Sprzęgło – problemy/pytania
Witam
Mam pytanie czy operacje przesmarowania mufy łożyska oporowego w silniku 1.8 można przeprowadzić samemu w warunkach czy trzeba jechać do warsztatu podobno po przesmarowaniu pedał sprzęgła pracuje lżej
Mam pytanie czy operacje przesmarowania mufy łożyska oporowego w silniku 1.8 można przeprowadzić samemu w warunkach czy trzeba jechać do warsztatu podobno po przesmarowaniu pedał sprzęgła pracuje lżej
-
marlab10@wp.pl
Witam czy twardy pedał sprzęgła i coraz częstsze szarpnięcia mogą świadczyć o kończącym się sprzęgle ?
te szarpnięcia oznaczają się że jak np. przy mnie więcej jednolitym przyśpieszaniu robi się coś takiego jak by napęd się chwilami sam odłączał , poza tym gdzieś wyczytałem na forum że na 3 biegu auto powinno zgasnąć.
nagrałem dziś filmik proszę zerknąć na obrotościomierz i i prędkościomierz widać że:
na 1 – rusza delikatnie
na 2 – rusza też bez problemów
na 3 – rusza z problemami
na 4 – rusza ale gaśnie
tylko proszę zauważyć że naprawdę jest odrobinę gazu jeżeli bym dodał go więcej to i na 5 biegu też zaczyna się auto toczyć
http://www.youtube.com/watch?v=-ZLZAgvo2M4&feature=youtu.be
i jeszcze pytanko ile może kosztować wymiana sprzęgła bo znajomy mechanik powiedział jeżeli da rada to 250-300zł ale jak będzie musiał zdejmować z belki (lub zdejmować belkę nie pamiętam dokładnie) to 400zł bo to zawieszenie ustawienie zbieżności itp.
Czy warto kupić sprzęgło z allegro ?
valeo – 520 zł
exedy – 620zł
aisin w sklepie wiec bez problemu ze zwrotami ale za 799zł
a i jeszcze jest SRL za 390zł ale jakoś tak nie mam przekonania
tak na marginesie do mazdy 6 2003r. silnik 2,3 sprzęgło 215mm i 22 zęby ?

poprawka to co napisałem valeo to jest niestety PHC VALEO tzn że nie jest europejskie tylko koreańskie
te szarpnięcia oznaczają się że jak np. przy mnie więcej jednolitym przyśpieszaniu robi się coś takiego jak by napęd się chwilami sam odłączał , poza tym gdzieś wyczytałem na forum że na 3 biegu auto powinno zgasnąć.
nagrałem dziś filmik proszę zerknąć na obrotościomierz i i prędkościomierz widać że:
na 1 – rusza delikatnie
na 2 – rusza też bez problemów
na 3 – rusza z problemami
na 4 – rusza ale gaśnie
tylko proszę zauważyć że naprawdę jest odrobinę gazu jeżeli bym dodał go więcej to i na 5 biegu też zaczyna się auto toczyć
http://www.youtube.com/watch?v=-ZLZAgvo2M4&feature=youtu.be
i jeszcze pytanko ile może kosztować wymiana sprzęgła bo znajomy mechanik powiedział jeżeli da rada to 250-300zł ale jak będzie musiał zdejmować z belki (lub zdejmować belkę nie pamiętam dokładnie) to 400zł bo to zawieszenie ustawienie zbieżności itp.
Czy warto kupić sprzęgło z allegro ?
valeo – 520 zł
exedy – 620zł
aisin w sklepie wiec bez problemu ze zwrotami ale za 799zł
a i jeszcze jest SRL za 390zł ale jakoś tak nie mam przekonania
tak na marginesie do mazdy 6 2003r. silnik 2,3 sprzęgło 215mm i 22 zęby ?

poprawka to co napisałem valeo to jest niestety PHC VALEO tzn że nie jest europejskie tylko koreańskie
Mam pytanie może panowie orientujecie się gdy wciskam sprzęgło czuje wibracje tak jakby cos się obracało, wyczuwalne są zaraz po dotknięciu sprzęgła gdy wcisnę całe to się zmniejszają gdy wypuszczam to przy samym końcu jak mam puścić to tez to czuć mocniej biegi wchodzą normalnie. Czy może spotkaliście się z takim czymś Auto ma 108 000 przebiegu

- Od: 20 mar 2013, 15:47
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006r
Proszę o poradę w sprawie pedału sprzęgła, który jak się rozgrzeje silnik czasami po wciśnięciu i puszczeniu nie odbija do końca tylko staje w 1/3 wysokości od góry. Wtedy wystarczy ruszyć z dołu nogą i odbija. Jak jest tak zacięty nie ma to wpływu na jazdę, sprzęgło nie ślizga się. Dodatkowo od pewnego czasu skrzypi, jak jest wilgotno, przy wciskaniu i puszczaniu.
