Centralny zamek – informacje, pytania i problemy
1, 2
Szybkie pytanie: Czy podczas zamykania samochodu macie jakiś sygnał dźwiękowy? Coś jakby sygnał uzbrajania alarmu słychać, wydaje mi się że wcześniej tego nie słyszałem. (Pierwszy dzień po odbiorze, jeszcze nie jestem przyzwyczajony)
- Od: 19 mar 2013, 20:02
- Posty: 50
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red
hmmm ja tez mam montowany oryginalnie w ASO. Teraz jeszcze jak próbowałem jest ok, ale np. po zrobieniu czegoś takiego jak: zamkniecie samochodu (podwójne wciśnięcie przycisku na klamce, czyli tego z nazwijmy to ryglowaniem). Następnie po ok minucie otwarcie samego bagażnika stojąc blisko z kluczykiem i jego zamknięcie znowu jest ten sygnał dźwiękowy... Jutro chyba do ASO zadzwonię bo niestety instrukcja mi tego nie wyjaśnia.
- Od: 19 mar 2013, 20:02
- Posty: 50
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red
Miałem podobny problem z moim autoalarmem założonym przez ASO w Hondzie Accord – wg. instrukcji powinien być sygnał dźwiękowy, a nie było. ASO wyjaśniło to tak: w roku 2005 wszedł w życie przepis EU zakazujący sygnałów dźwiękowych przy uzbrajaniu auta (żeby mniej hałasować i przeszkadzać mieszkańcom).
Ale jest na to trick – kiedy uzbroję auto, a następnie w ciągu 3 sekund JESZCZE RAZ nacisnę na kluczyku przycisk uzbrajania, to dostaję sygnał dźwiękowy potwierdzający zamknięcie. NIe wiem, czy to zadziała w Twoim autoalarmie, ale spróbować warto.
Ale jest na to trick – kiedy uzbroję auto, a następnie w ciągu 3 sekund JESZCZE RAZ nacisnę na kluczyku przycisk uzbrajania, to dostaję sygnał dźwiękowy potwierdzający zamknięcie. NIe wiem, czy to zadziała w Twoim autoalarmie, ale spróbować warto.
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Miałem kiedyś podobne zachowanie w innym aucie. Chodzi o to, że jak zamkniesz auto i uzbroisz alarm (podwójne wciśniecie na pilocie) a potem zechcesz otworzyć bagażnik – to po jego zamknięciu w ciągu określonego czasu dostganiesz dzwiękowe potwierdzenie ponownego dozbrojenia alarmu.
A tak na marginesie wspomniałeś o przycisku na klamce. To najbogatsza wersja czy wszystkie GJ to mają
Byłem w przekonaniu, że tylko w nabogatszej wersji jest system bezkluczykowy z alarmem fabrycznym (a nie made in ASO) oraz przyciskiem na klamce
A tak na marginesie wspomniałeś o przycisku na klamce. To najbogatsza wersja czy wszystkie GJ to mają
Byłem w przekonaniu, że tylko w nabogatszej wersji jest system bezkluczykowy z alarmem fabrycznym (a nie made in ASO) oraz przyciskiem na klamce
Ostatnio edytowano 20 lut 2014, 22:34 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całych postów
Powód: nie cytujemy całych postów
bo nie powinna...
w EU uzywanie sygnalizacji dzialania (wlaczenia / wylaczenia) alarmu moze odbywac sie za pomoca swiatel np. kierunkowskazow, a nie klaksonu czy syreny...
w EU uzywanie sygnalizacji dzialania (wlaczenia / wylaczenia) alarmu moze odbywac sie za pomoca swiatel np. kierunkowskazow, a nie klaksonu czy syreny...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Prawda to, tylko że w moim autoalarmie da się to obejść – po uzbrojeniu alarmu, jeśli w ciągu 3 sekund nacisnę przycisk zamykania jeszcze raz, dostaję sygnał dźwiękowy. W firmowym alarmie M6 tak nie jest?
Ostatnio edytowano 20 lut 2014, 22:35 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy poprzedzającego postu
Powód: nie cytujemy poprzedzającego postu
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.marcin.bruczkowski.com
Mazdowskie alarmy maja za to "podwojne ryglowanie drzwi" (w ciagu 2s nalezy nadusic przycisk zamykania)
nie ma wtedy zadnego dodatkowego dzwieku... a drzwi juz nie otworzysz
nie ma wtedy zadnego dodatkowego dzwieku... a drzwi juz nie otworzysz
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak jak pisałem, moja M6 (z alarmem montowanym w ASO) nie wydaje nigdy żadnego dźwięku. A samochód zamykam tak, że naciskam dwa razy przycisk zamykania (za drugim razem następuje ryglowanie drzwi), kolejne naciśnięcia tez nic nie zmieniają.
Leszkowy napisał(a): (...)A tak na marginesie wspomniałeś o przycisku na klamce. To najbogatsza wersja czy wszystkie GJ to mają
Byłem w przekonaniu, że tylko w nabogatszej wersji jest system bezkluczykowy z alarmem fabrycznym (a nie made in ASO) oraz przyciskiem na klamce
To najbogatsza wersja, może źle się wyraziłem alarm fabryczny oczywiście, nie ten montowany w ASO.
Gajdzin co do tego kluczyka w bagażniku to w tej najbogatszej wersji jest system który Cie ostrzega że kluczyki zostawiłeś w bagażniku (tak mówi instrukcja jeszcze tego nie przetestowałem). Kolejna sprawa to taka że nawet jakbyś zostawił klucze w samochodzie, zaryglował drzwi (podwójne kliknięcie) to od środka drzwi się nie otworzy, takie zabezpieczenie gdyby ktoś zostawił uchylone okno, a żeby jeszcze potencjalnemu złodziejowi nie ułatwiać zadania.
Wojtek napisał(a):Mazdowskie alarmy maja za to "podwojne ryglowanie drzwi" (w ciagu 2s nalezy nadusic przycisk zamykania)
nie ma wtedy zadnego dodatkowego dzwieku... a drzwi juz nie otworzysz
Taka mała poprawka 3 sekund
Edit: koledzy i koleżanki wszystko jasne to nie był dźwięk alarmu ! to było ostrzeganie o kluczyku w samochodzie. Kluczyku... zapasowym, który mój tata chwilowo tam zostawił. Sam sobie odpowiedziałem w swoim poście co to za sygnał ale teraz dopiero to do mnie dotarło Tutaj potrzeba trochę czasu, żeby się oswoić
- Od: 19 mar 2013, 20:02
- Posty: 50
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skyactiv-G 165KM i-ELOOP SkyPASSION Soul Red
Podwójne szybkie włączenie alarmu to załączenie alarmu bez czujników ruchu we wnętrzu, np po to by zostawić dzieci w aucie – wtedy jest sygnał dźwiękowy informujący o niepełnym uzbrojeniu.
BTW Jutro odbieram!!!!!
BTW Jutro odbieram!!!!!
Przepraszam ale u mnie w 6 gdy jako ostatnie domknę drzwi od strony kierowcy to następuje praktycznie odrazu sygnał dźwiękowy, następnie odchodząc na odległość około 2-3 m można usłyszeć drugi sygnał dźwiękowy połączony ze świetlnym i ryglowaniem zamka. Dźwięk jest dyskretny taki "TIK"
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
Witam. Ostatnio miałem dziwną sytuację na stacji paliw. Szukałem rozwiązania w instrukcji obsługi ale nic nie znalazłem. Mianowicie zgasiłem silnik , otwieram drzwi żeby zatankować a mazda mi jęczy, żebym wyłączył elektrykę przed wyjściem z samochodu. Patrzę a tu radio włączone, ale nic po za tym ( normalnie radio zawsze gaśnie ). Przycisk start/stop świeci się na pomarańczowo. Więc nacisnąłem jeszcze raz w kolejne ustawienie tym razem zapaliły się wszystkie kontrolki i odpaliła cała elektryka etc. Naciskam jeszcze raz i według instrukcji powinno wszystko zgasnąć" tryb off" , a tu dalej świeci się tylko radio. Zamknąć z pilota nie mogę bo sygnał ciągły ostrzega przed wyłączeniem elektryki zanim opuszczę samochód. Więc tak przez 5 minut, zamykałem drzwi, włączałem i wyłączałem zapłon etc. Aż za którymś tam razem zgasło radio i wszystko wróciło do normy. Zdarzyło mi się to tylko raz zawsze gasząc silnik wyłącza się cała elektronika a tym 1 razem coś było nie tak. Do dzisiaj mi się to nie powtórzyło. Nie wiem co to było i w czym tkwił problem. Nie wiem czy to może było coś związane z tym , że w czasie tamtej podróży miałem w samochodzie 2 komplet kluczyków
Czy ktoś z was miał podobną sytuację ?
Czy ktoś z was miał podobną sytuację ?
- Od: 24 cze 2013, 14:48
- Posty: 14
- Auto: Mazda GJ SportKombi 2.0 165 km Skyenergy Redsoul
Jeżeli w samochodzie znajduje się kluczyk, nie zamkniesz auta. Należy zabrać obydwa klucze jeśli masz je razem.
-
grex
grex napisał(a):Jeżeli w samochodzie znajduje się kluczyk, nie zamkniesz auta. Należy zabrać obydwa klucze jeśli masz je razem.
Zamkniesz.
Ten sam problem miał ktoś ostatnio z CX-5, widać jakaś wspólna awaria elektroniki –> do ASO!
- Od: 10 kwi 2013, 19:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
mati69 napisał(a):Patrzę a tu radio włączone, ale nic po za tym ( normalnie radio zawsze gaśnie ).
To ja miałem podobny problem z radiem w CX-5 , u mnie wyglądało to tak:
" Jakieś 3 tygodnie temu zauważyłem u siebie dziwną przypadłość , mianowicie podczas wyłączania zapłonu przestało wyłączać się radio , na początku wyłączało się po około 3 sekundach , póżniej z dnia na dzień ten czas się wydłużał i radio potrafiło grać około 30 sek od wyłączenia zapłonu po czym gasło . Oczywiście siedziałem w aucie i czekałem aż radyjko się wyłączy bo bałem się że pewnego dnia nie wyłączy się wcale i rozładuje mi akumulator. Po około 10 dniach sytuacja powróciła do normalności (sama) i radyjko wyłącza się razem po wyłączeniu zapłonu. Niestety przedwczoraj sytuacja powróciła i radyjko z dnia na dzień potrzebuje coraz więcej sekund do wyłączenia się."
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6