Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez Enduro » 15 mar 2011, 10:42

Jaksa napisał(a):...na polskim rynku zaczynalo sie od wymiany rozrzadów ( tez droga sprawa ) nastepnie zaczely konczyc sie turbiny , nie wspomne o zatarciach silnikow , ostatnim drogim elementem jest sprzeglo i kolo 2-masowe .... bedzie tylko gorzej. O! zapomnialem jeszcze o wtryskach <płacze>

ty masz spore niekwestjonowane doswiadczenie ze "swojego podworka", ale znam osobiscie kilka aut, ktore maja przejechane ponad 280 tys km , na pierwszym 2M i pierwszej turbinie.
P.S. no a wtryski to elementy eksplatacyjne i to nie tyko w mazdzie.
i wg. mnie, jak kupisz tanie auto i na tym zakupie zaoszczedzisz, do tego nie zainwestujesz przed transakcją w ekspertyze kogoś kto się zna, to potem doinwestujesz w naprawy.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 15 mar 2011, 11:36

Enduro napisał(a):jak kupisz tanie auto i na tym zakupie zaoszczedzisz, do tego nie zainwestujesz przed transakcją w ekspertyze kogoś kto się zna, to potem doinwestujesz w naprawy.
Oczywiscie , to co opisałem wyzej dotyczy własnie aut "kręconych " o przebiegu 350 tys i wyzej ....Sprawne auto musi kosztowac , nie ma dobrych wujkow :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adsy » 15 mar 2011, 12:27

szalap124 napisał(a):Witam serdecznie

Mam problem i nie wiem czy to chodzi o 2M, otóż na małych obrotach, a szczególnie jak toczę się na 1 bądź 2 bez dodawania gazu słychać niezły stukot z silnika. Wajcha od zmiany biegów napierdziela jak szalona. Po wciśnięciu sprzęgła oczywiście odgłosy ustają. Pomaga również trzymanie silnika powyżej 2tyś obrotów. Czy koło dwumasowe zdechło czy może być inna przyczyna?

Pozdrawiam i proszę o wskazówki


Witam,
dopiero zauważyłem ten wątek. Mam podobne objawy, tzn. od 2 dni słyszę stukot wydobywający się spod maski. Na początku wydobywał się tylko przy podjeżdżaniu wolnym, a teraz jest już częstszy i wyraźniejszy, a delikatnie występuje też przy jeździe normalnej miejskiej ok. 30kmh. Czy to może być też związane z kołem dwumasowym ???
Od tygodnia piszczy mi też pedał hamulca przy puszczaniu oraz skrzypi gałka biegów przy zmianie. Czy może mieć to związek z wymianą płynu hamulcowego 3 tygodnie temu ?

Szerzej opisałem to w nowo założonym wątku: viewtopic.php?f=121&t=115047&p=1939767&hilit=stukot#p1939767
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez Enduro » 15 mar 2011, 20:53

adsy napisał(a):.... 1słyszę stukot wydobywający się spod maski. Na początku wydobywał się tylko przy podjeżdżaniu wolnym, a teraz jest już częstszy i wyraźniejszy, a delikatnie występuje też przy jeździe normalnej miejskiej ok. 30kmh. Czy to może być też związane z kołem dwumasowym ???
2...piszczy mi też pedał hamulca przy puszczaniu oraz skrzypi gałka biegów przy zmianie. Czy może mieć to związek z wymianą płynu hamulcowego 3 tygodnie temu ?

ad 1. tak,
ad 2. nie. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adsy » 15 mar 2011, 23:42

Enduro napisał(a):
adsy napisał(a):.... 1słyszę stukot wydobywający się spod maski. Na początku wydobywał się tylko przy podjeżdżaniu wolnym, a teraz jest już częstszy i wyraźniejszy, a delikatnie występuje też przy jeździe normalnej miejskiej ok. 30kmh. Czy to może być też związane z kołem dwumasowym ???
2...piszczy mi też pedał hamulca przy puszczaniu oraz skrzypi gałka biegów przy zmianie. Czy może mieć to związek z wymianą płynu hamulcowego 3 tygodnie temu ?

ad 1. tak,
ad 2. nie. pozdr.E


Dzięki za odpowiedź. Ktoś w tym wątku już pisał, że przy wciśnięciu sprzęgła stukot ustawał. Tej osobie doradzono, że koło dwumasowe. U mnie sytuacja jest o tyle inna, że wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia. Jedynie co powoduje zmniejszenie stukotu, to zwiększenie prędkości. No i generalnie przy nagrzanym silniku wszystko się zaczyna. Jak ruszam na zimnym, to jest ok.
Pozdrawiam.
adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 18:21
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 1.9i, 114KM, 2000r.

Postprzez bgraczyk » 19 kwi 2011, 03:55

hej posiadam M6 dizel sport 2006 143 hp.od zauwazylem cieknaca podkladke wtrysku oraz stukot w na zimno odpalonym silniku ,ustepuje po rozgrzaniu.dodam ze nie brzmi to jak panewka na korb. raczej cos na górze silnika moze zawór? nie wiem prosze o pomoc, moze to smok w misce olejowej i problem ze smarowaniem ?co robic prosze o rade pozdro Bartek <głaszcze>
bgraczyk
 

Postprzez mazda6ts » 12 lip 2011, 19:27

gdy rano odpalam moją mazdę na zimnym silniku przy obrotach 1500-2000 słychać głośny klekot. po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy i chodzi cicho. rocznik 2003 diesel 2.0 136 km. [wersja angielska]. z góry dzięki za podpowiedzi.
mazda6ts
 

Postprzez naian » 12 lip 2011, 22:47

Mam to samo i podejrzewam, że to wtrysk/i.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez mazda6ts » 12 lip 2011, 22:58

wiec będę musiał wymienić wszystkie wtryski? czy wystarczy jakaś naprawa lub regeneracja.?
mazda6ts
 

Postprzez Hubix » 13 lip 2011, 00:00

Auto klekocze na zimnym przy tych obrotach ?

Zagrzeje się i jest OK?

Wtryskiwacze klekoczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez naian » 13 lip 2011, 09:15

Hubix napisał(a):Auto klekocze na zimnym przy tych obrotach ?

Zagrzeje się i jest OK?

Wtryskiwacze klekoczą.


Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Czy jest to pierwszy sygnał przed ich całkowitym uszkodzeniem? Czy można temu przeciwdziałać jak już klekoczą? Stosowałem płyn Forte do czyszczenia układu paliwowego ale nic to nie dało. Co robić? <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Nimrod-PW » 13 lip 2011, 10:30

Spróbuj zalać paliwo na Orlenie Vervę, jak zalałem to jeden klekoczący się uspokoił i przejechałem już na nim ok 500 km i cisza. Może pomoże zmiana paliwa, ponadto raz na tankowanie dolewam ok 50-100 ml do baku chyba Castrola POWER 1 RACING, tak mi zalecił mój mechanik niby dla lepszego smarowania wtryskiwaczy. Forte też stosowałem ale pomaga – wycisza wtryskiwacze do momentu gdy jest w paliwie. Po spaleniu niestety problem klekoczących wtryskiwaczy powrócił.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez majron » 13 lip 2011, 11:31

Hej,

u mnie rano przez kilka minut silnik też głośniej pracuje przy ryszaniu. Jednak to chyba normalne zachowanie jeżeli chodzi o silnik Diesla jeżeli nie jest jeszcze rozgrzany? :) Jak ten dźwięk "klekotania" można rozpoznać jeżeli chodzi o normalną pracę a problem z wtryskami?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 21:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez mazda6ts » 13 lip 2011, 17:05

spróbuje zmienić paliwo ale wątpię czy to coś poprawi ten klekot. W sobotę chyba będę wymieniał rozrząd mam cichą nadzieję że może coś się poprawi po wymianie, wiem ze to nie ma nic do rzeczy ale warto mieć nadzieję. co do tego płynu do smarowania to nie jestem do końca przekonany czy to dobry pomysł słyszałem przypadki gdzie wtryski wysiadały po tym płynie więc raczej nie.
dzisiaj rano tak jakby trochę szybciej ucichł ten dźwięk ale po pracy jak odpalił to już mi się nie wydawało znowu głośno chodziły przez jakiś czas. ALE JAK SILNIK ROZGRZEJE TO CHODZI PIĘKNIE. co mogę zrobić żeby to chodziło jak należy pomóżcie...help me
mazda6ts
 

Postprzez chemik82 » 13 lip 2011, 17:34

Panowie, zimny diesel jest zawsze głośny.
A co do wtrysków to zanim ktokolwiek zdecyduje się na ich wymianę najlepiej sprawdzić je u dwóch mechaników. Próba przelewowa to koszt ok.90zł ale w porównaniu z wymianą to koszt niewielki i można sporo kasy zaoszczędzić.

Naprawiałem auto po dzwonie w pewnym serwisie w Gdyni, zleciłem również sprawdzenie wtrysków. Przy odbiorze właściciel twierdził że " wszystko jest ok". Wróciłem po tygodniu do serwisu bo zapaliły się kontrolki check enginie i DCS. Przy okazji okazało się że woda z chłodnicy zniknęła, przy wymianie chłodnicy nie zauważono że przewód był pęknięty... Jakoś nie wierzyłem że poprzednio wtryski sprawdzono, zleciłem ponownie i nagle się okazało ze jednak nie są ok. "Panie próba przelewowa wyszła bardzo niekorzystnie, jeden leje znacznie więcej, trzeba wymontować, wysłać do Denso aby wyjaśnić czy 1 leje za dużo czy 3 za mało..... ale mogę załatwić z pewnego źródła używane....". Zgłupiałem kompletnie bo auto nie kopci, ma moc, silnik nie klekocze i pracuje równo. Po kilku dniach podjechałem do warsztatu Pezal w Gdańsku. Wykonano próbę przelewową i rzeczywiście 1 wtrysk leje 3mm więcej od pozostałych ale do wymiany jeszcze mu daleko.
Diagnoza wtrysków nie jest łatwa a że impreza z nimi jest kosztowna to mechanicy często je wymieniają, a przynajmniej próbują wmówić że jest konieczna.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez Bandit » 13 lip 2011, 18:49

mazda6ts Zapoznaj się z regulaminem forum i nie powielaj tematów (powinienem ten wywalić do kosza). Tym razem łączę ze starszym, podobnym, ale następnym razem zwyczajnie wyrzucę.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez grzegorzb » 15 lip 2011, 15:39

odnośnie stukania na zimnym silniku . U mnie występuje identyczne stukanie ( raczej walenie ) na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=enrYfkzF ... re=related
Problem ten ujawnia się w mroźne dni i trwa kilka sekund po odpaleniu. Potem kiedy silnik jest ciepły to po koloejnym odpaleniu nie ma problemu . Im jest cieplej tym stukanie jest mniej słyszalne . Latem nie słychać go wcale. Jeżdże już z tym 3 lata ale zawsze mnie to męczy kiedy przychodzi zima :( .
Dodam że wtryski są sprawne ( sprawdzone na maszynie ) a diagnostyka nie wykazuje błędów .
Jedyne co zauważyłem że bez względu na temp. powietrza jeżeli w trakcie pracy odepnę którykolwiek z wtrysków to stukanie również ma miejsce . Gdyby ktoś miał jakiś pomysł albo spotkał się z tym w swoim samochodzie to byłbym wdzięczny
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 09:42
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Citroen C5 X7

Postprzez Pamek » 16 lip 2011, 09:57

grzegorzb napisał(a):odnośnie stukania na zimnym silniku . U mnie występuje identyczne stukanie ( raczej walenie ) na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=enrYfkzF ... re=related
Problem ten ujawnia się w mroźne dni i trwa kilka sekund po odpaleniu. Potem kiedy silnik jest ciepły to po koloejnym odpaleniu nie ma problemu . Im jest cieplej tym stukanie jest mniej słyszalne . Latem nie słychać go wcale. Jeżdże już z tym 3 lata ale zawsze mnie to męczy kiedy przychodzi zima :( .
Dodam że wtryski są sprawne ( sprawdzone na maszynie ) a diagnostyka nie wykazuje błędów .
Jedyne co zauważyłem że bez względu na temp. powietrza jeżeli w trakcie pracy odepnę którykolwiek z wtrysków to stukanie również ma miejsce . Gdyby ktoś miał jakiś pomysł albo spotkał się z tym w swoim samochodzie to byłbym wdzięczny


Tak naprawdę to szukasz dziury w całym, jest te -15 to chyba musi trochę zaklekotać te pare sekund...
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez grzegorzb » 18 lip 2011, 08:43

czy ktoś ma jeszcze inne spostrzeżenia ??, poza tym że szukam dziury w całym ? Wiem napewno że takie stukanie nie jest normalne , tym bardziej że nie miało ono miejca od początku zakupu. Gdyby ktoś zechciał pomóc to z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 27 sty 2010, 09:42
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Citroen C5 X7

Postprzez q23 » 27 lip 2011, 20:48

Witam Was :) Mazda 6 mojej żony zaczęła klekotać. Jutro jade do mechanika ale ponieważ czasami tu zaglądałem, to wiem, że nie zaszkodzi się Was poradzić. Nie znam sie na samochodach aby w nich grzebać, mam małą nerwówke w domu <glupek2> , bo samochód będzie potrzebny a ostatnio wszystko się psuje. Podaje linki do 2 filmików, może ktoś na słuch coś doradzi. Mam też nadzieje, że podpiąłem się do odpowiedniego wątku.
Z góry dzięki,
pozdrawiam z Torunia.

http://www.youtube.com/watch?v=lLA8T245ZI0
http://www.youtube.com/watch?v=-DilKkVXQ98
q23
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6