manual vs automat
1, 2
Czesc wszystkim,
Potrzebuje porady.
Mielismy juz z zona 626 2.5 V6 w manualu z 94 roku. Teraz zastanawiamy sie nad zakupem ponownie 626 (sprowadzanej z Niemiec).
Moja zona (dla niej mialo by to byc glownie), chcialaby automat. Osobiscie rowniez nie mam nic przeciwko automatowi.
Chcialbym jednak wiedziec, jak jest z awaryjnoscia takowych, i czesciami ew. w porownaniu do wersji manualnej. Nie wiem rowniez jak osiagi (czy nie jest wiele bardziej mulowata). Nie wiem czy ten automat ma 4 czy 5 biegow.
Generalnie, chcialbym poznac opinie kazdego co ma na ten temat cos do dorzucenia. Samochod mialby miec ponizej 100k km przebiegu.
Pozdrawiam serdecznie i dzieki za wszelkie porady!
Potrzebuje porady.
Mielismy juz z zona 626 2.5 V6 w manualu z 94 roku. Teraz zastanawiamy sie nad zakupem ponownie 626 (sprowadzanej z Niemiec).
Moja zona (dla niej mialo by to byc glownie), chcialaby automat. Osobiscie rowniez nie mam nic przeciwko automatowi.
Chcialbym jednak wiedziec, jak jest z awaryjnoscia takowych, i czesciami ew. w porownaniu do wersji manualnej. Nie wiem rowniez jak osiagi (czy nie jest wiele bardziej mulowata). Nie wiem czy ten automat ma 4 czy 5 biegow.
Generalnie, chcialbym poznac opinie kazdego co ma na ten temat cos do dorzucenia. Samochod mialby miec ponizej 100k km przebiegu.
Pozdrawiam serdecznie i dzieki za wszelkie porady!
------------------------------------------
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana
)
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
- Od: 17 cze 2004, 04:18
- Posty: 9
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Nissan Murano 2003 SE AWD
Witaj !
Jak rozumiem to też 2.5 (KL).
W europejskich Mazdach FS (2.0) jak i KL występowała skrzynia GF4A-EL, jedna z trwalszych. Ma 4 biegi. Troche odbiera temperament widlastej jednostce, aczkolwiek różnica widoczna jedynie w poczatkowej fazie przyspieszania ( w porównaniu do manulanej skrzyni). Na trasie nie ma już problemu, a nawet powiem, że kick-dwon sprawa dużo frajdy z jadzy i uniemożliwia pozostałym uczestikom ruchu wyprzedzenia Cie
Skrzynie wytrzymuja przy prawidlowej eksploatacji nawet ponad 200 k km.
Jak chodzi o spalanie to ja jestem b.zadowolony. Konfiguracja 2.5 + automat przy normalnej jeździ w mieście potrzebuje ok 10 – 12 l.
***
Mam nadzieje, ze odpowiedziałem na wszystkie Twoje pytania
Jak rozumiem to też 2.5 (KL).
W europejskich Mazdach FS (2.0) jak i KL występowała skrzynia GF4A-EL, jedna z trwalszych. Ma 4 biegi. Troche odbiera temperament widlastej jednostce, aczkolwiek różnica widoczna jedynie w poczatkowej fazie przyspieszania ( w porównaniu do manulanej skrzyni). Na trasie nie ma już problemu, a nawet powiem, że kick-dwon sprawa dużo frajdy z jadzy i uniemożliwia pozostałym uczestikom ruchu wyprzedzenia Cie
Skrzynie wytrzymuja przy prawidlowej eksploatacji nawet ponad 200 k km.
Jak chodzi o spalanie to ja jestem b.zadowolony. Konfiguracja 2.5 + automat przy normalnej jeździ w mieście potrzebuje ok 10 – 12 l.
***
Mam nadzieje, ze odpowiedziałem na wszystkie Twoje pytania
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):a nawet powiem, że kick-dwon sprawa dużo frajdy z jadzy i uniemożliwia pozostałym uczestikom ruchu wyprzedzenia Cie

Matik napisał(a):z awaryjnoscia takowych, i czesciami
z czesciami bedzie problem – zreszta przy kazdym automacie tak bedzie w naszym kraju
co do awaryjnosci – poczytaj na forum, bylo bardzooo duzo na ten temat!
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):z czesciami bedzie problem – zreszta przy kazdym automacie tak bedzie w naszym kraju
Nie rozumiem ...
Wszytkie częsci samochodu z ASB są tożsame z samochodem wyposazonym w manualną skrzynię. Jeśli automat się rozleci to można wybrać pomiędzy używaną skrzynią lub podjąć sie naprawy skrzyni. Jeśli wybierasz opcje numer 2 – to o częsci sie nie martwisz. Te częsci są dostępne lub są zamawiane przez warsztat.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
zdecydowanie wiele rozjasniliscie mi w glowie.
W sumie, spodziewalem sie mniej wiecej podobnych wypowiedzi (poza tymi 200k przewidywalnego przebiegu).
Rowneiz wydaje mi sie, ze w sumie z czesciami jako tako nie powinno byc problemow. W koncu autko nie jest za mlode, i na wtornym rynku, powinno juz bic sporo opcji wyboru.
Musze porozmawiac wiec z zona, i zastanowic sie. Chcielibysmy w sumie kupic nowego CIVIC-a (jezdzi sie tym fenomenalnie), ale po wizycie w salonie, miny nam nieco zrzedly, bo sie okazalo, ze na automat trzeba czekac 6 miesiecy!
Pozdrawiam
Matik
W sumie, spodziewalem sie mniej wiecej podobnych wypowiedzi (poza tymi 200k przewidywalnego przebiegu).
Rowneiz wydaje mi sie, ze w sumie z czesciami jako tako nie powinno byc problemow. W koncu autko nie jest za mlode, i na wtornym rynku, powinno juz bic sporo opcji wyboru.
Musze porozmawiac wiec z zona, i zastanowic sie. Chcielibysmy w sumie kupic nowego CIVIC-a (jezdzi sie tym fenomenalnie), ale po wizycie w salonie, miny nam nieco zrzedly, bo sie okazalo, ze na automat trzeba czekac 6 miesiecy!
Pozdrawiam
Matik
------------------------------------------
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana
)
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
Matik
Mazda 626 2.5V6 1994 (niestety sprzedana
Nissan Murano 2003 3.5 V6 SE AWD
- Od: 17 cze 2004, 04:18
- Posty: 9
- Skąd: Trzebinia
- Auto: Nissan Murano 2003 SE AWD
Puhcio napisał(a):Wszytkie częsci samochodu z ASB są tożsame z samochodem wyposazonym w manualną skrzynię. Jeśli automat się rozleci to można wybrać pomiędzy używaną skrzynią lub podjąć sie naprawy skrzyni. Jeśli wybierasz opcje numer 2 – to o częsci sie nie martwisz. Te częsci są dostępne lub są zamawiane przez warsztat.
hmmm kolega pytal o automat i jak zrozumialem czesci do skrzyni automatycznej, a z takowymi bedzie problem. Znajomy ma Renault 19 (dosc popularne u nas autko) z r. 1995 chyba i ma tam wlasnie ASB. Teraz mu padlo i w lodzi znalazl sie jeden serwis, ktory zgodzil sie ja zrobic. Niestety na czesci czekal miesiac (na nowe go nie stac – astronomiczna suma ! ) po czym okazalo sie, ze ow czesc nie pasuje do tej skrzyni heheheh
Inny kumpel (akurat tez z Renault tylko 25) mial podobnie. Auto juz rok stoi bo automat padl
Matik napisał(a):Rowneiz wydaje mi sie, ze w sumie z czesciami jako tako nie powinno byc problemow. W koncu autko nie jest za mlode, i na wtornym rynku, powinno juz bic sporo opcji wyboru.
