Wymiana rozrządu – różne szkoły

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez xANDy » 12 lis 2007, 21:00

Biedny jesteś – robią Ci "wodę z mózgu" i zaniedługo Ci się przeleje... <głaszcze>

Marek – a może zrób Ty zdjęcie otwartej maski (albo chociaż podaj VIN).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Marek podlaskie » 12 lis 2007, 23:51

Nie mi nie robia ale jak maja laika przed soba to jest dla nich frajda chociaz sami o tym wiedza jak bladza :) JMZCP19R241346684 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez Yard » 13 lis 2007, 00:30

Witamy kolejną czarną :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Marek podlaskie » 23 lis 2007, 09:11

Oferta rozrzadu do Mazdy Premacy z allegro



W SKŁAD ZESTAWU WCHODZI:

-PASEK ROZRZĄDU ORYGINAŁ MAZDA

-ROLKA NAPINAJĄCA JAPOŃSKA NTN

-ROLKA PROWADZĄCA JAPOŃSKA NTN

-NAPINACZ HYDRAULICZNY JAPOŃSKI NTN

NAPINACZE ORAZ ROLKI NTN SĄ STOSOWANE NA PIERWSZY MONTAŻ W SILNIKACH MAZDA 2,0TDVI/DITD!



ROZRZĄD PASUJE DO:


MAZDA 626 2,0TDVI/DITD od 1998r.

MAZDA 323 2,0TDVI/DITD od 1998r.

MAZDA PREMACY 2,0TDVI/DITD od 1999r.



Posiadamy również w ofercie: napinacze hydrauliczne, dźwigienki zaworowe, mostki, zawory ssące i wydechowe do tego silnika.

Masz pytania, zadzwoń lub napisz

Kontakt : telefon 694 526 219 lub 604 701 209

e-mail lider-cars@gazeta.pl

Numer Gadu-Gadu: 2128049

Prosimy o podawanie danych (marka, model, rok, pojemność, rodzaj nadwozia)

MOŻLIWOŚĆ WYSTAWIENIA FAKTURY VAT.


Pozdrawiam Marek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez nafcio » 19 gru 2007, 08:35

Ja wymienialem rozrzad w maju tego roku w swojej Mazdzie w ASO w Katowicach. Nie pamietam jednostkowych kosztow czesci(na pewno najdrozszy byl napinacz cos ponad 800zł), jednak koszt calkowity wyniosl cos okolo 2100zł.

Cena obejmowala wymiane paska, napinacza, rolek i pasków klinowych.
nafcio
 

Postprzez Yard » 19 gru 2007, 10:37

ASO Gdańsk 1800 zł
Serwis samochodów japońskich w Gdańsku 1100 + 200 zł części oryginalne + gwarancja do następnej wymiany.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jn422 » 20 gru 2007, 22:39

Jadę sobię w standardowym warszawskim korku. Sorry, stoje w korku i trach pod maską. Coś jakby zawarkotało, tak na chwilę (2 sekundy) pod maską i auto zgasło. Próbowałem odpalić w odruchu bezwarunkowym, ale nic. Tak, wiem, nie powinno się wtedy odpalać, ale uwierzcie, ruch bezwarunkowy. Czy to pasek? CO mogło się stać?
I teraz podstawowe pytanie, PZU Assistance sholowało mnie do EMTI na Chełmżyńską. Jutro rano mam zdecydować czy u nich robię, czy jadę gdzieś indziej. Holowanie jeszcze mam gratis, wiec pytanie, gdzie go zawiozę.

Opcja 1) Jaksa
Opcja 2) EMTI, Chełmżyńska. Ponoć dają 20% zniżki dla posiadaczy AC w PZU i samochód zastępszy (jesli jest). PONOĆ. Nie wiem jak jest naprawdę.

Co polecacie, gdzie zawieźć, kto lepszy, tańszy i jak sądzicie czy to pasek.

Pasek był wymieniany ostatnio 70 tys temu. Wymieniany był na orginalny zestaw z rolkami i napinaczem.

Pzdr,
Janusz
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2007, 09:13
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez say » 21 gru 2007, 09:21

Wyglada na pekniety pasek :(.
Oczywistym jest, ze Jaksa :), gdybym mieszkal w okolicach Warszawy 'stolowalbym' sie wylacznie u niego :).
Nie zapomnij opisac potem na forum co sie tak naprawde stalo i ile to kosztowalo
Pozdrawiam Światecznie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez lou_cypher » 21 gru 2007, 09:25

Ja bym wybrał Jaksę, bo coraz bardziej lubię moj samochodzik :) a EMTI nie znam, nawet ze słyszenia, ale co ja tam wiem <glupek2> swój rozrząd zrobiłem w Płocku u papraka, a nie u Sir Jarka i żałuję bo mogli coś spieprzyć mimo naprawdę oryginalnych oryginałów <lol>
a 70tys na oryginał to niewiele – a może to był taki "oryginał" patykiem pisany :|
(może być tylko Unitta i NTN!!! to dodatkowe 11 przykazanie dla każdego mazdowicza ;) )

Pozdrowienia dla wszystkich <diabel>

<prezent> Wesołych Świąt i Najlepszego w Nowym Roku <soczek>

p.s. szerokości, przyczepności również życzę!!!
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez Paweł Mo » 21 gru 2007, 09:32

Ja wymieniałem u Jaksy i gorąco polecam Ci ten warsztat (sprawdzony, więc czego chcieć więcej). ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez rexwolf » 21 gru 2007, 10:59

Wiem, że trudno myślec "fotorelacjach" w chwili gdy czeka Ciebie powazny wydatek.
Jeśli jednak zjadziesz odrobinę woli i siły to zrób proszę zdjecia; pęknietego paska, napinacza hydraulicznego i rolek. Można bedzie wymyślac jaki powód tej tragedii.
Czy ten samochód kupiłeś niedawno i być może w nim winy poprzednika, czy coś robiłeś co mogło wywołac jego katastrofę. W jakim stanie jest wałek rozrządu. Mysle, że tak samo jak i Tobie tak i nam wszystkim pomoże ustrzec sie takich przygód.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez Jaksa » 21 gru 2007, 13:56

jn422 napisał(a):Pasek był wymieniany ostatnio 70 tys temu
Pasek Bosch ..... i tak długo przejechał , tyle sie pisze o rozrządach na forum a i tak jakiś "dobry" ;) mechanik zamontował zamiennik.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jn422 » 21 gru 2007, 16:44

Wygląda na to, że poprzedni właściciel myslał, że zamontowany był orginalny pasek, a faktycznie był to pasek Bosch... Pewnie tak było, bo i dlaczego mam jemu nie wierzyć.
Zdjęcia części moge porobić, ale dopiero wtedy gdy dostanę je po naprawie.
Teraz zostaje mi tylko liczyć, żeby naprawa była jak najtańsza.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt ekipie MazdySpeed.
Janusz
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2007, 09:13
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez magicadm » 21 gru 2007, 17:26

jn422 napisał(a):Teraz zostaje mi tylko liczyć, żeby naprawa była jak najtańsza.

Popatrzmy na to z tej "lepszej strony":
– i tak miałeś za 20 tys km termin wymiany – więc ten koszt akcji się tylko przyśpieszył
– więc dodatkowo jesteś "w plecy" na wymianę pękniętych dźwigienek – typowe przy zerwaniu paska w DITD

Jednym słowem tragedii nie ma :)
No i rób tylko u Jaksy, bo kolejni specjaliści powsadzją ci swoje "oryginały"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Kaszpir » 21 gru 2007, 21:08

Też niedawno robiłem rozrząd u Jaksy przy okazji wymiany wytartego wałka rozrządu. Opłacało mi się jechać z Poznania bo o 9 odstawiając samochód o 15 miałem go gotowego do drogi powrotnej. Sam warsztat moge tylko polecić, fachowo i sprawnie. To samo w Poznaniu to 2-3 dni bez samochodu.
A co do zamienników paska. W mojej 626 pie........y Nemiec też założył zamiennik i po 40 kkm pasek nadawał się tylko do wymiany – był luźny i sparciały. Na szczęście nie pękł, a wymiana wałka pozwoliła zobaczyć jego stan i uniknąć wtopienia jeszcze większych pieniędzy w ten samochód.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez magicadm » 21 gru 2007, 21:55

Kaszpir napisał(a):był luźny

wina napinacza
Kaszpir napisał(a):sparciały

wina paska
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Marek61 » 21 gru 2007, 22:42

Jeżeli wolno mieć pytanie dotyczace paska rozrządu w DITD to je zadam.Nie bez kozery ,bo robi mi się niedobrze jak w necie znajduje same pękniete paski w tym modelu silnika.Czym uzasadnicie tak słaby punkt tego silnika? Bo przeczytałem tu na Forum niemal wszystko i nic nie znalazłem o przyczynach pekania pasków.Znam kierowców ,którzy nie wiedzą co to pasek a o rozrzadzie słyszeli gdzieś i kiedys -sciagaja takie "strucle" z Belgii,Holandii jeżdżą,nic nie wymieniaja,olej jest jak błoto w rowie przydroznym, jadą juz tymi "paściami" od kilku lat,zawieszenie przypomina współczesna rzeżbe a do silnika to się zaglada i dolewa wody do zbiornika od spryskiwaczy. Sa tacy -uwierzcie mi.Auta mają na moje oko po 300-500 tys km i o paskach nie słyszały.Chyba tylko w fabryce.
Ja o auto dbam.Wlewam oleje,płyny z najwyzszych półek,używam tylko orginalnych częsci,i tak z każdym autem od prawie 25 lat. Nie miałem nigdy złych przygód.
Skad tak wrazliwy element w tym silniku ? Spedza mi sen z oczu,bo każde szarpnięcie ,zgasniecie na światłach czy inny przypadek przyprawiaja o zawał.Nikt nie ma ot tak sobie kilku tys zł na "drobne naprawy".
Moze XandY opisałbyś przyczynę słabości ( z pewnoscia ponadzwyczajnej) tego elementu silnika DiTD. Chetnie przeczytam.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez Jaksa » 21 gru 2007, 23:40

Marek61 napisał(a):Moze XandY opisałbyś przyczynę słabości
To nie jest słabość , napisałbym oszczędosc ( ze strony uzytkownika ) lub nie wiedza ze strony mechanika / serwisu( jaką ma wiedze Pan Kowalski ktory połowę zycia naprawiał wszystko co podjedzie ? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marek61 » 21 gru 2007, 23:45

Dzięki za odpowiedż ,ale powiedz mi czy jest szansa (hipotetycznie) ,że pasek w DiTD wytrzyma 230.000km jak ma to miejsce w aucie które znam i jedzie w najlepsze z niefrasobliwym właścicielem na pokładzie. Tam jest pasek,nie łancuszek- 100%.Marki auta nie wymienie ,bo byłoby nieładnie. Pozdrawiam i z wielka ciekawoscia czekam na post od Ciebie-wszak masz z tym do czynienia na codzien.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez Jaksa » 21 gru 2007, 23:54

Marek61 napisał(a): pasek w DiTD wytrzyma 230.000km
Nigdy w zyciu ..... widziałem pasek z napinaczem po 103 tysiacach – dramat ale przyjechał jeszcze o własnych siłach , to był ostatni moment na wymiane.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy