W grudniu 2011 zacząłem swoje poszukiwania Mazdy 323f. Szukałem tylko na slasku (bo tam mieszkam), dalej nie bo tylko bym stracił czas i pieniądze na podróż. Niestety egzemplarze które oglądałem zostawiały wiele do życzenia. Aż tu koleżanka z pracy mówi ze ma znajomego, który sprowadza samochody z Niemiec. Telefon i tydzień później wyruszyłem po samochód (miał 3 albo 4 auta zarezerwowane gdyby mi się jakaś nie spodobała) . Gdy stanąłem obok Mazdy wiedziałem ze musi być moja. Pierwszy właściciel od nowości i nie bita. Załatwiliśmy tablice i inne dokumenty i wyruszyliśmy w drogę powrotna. A było to tuż przed świętami. Prezent pod choinkę.

Opis samochodu:
Rok produkcji: 2003
Mazda 323F BJ wersja dynamic
Silnik: 1.6 ZM
Moc: 98 KM
Skrzynia biegów: manualna pięciobiegowa
Kolor: czarna perła (black mica)
Przebieg : po zakupie 138 000- serwisowana w ASO wg książki do 10.02.2010, na dn 20.07.2012- 143 000
Wyposażenie:
-wspomaganie kierownicy
-regulacja kierownicy w pionie
-immobilaiser
-centralny zamek
-elektryczne lusterka
-2x elektryczne szyby
-4x poduszki powietrzne
-ABS
-TCS
-klimatyzacja (pod siedzeniem kierowcy i pasażera zamontowany wlot powietrza na nogi z tyłu)-chyba seryjnie
-oryginalne mazdy alufelgi na lato opony nankang NS2 R15 195/55, zima stalowe felgi Continental ContiWinterContact TS 800- obecnie aluminiowe felgi
-elektryczna regulacja wysokości świateł
-oryginalne dywaniki Mazdy
Co zostało zrobione od razu po zakupie:
-wymiana rozrządu (rolka prowadząca i napinająca oraz pasek rozrządu)
-pasek alternatora
-wymiana oleju 5w40 mobil
-uszczelnienie miski olejowej (delikatnie się pociło)
-wymiana tłumika środkowego oraz końcowego
-tylne nadkola robione były w Niemczech
Dopieszczanie Mazdy:

-akumulator Centra 60 AH Plus- luty 2012
-pokrowce na siedzenia i oparcia- marzec 2012
-konserwacja podwozia, nadkoli- założenie plastikowych osłon na nadkoli tył- maj 2012
-wymiana łączników stabilizatora yamato 4 szt. – maj 2012
-serwis klimatyzacji maj 2012
-malowanie bębnów oraz zacisków na czerwono- maj 2012
-wymiana gum stabilizatora przód-czerwiec 2012
-wymiana tylnych wahaczy wzdłużnych (lewy i prawy)– czerwiec 2012
-zamontowanie filtra kabinowego (seryjnie nie było) lipiec 2013
-reperacja lakieru na bieżąco- drobne pęcherzyki i obtarcia
-reperacja listw w szybach (pęcherzyki)-maj 2012
-wymiana klocków przód bosh- listopad 2012
-zakup felg aluminiowych na zimę -grudzień 2012
-serwis klimatyzacji + wymiana filtra kabinowego czerwiec 2013- przebieg na dn.28.06.2013-149000
-zaprawki na przednich rantach nadkoli- czerwiec 2013
Zaraz po zakupie:
















