Szmery pod osłoną paska rozrzadu

Postprzez frud » 1 gru 2010, 22:39

jestem po wymianie wszystkiego tego co wyzej pisałem... no i szmery ustaly... temperatura teraz jest dobra po nocy zeby to zweryfikowac ;) rano odpala od 1/2 obrotu, od "pierwszego strzału" jak szalony <serduszka> benzyniak tak teraz nie odpali... paskow klinowych nie ruszalem a szmery jednak ustaly...
Po ogledzinach starego rozrzadu (70 tys przejechane..) pasek wyglada ok – byl ten wzmacniany, rolki ok, napinacz kaszana totalna!! pusty w srodku i juz nie napinał... pompa wody po 220 tys bez luzow ale zaczynala lekko chrobotac i ciezko pracowac... no i przeszedlem z 10w40 na 5w30... nie wiem co tam w srodku sie dzieje ale kultura pracy lepsza i mam wrazenie ze magdzie lżej na sercu <czarodziej> chwilowo jestem zadowolony... czeka mnie jeszcze wymiana pompy vacuum (lub wymiana łopatki), zrobienie zawieszenia bo wali i na deser skrzynia biegów – ktores łożysko wałka, oporowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez jezier69 » 6 sty 2011, 10:07

Witam,
Postanowiłem dołączyć się do tematu ( mój założony niedawno wylądował w koszu:/) Ok mój problem wygląda tak:
Podczas redukcji np z 4 na 3 bieg ( i odpuszczeniu gazu czyli zwalniający samochód) coś piszczy i chyba trze. Nie za bardzo mogę zdiagnozować skąd się wydobywa hałas bo dzieje się to tylko na biegu. Podczas jazdy jak wrzucę jałowy to szmer ustaje. Moja mazda to 626 99" GW. Rozrząd wymieniony wraz z pompą u Jaksy 2 miesiące temu (oryginał oczywiście), paski od alternatora miesiąc temu. Przy większych prędkościach problem znika. Może ktoś ma jakiś pomysł o co tu chodzi... będę wdzięczny
Pozdr
Jezierro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2010, 22:29
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6 GJ 2015I

Postprzez topik » 6 sty 2011, 12:53

frud napisał(a):Po ogledzinach starego rozrzadu (70 tys przejechane..) pasek wyglada ok – byl ten wzmacniany, rolki ok, napinacz kaszana totalna!! pusty w srodku i juz nie napinał... pompa wody po 220 tys bez luzow ale zaczynala lekko chrobotac i ciezko pracowac...


Witam. Frud możesz napisać z którego roku jest napinacz lub wkleić zdjęcie z widoczną datą? Stary kompletny rozrząd jest orginalny? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez frud » 6 sty 2011, 22:20

Komplet rozrzadu wymienialem w 2007 roku 70 tys km temu czyli jak kupilem samochod. Podczas wymiany wpakowany byl oryginal... z ktorego roku prod to juz nie powiem bo wyladowal w koszu ale pewnie świeżynka.

Update do mojego postu powyżej:
Pompe vacuum wymieniłem na używke bo łopatki nigdzie nie dostałem....cisza...cisza....
Skrzynia biegów... wymieniłem na uzywke od premacy z 2003 r bo nie bylo sensu starej rozbebeszac i wymieniac łożysk....cisza...cisza...
no i pozostał problem z zawieszeniem.. bylem na szarpakach i innych ogladaczach zawieszenia – luzów nie ma.. a na nierownosciach puka... moim zdaniem to gorne gumy/mocowania amortyzatorów tylko jak to zdiagnozowac na 100% przed wymiana ze to wlasnie to ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez topik » 6 sty 2011, 23:07

frud napisał(a):na nierownosciach puka... moim zdaniem to gorne gumy/mocowania amortyzatorów tylko jak to zdiagnozowac na 100% przed wymiana ze to wlasnie to


Witam. Może to amortyzatory albo górne łożyska.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez frud » 7 sty 2011, 21:23

amortyzatory mam na 90% i 89% wiec stan idealny...raczej nie.. no i wlasnie pozostaja te gorne łożyska/gumy... ale to tak na chybil trafil a roboty przy tym troche jest i koszt nie mały... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez acidman » 10 kwi 2011, 20:51

Witam!
Mam ten sam problem- szmery, tudzież odgłosy jakby coś się ocierało- cykliczne, raz po raz przestaje na chwilę a potem znowu to samo.
Myślałem że to pompa wody, wymieniłem więc razem z rozrządem (175 kkm), pompa rzeczywiście już ciężko chodziła i hałasowała, a rolki miały luzy na łożyskach.
Po wymianie wciąż te same odgłosy – kompletnie nic się nie zmieniło!
Po dokładniejszym "osłuchaniu" wychodzi na to, że hałas dochodzi spod pokrywy zaworów.
Cóż to tam może być? Boję się, że jak zdejmę tę pokrywę nic tam nie znajdę.
Ma ktoś doświadczenie z takim problemem?
Proszę o pomoc!
--== N I G H T E T E R N A L ==--
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Leszno
Auto: Premacy 2,0 DITD 2002

Postprzez say » 11 kwi 2011, 09:00

Sprawdź czy wewnętrzny pasek klinowy (ten bliżej silnika) nie ociera o obudowę rozrządu. Idzie bardzo blisko niej i jeśli trochę się "kołysze" zahacza o nią co słychać jako cykliczny szmer. W czasie pracy silnika możesz dopchnąć obudowę rozrządu do bloku silnika i sprawdzić czy to to (u mnie tak było).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez acidman » 11 kwi 2011, 20:23

Ok sprawdzę ale nie sądzę żeby to było to. Przy okazji wymiany rozrządu obydwa paski klinowe też zostały wymienione i nie było na nich widać śladów otarć a tylko zwyczajne pęknięcia:)
--== N I G H T E T E R N A L ==--
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Leszno
Auto: Premacy 2,0 DITD 2002

Postprzez say » 11 kwi 2011, 20:47

Bo nie będzie widać, trą o stosunkowo miękki plastik, nowe też mogą trzeć jeśli ta jest niezbyt dokładnie dokręcona (lekko odstaje).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez acidman » 12 kwi 2011, 17:50

Sprawdziłem, niestety to nie to. Choć rzeczywiście widać miejsca gdzie pasek klinowy ocierał sie o obudowę. Pozostaje mi zdjąć tę pokrywę zaworów, choć jakos nie brzmi mi to jak wytarte krzywki – zbyt nieregularne sę te dźwięki.
--== N I G H T E T E R N A L ==--
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Leszno
Auto: Premacy 2,0 DITD 2002

Postprzez acidman » 24 kwi 2011, 00:22

Witam ponownie!
Jestem już po oględzinach pod pokrywą.
Niestety moje przewidywania się sprawdziły- wałek rozrządu mam do wymiany, a dodatkowo jeszcze co najmniej jedną dżwigienkę zaworową. To właśnie rolka, która na tej dżwigience obraca się po krzywce zaciera się i to moim zdaniem powoduje hałasy . Jeżeli ktoś ma wejścia na te części po przystępnej cenie proszę o kontakt:)
W sumie jestem tą mazdą zawiedziony-kupiłem ją niedawno biorąc pod uwagę opinie o tym aucie, a w szczególności o przyzwoitym silniku DiTD , a tu takie cyrki. Trzeba było kupić jednak zafirę...:(
--== N I G H T E T E R N A L ==--
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 00:09
Posty: 5
Skąd: Leszno
Auto: Premacy 2,0 DITD 2002

Postprzez frud » 24 kwi 2011, 09:38

na drugiej stronie tego tematu masz opisany przeze mnie przypadek, wiec chyba to samo... ja czesci zamowilem http://www.fox.rzeszow.pl
jak juz bedziesz mial to rozbebeszone to warto przyjrzec sie wtryskom bo jest okazja je sprawdzic, podkladki pod przelewy, wtryski...uszczelniacze wałka wymienic na nowe, olej, filtr...
no.. miły remoncik, uderzy po kieszeni... ale pozniej nie bedziesz myslal o sprzedarzy...
ja wymienilem jedna dzwigienke ssaca i jedna wydechowa te pierwsze z lewej gdzie walek byl sperdzielony ale slyszalem ze niektorzy przy wymianie wałka zalecaja wymiane wszystkich dzwigienek ???? + mostki ??? dla mnie to bylo zbyt drogo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez say » 24 kwi 2011, 12:30

acidman, kupiłeś używane auto, nie spodziewałeś się chyba, że będzie wolne od wad? Nie była to czasem jakaś cenowa okazja? Wybacz ale nie rozumiem budowania opinii o modelu/marce w taki sposób. Równie dobrze mogłeś trafić na dogorywającą pompę wtryskową, używka – loteria. Z zafirą wcale nie musiałoby być lepiej. Co do wałka rozrządu, niestety potwierdzona przypadłość, nie doczytałeś przed zakupem? Wałki w M6 już tak nie lecą. Mimo wszystko powodzenia i zadowolenia z auta :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Snakes34 » 4 lip 2011, 22:24

również mam podobny problem, takie jakby świergoczenie jak lekko dodam gazu nic nie słychać, za to najbardziej jak silnik pracuje na biegu jałowym, też liczę na alternator chyba jest do wymiany łożysko.... a u Was jaka jest przyczyna???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 18:21
Posty: 24
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.

Postprzez Riki » 8 lip 2011, 11:11

Tak szczerze – nie wiem jaki przebieg musi mieć DiTD aby wałek/dźwigienki się wytarły. xANDy miał sztukę która miała przebieg na pewno powyżej 350.000km – części "jak nowe", u mnie pod 270.000km to samo a auto jest "nieco mocniejsze" – albo najwidoczniej u Was poprzedni właściciel wymieniał olej co 30.000km i takie są tego efekty.


P.S
say napisał(a):acidman, kupiłeś używane auto, nie spodziewałeś się chyba, że będzie wolne od wad? Nie była to czasem jakaś cenowa okazja? Wybacz ale nie rozumiem budowania opinii o modelu/marce w taki sposób. Równie dobrze mogłeś trafić na dogorywającą pompę wtryskową, używka – loteria


<spoko>

Tak czy inaczej – powodzenia :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez say » 8 lip 2011, 11:51

Snakes34 napisał(a):u Was jaka jest przyczyna???

say napisał(a):Sprawdź czy wewnętrzny pasek klinowy (ten bliżej silnika) nie ociera o obudowę rozrządu. Idzie bardzo blisko niej i jeśli trochę się "kołysze" zahacza o nią co słychać jako cykliczny szmer. W czasie pracy silnika możesz dopchnąć obudowę rozrządu do bloku silnika i sprawdzić czy to to
W 2 Ditd naprawiłem/wymieniłem alternator/łożyska poprzez odpowiednie napięcie kasków klinowych i dokręcenie osłony rozrządu :D.

Powodzenia.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2011, 20:14

Riki napisał(a):Tak szczerze – nie wiem jaki przebieg musi mieć DiTD aby wałek/dźwigienki się wytarły. xANDy miał sztukę która miała przebieg na pewno powyżej 350.000km – części "jak nowe", u mnie pod 270.000km to samo a auto jest "nieco mocniejsze" – albo najwidoczniej u Was poprzedni właściciel wymieniał olej co 30.000km i takie są tego efekty.


Moim zdaniem zalewanie nie odpowiedniej jakości oleju oraz przedłużanie wymian prowadzi właśnie do wycierania się wałka. Wymieniając u forumowicza podkładki pod wtryskami zauważyłem że rolki które przylegają do wałka są przegrzane (przebarwienia), od razu spytałem jaki był olej lany a on że najpierw Castrol ale zmienił na elfa. przebieg to coś około 180 chyba. Wynika to z tego że olej nie odpowiednio chłodził ten element i doszło do przegrzania a potem pewnie wyciera się wałek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pwl89 » 22 lip 2011, 21:35

Witam
Ostatnio wsłuchiwałem się z silnik Madzi i w okolicach osłony paska rozrządu – lewa strona bloku silnika – usłyszałem nowe dźwięki. Jest to takie jakby grzechotanie. Słychać je tylko na zimnym silniku, na wolnych obrotach. Co to może być? Czy któraś z rolek rozrządu się kończy czy może coś innego?
Autko mam krótko, właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu.
Pozdro
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez Neonixos666 » 22 lip 2011, 21:58

pwl89 napisał(a):Autko mam krótko, właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu.


Zrób to jak najszybciej, wymień kompletny oryginalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy