Sprawdzę u siebie wszystkie te śruby.
Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)
Dzięki za wyjaśnienie i zdjęcie – teraz jest wszystko jasne 
Sprawdzę u siebie wszystkie te śruby.
Sprawdzę u siebie wszystkie te śruby.
-
mscorp
Witam kolegę też miałem podobny problem stuki na postoju oraz w trakcie jazdy po nierównościach , próbowałem wszystkiego i bez skutku . Doszedłem do wniosku żeby wymontować maglownicę i co się okazało luz na tulejach prowadząco uszczelniających , Maglownica poszła do regeneracji i pełen sukces zero pukania i stukania . Warto rozważyć ewentualną regenerację . Pozdrawiam

A można wiedzieć na ile oskubali Cię z portfela za tą regenerację i czy na ori częściach?
-
mscorp
Cała zabawa kosztowała mnie 900złociszy z wymianą oleju i robocizną . Rok gwarancji bez limitu kilometrów . Może i mało tej gwarancji ale i tak jazda sprawia wspaniałe uczucie bez tych męczących stuków

Wczoraj przesmarowałem wielowypust smarem molibdenowym
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad5 ... 4ccda.html
Jak na razie pomogło, zobaczymy na jak długo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad5 ... 4ccda.html
Jak na razie pomogło, zobaczymy na jak długo
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Ja się poprawię. A jednak 
Po przesmarowaniu wszystkie objawy jak na razie ustały. Nie ma czasem stuku i drgnięcia w kierowncy, który czułem przy jeździe ani przy kręceniu kierownicą
Zobaczymy jak będzie za jakiś czas.
Po przesmarowaniu wszystkie objawy jak na razie ustały. Nie ma czasem stuku i drgnięcia w kierowncy, który czułem przy jeździe ani przy kręceniu kierownicą
Zobaczymy jak będzie za jakiś czas.

- Od: 14 sie 2012, 11:18
- Posty: 33
- Skąd: Kołobrzeg
- Auto: Mazda 6 136Km 2.0 Diesel
Witam. Zauważyłem dziś podobny problem jak w tym wątku, przy lekkim kręceniu kierownicą w jedną i drugą stronę coś w niej stukało. Chciałem już zdejmować kierownicę bo myślałem że się trochę odkręciła czy coś, ale po przeczytaniu waszych porad przesmarowałem wielowypust i OK :–) Dzięki za porady 

Witam Panowie.
U mnie sytuacja wygląda następująco.
Coś w układzie kierowniczym zaczęło delikatnie stukać. Pojechałem na stację diagnostyczną za pierwszym razem stuki były tak delikatne, że diagnosta nic nie znalazł. Po miesiącu stukanie nasiliło się zwłaszcza przy delikatnej jeździe na skręconych koła zarówno w lewo jak i w prawo po nierównościach.
Przy wyłączonym silniku i szybkim ruchu kierownicą lewo prawo ewidentne słychać stukanie pod autem. Znowu pojechałem na stację diagnostyczną i po dogłębnych oględzinach wyszło iż. Nie jest to od zawieszenia – ogólnie ujmując. Na szarpakach diagnosta w miarę kumaty pokazał mi pewien myk. Mianowicie szarpiąc kołami końcówki drążków kierowniczych nie stukają. Diagnosta wsiadł do auta ja zostałem w kanale i zaczyna kręcić kierownicą i na ręce czuć stukanie na końcówce drążka kierowniczego lewego. Temat smarowania wielowypustu na kolumnie kierowniczej odpada z dwóch powodów, Został nasmarowany i dalej to samo stukanie i przy okazji znajomy od którego auto kupiłem (miał ten problem i było smarowane, stwierdził że to nie to).
Panowie czy w moim przypadku, szykuję się regeneracja przekładni kierowniczej ? Czy jeszcze czegoś innego szukać ?
Pozdrawiam.
U mnie sytuacja wygląda następująco.
Coś w układzie kierowniczym zaczęło delikatnie stukać. Pojechałem na stację diagnostyczną za pierwszym razem stuki były tak delikatne, że diagnosta nic nie znalazł. Po miesiącu stukanie nasiliło się zwłaszcza przy delikatnej jeździe na skręconych koła zarówno w lewo jak i w prawo po nierównościach.
Przy wyłączonym silniku i szybkim ruchu kierownicą lewo prawo ewidentne słychać stukanie pod autem. Znowu pojechałem na stację diagnostyczną i po dogłębnych oględzinach wyszło iż. Nie jest to od zawieszenia – ogólnie ujmując. Na szarpakach diagnosta w miarę kumaty pokazał mi pewien myk. Mianowicie szarpiąc kołami końcówki drążków kierowniczych nie stukają. Diagnosta wsiadł do auta ja zostałem w kanale i zaczyna kręcić kierownicą i na ręce czuć stukanie na końcówce drążka kierowniczego lewego. Temat smarowania wielowypustu na kolumnie kierowniczej odpada z dwóch powodów, Został nasmarowany i dalej to samo stukanie i przy okazji znajomy od którego auto kupiłem (miał ten problem i było smarowane, stwierdził że to nie to).
Panowie czy w moim przypadku, szykuję się regeneracja przekładni kierowniczej ? Czy jeszcze czegoś innego szukać ?
Pozdrawiam.
- Od: 22 mar 2013, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C
Witam, Wszystkich
Otóż mam taki problem podczas skręcania w prawo słyszę dziwne uderzenia, tak jakby z końcówki drążka kierowniczego. Przegub to raczej nie jest ale również tego nie wykluczam. Może wahacze? Dziś przy lekkim skręcie było słychać taki metaliczny przeskok z uderzeniem. Z początku miałem wrażenie, że coś zgubiłem lub w o coś zahaczyłem ale nic z tych rzeczy. Bardzo proszę o pomoc i radę. Jak najrpościej sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego? Dodam jeszcze, że przy systematycznym i lekkim skręcani kołami w prawo odczuwa się również takie uderzenie na kierownicy. Z góry dziękuję za wszystkie porady
Otóż mam taki problem podczas skręcania w prawo słyszę dziwne uderzenia, tak jakby z końcówki drążka kierowniczego. Przegub to raczej nie jest ale również tego nie wykluczam. Może wahacze? Dziś przy lekkim skręcie było słychać taki metaliczny przeskok z uderzeniem. Z początku miałem wrażenie, że coś zgubiłem lub w o coś zahaczyłem ale nic z tych rzeczy. Bardzo proszę o pomoc i radę. Jak najrpościej sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego? Dodam jeszcze, że przy systematycznym i lekkim skręcani kołami w prawo odczuwa się również takie uderzenie na kierownicy. Z góry dziękuję za wszystkie porady
- Od: 28 lip 2012, 21:52
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda CX-7 2,3l Disi Turbo 260km
2007
Ulysses napisał(a):Witam Panowie.
Temat smarowania wielowypustu na kolumnie kierowniczej odpada z dwóch powodów, Został nasmarowany i dalej to samo stukanie i przy okazji znajomy od którego auto kupiłem (miał ten problem i było smarowane, stwierdził że to nie to).
Panowie czy w moim przypadku, szykuję się regeneracja przekładni kierowniczej ? Czy jeszcze czegoś innego szukać ?
Pozdrawiam.
Kolego jak już wspomniałeś regeneracja .
U mnie regeneracja poskutkowała

Kolego syczka133.
Szybkie dwa pytania.
Co u Ciebie było naprawiane/wymieniane w przekładni kierowniczej i na jakie koszta mniej więcej się przygotować? W KrK regeneracja przekładni 600 pln + koszty zrzucenia z auta (mechanik) -Dużo/Mało?.
ps. Znajomy naprawiający grupę VW, Audi etc, powiedział mi że to docisk "teflonowy bądź jakiś inny materiał" listwy zębatej do zębnika czasem pomaga korekta na "śrubie z kontrującą nakrętką".
Do kolegi Piotr_T
Moim zdaniem najlepiej podjechać do diagnosty, u mnie w Krakowie pierwszy nic nie znalazł więc wizyta za darmo, przy okazji sprawdzenie amortyzatorów, hamulców etc, jak do przeglądu. Drugi raz ta sama stacja inny diagnosta też zabawa od początku: światła, amortyzatory, hamulce i wio na szarpaki – Koszt 20 PLN i wiem gdzie szukać.
Pozdrawiam
Szybkie dwa pytania.
Co u Ciebie było naprawiane/wymieniane w przekładni kierowniczej i na jakie koszta mniej więcej się przygotować? W KrK regeneracja przekładni 600 pln + koszty zrzucenia z auta (mechanik) -Dużo/Mało?.
ps. Znajomy naprawiający grupę VW, Audi etc, powiedział mi że to docisk "teflonowy bądź jakiś inny materiał" listwy zębatej do zębnika czasem pomaga korekta na "śrubie z kontrującą nakrętką".
Do kolegi Piotr_T
Moim zdaniem najlepiej podjechać do diagnosty, u mnie w Krakowie pierwszy nic nie znalazł więc wizyta za darmo, przy okazji sprawdzenie amortyzatorów, hamulców etc, jak do przeglądu. Drugi raz ta sama stacja inny diagnosta też zabawa od początku: światła, amortyzatory, hamulce i wio na szarpaki – Koszt 20 PLN i wiem gdzie szukać.
Pozdrawiam
- Od: 22 mar 2013, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C
Z tego co mi wiadomo to stara maglownica była wyjechana na maksa wystukana i ciekła . . Mechanior starą odesłał a przysłali po regeneracji koszt reg . jak pamiętam to chyba 650 albo 700 zł .
plus robocizna i płukanie układu i wymiana oleju do wspomagania tak że cały koszt zamknoł się w 900zł.
koszty chyba wmiare akceptowalne mi odpowiadały , a u mnie satysfakcja gwarantowana zero stukania
plus robocizna i płukanie układu i wymiana oleju do wspomagania tak że cały koszt zamknoł się w 900zł.
koszty chyba wmiare akceptowalne mi odpowiadały , a u mnie satysfakcja gwarantowana zero stukania

