Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez marlab10@wp.pl » 12 mar 2013, 07:20

Witam

Mam pytanie czy operacje przesmarowania mufy łożyska oporowego w silniku 1.8 można przeprowadzić samemu w warunkach czy trzeba jechać do warsztatu podobno po przesmarowaniu pedał sprzęgła pracuje lżej
marlab10@wp.pl
 

Postprzez mick » 8 kwi 2013, 20:04

Witam czy twardy pedał sprzęgła i coraz częstsze szarpnięcia mogą świadczyć o kończącym się sprzęgle ?
te szarpnięcia oznaczają się że jak np. przy mnie więcej jednolitym przyśpieszaniu robi się coś takiego jak by napęd się chwilami sam odłączał , poza tym gdzieś wyczytałem na forum że na 3 biegu auto powinno zgasnąć.
nagrałem dziś filmik proszę zerknąć na obrotościomierz i i prędkościomierz widać że:
na 1 – rusza delikatnie
na 2 – rusza też bez problemów
na 3 – rusza z problemami
na 4 – rusza ale gaśnie
tylko proszę zauważyć że naprawdę jest odrobinę gazu jeżeli bym dodał go więcej to i na 5 biegu też zaczyna się auto toczyć

http://www.youtube.com/watch?v=-ZLZAgvo2M4&feature=youtu.be

i jeszcze pytanko ile może kosztować wymiana sprzęgła bo znajomy mechanik powiedział jeżeli da rada to 250-300zł ale jak będzie musiał zdejmować z belki (lub zdejmować belkę nie pamiętam dokładnie) to 400zł bo to zawieszenie ustawienie zbieżności itp.

Czy warto kupić sprzęgło z allegro ?
valeo – 520 zł
exedy – 620zł
aisin w sklepie wiec bez problemu ze zwrotami ale za 799zł
a i jeszcze jest SRL za 390zł ale jakoś tak nie mam przekonania

tak na marginesie do mazdy 6 2003r. silnik 2,3 sprzęgło 215mm i 22 zęby ? <serduszka> :D :D

poprawka to co napisałem valeo to jest niestety PHC VALEO tzn że nie jest europejskie tylko koreańskie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez grsoo » 14 kwi 2013, 16:23

Mam pytanie może panowie orientujecie się gdy wciskam sprzęgło czuje wibracje tak jakby cos się obracało, wyczuwalne są zaraz po dotknięciu sprzęgła gdy wcisnę całe to się zmniejszają gdy wypuszczam to przy samym końcu jak mam puścić to tez to czuć mocniej biegi wchodzą normalnie. Czy może spotkaliście się z takim czymś Auto ma 108 000 przebiegu
:(
Początkujący
 
Od: 20 mar 2013, 15:47
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2006r

Postprzez rafir » 18 kwi 2013, 18:00

Proszę o poradę w sprawie pedału sprzęgła, który jak się rozgrzeje silnik czasami po wciśnięciu i puszczeniu nie odbija do końca tylko staje w 1/3 wysokości od góry. Wtedy wystarczy ruszyć z dołu nogą i odbija. Jak jest tak zacięty nie ma to wpływu na jazdę, sprzęgło nie ślizga się. Dodatkowo od pewnego czasu skrzypi, jak jest wilgotno, przy wciskaniu i puszczaniu.
Czy to coś poważnego odnośnie kasy czy tylko kosmetyka do smarowania, tylko czego i gdzie.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez matthies » 18 kwi 2013, 18:11

miałem podobnie w corolli. Przyjrzyj się pompie sprzęgła, prawdopodobne nie domaga.
U mnie też kop w pedał powodował, że w końcu odbijał. Niestety za późno się za to wziąłem i pożarło mi to sprzęgło ;D
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafir » 18 kwi 2013, 20:46

a
Ostatnio edytowano 22 kwi 2013, 18:01 przez rafir, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez rmierzwa » 19 kwi 2013, 10:57

Witam,
u mnie występuje taki problem. Czasami przy ruszaniu w momencie wrzucania 1-go biegu auto wykonuje minimalny ruch do przodu, tak jakby nie do końca sprzęgło dociskało. Pedał sprzęgła wciskam zawsze do końca. Jakiś czas temu podkręciłem nieco śrubkę przy pedale sprzęgła, żeby brało nieco wcześniej i przez chwilę problem ustąpił, ale teraz znowu czasami jest taka sytuacja.
Co może powodować takie zachowanie?

Pozdrawiam,
RM
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez cyganteria » 19 kwi 2013, 20:32

Witam,

zauważyłem problem. Coś dzwoni przy każdym wciśnięciu sprzęgła !!! W czym problem ? Szukałem w internecie jakichkolwiek informacji i większość wskazuje na wysprzęglik.

Oprócz tego dochodzi jeszcze szarpanie przy niskich obrotach przy ruszaniu i przy redukcji i wolniejszym puszczaniu sprzęgła. Sprzęgło bierze dosyć nisko.

Ktoś ma jakieś sugestie ? Możecie mi przybliżyć koszt wymiany elementów, które mogą być uszkodzone ?

Chcę mieć jakiekolwiek pojęcie o problemie zanim pojadę do mechanika, żeby ze mnie durnia nie zrobił.

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 23:51
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM

Postprzez matthies » 19 kwi 2013, 20:37

viewtopic.php?f=412&t=104305
zapraszam do lektury, jeśli tam nie ma twojego problemu to wtedy w tym temacie przedstaw swój problem.
Może załączniku audiowizualny dałbyś radę skombinować, na pewno łatwiej byłoby zdiagnozować.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez maarec » 19 kwi 2013, 21:32

może z głupia – ale sprawdź olejową poduszkę silnika.

ja przez kilka tygodni szukałem co mi dzwoni w sprzęgle – a to była ona – fakt, że w silniku benzynowym.

mimo, że wyglądała na sprawną – po wymianie jest totalna cisza – rewelacja

powodzenia
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez cyganteria » 19 kwi 2013, 21:41

ale po wciśnięciu sprzęgła poduszka się odzywała ?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 23:51
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM

Postprzez maarec » 19 kwi 2013, 22:11

u mnie wciskanie sprzęgła i puszczanie – szczególnie rano na mrozach – generowało lekkie stuknięcie. Miałem już nawet zamawiać zestaw sprzęgła, ale auto zostało u mechanika na 3 dni, potestował i znalazł, że to poducha. Po wymianie nic nie stuka, jest super.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez rafir » 20 kwi 2013, 07:58

Zacinanie się pedału sprzęgła (nie odbijanie do końca) występuje gdy na dworze robi się ciepło i po rozgrzaniu auta, ale nie jest to za każdym wciśnięciem sprzęgła. Proszę o radę co jest przyczyną, czy zapowietrzenie, wysprzęglik czy może pompa?
Jeszcze jedno pytanie czy wysprzęglik firmy Japanparts choć tani trochę pochodzi czy jest to zamiennik słabej jakości, jeśli tak to jaką firmę, poza oryginałem bo cena, polecacie.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez cyganteria » 20 kwi 2013, 09:06

no a u mnie to tylko przy wciśniętym sprzęgle. I jest to ewidentnie dzwonienie.

Byłem dzisiaj u mechanika. 1 mi powiedział, że to może być łożysko oporowe: koszt wymiany 550 zł. Ale, że to może być też 2M. Drugi powiedział, że 2M się kończy a koszt wymiany 2M to 800 zł + 2M:)

Przy niskich obrotach przy ruszaniu trochę szarpie i drga, przy redukowaniu i wolnym puszczaniu sprzęgła też.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 23:51
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 20 kwi 2013, 15:25

łączę z isniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rafir » 22 kwi 2013, 18:02

Przeprzaszam, czy nikt nie ma pomysłu na ten problem i czy firma Japanparts jest dobra.
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 20:35
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.

Postprzez szeregus » 23 kwi 2013, 18:36

Witam panowie !
Przy wciskaniu sprzęgła na luzie słychać piszczenie (cos w stylu piszczenia paska). Gdy puszcze sprzęgło to przestaje, podczas jazdy jest ok tak mi sie wydaje. Czy to moze byc lozysko oporowe sprzegla?
Jeśli tak to jaką sumę muszę już szykować na naprawę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez cebula » 24 kwi 2013, 19:10

Witam,
Mam identyczny problem jak Ty kolego. Do tego ciężko wchodzi mi jedynka a o wstecznym biegu już nie wspomne;/. Byłem u mechanika i dwa razy odpowietrzał mi układ ale to guzik dało. Słyszałem ze może byc do wymiany wysprzęglik ale nie jestem pewien, mam nadzieje że ktoś nam pomoże z tym problemem. Pozdrawiam
cebula
 

Postprzez matthies » 24 kwi 2013, 20:03

Japanparts nie ma jakichś tragicznych opinii, ale nie wiem jak w temacie wysprzęglika.
Czy sprawdzaliście pompę sprzęgła??
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez sarensen » 27 kwi 2013, 07:12

Witam,
A ja ostatnio u siebie zauważyłem że raz na jakiś czas (na razie rzadko) po wciśnięciu sprzegła odchodzi kawałek z powrotem, potem przycina się i po 2 sek wraca z powrotem na miejsce. Czy może to być problem wysprzęglika jak wyczytałem czy coś bardziej poważnego?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2012, 13:22
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6