Czy to coś poważnego odnośnie kasy czy tylko kosmetyka do smarowania, tylko czego i gdzie.
Czy to coś poważnego odnośnie kasy czy tylko kosmetyka do smarowania, tylko czego i gdzie.
- Od: 18 cze 2011, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.
miałem podobnie w corolli. Przyjrzyj się pompie sprzęgła, prawdopodobne nie domaga.
U mnie też kop w pedał powodował, że w końcu odbijał. Niestety za późno się za to wziąłem i pożarło mi to sprzęgło ;D
U mnie też kop w pedał powodował, że w końcu odbijał. Niestety za późno się za to wziąłem i pożarło mi to sprzęgło ;D
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witam,
u mnie występuje taki problem. Czasami przy ruszaniu w momencie wrzucania 1-go biegu auto wykonuje minimalny ruch do przodu, tak jakby nie do końca sprzęgło dociskało. Pedał sprzęgła wciskam zawsze do końca. Jakiś czas temu podkręciłem nieco śrubkę przy pedale sprzęgła, żeby brało nieco wcześniej i przez chwilę problem ustąpił, ale teraz znowu czasami jest taka sytuacja.
Co może powodować takie zachowanie?
Pozdrawiam,
RM
u mnie występuje taki problem. Czasami przy ruszaniu w momencie wrzucania 1-go biegu auto wykonuje minimalny ruch do przodu, tak jakby nie do końca sprzęgło dociskało. Pedał sprzęgła wciskam zawsze do końca. Jakiś czas temu podkręciłem nieco śrubkę przy pedale sprzęgła, żeby brało nieco wcześniej i przez chwilę problem ustąpił, ale teraz znowu czasami jest taka sytuacja.
Co może powodować takie zachowanie?
Pozdrawiam,
RM
- Od: 6 wrz 2010, 15:06
- Posty: 31
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM
Witam,
zauważyłem problem. Coś dzwoni przy każdym wciśnięciu sprzęgła
! W czym problem ? Szukałem w internecie jakichkolwiek informacji i większość wskazuje na wysprzęglik.
Oprócz tego dochodzi jeszcze szarpanie przy niskich obrotach przy ruszaniu i przy redukcji i wolniejszym puszczaniu sprzęgła. Sprzęgło bierze dosyć nisko.
Ktoś ma jakieś sugestie ? Możecie mi przybliżyć koszt wymiany elementów, które mogą być uszkodzone ?
Chcę mieć jakiekolwiek pojęcie o problemie zanim pojadę do mechanika, żeby ze mnie durnia nie zrobił.
Pzdr
zauważyłem problem. Coś dzwoni przy każdym wciśnięciu sprzęgła

Oprócz tego dochodzi jeszcze szarpanie przy niskich obrotach przy ruszaniu i przy redukcji i wolniejszym puszczaniu sprzęgła. Sprzęgło bierze dosyć nisko.
Ktoś ma jakieś sugestie ? Możecie mi przybliżyć koszt wymiany elementów, które mogą być uszkodzone ?
Chcę mieć jakiekolwiek pojęcie o problemie zanim pojadę do mechanika, żeby ze mnie durnia nie zrobił.
Pzdr
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
viewtopic.php?f=412&t=104305
zapraszam do lektury, jeśli tam nie ma twojego problemu to wtedy w tym temacie przedstaw swój problem.
Może załączniku audiowizualny dałbyś radę skombinować, na pewno łatwiej byłoby zdiagnozować.
zapraszam do lektury, jeśli tam nie ma twojego problemu to wtedy w tym temacie przedstaw swój problem.
Może załączniku audiowizualny dałbyś radę skombinować, na pewno łatwiej byłoby zdiagnozować.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
może z głupia – ale sprawdź olejową poduszkę silnika.
ja przez kilka tygodni szukałem co mi dzwoni w sprzęgle – a to była ona – fakt, że w silniku benzynowym.
mimo, że wyglądała na sprawną – po wymianie jest totalna cisza – rewelacja
powodzenia
ja przez kilka tygodni szukałem co mi dzwoni w sprzęgle – a to była ona – fakt, że w silniku benzynowym.
mimo, że wyglądała na sprawną – po wymianie jest totalna cisza – rewelacja
powodzenia
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
ale po wciśnięciu sprzęgła poduszka się odzywała ?
