Mazda 6 2,0 citd spada z obrotów podczas jazdy

Postprzez Maxpac4321 » 3 kwi 2013, 12:17

Witam wszystkich :) Panowie mam mianowicie taki problem z moja Mazda 6 2,0 citd 136 koni,2003 rok--autko raz jezdzi dobrze przez 30 kilometrow a raz po ruszeniu sie to dzieje,podczas jazdy auto spada z obrotow i chodzi tylko do 1,5 tysiaca obrotow i zapala sie chec i u gory samochodzik ze sladam,dodam ze auto odpala bez problemowo ma moc,nie kopci,bylem na diagnozie kaputerowej i diagnosta stwierdzil pedal gazu to wiec wymienilem potencjometr gazu i dalej to samo prosze o pomoc moze ktos mial taki problem juz,bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi co dalej :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Postprzez Leoo » 3 kwi 2013, 22:36

Maxpac4321 napisał(a):bylem na diagnozie kaputerowej i diagnosta stwierdzil pedal gazu to wiec wymienilem potencjometr gazu i dalej to samo

Proszę podać kody błędów.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Maxpac4321 » 18 kwi 2013, 20:29

Kod bledu to P0121

Dopisano 18 kwi 2013, 14:34:

Dodam jeszcze ze jak odłączę wtyczke kolo potencjometru gazu to jest taki jak by sensor to auto jezdzi normalnie tylko świeci się chec
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Postprzez dobrzyn22 » 18 kwi 2013, 21:52

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maxpac4321 » 19 kwi 2013, 02:25

Dziekuje ale czytalem ten post,ale nie wiem gdzie szukac co jest tego przyczyna,zmienilem potencjometr gazu ten czujnik co jest obok tez dalej to samo :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Postprzez Leoo » 19 kwi 2013, 09:34

Problemem może być instalacja, jednak diagnozowanie jest znacznie trudniejsze. Trzeba dostać się do jednostki PCM i sprawdzić ciągłość połączeń między potencjometrem przyspieszenia i czujnikiem pozycji spoczynkowej a następnie zmiany napięć w czasie ich pracy. Bez miernika i dokumentacji w ręku nie obejdzie się.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Maxpac4321 » 19 kwi 2013, 09:41

A gdzie sie wpiac miernikiem zeby sprawdzic zakres volt potencjometru gazu. slyszalem tez o przecierajacych sie przewodach w przednim pasie slyszal ktos moze ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Postprzez dobrzyn22 » 19 kwi 2013, 12:02

Maxpac4321 napisał(a):slyszalem tez o przecierajacych sie przewodach w przednim pasie

sąnad intercoolerem, pod lampą
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maxpac4321 » 19 kwi 2013, 14:02

ok dziekuje,zaraz bede szukal
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Postprzez Leoo » 19 kwi 2013, 19:30

dobrzyn22 napisał(a):sąnad intercoolerem, pod lampą

Problemem jest też wiązka widoczna po zdemontowaniu zbiornika spryskiwacza – trochę łatwiejszy dostęp, bo nie trzeba zdejmować zderzaka.
Poszperam w papierach, może znajdę jakieś szczegóły diagnozowania instalacji.

Dopisano 19 kwi 2013, 20:46:

Kod błędu P0121 wskazuje na problem z pierwszym czujnikiem położenia, potencjometrem (dla bezpieczeństwa są dwa) pedału przyspieszenia. Diagnostyka nie jest specjalnie trudna w tym przypadku. Trzeba jedynie dostać się do PCM-a oraz do jego złącza. Całą procedurę można znaleźć w dokumencie 1749-1E-02G.pdf od strony F2-71. Szukając kolejnych fraz "P0121" zostaniemy skierowani do odpowiednich linków.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Maxpac4321 » 20 kwi 2013, 10:07

Dziekuje bardzo w poniedzialek bede dzialal, napisze jak znajde przyczyne :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Postprzez Leoo » 20 kwi 2013, 10:21

Maxpac4321 napisał(a):Dziekuje bardzo w poniedzialek bede dzialal, napisze jak znajde przyczyne :)

Czekam z niecierpliwością, bo mam podobne autko i pewnie czeka mnie to samo :(
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Maxpac4321 » 20 kwi 2013, 10:53

ok :) he dziwna usterka.odrazu jak dojde to bede pisal,powiedz mi znalazlem wczoraj pod zbiorniczkiem od spryskiwaczy wtyczke do niczego nie jest podlaczona ma 4 piny,szukalem tam i nigdzie nie ma wejscia na nia ??

Dopisano 20 kwi 2013, 05:17:

jak chcesz to ci przesle takie wydruki moze cos ci sie przyda wlasnie je zdobylem ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Postprzez Maxpac4321 » 29 cze 2013, 12:02

witam wszystkich,moja usterka sie zkonczyla czyszczeniem przelacznika obok potencjometra gazu +wymiana potencjometra i na koniec regulacja potencjometra i moja Madzia zrobila juz prawie 2 tysiace kilometrow i jest ok <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2013, 11:37
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2,0 citd 136 koni 2003 rok,kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6