Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez nynuch76 » 20 lut 2011, 22:16

krystek546 napisał(a):i taka rada uważajcie na M6 bo są strasznie delikatne
Raczysz żartować, bo nie podpierasz się chyba doświadczeniem zawodowym ?? po przeczytaniu twojej historii mogę stwierdzić że to tylko Twoja wina, tak napisałeś:
krystek546 napisał(a):" niedawno wymieniłem olej i czyściłem smoka były tam drobne opiłki metalu smok był zapchany przeczyściłem i śmigał przez około 5 tys km i wczoraj rozpędziłem moją 6 do 180 km i zaczeło sie od przerywania silnika spadku mocy tak jak by jakiś wielki opór miał wybiłem na luz i silnik zgasł zapaliłem ponownie i nagle zaczeło stukac w silniku piszczec jak by miał wyleciec z ramy"

Jeżeli opiłki metalu i brudny smok nie dały ci nic do myślenia <co?> Ja taki silnik natychmiast kazał bym rozebrać i sprawdzić przyczynę i pochodzenie metalowych drobin i twoja wypowiedź odnośnie jakości silników m6 nie miała by miejsca <oczko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Jaksa » 1 mar 2011, 00:54

nynuch76 napisał(a):Jeżeli opiłki metalu i brudny smok nie dały ci nic do myślenia Ja taki silnik natychmiast kazał bym rozebrać i sprawdzić przyczynę i pochodzenie metalowych drobin i twoja wypowiedź odnośnie jakości silników m6 nie miała by miejsca
<ok>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez szalap124 » 10 mar 2011, 00:17

Witam serdecznie

Mam problem i nie wiem czy to chodzi o 2M, otóż na małych obrotach, a szczególnie jak toczę się na 1 bądź 2 bez dodawania gazu słychać niezły stukot z silnika. Wajcha od zmiany biegów napierdziela jak szalona. Po wciśnięciu sprzęgła oczywiście odgłosy ustają. Pomaga również trzymanie silnika powyżej 2tyś obrotów. Czy koło dwumasowe zdechło czy może być inna przyczyna?

Pozdrawiam i proszę o wskazówki
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez Enduro » 10 mar 2011, 01:15

szalap124 napisał(a):... Czy koło dwumasowe zdechło ....i

raczej tak... i bedzie coraz gorzej
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez szalap124 » 12 mar 2011, 22:54

Nie dobrze, można jeszcze tak jeździć?? Jakie są koszty? Czy są jakieś tańsze zamienniki??

Pozdrawiam
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez Enduro » 13 mar 2011, 02:12

szalap124 napisał(a):..1. można jeszcze tak jeździć??
2.Jakie są koszty?
3.Czy są jakieś tańsze zamienniki??...

1.tak, ale potem zacznie stukac jak diabli i obijac se o obudowe skrzyni i wyrywac jej matarial..
2. nowe znajdziesz np. na allegro, uzywane od 1000-1500, regenerowane to trudna decyzja, tymbardziej ze jest kilka postow na forum mocno krytykujacych takie zabiegi, bo nie na dlugo starczala tak naprawa
3. raczej nie..
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 13 mar 2011, 23:16

Enduro napisał(a):regenerowane to trudna decyzja
Nawet nie mysl kolego o regeneracji kola , jeszcze taki sie nie urodzil ( w polsce ) ktory zrobi to dobrze , regenerowane kola wytrzymuja 2-3 tys km .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 13 mar 2011, 23:33

Jaksa napisał(a):... regenerowane kola wytrzymuja 2-3 tys km .....

o ja pindole,
to po wymianie jedna dobra trasa i powtorka akcji...<glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez szalap124 » 14 mar 2011, 00:32

To faktycznie. Macie jakiś namiar na części? Jakiej firmy proponujecie?
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez Jaksa » 14 mar 2011, 08:42

Z LUK'iem tez sa rozne historie , najlepiej szukac oryginalu ( Motorkraft/Mazda ) na uzywkach trzeba sie znac aby nie kupic szitu ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez benylublin » 14 mar 2011, 20:58

A co sądzicie o sklepie auto martin z Kielc? Na Allegro znalazłem koło dwumasowe za 499 pln
benylublin
 