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
u mnie wciskanie sprzęgła i puszczanie – szczególnie rano na mrozach – generowało lekkie stuknięcie. Miałem już nawet zamawiać zestaw sprzęgła, ale auto zostało u mechanika na 3 dni, potestował i znalazł, że to poducha. Po wymianie nic nie stuka, jest super.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Zacinanie się pedału sprzęgła (nie odbijanie do końca) występuje gdy na dworze robi się ciepło i po rozgrzaniu auta, ale nie jest to za każdym wciśnięciem sprzęgła. Proszę o radę co jest przyczyną, czy zapowietrzenie, wysprzęglik czy może pompa?
Jeszcze jedno pytanie czy wysprzęglik firmy Japanparts choć tani trochę pochodzi czy jest to zamiennik słabej jakości, jeśli tak to jaką firmę, poza oryginałem bo cena, polecacie.
Jeszcze jedno pytanie czy wysprzęglik firmy Japanparts choć tani trochę pochodzi czy jest to zamiennik słabej jakości, jeśli tak to jaką firmę, poza oryginałem bo cena, polecacie.
- Od: 18 cze 2011, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.
no a u mnie to tylko przy wciśniętym sprzęgle. I jest to ewidentnie dzwonienie.
Byłem dzisiaj u mechanika. 1 mi powiedział, że to może być łożysko oporowe: koszt wymiany 550 zł. Ale, że to może być też 2M. Drugi powiedział, że 2M się kończy a koszt wymiany 2M to 800 zł + 2M:)
Przy niskich obrotach przy ruszaniu trochę szarpie i drga, przy redukowaniu i wolnym puszczaniu sprzęgła też.
Byłem dzisiaj u mechanika. 1 mi powiedział, że to może być łożysko oporowe: koszt wymiany 550 zł. Ale, że to może być też 2M. Drugi powiedział, że 2M się kończy a koszt wymiany 2M to 800 zł + 2M:)
Przy niskich obrotach przy ruszaniu trochę szarpie i drga, przy redukowaniu i wolnym puszczaniu sprzęgła też.
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
Witam panowie !
Przy wciskaniu sprzęgła na luzie słychać piszczenie (cos w stylu piszczenia paska). Gdy puszcze sprzęgło to przestaje, podczas jazdy jest ok tak mi sie wydaje. Czy to moze byc lozysko oporowe sprzegla?
Jeśli tak to jaką sumę muszę już szykować na naprawę?
Przy wciskaniu sprzęgła na luzie słychać piszczenie (cos w stylu piszczenia paska). Gdy puszcze sprzęgło to przestaje, podczas jazdy jest ok tak mi sie wydaje. Czy to moze byc lozysko oporowe sprzegla?
Jeśli tak to jaką sumę muszę już szykować na naprawę?
- Od: 19 mar 2012, 22:51
- Posty: 31
- Skąd: (świętokrzyskie)
- Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003
Witam,
Mam identyczny problem jak Ty kolego. Do tego ciężko wchodzi mi jedynka a o wstecznym biegu już nie wspomne;/. Byłem u mechanika i dwa razy odpowietrzał mi układ ale to guzik dało. Słyszałem ze może byc do wymiany wysprzęglik ale nie jestem pewien, mam nadzieje że ktoś nam pomoże z tym problemem. Pozdrawiam
Mam identyczny problem jak Ty kolego. Do tego ciężko wchodzi mi jedynka a o wstecznym biegu już nie wspomne;/. Byłem u mechanika i dwa razy odpowietrzał mi układ ale to guzik dało. Słyszałem ze może byc do wymiany wysprzęglik ale nie jestem pewien, mam nadzieje że ktoś nam pomoże z tym problemem. Pozdrawiam
-
cebula
Witam,
A ja ostatnio u siebie zauważyłem że raz na jakiś czas (na razie rzadko) po wciśnięciu sprzegła odchodzi kawałek z powrotem, potem przycina się i po 2 sek wraca z powrotem na miejsce. Czy może to być problem wysprzęglika jak wyczytałem czy coś bardziej poważnego?
A ja ostatnio u siebie zauważyłem że raz na jakiś czas (na razie rzadko) po wciśnięciu sprzegła odchodzi kawałek z powrotem, potem przycina się i po 2 sek wraca z powrotem na miejsce. Czy może to być problem wysprzęglika jak wyczytałem czy coś bardziej poważnego?
- Od: 14 gru 2012, 13:22
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6