Problem z obrotami na 5 biegu [BJ]
1, 2
Witam Forumowiczów
Ostatnio zauważyłem niepokojącą sytuację, mianowicie w mojej Madzi (323F, 2001 2,0 DiTD 101KM) przy prędkości ok 100km/h (5 bieg) wcisnąłem gaz i zobaczyłem jak "zabujały" mi się obroty(skok do ok 2 300 później powrót w okolice 2 100) Prędkość cały czas się zwiększała równomiernie.. oraz na 4-tym biegu (od 3tysiecy występuje skok ale to praktycznie jest niezauważalne..) dodam ze na niższych biegach nie ma problemu..
Podsumowując, na 5-ce dzieje się to często (jak wcisnę pedał gazu.., jak przyspieszam powoli to samochód zachowuje się poprawnie)..
Panowie, czy to sprzegło daje znac, czy jakiś inny problem?
Pozdrawiam
Ostatnio zauważyłem niepokojącą sytuację, mianowicie w mojej Madzi (323F, 2001 2,0 DiTD 101KM) przy prędkości ok 100km/h (5 bieg) wcisnąłem gaz i zobaczyłem jak "zabujały" mi się obroty(skok do ok 2 300 później powrót w okolice 2 100) Prędkość cały czas się zwiększała równomiernie.. oraz na 4-tym biegu (od 3tysiecy występuje skok ale to praktycznie jest niezauważalne..) dodam ze na niższych biegach nie ma problemu..
Podsumowując, na 5-ce dzieje się to często (jak wcisnę pedał gazu.., jak przyspieszam powoli to samochód zachowuje się poprawnie)..
Panowie, czy to sprzegło daje znac, czy jakiś inny problem?
Pozdrawiam
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
reszta to tylko samochody....
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
Mi się to zdarzyło kilka razy w ciągu roku, kiedy na 4 dałem ostro w palnik zbierając się do wyprzedzania. Albo odzywa się sprzęgło, albo zmieniając pas koło zerwało przyczepność pokonując koleiny. Zimą dodatkowo tłumaczę to sobie możliwością lekkiego poślizgu. Może niech się wypowiedzą spece, bo ja miałem zaledwie kilka takich zdarzeń i zawsze dopasowałem sobie jakąś teorię do towarzyszących okoliczności 
EDIT: Gdyby koło zerwało przyczepność to chyba skoczyłaby i wskazówka od prędkości
Zatem chyba jednak sprzęgło...
EDIT: Gdyby koło zerwało przyczepność to chyba skoczyłaby i wskazówka od prędkości

Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
jak dla mnie sprzęgło zaczyna ślizgać
wrzuć 4 albo 5 bieg i daj w podłogę i zobacz czy sytuacja sie nie powtarza, teoretycznie na 2 biegu jak zdusisz w podłogę to też może się to zdarzyć – obroty w górę a prędkość w miejscu 
przy 100km/h wątpie żeby koła aż tak się oderwały żeby obroty poszły w górę
poza tym w 2001 to już może masz kontrole trakcji która by migała 
przy 100km/h wątpie żeby koła aż tak się oderwały żeby obroty poszły w górę
A ja zapytam padów z dieslami jakiego oleju używają do swoich mazd??
Ja też miałem z tym kłopot ale już to wyeliminowałem
.
Ja też miałem z tym kłopot ale już to wyeliminowałem
WItam wszytskich ;–)))
Po pierwsze dzieki ze nie jestem sam i mam nadzieje ze sie uda to rozwiazac ;–))))
@ Neonixos666
powiem szczerze ze od 8 lat uzywam Castrol 10w-40... olej zmieniam co 10tysi , nigdy nie mialem takiej sytuacji... wiec raczej to nie to.
Ale dziekuje za opinie, na pewno jak sie okaze prawdziwa, poinformuje o tym Forumowiczów ;–))
@bikus
"jak dla mnie sprzęgło zaczyna ślizgać
wrzuć 4 albo 5 bieg i daj w podłogę i zobacz czy sytuacja sie nie powtarza, teoretycznie na 2 biegu jak zdusisz w podłogę to też może się to zdarzyć – obroty w górę a prędkość w miejscu 
przy 100km/h wątpie żeby koła aż tak się oderwały żeby obroty poszły w górę
poza tym w 2001 to już może masz kontrole trakcji która by migała
"
Sytuacja sie zdarzyla pierwszy raz, przy jedynce, dwójce, trojce-> nie ma objawow (jutro sprawdze raz kolejny)
Kontroli nie mam, teza z oderwaniem sie opon tez odpada.
@vagatrotter
;–) Kolego, tez mysle ze sprzeglo, ale szukam jeszcze odpowiedz, niech sie spece wypowiedza ;–))
Przejechalem na sprzegle juz bardzo dlugi dystans ( nie bede podawal w tym poscie jaki, bo nie chcialbym isc na latwizne i sugerowac cos ;–)
Pozdrawiam
Po pierwsze dzieki ze nie jestem sam i mam nadzieje ze sie uda to rozwiazac ;–))))
@ Neonixos666
powiem szczerze ze od 8 lat uzywam Castrol 10w-40... olej zmieniam co 10tysi , nigdy nie mialem takiej sytuacji... wiec raczej to nie to.
Ale dziekuje za opinie, na pewno jak sie okaze prawdziwa, poinformuje o tym Forumowiczów ;–))
@bikus
"jak dla mnie sprzęgło zaczyna ślizgać
przy 100km/h wątpie żeby koła aż tak się oderwały żeby obroty poszły w górę
Sytuacja sie zdarzyla pierwszy raz, przy jedynce, dwójce, trojce-> nie ma objawow (jutro sprawdze raz kolejny)
Kontroli nie mam, teza z oderwaniem sie opon tez odpada.
@vagatrotter
;–) Kolego, tez mysle ze sprzeglo, ale szukam jeszcze odpowiedz, niech sie spece wypowiedza ;–))
Przejechalem na sprzegle juz bardzo dlugi dystans ( nie bede podawal w tym poscie jaki, bo nie chcialbym isc na latwizne i sugerowac cos ;–)
Pozdrawiam
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
reszta to tylko samochody....
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
No jeśli o mój przypadek chodzi to ja mam na liczniku 142 tys. ale jaki jest realny przebieg to nie wiem. Kupiłem ze stanem 125 tys. więc jak łatwo policzyć wykonałem około 17kkm. W tym czasie opisywana sytuacja zdarzyła się 4 lub 5 razy, nie więcej. Jeżeli chodzi o olej, to ja używam zalecanego na forum Elfa SXR 5W30. Myślę, że moja technika jazdy jest bardzo litościwa dla samochodu (nie mylić z zamulaniem), więc przy tak incydentalnych przypadkach to jeszcze trochę kilometrów nakręcę 
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
MAZDA_FUN napisał(a):od 8 lat uzywam Castrol
poprzedni właściciel mojej mazdy też używał takiego oleju (odradzam). Jak kupiłem mazdę sprzęgło ślizgało się nawet przy 4. Najpierw lałem Mobila 5w30 trochę pomogło ale dalej był poślizg. Teraz leję Motula 10w30 i problem zniknął i nie wraca. Robicie jak uważacie ale mi zmiana oleju pomogła
vagatrotter napisał(a):No jeśli o mój przypadek chodzi to ja mam na liczniku 142 tys. ale jaki jest realny przebieg to nie wiem. Kupiłem ze stanem 125 tys. więc jak łatwo policzyć wykonałem około 17kkm. W tym czasie opisywana sytuacja zdarzyła się 4 lub 5 razy, nie więcej. Jeżeli chodzi o olej, to ja używam zalecanego na forum Elfa SXR 5W30. Myślę, że moja technika jazdy jest bardzo litościwa dla samochodu (nie mylić z zamulaniem), więc przy tak incydentalnych przypadkach to jeszcze trochę kilometrów nakręcę
no to masz nowke sztuke ;–)
ja raczej jezdze szybko jak wolno, ale jestem wdzieczny samochodzikowi za to ze przez 8 lat nie mialem problemow ;–)) dlatego dbam i "pale gumy" i sprzeglo oszczedzam ;–)
Dopisano 15 kwi 2013 22:22:
Neonixos666 napisał(a):MAZDA_FUN napisał(a):od 8 lat uzywam Castrol
poprzedni właściciel mojej mazdy też używał takiego oleju (odradzam). Jak kupiłem mazdę sprzęgło ślizgało się nawet przy 4. Najpierw lałem Mobila 5w30 trochę pomogło ale dalej był poślizg. Teraz leję Motula 10w30 i problem zniknął i nie wraca. Robicie jak uważacie ale mi zmiana oleju pomogłaa już zastanawiałem się nad wymianą sprzęgła.
Madzie kupilem jak miala 82kkm i przez 8 lat uzytkowania zrobilem ok 170k km... nie zmianialem sprzegla... lalem zawsze castrol... powiem szczerze ze z logicznego punktu widzenia jest to troche dziwne zeby u mnie ten przypadek sie zdarzyl.. Powiedz mi czy u Ciebie tak z dnia na dzin sie to objawilo i od razu po zmianie zniknelo?
Jeszcze jedno, Madzia przyspiesza dokladnie tak samo jak przed problemem... Czyli wskazowka predkosci idzie w gore, a skacza obroty (wyglada to na slizganie ;–)))
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
reszta to tylko samochody....
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
w moim przypadku to jakieś 3-4 zmiany oleju
Ja kupiłem swoją jak miała 89tyś teraz mam niecałe 150tyś.
na pewno jest to poślizg sprzęgła, według mnie to pary oleju przechodzą przez uszczelniacz na tarczę sprzęgła. Stosując trochę gęstszy olej możemy to wyeliminować. Ogólnie nie polecany jest olej castrol do ditd wiele osób miało problemy.
Ja kupiłem swoją jak miała 89tyś teraz mam niecałe 150tyś.
na pewno jest to poślizg sprzęgła, według mnie to pary oleju przechodzą przez uszczelniacz na tarczę sprzęgła. Stosując trochę gęstszy olej możemy to wyeliminować. Ogólnie nie polecany jest olej castrol do ditd wiele osób miało problemy.
czyli nie ustąpiło to za 1 razem?? (po wymianie oleju)
Rozumiem ze ze "slizganiem" jezdziales jeszcze jakies 40tys?
nie chcialbym zmieniac gestosci (na mineralny nie bardzo mi sie oplaca – szkoda samochodzika, a smiga az milo, w praktyce nie bierze oleju (jakies 100ml/10 000km) ;–)
/wlasnie wrocilem z przejazdzki i zaobserwowalem:
na 1 biegu, nie ma slizgania, pieknie ciagnie do ponad 4k obrotow, 2 w okolicach 3k sie zdarzylo, 3 tez ok 3k ale prawie nie wyczuwalne, 4 bieg to ok 3k, a 5 juz gorzej bo od 2k sa skoki(uslizgi)/
Ogolnie to nie zauwazylem braku utraty predkosci, auto rozpedza sie normalnie (moze na 5 sa jakies zmiany ale na tym etapie nie widze roznicy)...
Mam nadzieje ze chociaz odrobine rozjasniam sytuacje.
Nad wymiana oleju sie zastanowie na ten Motula 10w30 (to nie jest pelny syntetyk, zgadza sie?? i jeszcze powiedz mi czy Ty kupujesz jakas specjalna wersje do Diesla czy uniwersalny?)
pozdrowka
Rozumiem ze ze "slizganiem" jezdziales jeszcze jakies 40tys?
nie chcialbym zmieniac gestosci (na mineralny nie bardzo mi sie oplaca – szkoda samochodzika, a smiga az milo, w praktyce nie bierze oleju (jakies 100ml/10 000km) ;–)
/wlasnie wrocilem z przejazdzki i zaobserwowalem:
na 1 biegu, nie ma slizgania, pieknie ciagnie do ponad 4k obrotow, 2 w okolicach 3k sie zdarzylo, 3 tez ok 3k ale prawie nie wyczuwalne, 4 bieg to ok 3k, a 5 juz gorzej bo od 2k sa skoki(uslizgi)/
Ogolnie to nie zauwazylem braku utraty predkosci, auto rozpedza sie normalnie (moze na 5 sa jakies zmiany ale na tym etapie nie widze roznicy)...
Mam nadzieje ze chociaz odrobine rozjasniam sytuacje.
Nad wymiana oleju sie zastanowie na ten Motula 10w30 (to nie jest pelny syntetyk, zgadza sie?? i jeszcze powiedz mi czy Ty kupujesz jakas specjalna wersje do Diesla czy uniwersalny?)
pozdrowka
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
reszta to tylko samochody....
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
co do oleju to się nie będe wypowiadał bo to temat rzeka i każdy chwali swoje
– ja ganiałem i na motulu i na valvolinie i na mobilu i było ok 
co do objawów to na 90% kończy się sprzęgło... sprężynki już mają pewnie luz (bo w tym silniku nie ma dwumasy?
) i docisk pewnie też ma dosyć potrafi go nie utrzymać
170tyś na jednym sprzęgle to nic tylko się cieszyć... a kto wie czy to nie oryginalne i ma 250 tys 
co do objawów to na 90% kończy się sprzęgło... sprężynki już mają pewnie luz (bo w tym silniku nie ma dwumasy?
Motul 10w30 6100 synergie jest uniwersalny to diesli i benzyny. Nie lej mineralnego.
Ja też myślałem że nadziałem się i sprzęgło niemka zajeździła i szykowałem się do wymiany jednak zmiana oleju pomagała i z wymiany na wymianę było co raz lepiej.
Miałem oporniki które dodatkowo potęgowały efekt ślizgania, najgorzej było w bardzo gorące dni a poprawiało się w deszczowe. Regulowałem pedał, wymieniałem płyn, cuda wianki a teraz mam spokój.
Oczywiście nie można wykluczyć tego co kolega bikus piszę i może sprzęgło mówi
Ja też myślałem że nadziałem się i sprzęgło niemka zajeździła i szykowałem się do wymiany jednak zmiana oleju pomagała i z wymiany na wymianę było co raz lepiej.
Miałem oporniki które dodatkowo potęgowały efekt ślizgania, najgorzej było w bardzo gorące dni a poprawiało się w deszczowe. Regulowałem pedał, wymieniałem płyn, cuda wianki a teraz mam spokój.
Oczywiście nie można wykluczyć tego co kolega bikus piszę i może sprzęgło mówi
Czesc
Dokladnie, tez mi sie wydaje ze to sprzeglo sie odzywa. Bo przebieg jaki zrobilem rowniez na to wskazuje, a auto od Niemca wiec nie wiadomo czy jeszcze wiecej ma km. Chcialbym zeby nowe tyle przejechalo bez usterki ;–)))
Olej tak czy inaczej zmienie na Motul. Zbliza mi sie wymiana
Orientujecie sie moze co jeszcze nalezy wymienic przy przacach ze sprzeglem?
Jakies typy co do marki sprzegla???
pozdrawiam
Dokladnie, tez mi sie wydaje ze to sprzeglo sie odzywa. Bo przebieg jaki zrobilem rowniez na to wskazuje, a auto od Niemca wiec nie wiadomo czy jeszcze wiecej ma km. Chcialbym zeby nowe tyle przejechalo bez usterki ;–)))
Olej tak czy inaczej zmienie na Motul. Zbliza mi sie wymiana
Orientujecie sie moze co jeszcze nalezy wymienic przy przacach ze sprzeglem?
Jakies typy co do marki sprzegla???
pozdrawiam
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
reszta to tylko samochody....
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
aisin/exedy chyba ze coś tanszego typu LUK.
dodatkowo warto od razu olej w skrzyni zmienić
dodatkowo warto od razu olej w skrzyni zmienić
docisk, tarcza, łożysko, uszczelniacz wału i przydało by się wymienić płyn w wysprzęgliku wtedy będzie wszystko śmigać długo.
Tak jak kolega pisze Exedy lub aisin nic innego nie zakładałbym.
Tak jak kolega pisze Exedy lub aisin nic innego nie zakładałbym.
Dzieki chlopaki, widze ze to jest spory wydatek, a cos mi sie wydaje ze w maju bede mial kumulacje.. hamulce, sprzeglo, opony, oc, przeglad...
Ale w Mazdę to warto ;–) zwłaszcza ze służy
)
A ten LUK jest warty? i wiecie jakie moga byc roznice? SPrawdzalem na necie i Exedy to ok 900-1000...(kpl)
Czy plyn z wysprzeglika to jeden zbiorniczek z hamulcowym???
Pozdrawiam!
A ten LUK jest warty? i wiecie jakie moga byc roznice? SPrawdzalem na necie i Exedy to ok 900-1000...(kpl)
Czy plyn z wysprzeglika to jeden zbiorniczek z hamulcowym???
Pozdrawiam!
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
reszta to tylko samochody....
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
MAZDA_FUN napisał(a):Czy plyn z wysprzeglika to jeden zbiorniczek z hamulcowym???
tak.
A ten LUK jest warty? i wiecie jakie moga byc roznice?
musisz odpowiedzieć sobie na jedno pytanie ,ile będziesz jeździł tą mazdą ? japońska część wytrzyma dłużej ale Niemcy jakość części też mają choć coraz więcej chinole już robią co nie znaczy że nie muszą spełniać norm niemieckich . różnica pomiędzy Exedy a Lukiem to około 250 zł w tym sklepie
http://e-autoparts.pl/przekazanie-naped ... typu=15793
xedos1972
Czesc
Po kilku dniach i długich trasach zauważyłem... ze problem sie ulotnił. Nie ma problemu ze skaczaca wskazówka obrotomierza, nawet na piatce..
WLasnie sie zastanowilem i nasuwa mi sie pytanie Czy to moze byc sprzeglo, poniewaz biegi przelaczam bez najmniejszego "szelestu"i "oporu" skrzyni.. (jednym slowem biegi wchodza jak 170 tys km temu, kiedy po raz pierwszy sie przejechalem ;–) (powaznie) – ja myslalem ze jak mam wahniecie obrotow to juz musi byc sprzeglo, a wychodzi ze nie...
Czy dobrze wydaje mi sie, ze jesli sprzeglo daje objawy to sa one takie, ze nie sposob ich nie zauwazyc.. a w moim przypadku nie ma roznicy i skrzynia pracuje OK.
Wracajac do tematu.. Czy komus sie nasuwają jakies wnioski??
DObrejnocki!
Dopisano 23 kwi 2013 0:39:
BBrat mnie meczy o sprzedaz samochodziku.. wie jak Madzia chodzi i ile sie tam od 8 lat zepsulo (czyli praktycznie nic, no moge wymienic, bo malo tego: Wysprzeglik, czujnik predkosci- tyl chyba prawy, pompka do wycieraczek – obie;P, ciegno od wycieraczek, mam jeszcze problem z recznym, nie odbija...
turbina-po niemcu autko mialem;P nie wiem czy szanowal.., hmm i tak mysle ze to koniec... aaa nie! zarowki sie pala rowno co 8 miesiecy – osram night breaker+ te maja ograniczona zywotnosc)
wiec je bierze w ciemno
P i zawsze kupuje dobre czesci – org.
)
pozdrowka
Po kilku dniach i długich trasach zauważyłem... ze problem sie ulotnił. Nie ma problemu ze skaczaca wskazówka obrotomierza, nawet na piatce..
WLasnie sie zastanowilem i nasuwa mi sie pytanie Czy to moze byc sprzeglo, poniewaz biegi przelaczam bez najmniejszego "szelestu"i "oporu" skrzyni.. (jednym slowem biegi wchodza jak 170 tys km temu, kiedy po raz pierwszy sie przejechalem ;–) (powaznie) – ja myslalem ze jak mam wahniecie obrotow to juz musi byc sprzeglo, a wychodzi ze nie...
Czy dobrze wydaje mi sie, ze jesli sprzeglo daje objawy to sa one takie, ze nie sposob ich nie zauwazyc.. a w moim przypadku nie ma roznicy i skrzynia pracuje OK.
Wracajac do tematu.. Czy komus sie nasuwają jakies wnioski??
DObrejnocki!
Dopisano 23 kwi 2013 0:39:
xedos1972 napisał(a):A ten LUK jest warty? i wiecie jakie moga byc roznice?
musisz odpowiedzieć sobie na jedno pytanie ,ile będziesz jeździł tą mazdą ? japońska część wytrzyma dłużej ale Niemcy jakość części też mają choć coraz więcej chinole już robią co nie znaczy że nie muszą spełniać norm niemieckich . różnica pomiędzy Exedy a Lukiem to około 250 zł w tym sklepie
http://e-autoparts.pl/przekazanie-naped ... typu=15793
BBrat mnie meczy o sprzedaz samochodziku.. wie jak Madzia chodzi i ile sie tam od 8 lat zepsulo (czyli praktycznie nic, no moge wymienic, bo malo tego: Wysprzeglik, czujnik predkosci- tyl chyba prawy, pompka do wycieraczek – obie;P, ciegno od wycieraczek, mam jeszcze problem z recznym, nie odbija...
turbina-po niemcu autko mialem;P nie wiem czy szanowal.., hmm i tak mysle ze to koniec... aaa nie! zarowki sie pala rowno co 8 miesiecy – osram night breaker+ te maja ograniczona zywotnosc)
wiec je bierze w ciemno
pozdrowka
MAZDA,
reszta to tylko samochody....
reszta to tylko samochody....
- Od: 24 paź 2008, 08:03
- Posty: 30
- Skąd: Katowice/Lublin/
- Auto: MAZDA 3 2,0 DIESEL 143KM RF7 2009R
JUZ NIE: Mazda 323f BJ DiTD 2001
Nie martw się przyjdzie jesień i objawy wrócą 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości