Pasek wielorowkowy – benz.

Postprzez Hieronim » 4 mar 2009, 17:33

Mam pytanie.
Czy napinacz tego paska jest taki sam w 2.0 przedliftowym i poliftowym ??

mam auto sprzed liftu a do kupienia jest ten napinacz z polifta i nie wiem czy bedzie pasowal.
Jak to mozna sprawdzic ?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Jaksa » 5 mar 2009, 23:29

Hieronim napisał(a):Czy napinacz tego paska jest taki sam w 2.0 przedliftowym i poliftowym
W dieslu nie ma roznicy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hieronim » 6 mar 2009, 09:40

no czytalem w innym watku ze tam sa takie same, ale tu chodzi o benzyne :/
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Blaster7 » 6 mar 2009, 10:59

a moze wystarczy wymienić łożyska jak w dieslu...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez lukas827 » 18 kwi 2013, 09:09

Witam.
Posiadam mazdę 6 z silnikiem 2,0 141KM.
Zgodnie z opisami na forum auto posiada łańcuch rozrządu ( bezobsługowy ) .
Na formum znalazłem że należy wymieniać pasek wielorowkowy z napinaczem który znajduje sie na moje oko w miejscu gdzie w innych autach jest rozrząd.
Pytanie co ile wymienia się taki pasek , za co on odpowiada – dodam że w instrukcji obsługi w-g tabeli serwisowej taka informacja nie wystepuje .
lukas827
 

Postprzez misiek89 » 18 kwi 2013, 10:45

Pasek wymieniasz jak już jest w złym stanie czyli popekany itp albo piszczy i napięcie go bardziej nic nie daje, a odpowiada za napędzanie: alternatora, sprężarki klimy, pompy wody i wspomagania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Zigi86 » 21 kwi 2013, 20:28

Czasami wymiana samego paska nie pomaga, ja jestem na etapie wymiany paska+ rolek, koszt dosyć spory...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez kulopulos » 21 kwi 2013, 20:36

tak jak kolega pisal na gorze, jak juz widac ze pasek jest zniszczony albo piszczy to trzeba wymienic, ja osobiscie wymienilem tydzien temu napinacz paska wielorowkowego bo mi hałasowal przy dodawaniu gazu wiec musialem wymienic a odrazu wymienilem z paskiem, napinacz 300zl a pasek okolo 60zl no ale ja mam 1.8 120KM wiec nie wiem jak u Ciebie z cena, jesli chodzi o rolki na ktorych jest pasek to wymienialem w wakacje razem z lozyskami (szukalem przyczyny halasu przy dodawaniu gazu) mechanik zaczal od rolek bo koszt jest mniejszy niz z napinaczem no ale okazalo sie ze to napinacz;)
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez Weelkoo » 24 kwi 2013, 15:59

to się przy okazji podłączę bo temat ten sam – wymieniłem ostatnio pasek, poprzedni wykazywał znaki zużycia w postaci pęknięć (nie piszczał itp). Zamontowany został oryginalny pasek Mazdy i po dwóch dniach z okolic paska zaczął dobiegać niejednostajny szum, którego dźwięk nasila się rytmicznie i wydaje się pokrywać to z obrotem paska (tzn. cykl zmiany dźwięku jest równy mniej więcej pełnemu obrotowi paska). Nie brzmi to jak łożysko i wstępnie padło na rolkę zwrotną (prowadzącą) bo widać po niej ślady zużycia i do tego podczas pracy delikatnie chodzi w bok i z powrotem. Czy da się zweryfikować w jakiś sposób czy to ona? Dodam, że w jednym warsztacie usłyszałem, że mam po prostu za nowy pasek i szum pochodzi pewno z tego, że nie jest dotarty. Po 500 km dźwięk jednak nadal jest obecny w tym samym stopniu. Rolkę i tak wymienię ale jeśli to nie ona hałasuje to z wymianą wstrzymałbym się do momentu określenia co za ten dźwięk odpowiada, żeby zrobić całość za jednym zamachem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez cichy3a » 24 kwi 2013, 17:50

Witam
Miałem ten sam objaw po wymianie samego paska najgorzej było słychać na zimnym silniku po zimnej nocy wymieniałem po kolei rolkę dalej to samo napinacz bez zmiany zdjąłem pasek odpaliłem silnik i była cisza sprawdzałem alternator klime i wszystko wyglądało ok po pewnym czasie wszystko samo wróciło do normy
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2013, 16:51
Posty: 28
Auto: mazda 6 1.8 benzyna sedan 2002 rok
Alfa Romeo 159 Q4 4x4 JTD-M 210km
2009 r.

