Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez poflek » 24 maja 2009, 23:20

malczik napisał(a):No z tego co widziałem kolega jn422 wyskoczył z 3800

Z tego co widzę to kilka rzeczy można z jego listy zaliczyć do kategorii "wymiana przy okazji" a nie jako uszkodzone w wyniku zerwania paska (wałek, uszczelniacz, uszczelka, paski klinowe....)

malczik napisał(a):Nie wiem jeszcze dokładnie co się stało, ale zakładam że podobnie jak u kolegi jn422.

malczik, najpierw to się dowiedz co się stało, wystarczy odkręcić kilka śrubek M6 podnieść pokrywę zaworów i będziesz wiedział. Bo gdybanie tutaj nic nie da.

malczik napisał(a):a silniki tego rocznika można za 2500 – 3000 kupić, stąd pytanie.

W którym na wstępie zmienisz rozrząd za ok 1300 + robocizna + koszt przekładki... 4000 – 5000, więcej ?
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez malczik » 24 maja 2009, 23:53

No dobra przyznaję, z tym silnikiem to było głupie pytanie :)
W zasadzie sam sobie już po zastanowieniu odpowiedziałem

A co do odkręcania śrubek, no to nie będę ukrywał że nie jestem jakimś guru mechaniki.
Pokrywę mogę zdjąć, ale i tak nie będę wiedział jak się poszczególne części nazywają.
Aczkolwiek spróbuję i nie omieszkam się podzielić.

Z lektury forum niestety wynika, że Kraków zbyt przyjaznym miastem dla Mazd nie jest...
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 17:14
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy, 2.0 DiTD, 2002

Postprzez Jaksa » 25 maja 2009, 00:19

malczik napisał(a):Wszystko jest na oryginałach
Nie widziałem jeszcze aby czesci oryginalne miały problem ( naprawdę duzo wymienilismy rozrzadów w DiTD jak i CiTD – zero problemów )

W Krakowie nie znam nikogo godnego polecenia ale w Katowicach jest Tadziol ( bywał tu na forum ) moze on cos pomoze...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez malczik » 25 maja 2009, 00:38

No bo zasadniczo nie mam problemów z tym autem.
Przez rok miałem jedną większa usterkę czyli przekaźnik pompy wtryskowej.
Poza tym tylko części użytkowe (łączniki stabilizatora, filtry, klocki, przegub itp.)

Ale pasek wytrzymał tyle ile miał wytrzymać plus kilka tysięcy więcej. Szkoda ze nie mógł wytrzymać jeszcze tydzień do wypłaty .... :)
Ostatnio edytowano 25 maja 2009, 00:48 przez malczik, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 17:14
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy, 2.0 DiTD, 2002

Postprzez Riki » 25 maja 2009, 00:46

malczik współczuję.... :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malczik » 25 maja 2009, 01:17

Dzięki Riki
Przegubik działa elegancko :)
No w każdym razie jak ktoś może polecić w Krakowie cokolwiek to poproszę...
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 17:14
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy, 2.0 DiTD, 2002

Postprzez lobodas » 31 maja 2009, 10:38

mazda premacy 2,0ditd 2002 zerwany pasek rozrządu po 80tys. km – pasek contitech. Po demontażu stwierdziłem po za paskiem uszkodzenie 5 dźwigienek, pokrywa przednia z pompą olejową, koło zębate rozrządu wału korbowego,osłona dolna rozrządu oraz podejrzany jest czujnik położenia wału. Na jakie elementy silnika jeszcze zwrócić szczególną uwagę? Kupiłem już:
– pasek Mazda unitta
– rolki i napinacz NTN
– pompa wody GRAF z uszczelkami
– komplet dźwigienek z ośką z rozbiórki M6 anglik (26tys.mil)
– pokrywę przednią z pompą oleju (używka)
– koło zębate rozrządu na wale korbowym
– uszczelniacze wałka i wału
– uszczelkę pokrywy zaworów
– uszczelki przelewów.
Nie wiem jak sprawdzić czujnik wału korbowego.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2008, 20:15
Posty: 4
Auto: 323f 2,0didt

Postprzez coper » 3 cze 2009, 23:13

Witam
Posiadam samochód MAZDA PREMACY 1,8 16V z 1999r o mocy 84 kw – 115KM i z tego co się orientowałem to ta wersja silnika występuje w Polsce jako 1,8 (dokładnie 1840ccm) , a np w Niemczech jako 1,9, w związku z tym mam pytanie czy ktoś już może wymieniał rozrząd w takim modelu , bo jak zapytałem u nas w sklepie to gość stwierdził że do mojego to sam napinacz kosztuje po rabacie 400zł (sprawdził najtańszą ofertę)i nie dał sie za nic przekonać że jest inny i nawet jak mu mówiłem że na allegro cały zestaw tyle nie kosztuje. Dużo pisze się tu o dieslach a benzyniaki przecież też jeżdżą po naszych drogach. Poza tym natknąłem się na tym forum na tekst żeby się nie bać zerwania paska w tych silnikach, może ktoś mi to wyjaśni bo jestem laik czy zerwanie w tym silniku jest bezawaryjne? proszę o rzetelną odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 19:04
Posty: 7
Skąd: Tarnów, Zakliczyn
Auto: Mazda Premacy 1,9 (84KW) 2000r

