Czyszczenie pierścieni olejowych naftą, efekty, konsekwencje

Postprzez lesiux » 15 kwi 2013, 20:34

taa a jak zrobisz remont, dbasz, chuchasz, dmuchasz i dalej Ci bierze olej to jak to wytłumaczysz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez don2x44 » 15 kwi 2013, 20:54

lesiux napisał(a):taa a jak zrobisz remont, dbasz, chuchasz, dmuchasz i dalej Ci bierze olej to jak to wytłumaczysz...

Lesiux, z tego co pamiętam to sam nie robiłeś tego remontu, gdybyś może sam go robił to byś wiedział co poszło nie tak.... Po remoncie zrobiłem już ok. 17,000 km z czego 15,000 na gazie, silnik nie bierze ANI grama oleju, nie dymi, nie kopci nawet na wysokich obrotach.

Zabieg z naftą to IMO mit... na cały ubiegłoroczny weekend majowy zostawiłem zalany silnik naftą, Co jakiś czas dolewałem po trochę nafty... łącznie 1,5 litra. NIC nie pomogło. Podczas remontu, okazało się ze pierścienie były zapieczone na amen.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez rafał88 » 15 kwi 2013, 20:56

No wiesz lesiux, twoj przypadek jakis odosobniony... czesci albo sam nie wiem, cos tam sie narobilo. Ale uszczelka pod glwoice nie taka droga takze zawsze mozesz silnik rozedrzec i zobaczyc co to sie narobilo.
chyba ze masz to gdzies :)
Z ta nafta to szczerze mowiac szlak wie czy prawda czy nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 22 kwi 2013, 09:21

Wszystko zalezy od tego jaki jest nagar. Jesli masz 0,5mm koksu to nawet ostre chemikalia pewnie nie dadza rady skoro ciezko to usunac nawet dlutkiem.
Przemek323c
 

Postprzez lukasssss1 » 22 kwi 2013, 22:43

Ja spróbowałem i muszę powiedzieć, że żałuje. Szkoda czasu, kasy i roboty. Zrobiłem ponad 600km od zalania naftą i jest tak jak i było, a nawet może i gorzej :| Wydaje się, że szybciej znika olej (choć może to takie wrażenie bo jednak resztki nafty musiały odparować z oleju), świece są bardziej okopcone niż wcześniej i to chyba tyle w temacie. Jakby nagar dopiero się zbierał na pierścieniach to może by pomogło, niestety jak stoją to nic im nie pomoże. 300-400ml na 1000km przy V6 to chyba jeszcze nie tak tragicznie, więc nic mi nie zostało tylko lać olej. Remont V6 przy LPG to za duży wydatek, więc chyba lepiej szukać nowego motoru do przekładki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Przemek323c » 23 kwi 2013, 08:32

A co ma do tego lpg ? Dzieki lpg wlasnie zaoszczedziles juz na 2 motor :)
Przemek323c
 

Postprzez lukasssss1 » 23 kwi 2013, 08:59

LPG ma to do tego, że przy rozebraniu może okazać się niespodzianki np. że zawory są powypalane itp więc koszt remontu może być znacznie wyższy. Dlatego rozwiązanie to 2 motor ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Przemek323c » 23 kwi 2013, 09:45

Jak jezdziles na lipnej instalce slabo wystrojonej to moze tak byc. Inaczej czesto silnik wyglada duzo lepiej niz po PB.
Przemek323c
 

Postprzez lukasssss1 » 23 kwi 2013, 12:08

Instalke mam dobrą STAG 300 PLUS na dobrych podzespołach, wystrojona raczej też dobrze choć mogłoby być lepiej ;) Wolę jednak nie zaglądać w bebechy chyba, że mnie do tego sytuacja zmusi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Przemek323c » 23 kwi 2013, 13:48

A to nie tobie czasem tlumaczylem korekte po temp na gg ?
Przemek323c
 

Postprzez arkadiuszek1 » 10 cze 2013, 21:38

don2x44 napisał(a):Lesiux, z tego co pamiętam to sam nie robiłeś tego remontu, gdybyś może sam go robił to byś wiedział co poszło nie tak.... Po remoncie zrobiłem już ok. 17,000 km z czego 15,000 na gazie, silnik nie bierze ANI grama oleju, nie dymi, nie kopci nawet na wysokich obrotach.



w jaki kolego sposób docierałeś silnik po remoncie że nic a nic oleju nie bierze?? jest dużo teorii a jaka prawdziwa??:P Twoja odpowiedz pomoże wielu osobom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez flywin » 15 cze 2013, 15:23

jak , Delikatnie.. z głową :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 15 cze 2013, 20:09

A pieprzycie :P "najlepiej na zimnym odrazu w cire, wtedy najlepiej idzie" :P haha

Slowa mojego kolegi, jezdzil golfem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 16 cze 2013, 09:51

Nie katowac ale i nie oszczedzac zbytnio. Duzo ludzi dociera nie przekraczajac 3tysiecy a to blad.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 16 cze 2013, 09:58

No dokladnie a wlasnie silnik chyba w partaich 3-4 krmp najlepiej sie uklada, tak ja z tutejszych opowiesc slyszalem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kozik24 » 10 wrz 2013, 19:12

W 323C 1,5B miałem też bardzo mocno zapieczone pierścienie a co za tym idzie straszne kopcenie na niebiesko przy odpaleniu. Na krótkich dystansach szło go bardzo dużo ale jak na raz robiłem trasę Piaseczno-Kraków i z powrotem z 20 min postojem to silnik znikomą wielkość oleju wziął. Nie bawiłem się w namaczanie naftą tylko od razu wziąłem się samemu za czyszczenie rowków i wymianę pierścieni. Wcześniej jeszcze sam dorobiłem silnik tym, że wcześniej ktoś lał mineralny <cisza> a ja chciałem przejść na półsyntetyk, po takim zabiegu kopcił nawet jak się nagrzał, nawet motocykl RD350 2T tak nie kopcił :D. Największym błędem jak się potem dowiedziałem było to, że wymieniłem pierścienie ponieważ tuleje były już rozbite (owalizacja). Silnik przestał kopcić na niebiesko po odpaleniu ale za to trochę brał podczas jazdy. Była to ewidentnie wina pierścieni ponieważ uszczelniacze zaworowe były w bardzo dobrej kondycji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2012, 13:37
Posty: 148
Skąd: Dęblin → Piaseczno
Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323