Postprzez matrix5 » 15 lip 2013, 23:50

kulopulos napisał(a):tak jak kolega pisal na gorze, jak juz widac ze pasek jest zniszczony albo piszczy to trzeba wymienic, ja osobiscie wymienilem tydzien temu napinacz paska wielorowkowego bo mi hałasowal przy dodawaniu gazu wiec musialem wymienic a odrazu wymienilem z paskiem, napinacz 300zl a pasek okolo 60zl no ale ja mam 1.8 120KM wiec nie wiem jak u Ciebie z cena, jesli chodzi o rolki na ktorych jest pasek to wymienialem w wakacje razem z lozyskami (szukalem przyczyny halasu przy dodawaniu gazu) mechanik zaczal od rolek bo koszt jest mniejszy niz z napinaczem no ale okazalo sie ze to napinacz;)


Gdzie kupiłeś ten napinacz i pasek , czy pasek to oryginał mazda? i jak sie spisuje ten napinacz? możesz podać bezpośredniego linka do tego napinacza. :)
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2011, 21:07
Posty: 37
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 6 EXECUTIVE , 2007r 1.8Petrol

Postprzez Zigi86 » 16 lip 2013, 07:37

kulopulos napisał(a):tak jak kolega pisal na gorze, jak juz widac ze pasek jest zniszczony albo piszczy to trzeba wymienic, ja osobiscie wymienilem tydzien temu napinacz paska wielorowkowego bo mi hałasowal przy dodawaniu gazu wiec musialem wymienic a odrazu wymienilem z paskiem, napinacz 300zl a pasek okolo 60zl no ale ja mam 1.8 120KM wiec nie wiem jak u Ciebie z cena, jesli chodzi o rolki na ktorych jest pasek to wymienialem w wakacje razem z lozyskami (szukalem przyczyny halasu przy dodawaniu gazu) mechanik zaczal od rolek bo koszt jest mniejszy niz z napinaczem no ale okazalo sie ze to napinacz;)


U mnie podoba historia, wymieniłem rolki, ale w trakcie dodawania gazu dalej coś hałasuje, pewnie też czeka mnie wymiana napinacza. Podłączam się pod prośbę kolegi powyżej daj znać gdzie kupiłeś napinacz i czy jest ori.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez mazdamaniac » 28 paź 2013, 13:00

Mój pasek jest też już na wykonczeniu i chcem go wymienić. Czy profilaktycznie wymienić również rolke i napinacz czy niekoniecznie? U mnie nic nie piszczy itd.brak hałasu ze strony paska ale definitywnie jedt zużyty.Dzieki za odpowiedz.
mazdamaniac
 

Postprzez misiek89 » 28 paź 2013, 14:06

Jak nie ma objawów zużycia to zostawiasz, wymiana tego to chwila jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mazdamaniac » 29 paź 2013, 07:59

Dziękuję misiek89 za odpowiedz. Ma ktoś z was jakiś opis jak to zrobić?

Dopisano 29 paź 2013, 09:20:

Przepraszam za zamieszanie znalazlem wlasnie fotorelacje.dzieki pozdrawiam
mazdamaniac
 

Postprzez ZeroCool_m1 » 11 kwi 2014, 21:17

Chciałem odgrzać nieco temat.

Otóż przy poszukiwaniach napinacza paska wielorowkowego natknąłem się na dwie wersje:

1. średnica 68 mm, szerokość 45,5 mm (cena około 700 zl)

2. średnica 73 mm, szerokość 29 mm (cena około 300 zl)

Na allegro wszyscy proponują wersję nr 2., natomiast w intercarsie występuje już ten podział i przy wersji nr 1 piszą, że jest to wersja dla aut z klimatyzacją – ale przecież wszystkie 6 mają klimatyzację?? Skąd ta różnica, może chodzić o wersję przed/poliftową?

Ktoś pomoże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 12 kwi 2014, 06:10.
Powód: podbijanie

Postprzez Paweł » 11 kwi 2014, 22:00

Nie wszystkie szóstki maja klimatyzację.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez dzialos » 10 maja 2014, 02:19

Panowie czy ten napinacz bedzie dobry do mojej M^?
http://allegro.pl/show_item.php?item=42 ... d00be2ff62
Generalnie to w intercarsie są różne do wyboru:(
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
Do tego wymiana łożysk w rolkach i teraz czy to będą 6203 2RS C3 czy 6303 do mojej m6 2,0l ?
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 19:16
Posty: 30 (3/1)
Auto: Mazda 6 GG 03' 2.0l

Postprzez Łukasz Poznań » 14 maja 2014, 19:14

Witam,jestem świeżakiem w tematach mazdy,posiadam od miesiąca,ostatnio wymieniłem pasek wielorowkowy w mojej 2.0 benzynie w kombi z 2003 roku,po wymianie okazało się ze rolka napinacza trochę już hałasuję wiec postanowiłem ja również wymienić,ale po drodze napotkałem taki temat viewtopic.php?f=410&t=143977&hilit=wymiana+paska+wielorowkowego i zastanawiam się czy moja mazda również posiada taka rolke prowadzącą i czy nie należało by tego wymienić za jednym zamachem,pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2014, 06:24
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6