Postprzez xANDy » 5 cze 2009, 09:53

coper napisał(a):występuje w Polsce jako 1,8 (dokładnie 1840ccm) , a np w Niemczech jako 1,9

Przed liftem (X 2000) nazywana była 1.8 a po tym określana jako 1,9 oficjalnie.
Napinacz to pewnie mowa była o dieslu.
Zerwanie paska może być bezawaryjne ale może skończyć sie kasacją pojazdu i kierowcy.
Rozrząd wymienia się na resurs. Zagadaj do Rikiego, do Smirnoff'a (http://www.carspeed.pl) oni Ci podadzą to, co potrzeba albo skierują gdzie trzeba.
Ostatnio edytowano 3 cze 2010, 15:24 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Yard » 5 cze 2009, 11:32

xANDy napisał(a):Rozrząd wymienia się na rekurs.

rekurs
1. daw. «odwołanie się do wyższej instancji sądowej»
2. daw. «prawo egzekwowania należności wekslowej od żyranta»
:|
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez xANDy » 5 cze 2009, 12:01

Yard napisał(a):
xANDy napisał(a):Rozrząd wymienia się na rekurs.

rekurs
1. daw. «odwołanie się do wyższej instancji sądowej»
2. daw. «prawo egzekwowania należności wekslowej od żyranta»
:|

[edit 2010 – znalazłem błąd w nazwie i zmieniłem w całym forum – prawidłowa nazwa brzmi RESURS]
Hmmm – rzeczywiście.
Słowo resurs używane jest przez mechaników (przynajmniej ja się z tym spotkałem już straaasznie dawno temu) i oznacza w mechanice okres, przebieg, czas:
Np. w silnikach lotniczych łożyska kiedyś wymieniało się np. po 3000h – na resurs (przebieg); potem dołożono czujniki, które sprawdzają stan zużycia i zmniejszono w ten sposób częstotliwość wymiany.
Wielu mechaników zna to słowo i samemu używa, aczkolwiek wg słownika znaczy coś innego. Może trzeba szukac w innym słowniku albo jest to konglomerat słowny tak jak sinebloki (czyli silentblocki).

To samo dotyczyłoby oleju – na reaurs – czyli rok albo 10.000.

Ciekawe, że nikt wcześniej nie zwrócił na to uwagi – wszyscy wiedzą o co chodzi
:D
Ostatnio edytowano 3 cze 2010, 15:28 przez xANDy, łącznie edytowano 1 raz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez aflo » 9 cze 2009, 11:23

Witam! Właśnie załatwiłem zestaw do wymiany rozrządu z firmy Carspeed w Lublinie. Podobno oryginalny NTN. Koszt 849 PLN. Wymiana 200. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 12:48
Posty: 4
Skąd: lublin
Auto: 323f 2000r. 2,0DiTD Sydney

Postprzez Bandzbuch » 10 cze 2009, 11:21

aflo napisał(a):Witam! Właśnie załatwiłem zestaw do wymiany rozrządu z firmy Carspeed w Lublinie. Podobno oryginalny NTN. Koszt 849 PLN. Wymiana 200. Pozdrawiam


Witam

Niedawno kupiłem Premacy z przebiegiem 164 tys. ON 101KM. Przy silniku jest taka nalepka na której jest napisane ze przy 126 tys był wymieniany rozrząd, nie wiem czy sam pasek czy cały komplet. Moge jedynie przypuszczać że cały bo chyba nikt w rajchu nie bawi się w pojedyńcze wymiany, tego nie wiem. Ta nalepka jest z jakiejś badziewnej firmy podobno produkującej podróbki do mazdy – radzono mi wymienić pasek bo jak przyjdzie mróz to pasek urwie sie i finito. Mam takie pytanie czy wymiana samego paska pozbawi mnie klopotów w przyszlości czy powinienem wymienić caly rozrząd oraz jaki jest aktualny koszt takiej wymiany w ASO i jakich firm takie elementy warto kupić?

PS: CarSpeed zajmuje się takimi rzeczami?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 11:02
Posty: 9
Auto: Premacy 2.0 DiTD 101KM 2001r

Postprzez Bandzbuch » 10 cze 2009, 11:25

Bandzbuch napisał(a):
aflo napisał(a):Witam! Właśnie załatwiłem zestaw do wymiany rozrządu z firmy Carspeed w Lublinie. Podobno oryginalny NTN. Koszt 849 PLN. Wymiana 200. Pozdrawiam


Witam

Niedawno kupiłem Premacy z przebiegiem 164 tys. ON 101KM 2001r. Przy silniku jest taka nalepka na której jest napisane ze przy 126 tys był wymieniany rozrząd, nie wiem czy sam pasek czy cały komplet. Moge jedynie przypuszczać że cały bo chyba nikt w rajchu nie bawi się w pojedyńcze wymiany, tego nie wiem. Ta nalepka jest z jakiejś badziewnej firmy podobno produkującej podróbki do mazdy – radzono mi wymienić pasek bo jak przyjdzie mróz to pasek urwie sie i finito. Mam takie pytanie czy wymiana samego paska pozbawi mnie klopotów w przyszlości czy powinienem wymienić caly rozrząd oraz jaki jest aktualny koszt takiej wymiany w ASO i jakich firm takie elementy warto kupić?