Witam.
W końcu dopadła mnie wymiana maglownicy i po ustawieniu zbieżności okazało się że auto ma mniejszy skręt w prawo niż w lewo. Stąd pytanie czy ktoś może podać zakres obrotu kierownicą zarówno w lewo jak i w prawo od ustawienia kół na wprost dla Mazdy 6 GG z cormoranem ? U mnie wypada w lewo 1,5 obrotu a w prawo 1,25 obrotu kierownicą. Pytanie też takie, co ogranicza ruch kierownicy ? Magiel jakieś odbojniki, drążki kierownicze/końcówki ?
Pozdrawiam
W końcu dopadła mnie wymiana maglownicy i po ustawieniu zbieżności okazało się że auto ma mniejszy skręt w prawo niż w lewo. Stąd pytanie czy ktoś może podać zakres obrotu kierownicą zarówno w lewo jak i w prawo od ustawienia kół na wprost dla Mazdy 6 GG z cormoranem ? U mnie wypada w lewo 1,5 obrotu a w prawo 1,25 obrotu kierownicą. Pytanie też takie, co ogranicza ruch kierownicy ? Magiel jakieś odbojniki, drążki kierownicze/końcówki ?
Pozdrawiam
- Od: 22 mar 2013, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C
Ulysses napisał(a):...... czasem pomaga korekta na "śrubie z kontrującą nakrętką".........
Właśnie czy w Mazdzie jest możliwa taka korekta luzu, bo w maglownicy jest taka śruba z nakrętką kontrującą, tylko nie wiem czy nie trzeba maglownicy wyjmować bo dostępu do tej śruby praktycznie nie ma.
- Od: 17 paź 2011, 00:14
- Posty: 22
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda6 GY 121KM
Schyl się, przyświeć jakąś lampką i jeśli masz sucho na teleskopie to smaruj.Mandey napisał(a):Czy ktoś może potwierdzić, że te stuki to wielowypust?
Z własnego doświadczenia. Nie miałem nigdy z tym problemu do puki nie wymieniałem koła 2M i sprzęgła. Po tej operacji pojawiło się dziwne stukanie przy skręcaniu i podjeżdżaniu np. pod niewysoki krawężnik (tak z 5cm) oraz szybkim manewrowaniem do pełnego skrętu. Ma dość specyficzny wjazd do garażu, zawsze pod krawężnik i zawsze ze skrętem kół maksymalnie i z każdym razem dało się wyczuć stukanie. Również przy wyjeździe z garażu.
Do smarowania kupiłem jakiś najgęstszy smar ze Statoil z MoS2 w kartuszu za 15zł/200ml. Smar czarny ze względu na obecność molibdenu.
W sumie z 3 miesiące podchodziłem do tematu, aż w końcu się za to wziąłem.
Odkręciłem dolny plastik z osłony kierownicy trzymający się na 3 śrubach. Założyłem gumówkę latex na jedną dłoń w drugiej kartusz ze smarem i wysmarowałem co się dało pod spodem kierownicy (głównie teleskop, szyny, prowadnice i części ruchome). Jest dość znaczna poprawa w prowadzeniu, kierownica luźniej pracuje, czuć jakby większą pewność przy prowadzeniu.
Na jak długo to pomoże, zobaczę. Zasięgnąłem języka i sugerowano użycie np. gęstej wazeliny technicznej. Bo smar OE Mazda do tego celu kosztuje ok. 140zł i jest to zdawkowa ilość kilku gram.
AloHa
Ostatnio na parkingu, poczułem/usłyszałem puknięcie przy manewrowaniu
.
Dziś sprawdziłem bez wspomagania ( wyłączony silnik )szybkie krótkie lewo/prawo i ewidentnie coś stuka i puka, końcówki chyba nie bo tyle co mogłem sprawdzić siedzą mocno. Wlazłem oczywiście pod kierownicę, po ściągnięciu małej dolnej osłony wszystko wygląda na posmarowane
.
Stuki identyczne jak u kolegi Mandey, dochodzące zza tej małej osłony tam trochę głębiej
Maglownica daje chyba o sobie znać i czas na wydatki
.
W czasie jazdy jest GIT , nic nie daje o sobie znać.
A i dodam jeszcze że przy zakupie GEJSZY nic takiego nie występowało, a wszystko sprawdzane 2 razy.
Musze doszukać gdzie to się smaruje ten wielowypust kierownicy mam smar z teflonem FORCHa to się może coś poprawi
dodano:
No poczytałem trochę i wlazłem znowu pod kierownicę , niestety moje obawy są coraz bardziej uzasadnione, wszystko wygląda na to że to jednak GRUBSZA SPRAWA
Ostatnio na parkingu, poczułem/usłyszałem puknięcie przy manewrowaniu
Dziś sprawdziłem bez wspomagania ( wyłączony silnik )szybkie krótkie lewo/prawo i ewidentnie coś stuka i puka, końcówki chyba nie bo tyle co mogłem sprawdzić siedzą mocno. Wlazłem oczywiście pod kierownicę, po ściągnięciu małej dolnej osłony wszystko wygląda na posmarowane

Stuki identyczne jak u kolegi Mandey, dochodzące zza tej małej osłony tam trochę głębiej
Maglownica daje chyba o sobie znać i czas na wydatki
W czasie jazdy jest GIT , nic nie daje o sobie znać.
A i dodam jeszcze że przy zakupie GEJSZY nic takiego nie występowało, a wszystko sprawdzane 2 razy.
Musze doszukać gdzie to się smaruje ten wielowypust kierownicy mam smar z teflonem FORCHa to się może coś poprawi

dodano:
No poczytałem trochę i wlazłem znowu pod kierownicę , niestety moje obawy są coraz bardziej uzasadnione, wszystko wygląda na to że to jednak GRUBSZA SPRAWA

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Ja mam tylko stuki jak na filmie. Podczas jazdy jest cisza. Tylko właśnie przy takich szybkich prawo lewo na podstoju.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6