To Ja ci priponuje zrobic tak: poszperaj w internecie za firma zajmujaca sie ASB. Zadzwon i powiedz, ze masz 626 z roku n.p. 1995 i skrzynia juz nie ciagnie, albo szarpie, albo cokolwiek wymysl – przeciez moze Ci sie to przytrafic. Skontaktuj sie z jakims mechaniorem i jego zapytaj o czesci i ew. koszty (nie mozesz zakladac, ze wogole nie bedziesz mial z ASB problemow [chociaz nie mozna tez zakladac, ze bedziesz mial hehhe
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):Niestety na czesci czekal miesiac (na nowe go nie stac – astronomiczna suma ! ) po czym okazalo sie, ze ow czesc nie pasuje do tej skrzyni heheheh
Bajer ... wiesz to jak naprawiać silnik na używanych częściach – nie wiem, czy gra warta świeczki. Nie lepiej kupić używaną ASB ? Ja bym nie zakładał remontu ASB na używanych podzespołach. Albo remont na nowych częsciach albo używana ASB.
bajer0 napisał(a):To Ja ci priponuje zrobic tak: poszperaj w internecie za firma zajmujaca sie ASB. Zadzwon i powiedz, ze masz 626 z roku n.p. 1995 i skrzynia juz nie ciagnie, albo szarpie, albo cokolwiek wymysl – przeciez moze Ci sie to przytrafic. Skontaktuj sie z jakims mechaniorem i jego zapytaj o czesci i ew. koszty (nie mozesz zakladac, ze wogole nie bedziesz mial z ASB problemow [chociaz nie mozna tez zakladac, ze bedziesz mial hehhe oczko ]
Bajer ... nie jedna GF4A-EL już padła. Nie pierwsza i nie ostatnia. Jakoś jeszce nie słyszałem, by ktoś (servis) miał problemy z dostaniem częsci. M.in. Globy robił skrzynię w swoim cronosie ... możesz go zapytać.
Matik napisał(a):(poza tymi 200k przewidywalnego przebiegu)
Tzn – to jest średnia. Są skrzynie, co już po 150 k padną, a są takie co po 260 k km jeszcze żyją. Wiele zależy od przeszłości samochodu, sposobu eksploatacji (wymiany oleju, sposób obchodzenia się ze skrzynią, trasa czy miasto ...). Generalnie z moich obserwacji wynik 200 k km, to taka średnia. Ale stan skrzyni możesz poznać przez jazdę próbną i ew. pomiar ciśnienia w skrzyni.
***
Co do słynnego tematu kosztów ...
ASB faktycznie jest troche droższe w eksploatacji (wymiany oleju). Natomiast w aucie MTX mamy sprzęgło ... mały koszt w przypadku V6 to nie jest, choć jest to jakieś 2/3 ceny używanej ASB z wymianą.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Bajer ... wiesz to jak naprawiać silnik na używanych częściach – nie wiem, czy gra warta świeczki. Nie lepiej kupić używaną ASB ? Ja bym nie zakładał remontu ASB na używanych podzespołach. Albo remont na nowych częsciach albo używana ASB.
a jaka masz pewnosc, ze nowa (uzywana? ) skrzynia bedzie tez dobra ? No chyba, ze wybulisz 10k zl na nowa skrzynie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Puhcio napisał(a):Jakoś jeszce nie słyszałem, by ktoś (servis) miał problemy z dostaniem częsci. M.in. Globy robił skrzynię w swoim cronosie ... możesz go zapytać.
mowisz o ASO, czy zwyklym serwisie ASB ? Wiesz, wszystko mozna kwestia ceny
Puhcio napisał(a):ASB faktycznie jest troche droższe w eksploatacji (wymiany oleju). Natomiast w aucie MTX mamy sprzęgło ... mały koszt w przypadku V6 to nie jest, choć jest to jakieś 2/3 ceny używanej ASB z wymianą.
Hmmm a w ASB sprzegla nie ma wogole ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Największym problemem w przypadku awarii automatu jest bardzo kiepskiej jakości serwis ASB w naszym kraju. Cena doprowadzenia "padniętej" skrzyni do stanu używalności jest relatywnie wysoka i w przypadku starszego auta może niejednokrotnie dochodzić do 1/3 czy nawet 1/2 wartości samego pojazdu
Wygląda na to że w Polsce koszty ewentualnej naprawy ASB są wprost proporcjonalne do radości podróżowania autem wyposażonym w ten rodzaj przekładni.
Warto także przy okazji poruszyć kwestię gwarancji na wykonane naprawy skrzyni, którą niejednokrotnie bardzo ciężko jest wyegzekwować bez ponoszenia dodatkowych kosztów (można o tym poczytać na wielu forach i grupach dyskusyjnych zajmujących się motoryzacją).
Prawdopodobnie każdy z mazdowiczów który miał awarię automatu może to niestety potwierdzić
Wygląda na to że w Polsce koszty ewentualnej naprawy ASB są wprost proporcjonalne do radości podróżowania autem wyposażonym w ten rodzaj przekładni.
Warto także przy okazji poruszyć kwestię gwarancji na wykonane naprawy skrzyni, którą niejednokrotnie bardzo ciężko jest wyegzekwować bez ponoszenia dodatkowych kosztów (można o tym poczytać na wielu forach i grupach dyskusyjnych zajmujących się motoryzacją).
Prawdopodobnie każdy z mazdowiczów który miał awarię automatu może to niestety potwierdzić
bajer0 napisał(a):a jaka masz pewnosc, ze nowa (uzywana? ) skrzynia bedzie tez dobra ?
Prkatycznie nie masz. Dlatego kupuje się skrzynie z gwarancją.
bajer0 napisał(a):mowisz o ASO, czy zwyklym serwisie ASB ?
Mówie o serwisie ASB. Nie sądzę (i nie szłyszałem), żeby jakieś ASO podejmowało się naprawy skrzyni. Jeśli co to mogą zamówić nową/tą oddać do regeneracji.
bajer0 napisał(a):Hmmm a w ASB sprzegla nie ma wogole ?
Jest, ale to był przykład jako czynnosci eksploatacyjne.
XsiX napisał(a):Cena doprowadzenia "padniętej" skrzyni do stanu używalności jest relatywnie wysoka i w przypadku starszego auta może niejednokrotnie dochodzić do 1/3 czy nawet 1/2 wartości samego pojazdu
Tu masz niestety rację. Cena wjazdu do serwisu ASB, wyjęcia skrzyni oraz otwarcia jej to ok 1300 zł.
XsiX napisał(a):Warto także przy okazji poruszyć kwestię gwarancji na wykonane naprawy skrzyni, którą niejednokrotnie bardzo ciężko jest wyegzekwować bez ponoszenia dodatkowych kosztów (można o tym poczytać na wielu forach i grupach dyskusyjnych zajmujących się motoryzacją).
To już jest całkiem odmienna sprawa
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Jest, ale to był przykład jako czynnosci eksploatacyjne.
bez sensu
Puhcio napisał(a):Cena wjazdu do serwisu ASB, wyjęcia skrzyni oraz otwarcia jej to ok 1300 zł. Później do tego dochodzą jeszcze koszty częsci ...
to i tak tanio. W lodzi zaczynaja gadac od 2 tys zl za wyjecie, rozebranie i zlozenie skrzyni (zero napraw i wymian! )
Ja powtorze to co ostatnio mowilem: Jezeli stac Cie wydac jakies 4 – 5 tys zl na ew. naprawe(wymiane? ) ASB w kilkunasto letnim aucie to kupuj automat
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
jeszcze jedno...
to w przypadku skrzyń mazdy o których piszemy nie jest do końca prawdą. Miałem xedosa w automacie, obecnie mam z manualem. Na pierwszym spocie, który odbył się kilka lat temu w rykach była okazja sprawdzić obie mazdy.
Wyniki były zawsze korzystniejsze dla skrzyni manualnej – zaobserwowałem że automat na samym starcie przez pierwsze ~2 sekundy jest szybszy (brak poślizgu na kołach) niestety zaraz po tym dało się zaobserwować dużo większe "przeciągnięcia" manuala, zauważalne zwłaszcza na biegach 1-3. W praktyce automat nie miał nigdy szansy z manualem. Przy jeździe poza miastem zauważyłem ponadto że automat rozpędza się dobrze jedynie do ok 160 km/h, podczas gdy w manualu wyraźne "przymulenie" następuje dopiero przy ponad 190 km/h.
Zaobserwowane różnica w przyspieszeniu do 100 to ok 2 sekundy, v-max co najmniej 20 km/h. Spalanie w wersji ATX wyższe średnio o 20% (zauważalne zwłaszcza zimą na krótkich dystansach, które pokonywałem autem do pracy).
Komfort jazdy oczywiście nieporównywalnie większy w przypadku automatu (szczegónie można to docenić w zakorkowanym mieście). Xedos 6 w automacie to jedyne auto które jak do tej pory udało się w miarę bezproblemowo prowadzić mojej żonie.
Dane dotyczą mazd których byłem właścicielem:
Mazda Xedos 6 2.0 V6' 93 ATX
oraz Mazda Xedos 6 2.0 V6 '92 MTX
Puhcio napisał(a): Troche odbiera temperament widlastej jednostce, aczkolwiek różnica widoczna jedynie w poczatkowej fazie przyspieszania ( w porównaniu do manulanej skrzyni).
to w przypadku skrzyń mazdy o których piszemy nie jest do końca prawdą. Miałem xedosa w automacie, obecnie mam z manualem. Na pierwszym spocie, który odbył się kilka lat temu w rykach była okazja sprawdzić obie mazdy.
Wyniki były zawsze korzystniejsze dla skrzyni manualnej – zaobserwowałem że automat na samym starcie przez pierwsze ~2 sekundy jest szybszy (brak poślizgu na kołach) niestety zaraz po tym dało się zaobserwować dużo większe "przeciągnięcia" manuala, zauważalne zwłaszcza na biegach 1-3. W praktyce automat nie miał nigdy szansy z manualem. Przy jeździe poza miastem zauważyłem ponadto że automat rozpędza się dobrze jedynie do ok 160 km/h, podczas gdy w manualu wyraźne "przymulenie" następuje dopiero przy ponad 190 km/h.
Zaobserwowane różnica w przyspieszeniu do 100 to ok 2 sekundy, v-max co najmniej 20 km/h. Spalanie w wersji ATX wyższe średnio o 20% (zauważalne zwłaszcza zimą na krótkich dystansach, które pokonywałem autem do pracy).
Komfort jazdy oczywiście nieporównywalnie większy w przypadku automatu (szczegónie można to docenić w zakorkowanym mieście). Xedos 6 w automacie to jedyne auto które jak do tej pory udało się w miarę bezproblemowo prowadzić mojej żonie.
Dane dotyczą mazd których byłem właścicielem:
Mazda Xedos 6 2.0 V6' 93 ATX
oraz Mazda Xedos 6 2.0 V6 '92 MTX
XsiX masz rację, ale jednak KL jest troche mocniejsza.
W każdym razie Millenia KL bezproblemowo dobija do 200 km/h. Nie ma jakoś objawu słabnięcia, natomiast niestety nie mam porównania do wersji M/T.
Miałem na mysli coś innego. Przy stracie spod swiateł, jakieś małe pyrtki poczatkowo są szybsze (automat startuje z niskich obrotów), ale gdy się już rozkręci to idzie b.dobrze. Szczególnie gdy KL'ka wbije się na oborty – powyżej 4 k. Zauważalna jest także wyższość jak chodzi o długość biegu. W MXT 1 kończy się przeważnie kolo 55 – 60 podczas gdy moja KL'ka dochodzi blisko 80. Później szybsza zmiana na 2 ...
Jednak sprinty to nie domena tych automatów – są przestarzałe i tyle. Nowy automat to co innego. Dla naszych skrzyń domena to trasa. Gdzie fajnie można sie pobawić redukujac bieg ... wtedy nie ma tej "dziury" jak przy stracie od 800 rpm.
PS. Bierz automat
W każdym razie Millenia KL bezproblemowo dobija do 200 km/h. Nie ma jakoś objawu słabnięcia, natomiast niestety nie mam porównania do wersji M/T.
XsiX napisał(a):zaobserwowałem że automat na samym starcie przez pierwsze ~2 sekundy jest szybszy (brak poślizgu na kołach) niestety zaraz po tym dało się zaobserwować dużo większe "przeciągnięcia" manuala, zauważalne zwłaszcza na biegach 1-3.
Miałem na mysli coś innego. Przy stracie spod swiateł, jakieś małe pyrtki poczatkowo są szybsze (automat startuje z niskich obrotów), ale gdy się już rozkręci to idzie b.dobrze. Szczególnie gdy KL'ka wbije się na oborty – powyżej 4 k. Zauważalna jest także wyższość jak chodzi o długość biegu. W MXT 1 kończy się przeważnie kolo 55 – 60 podczas gdy moja KL'ka dochodzi blisko 80. Później szybsza zmiana na 2 ...
Jednak sprinty to nie domena tych automatów – są przestarzałe i tyle. Nowy automat to co innego. Dla naszych skrzyń domena to trasa. Gdzie fajnie można sie pobawić redukujac bieg ... wtedy nie ma tej "dziury" jak przy stracie od 800 rpm.
PS. Bierz automat
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):XsiX masz rację, ale jednak KL jest troche mocniejsza.
Nic nie szkodzi – automat i tak będzie wolniejszy od manuala, mniej więcej o wartości które podałem. Zostało to udowodnione na mega-spocie 2004 w Rykach, gdzie kolega Franc ścigał się kilkakrotnie swoim Xedosem KF MTX z 626 KL ATX i wygrywał za każdym razem.
Puhcio napisał(a): Dla naszych skrzyń domena to trasa. Gdzie fajnie można sie pobawić redukujac bieg ... wtedy nie ma tej "dziury" jak przy stracie od 800 rpm.
a manualem nie
Puhcio napisał(a):Zauważalna jest także wyższość jak chodzi o długość biegu.
no na pewno biegi sa dluzsze, ale czy to wyzszosc ? Na pewno nie wplywa pozytywnie na sprint
Moim zdaniem automat sprowadza sie do rowniania komfort = ryzyko sporych kosztow
Mnie nie stac na ew. serwis automatu i dlatego chwilowo o takim nawet nie ma mowy. Pewnie gdyby bylo mnie stac i tak nie kupilbym ASB
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
bajer0 napisał(a):no na pewno biegi sa dluzsze, ale czy to wyzszosc ? Na pewno nie wplywa pozytywnie na sprint
Do pewnego czasu tak, jak pisałem
Tzn ... koleś musi przy 60 km/h zmienić bieg ... a millenka wtedy najlepiej ładpie moc 5 – 5,5 k rpm i ciagne do 80
XsiX napisał(a):Nic nie szkodzi – automat i tak będzie wolniejszy od manuala, mniej więcej o wartości które podałem. Zostało to udowodnione na mega-spocie 2004 w Rykach, gdzie kolega Franc ścigał się kilkakrotnie swoim Xedosem KF MTX z 626 KL ATX i wygrywał za każdym razem.
Oj tam. Ja tam i tak wole afotmat
***
Prawda jest taka = stare aftomaty nie są do wyścigów i kropka. Są wolniejsze, wolniej przyspieszają. Tylko czy codziennie ciśniesz swego X6 ... robisz setkę w 8,5 s i osiągasz 220 km/h ? Chiba nie

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
***
Inną sprawą są nowoczesne skrzynie – np. DSG koncernu BMW. To są cuda techniki, które ciągną cały czas – nawet podczas zmiany biegu. Nie pamietam teraz dokładnej konstrukcji, ale ona ma chyba dwa sprzęgła – jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Są one znacząco szybsze od MTX.
Koniec wykładu
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
XsiX napisał(a):w naprawie też pewnie znacząca różnica
Nie można zakładać, że wszytko się zepsuje
Pozatym te skrzynie są montowane w najnowszych i najmocnieszych (wersje M) BMW, więc jak kogoś stać, aby wydać 500 tys. na auto to go stać na 20 tys. naprawy skrzyni
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6