Postprzez Enduro » 14 mar 2011, 21:19

benylublin napisał(a):A co sądzicie o sklepie auto martin z Kielc? Na Allegro znalazłem koło dwumasowe za 499 pln

no to ja biore min. 4 sztuki, bo to rewelacyjna cena, absolutnie
P.S. nie szukam na allegro, bo to niemożliwe..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bieski » 14 mar 2011, 21:29

Enduro napisał(a):no to ja biore min. 4 sztuki, bo to rewelacyjna cena, absolutnie


W tym sklepie to promocja na te dwumasy do wszystki marek jest :D
http://allegro.pl/sklep/5126276_auto-martin
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 14 mar 2011, 21:35

sprawdzilem tą oferte z allegro i dotyczy ona regeneracji starego 2M.
i tu w przypadku waszego zainteresowania takim towarem koniecznie spytajcie taką profesjonalną firme czy potwierdzą pisemnie, ewentualne przejęcie 100% kosztów ponownej wymiany, w przypadku gdy im się nie uda ta regeneracja i 2M padnie przedwcześnie..polecam!
w sumiej jeśli są pewni swoich usług i ich jakoście powinni się zgodzić, ale ja w to osobiście wątpie...
ponadto wg. ich opisu takie zeszlifowanie powierzchni ciernych 2M mocno wpłynie na prace sprzęgła,
bo będzie tam brakowało tam po prostu materialu (dodam, że starcie się tarczy ściernej sprzęgła o ok. 1mm powoduje konieczność jej wymiany...!) ale nie musicie się absolutnie sugerować tym postem i nie jest on skierowany krytyczenie w kierunku firm renerujących podzespoły samochodowe, absolutnie
pozdr.E
Ostatnio edytowano 14 mar 2011, 22:05 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez eszo67 » 14 mar 2011, 21:51

Cos z tym szlifowaniem nie rozumie :| jestem z zawodu spawaczem konstrukcji stalowych,jak pospawam dwa elementy stalowe odpowiedniej grubosci spoina ktora ma wytrzymac jakies przeciazenia a ja zeszlifuje troche spaw to co sie stanie <dupa> po jakims czasie spadnie komus na <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Enduro » 14 mar 2011, 22:08

mnie pytasz? czy pytanie dotyczy mojego ostatniego postu..?
jeśli tak, to niedoczytałeś wątku...
P.S. napisz mi, to wyjaśnie o co chodzi z tym szlifowaniem powierzchni trących podczas regeneracji...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez eszo67 » 14 mar 2011, 23:02

Nie pytam ciebie Enduro,ale zgadzam sie z Toba w kwesti regeneracji kola 2m.co do szlifowania,oslabia sie material.czy po szlifowaniu przelata ono chociaz polowe tego co OEM.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Enduro » 14 mar 2011, 23:21

eszo67 napisał(a):.....co do szlifowania,oslabia sie material.czy po szlifowaniu przelata ono chociaz polowe tego co OEM.

nie istotne jest oslabienie materialu- tylko jego brak, po przeszlifowaniu..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 15 mar 2011, 00:30

Robert , ja tam sie z Toba zgadzam w 100% dobrze prawisz , mając "nowoczesnego" diesla trzeba byc niestety bogatym człowiekiem . Gdy szostki pojawily sie na polskim rynku zaczynalo sie od wymiany rozrzadów ( tez droga sprawa ) nastepnie zaczely konczyc sie turbiny , nie wspomne o zatarciach silnikow , ostatnim drogim elementem jest sprzeglo i kolo 2-masowe .... bedzie tylko gorzej. O! zapomnialem jeszcze o wtryskach <płacze>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kafela » 15 mar 2011, 07:04

Jaksa trochę zabrzmiało to nieciekawie czy te silniki naprawdę są tak podatne na zatarcia ,czy mimo dbania o silnik ( podkładki wtrysków smok filtry itp..) istnieje duże ryzyko usterki silnika z powodu jakiejś jego niedokładności, wady? Trochę mnie zmartwiłeś ( czy może lepiej się pozbyć mazduni <oczy> ,bo wolałbym nie, lubię to auto).
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 10:04
Posty: 8
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Kombi `05 2.0 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6