PS: CarSpeed zajmuje się takimi rzeczami?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 11:02
Posty: 9
Auto: Premacy 2.0 DiTD 101KM 2001r

Postprzez marcili » 10 cze 2009, 12:58

Bandzbuch napisał(a):
aflo napisał(a):Witam! Właśnie załatwiłem zestaw do wymiany rozrządu z firmy Carspeed w Lublinie. Podobno oryginalny NTN. Koszt 849 PLN. Wymiana 200. Pozdrawiam


Witam

Niedawno kupiłem Premacy z przebiegiem 164 tys. ON 101KM. Przy silniku jest taka nalepka na której jest napisane ze przy 126 tys był wymieniany rozrząd, nie wiem czy sam pasek czy cały komplet. Moge jedynie przypuszczać że cały bo chyba nikt w rajchu nie bawi się w pojedyńcze wymiany, tego nie wiem. Ta nalepka jest z jakiejś badziewnej firmy podobno produkującej podróbki do mazdy – radzono mi wymienić pasek bo jak przyjdzie mróz to pasek urwie sie i finito. Mam takie pytanie czy wymiana samego paska pozbawi mnie klopotów w przyszlości czy powinienem wymienić caly rozrząd oraz jaki jest aktualny koszt takiej wymiany w ASO i jakich firm takie elementy warto kupić?

PS: CarSpeed zajmuje się takimi rzeczami?

Pozdrawiam


Temat już wałkowany wielokrotnie nawet w tym temacie.
Nie ma co ryzykować i opierać się na jakiejś nalepce tylko od razu po kupnie samochodu wymieniać nie pasek tylko cały rozrząd – nie warto ryzykować.
Carspeed jak najbardziej trafny wybór. Było wiele przypadków kupna jakiejś podróbki i później płacz.
Koszt części do 1000 zł (ale to było rok temu) teraz na pewno taniej. Robocizna to już zależy jak ASO to dużo jak pewny mechanik to około 200 zł.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez Yard » 10 cze 2009, 15:54

CarSpeed – cena dnia na rozrząd – 889 zł :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez paxi » 21 cze 2009, 22:04

Witam
nie pytam juz o to czy wymieniac caly rozrzad bo tu juz nie mam watpliwosci ;]
mam pytanko odnosnie paska rozrzadu. w poradniku diesla u xandy napisal iz powinna byz UNITTA. Mechanik chce wymienic mi na CONTITECH (czy jakos tam) i powiedzail ze takie sa wkladane do mazdy???
sprawdzilem w sklepie (INTERCARS) iz CONTITECH kosztuje 137 zł natomias oryginalny mazdowski 436 zł wiec cos jest nie halo. czy moze ktos mi powiedziec jaki jest pasek wkladany w oryginalne pudelkomazdy???czy to jest tylko UNITTa czy jeszcze jakies inne firmy do zaakceptowania??? czy jeste to w stanie sprawdzic bo przez telefon nikt nie chcia; mi powiedziec??
wielkie dzieki ;]

p.s. czy moze ktos mi polecic jakiegos dobrego mechanika (warsztat) w aglomeracji slaskiej??
Ostatnio edytowano 21 cze 2009, 23:00 przez paxi, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 19:37
Posty: 6
Skąd: Bytom
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '03r

Postprzez Yard » 21 cze 2009, 22:58

paxi napisał(a): Mechanik chce wymienic mi na CONTITECH (czy jakos tam) i powiedzail ze takie sa wkladane do mazdy

Zaprzecza temu informacja na stronie Contitech. Nie wymieniają japońskich producentów samochodów jako swoich odbiorców używających ich pasków na pierwszy montaż.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez paxi » 21 cze 2009, 23:07

wielkie dzieki ;]
w slklepach pytaj mnie o typ silnika i troche sie pogubilem gdyz w poradnikiu jest napisane:
" -RF2A 101 KM w 626 (w 323/premacy 90, 101)
– RF4F 110KM w 626 (w 323/premacy RF3F 90 i 101)"
ktory ja mam?? jak to sprawdzic??
Początkujący
 
Od: 17 cze 2009, 19:37
Posty: 6
Skąd: Bytom
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD '03r

Postprzez Yard » 21 cze 2009, 23:12

Za bardzo to nie ma znaczenia w tym przypadku. Diesel i już. Sprawdź wg. numeru VIN.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy