Stukanie (stuki) w silniku
Witam wszystkich,
czy może ktoś mi odpowiedzieć ile kosztuje diagnostyka silnika w ASO i ile kosztuje sprawdzenie wtrysków ? Kupiłem swoją Mazdę z autohandlu ma przejechane 186000 więc chciałbym sprawdzić czy mnie nie oszukali. Jak na razie nie kopci z rury ani z komory silnika, nie klekocze itd. Mam natomiast problem z ładowaniem na wolnych obrotach, kiedy jadę ok 2000 obr/min kontrolka gaśnie.
Dziękuję za wszelką pomoc.
czy może ktoś mi odpowiedzieć ile kosztuje diagnostyka silnika w ASO i ile kosztuje sprawdzenie wtrysków ? Kupiłem swoją Mazdę z autohandlu ma przejechane 186000 więc chciałbym sprawdzić czy mnie nie oszukali. Jak na razie nie kopci z rury ani z komory silnika, nie klekocze itd. Mam natomiast problem z ładowaniem na wolnych obrotach, kiedy jadę ok 2000 obr/min kontrolka gaśnie.
Dziękuję za wszelką pomoc.
- Od: 12 sie 2011, 20:28
- Posty: 4
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 136km 2003
Nie potrzebujesz robic diagnostyki ( chyba ze lubisz wiedziec co i jak pod maska ) problem jest z alternatorem lub wiazka – to robota dla elektryka. Jak nie swieci sie check ( zolta kontrolka silnika ) IDS nic nie pokaze a samo podpiecie kosztuje w ASO od 170 zl w gore .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa a jeszcze pytanie mam. Co sądzisz o specjalistycznym czyszczeniu wtryskiwaczy? Chodzi mi o czyszczenie ultradźwiękami i detergentami, z pełną diagnostyką wtrysku czy coś takiego. Masz jakieś doświadczenia z tym? Czy w jakiś przypadkach takie czyszczenie jest opłacalne, czy jak już wtrysk zaczyna padać to już nic mu nie pomoże? jak byś mógł napisać swoje spostrzeżenia odnośnie tego to byłbym wdzięczny
W Krakowie trochę trudno o dobrego znawcę mazd 
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
Jak czyszczenie to tylko preparatem FORTE , sam to stosuje i efekty sa zadawalajace ( zapobiegawczo oczywiscie , uszkodzonemu wtryskiwaczowi nawet ksiądz nie pomoze ) Całkowitą diagnostyke najlepiej dokonac w firmie Denso , tam jest wiedza i sprzet , w Warszawie mam takich fachowcow , Wrocław chyba tez juz ma , no i Rzeszow ....Reszta udaje ze cos potrafi zrobic nie wspomne juz o " kicie " na temat regeneracji " naszych " wtrysków CR.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, podłączę się pod temat, choć jest bardzo pouczający i przydatny nie znalazłem w nim tego co potrzebuję.
Od 2 dni w Mazdzie 6 2.0 diesel 136KM pojawiło się dość głośne stukanie po odpaleniu rano (wiadomo, teraz nawet przymrozków nie ma). Jednak jak temp silnika wzrośnie stukanie ustępuje. Podczas jazdy nic nie stuka.
Ostatnio ( w przeciągu miesiąca ) było wymieniane:
– kompletny rozrząd (oryginalny pasek itd)
– sprzęgło wraz z kołem 2 masowym
– olej w silniku
Stukanie słychać od strony rozrządu jakby bardziej. Ktoś wie coś na ten temat?
Obecnie auta w PL nie ma, ale przekażę, żeby sprawdzić smok, czy po odkręceniu korka oleju nie dymi itd co tu wyczytałem.
Od 2 dni w Mazdzie 6 2.0 diesel 136KM pojawiło się dość głośne stukanie po odpaleniu rano (wiadomo, teraz nawet przymrozków nie ma). Jednak jak temp silnika wzrośnie stukanie ustępuje. Podczas jazdy nic nie stuka.
Ostatnio ( w przeciągu miesiąca ) było wymieniane:
– kompletny rozrząd (oryginalny pasek itd)
– sprzęgło wraz z kołem 2 masowym
– olej w silniku
Stukanie słychać od strony rozrządu jakby bardziej. Ktoś wie coś na ten temat?
Obecnie auta w PL nie ma, ale przekażę, żeby sprawdzić smok, czy po odkręceniu korka oleju nie dymi itd co tu wyczytałem.

Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
- Od: 16 paź 2010, 10:27
- Posty: 18
- Skąd: Kielce
- Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi
Witam
Wydaje mi się że przedmówca ma rację.
Ja też tak miałem zaraz jak kupiłem Mazdę. Po zastosowaniu Forte objaw prawie, że całkowicie ustąpił.
Zdarza się że klekotanie powraca jak zatankuje gdzieś po trasie na nie sprawdzonej stacji.
Wydaje mi się że przedmówca ma rację.
Ja też tak miałem zaraz jak kupiłem Mazdę. Po zastosowaniu Forte objaw prawie, że całkowicie ustąpił.
Zdarza się że klekotanie powraca jak zatankuje gdzieś po trasie na nie sprawdzonej stacji.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Podepne się troche pod temat.
Wczoraj padł mi silnik mojej 6. Stało się to bez wcześniejszych objawów... Wszystko bylo ok wymienilem olej pojeździlem 2 miesiace i lup na moich oczach zapiszczał i zgasł. Teraz nie da sie przekręcić rozrusznikiem.. wiec mysle ze to ten problem ,który dotyczy wielu z nas...
Nie rozumiem dlaczego mogł się zatrzeć.. pedantycznie dbam o samochod.. podkladki pod wtryskami były ok smok czysty czyścilem go jakies 10 tyś km temu ale nawet nie był zabrudzony... Co się mogło stać;/
?
Mam pytanie co wyjdzie taniej wymiana słupka czy remont tego silnika jesli by np zatarł się tylko na panewce ?
Wczoraj padł mi silnik mojej 6. Stało się to bez wcześniejszych objawów... Wszystko bylo ok wymienilem olej pojeździlem 2 miesiace i lup na moich oczach zapiszczał i zgasł. Teraz nie da sie przekręcić rozrusznikiem.. wiec mysle ze to ten problem ,który dotyczy wielu z nas...
Nie rozumiem dlaczego mogł się zatrzeć.. pedantycznie dbam o samochod.. podkladki pod wtryskami były ok smok czysty czyścilem go jakies 10 tyś km temu ale nawet nie był zabrudzony... Co się mogło stać;/
Mam pytanie co wyjdzie taniej wymiana słupka czy remont tego silnika jesli by np zatarł się tylko na panewce ?
- Od: 14 wrz 2010, 23:26
- Posty: 61
- Skąd: Lublin
- Auto: M6
CinekM6 napisał(a):....1 Nie rozumiem dlaczego mogł się zatrzeć.. pedantycznie dbam o samochod.. podkladki pod wtryskami były ok smok czysty czyścilem go jakies 10 tyś km temu ale nawet nie był zabrudzony... Co się mogło stać;/?
![]()
..2 co wyjdzie taniej wymiana słupka czy remont tego silnika jesli by np zatarł się tylko na panewce ?
1. na pewno wielu bedzie oczekiwac informacji co sie wydarzaylo?!
2. to zalezy co jest uszkodzone, ale jesli naprawa to tylko solidna pod sprawdzonym adresem.
z ubolewaniem i oczekiwaniu na info, co do przyczyny...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
CinekM6 napisał(a):... mam nadzieje ze zatral sie na jednej z panewek.. to by bylo tak optymistycznie...
i tak trzeba szlifowac wszystkie czopy, na ten sam podwymiar
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):CinekM6 napisał(a):... mam nadzieje ze zatral sie na jednej z panewek.. to by bylo tak optymistycznie...
i tak trzeba szlifowac wszystkie czopy, na ten sam podwymiar
pozdr.E
ile tak przyjemność teraz może mnie kosztować?
- Od: 14 wrz 2010, 23:26
- Posty: 61
- Skąd: Lublin
- Auto: M6
CinekM6 napisał(a):Enduro napisał(a):CinekM6 napisał(a):... mam nadzieje ze zatral sie na jednej z panewek.. to by bylo tak optymistycznie...
i tak trzeba szlifowac wszystkie czopy, na ten sam podwymiar
pozdr.E
ile tak przyjemność teraz może mnie kosztować?
szlif, jesli takowy jest wykonalny ok. 300 pln.
sprawdzenie splanowanie glowicy ok. 300 pln
do tego panweki, uszczelki...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pozostaje miec nadzieje ze stanal na panewce... a nie [tiiit] totalna jak to bywa.. ..
Dziwi mnie to ze nic wczesniej nie pukalo nie stukalo tylko przed tym bezpośrednio zapiszczal i stanał... temperatura wskazania ok olej tez.. no dla mnie szok...
Dziwi mnie to ze nic wczesniej nie pukalo nie stukalo tylko przed tym bezpośrednio zapiszczal i stanał... temperatura wskazania ok olej tez.. no dla mnie szok...
- Od: 14 wrz 2010, 23:26
- Posty: 61
- Skąd: Lublin
- Auto: M6
CinekM6 napisał(a):Pozostaje miec nadzieje ze stanal na panewce... a nie [tiiit] totalna jak to bywa.. ..
Dziwi mnie to ze nic wczesniej nie pukalo nie stukalo tylko przed tym bezpośrednio zapiszczal i stanał... temperatura wskazania ok olej tez.. no dla mnie szok...
moze pompa oleju?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
CinekM6 napisał(a):Enduro napisał(a):moze pompa oleju?
pozdr.E
No tak ale nie zapalilaby sie wcześniej chociaż kontrloka od oleju ?
tak, ale niekiedy nie dziala jak powinno..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Podłączę się pod wątek "Stukanie w silniku" Zapraszam do obejrzenia filmiku, gdzie słychać dziwny "klekot" w przedziale obrotów 1100-2200. Auto jakby pracowało na trzech cylindrach.
http://www.youtube.com/watch?v=AeXfYSHTxEo
http://www.youtube.com/watch?v=eArwYms0Chs
http://www.youtube.com/watch?v=AeXfYSHTxEo
http://www.youtube.com/watch?v=eArwYms0Chs
nieznamsie napisał(a):Podłączę się pod wątek "Stukanie w silniku" Zapraszam do obejrzenia filmiku, gdzie słychać dziwny "klekot" w przedziale obrotów 1100-2200. Auto jakby pracowało na trzech cylindrach.
http://www.youtube.com/watch?v=AeXfYSHTxEo
http://www.youtube.com/watch?v=eArwYms0Chs
mi to brzmi na klekotanie pompy vaku.
ale przy okazji odsłuchania tych nagrań, szczególnie tego drugiego,
polecam zrobnie kalibracji w ASO, bo wg. mnie, ale mogę się tu mylić, silnik chodzi troche zbyt "szorstko" co wskazywać może na nieidalną prace wtrysków!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich, z góry uprzedzam że jestem totalnym dyletantem samochodowym, dlatego proszę tu o poradę...
4,5 lata temu kupiłem Mazdę 6 kombi diesel 134km z Holandii z 2003 roku ( model z przyciemnianymi szybami z tyłu). Przez 4 lata jeździłem nią bez problemów, zmieniając tylko olej i filtry. W lipcu br pojechałem do Austrii, gdzie jeździłem nią po górach, tankując diesla w renomowanych stacjach paliwowych.Były też wahania temperatur w nocy – czasami spadało do zera. Podczas jednej z wycieczek zaczęło się najpierw terkotanie, potem coraz głośniejsze walenie ze strony silnika. Pojechałem do warsztatu, tam przyznali sie ze na tym modelu sie nie znają ale podejrzewają zapchanie wtryskiwaczy, wlali coś do paliwa , przegazowali silnik z 10 min i poradzili pojechać do renomowanej stacji Mazdy 30 km dalej. Po drodze wszelkie objawy ustały i w Mazdzie odesłali mnie bo wszystko było ok. Po 3 dniach znienacka znowu coś walnęło w silniku, i to tak że nie można było jechać. Zaholowałem samochód do mazdy w Villach , gdzie powiedzieli mi ze silnik się zatarł ( kaput) i trzeba go wymienić – używany kosztuje z wymiana jakieś 7tys Euro. To na lawecie przywiozłem go do Polski do znajomego warsztau. I tu o dziwo po uruchomieniu silnik zaczął normalnie chodzić i mechanik wezwał mnie abym pojechał do domu, bo nic sie nie dzieje. Al po jakichś 5 km znowu zaczęło sie walenie – diagnoza 2 wtryskiwacze do wymiany. Po naprawie mechanik zalecił mi dolewanie do każdego tankowania dodatku do diesli co też robiłem. Po mniej więcej 2 miesiącach mało intensywnego jeżdżenia zaczęły sie pojawiać te same objawy tzn terkotanie a potem stukanie , utrata mocy. Ze dwa razy poradziłem sobie kupując dodatek do diesli do czyszczenia wtryskiwaczy i po wlaniu do baku -wtedy te objawy ustawały. A teraz samochód postał przez święta nieużywany i po zapaleniu od razu zaczęło sie terkotanie i walenie i nawet wlanie płynu do baku nie pomogło tzn samochód przejechał normalnie jakieś 2-3 km i zaczyna sie znowu walenie, utrata mocy itp.. Mój mechanik przypuszcza telefonicznie że to może te 2 stare wtryskiwacze szwankują i że po ich wymianie silnik będzie już ok, ale to znowu będą wysokie koszty i brak 100% gwarancji ze to pomoże.
Co byście radzili panowie fachowcy w tej mojej sprawie, bo byłem bardzo zadowolony z mojej mazdy a teraz są tylko same kłopoty ...pozdrawiam
4,5 lata temu kupiłem Mazdę 6 kombi diesel 134km z Holandii z 2003 roku ( model z przyciemnianymi szybami z tyłu). Przez 4 lata jeździłem nią bez problemów, zmieniając tylko olej i filtry. W lipcu br pojechałem do Austrii, gdzie jeździłem nią po górach, tankując diesla w renomowanych stacjach paliwowych.Były też wahania temperatur w nocy – czasami spadało do zera. Podczas jednej z wycieczek zaczęło się najpierw terkotanie, potem coraz głośniejsze walenie ze strony silnika. Pojechałem do warsztatu, tam przyznali sie ze na tym modelu sie nie znają ale podejrzewają zapchanie wtryskiwaczy, wlali coś do paliwa , przegazowali silnik z 10 min i poradzili pojechać do renomowanej stacji Mazdy 30 km dalej. Po drodze wszelkie objawy ustały i w Mazdzie odesłali mnie bo wszystko było ok. Po 3 dniach znienacka znowu coś walnęło w silniku, i to tak że nie można było jechać. Zaholowałem samochód do mazdy w Villach , gdzie powiedzieli mi ze silnik się zatarł ( kaput) i trzeba go wymienić – używany kosztuje z wymiana jakieś 7tys Euro. To na lawecie przywiozłem go do Polski do znajomego warsztau. I tu o dziwo po uruchomieniu silnik zaczął normalnie chodzić i mechanik wezwał mnie abym pojechał do domu, bo nic sie nie dzieje. Al po jakichś 5 km znowu zaczęło sie walenie – diagnoza 2 wtryskiwacze do wymiany. Po naprawie mechanik zalecił mi dolewanie do każdego tankowania dodatku do diesli co też robiłem. Po mniej więcej 2 miesiącach mało intensywnego jeżdżenia zaczęły sie pojawiać te same objawy tzn terkotanie a potem stukanie , utrata mocy. Ze dwa razy poradziłem sobie kupując dodatek do diesli do czyszczenia wtryskiwaczy i po wlaniu do baku -wtedy te objawy ustawały. A teraz samochód postał przez święta nieużywany i po zapaleniu od razu zaczęło sie terkotanie i walenie i nawet wlanie płynu do baku nie pomogło tzn samochód przejechał normalnie jakieś 2-3 km i zaczyna sie znowu walenie, utrata mocy itp.. Mój mechanik przypuszcza telefonicznie że to może te 2 stare wtryskiwacze szwankują i że po ich wymianie silnik będzie już ok, ale to znowu będą wysokie koszty i brak 100% gwarancji ze to pomoże.
Co byście radzili panowie fachowcy w tej mojej sprawie, bo byłem bardzo zadowolony z mojej mazdy a teraz są tylko same kłopoty ...pozdrawiam
-
goldenmila
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6