężyna napinająca) – 465 zł,
2. pompa wody – 146 zł,
3. uszczelki wałków rozrządu – 2 szt x 43 zł
4. uszczelka wału korbowego – 43 zł
5. uszczelka pokrywy zaworów – 69 zł
6. robocizna -- 250 zł
RAZEM -- 1059 zł
Dodatkowo wymienione paski wielorowkowe – 75 zł / komplet.
Ps. części oczywiście oryginalne (carspeed.pl)
Pozdrawiam
- Od: 25 mar 2011, 10:01
- Posty: 18
- Skąd: Trzebiatów/Koszalin
- Auto: Mazda Premacy 2001 lift, 1,8 benz + tartarini :|
niuniusprafie23 napisał(a):Jestem w trakcie wymiany rozrządu do swojej Madzi. oto koszty:
niuniusprafie23 napisał(a):3. uszczelki wałków rozrządu – 2 szt x 43 zł
niuniusprafie23 napisał(a):4. uszczelka wału korbowego – 43 zł
Wyglada mi to na troche wiecej niz wymiana rozrzadu
Skoro walki beda wyciagane to przy okazji regulacja luzu zaworow, polecam.
Ale uszczelka walu korbowego??
nic tak w zyciu nie cieszy jak dzwiek VTEC-a bez wydechu o poranku
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
AUX w fabrycznym radiu Premacy przed liftem
viewtopic.php?f=121&t=118848
brccrx napisał(a):
Wyglada mi to na troche wiecej niz wymiana rozrzadu
Skoro walki beda wyciagane to przy okazji regulacja luzu zaworow, polecam.
Ale uszczelka walu korbowego??
No dobra. okej okej ;p uprościłem troszkę wypowiedz ;p aczkolwiek jak to mówią "przy okazji" to przy okazji wymieniłem i to ;p
Właśnie odebrałem autko od mechaniora. Zastanawia mnie tylko jedno? bo słyszę takie niewielkie terkotanie jakby w silniku
- Od: 25 mar 2011, 10:01
- Posty: 18
- Skąd: Trzebiatów/Koszalin
- Auto: Mazda Premacy 2001 lift, 1,8 benz + tartarini :|
Witam,
to i ja się pochwalę – "Mazdunia", jak pieszczotliwie mówi mój 3-letnik syn o naszym Japończyku, właśnie wróciła wczoraj z wymiany rozrządu.
Małe zestawienie – przebieg – 94655 km:
– rozrząd (pasek, rolka, napinacz) – 490,–
– pasek wielorowkowy x 2szt. – 63,–
– uszczelka pokrywy zaworów – 67,–
– olej (zalany Mobil1 5W40) + filtr oleju – 145,–
– filtr powietrza – 18,–
razem: 783,–
robocizna: 280,–
całkowity koszt: 1063,–
Ale warto było – spokój na kolejne 60 tyś km z rozrządem
to i ja się pochwalę – "Mazdunia", jak pieszczotliwie mówi mój 3-letnik syn o naszym Japończyku, właśnie wróciła wczoraj z wymiany rozrządu.
Małe zestawienie – przebieg – 94655 km:
– rozrząd (pasek, rolka, napinacz) – 490,–
– pasek wielorowkowy x 2szt. – 63,–
– uszczelka pokrywy zaworów – 67,–
– olej (zalany Mobil1 5W40) + filtr oleju – 145,–
– filtr powietrza – 18,–
razem: 783,–
robocizna: 280,–
całkowity koszt: 1063,–
Ale warto było – spokój na kolejne 60 tyś km z rozrządem
Razem idziemy, razem zginiemy... Razem, na śmierć i życie...
- Od: 20 cze 2011, 15:51
- Posty: 166
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda Premacy 1840 ccm 16V DOHC, 101 KM, 12.2002
afgan1974 napisał(a):Małe zestawienie – przebieg – 94655 km:
– rozrząd (pasek, rolka, napinacz) – 490,–
– pasek wielorowkowy x 2szt. – 63,–
– uszczelka pokrywy zaworów – 67,–
– olej (zalany Mobil1 5W40) + filtr oleju – 145,–
– filtr powietrza – 18,–
A pompa wody? ,nie zmieniałeś?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Nie kręcony, nie kręcony... Kupiłem od starszego Pana z Niemiec – osoba prywatna
Oni się nie bawią tam w takie rzeczy – za duże ryzyko. Autko z tyłu miało nawet oryginalnie zafoliowaną matę bagażnika (ten taki kocykowaty materiał)
Razem idziemy, razem zginiemy... Razem, na śmierć i życie...
- Od: 20 cze 2011, 15:51
- Posty: 166
- Skąd: Chorzów
- Auto: Mazda Premacy 1840 ccm 16V DOHC, 101 KM, 12.2002
afgan1974 napisał(a):Dopiero przy drugiej wymianie rozrządu przy około 160 tyś. km...
Nie będę się sprzeczał ale ASO w Belgii twierdzi inaczej.
Sam teraz zmieniałem rozrząd drugi raz przy 177000 (była oryginalna)jak bylem w Polsce i nie żałuje ze pompa poszła do wymiany,,mi tu nie musisz wierzyć ale kolega Say zna mechanika który to robił i może to potwierdzić.
afgan1974 napisał(a):Nie kręcony, nie kręcony... Kupiłem od starszego Pana z Niemiec – osoba prywatna
Sam sprowadzałeś? z czystej ciekawości pytam?
afgan1974 napisał(a):Oni się nie bawią tam w takie rzeczy – za duże ryzyko
Jakie ryzyko? Niemcy tez kręcą liczniki(można naprawdę się zdziwić) wiedząc ze jakiś Litwin czy Polak zaraz kupi,
a auta od starszych panów bywają zapisane na nich przez dzieci,wnuki z racji ze mniejsze ubezpieczenie.
Oczywiście nie twierdze ze twoje może ci się trafiła i niech sprawuje się jak najlepiej.
Pozdrawiam
Marian
p.s
nie jeden dziadek mnie objechał w Belgii
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości