Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez daniel2505 » 7 gru 2009, 21:16

Enduro napisał(a):co powiedzial tester!


Mój pech z zamochodami polega na tym że gdy jadę do maechanika to zwszystko działa jak trzeba <glupek2> Z "klekotem" z pod maski było to samo. Pojechałem do Jaksy. Po drodze do Warszawy czasem na swiatłach dźwięk się pojawił. Dojechałem do serwisu.....cisza. Wtrysk został skalibrowany i był OK. Zrobiłem równiez wymianę podkładek pod wtryskiem, czyszczenie smoka i jakiś czas było spokojnie. Po kilkuset kilometrach znów pojawiło się klekotanie i nierówna praca w zakresie o którym pisałem wyżej. Poza tym silnik na prawdę idealnie sie sprawuje, do mocy nie mam zastrzeżeń, praktycznie zero kopcenia (przy ostrym bucie jak każdy diesel małego dymka puści- standard), olej jak w fabryce 5w30 i zero zużycia, tylko to trzęsienie i klekot mnie wkurzają. Przebieg auta obecnie ok 250.000km- pewny, olej Elf Evolution SXR 5W30 paliwo od początku w kraju V-power z GTL, jakieś kilka tyś temu zalane było Forte do diesla. Chyba wszystkie informacje które przychodzą mi do głowy
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Enduro » 7 gru 2009, 23:08

mi osobiscie, ale moge sie tu mylic....
ten "klekot i drgania silnika"
kojarza sie z
uszkodzonym pedalem gazu!

proponuje poszukac innego na podmianke/probe
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez daniel2505 » 7 gru 2009, 23:59

Enduro napisał(a):uszkodzonym pedalem gazu!


Wiem że gdybamy, ale czy uszkodzenie potencjometru nie byłoby odczuwalne niezależnie od temperatury silnika. Na zimnym jest idealnie. Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz, przy kupnie auta robiłem dość szczegółowy przegląd w zaprzyjaźnionym serwisie. Robiona była także diagnostyka komputerowa i wyświetlił się błąd "wypadanie zapłonu (albo wtrysku nie pamiętam)na czwartym cylindrze". Błąd się skasował a mechanicy określili stan silnika jako super więc zbagatelizowałem to badanie. Może jednak to "wypadanie zapłonu" ma związek z nierówną pracą silnika bo właśnie mam wtedy wrażenie jakby silnik przy tych obrotach nie pracował na jednym cylindrze. Ale dlaczego dzieje się to tylko w tym wąskim zakresie obrotów, za cienki jestem żeby to ogarnąć
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Enduro » 8 gru 2009, 00:50

daniel2505 napisał(a):...i wyświetlił się błąd "wypadanie zapłonu (albo wtrysku nie pamiętam)na czwartym cylindrze". Błąd się skasował

i tu trzeba poszukac przyczny
moze pozamieniaj miejscami wtryski
i popatrz czy podobnie bedzie zaplon na 4-ym robil figle..
to wiele naswietli...
a wypadanie jest spowodowane wtryskiem lub jego sterowaniem,
ale to moja opinia!
pozdr.
Enduro
Ostatnio edytowano 9 gru 2009, 00:31 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez radekbialy » 8 gru 2009, 23:19

czy ktos mógłby mi pomóc wstawic ten dzwiek. Mam na komórce zgrałem na kompa i nie wiem co dalej. jak ktos to mógłby wstawic to prosze o email na który mam wysłać.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez RODDY » 9 gru 2009, 19:17

tak czytam..i juz sam nie wiem,ja mam juz zrobione 200tys km,sprawdzalem smok,czysciutki,i takie mam pytanie co ile trzeba robic regulacje zaworow i wymieniac tepodkladki!!!no bo niby ok ale do kiedy?? :) <glupek2> dzieki za info!
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez Enduro » 9 gru 2009, 21:01

RODDY napisał(a):... mam pytanie co ile trzeba robic regulacje zaworow i wymieniac tepodkladki!!!no bo niby ok ale do kiedy??.

podkladki wymienia sie natychmiast jak sa uszkodzone tzn. nieszczelne!
a regul. zaworow co n.p.: 50 tkm?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez RODDY » 9 gru 2009, 22:56

ok a skad wiadomo ze podkladki sa uszkodzone,sa jakies obiawy??zeby w pore zareagowac!
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez radekbialy » 9 gru 2009, 23:03

RODDY napisał(a):ok a skad wiadomo ze podkladki sa uszkodzone,sa jakies obiawy??zeby w pore zareagowac!


np. ubytki oleju
dymienie z odmy
mozesz zatkac odme palcem i zobaczyć czy szybko zbiera sie cisnienie
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez RODDY » 9 gru 2009, 23:06

sorki moze to glupie a co to jest odma....mozesz mi wytlumaczyc jak to zrobic!dzieki
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez Jaksa » 9 gru 2009, 23:06

radekbialy napisał(a):ubytki oleju
To raz , dwa po odkreceniu korka wlewu oleju dymi jak parowoz :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez radekbialy » 10 gru 2009, 00:03

sorki moze to glupie a co to jest odma....mozesz mi wytlumaczyc jak to zrobic!dzieki


zdjecie numer 3 pozycja 1 odma
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42303
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez daniel2505 » 10 gru 2009, 16:29

Ja ze swoim problemem chyba musze wreszcie udać się do jakiegoś magika, nawet jednego mam na myśli ;) Coraz bardziej wkurza mnie to trzęsienie silnika. Zanim wybiorę sie w okolice Bronisz moze zrobię u siebie w okolicy test przelewowy. Chyba trzeba się z tym pospieszyc bo od takiego trzęsienia buda przy ruszaniu pewnie zaraz rozwali się koło 2-masowe <glupek2>
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez RODDY » 10 gru 2009, 18:38

witam dzis na rozgrzanym silniku odkrecilem korek od oleju,nic nie dymilo tylko powietrze(cisnienie) dmuchalo!,chyba jak by bylo cos nie tak to by bylo widac???
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez melass » 10 gru 2009, 19:43

RODDY jak dmucha to czyli masz przemuchy na podklładkach czyli sa do wymiany wraz z ze sprawdzeniem smoczyska...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez vqsoft » 10 gru 2009, 20:25

przecież ciśnienie zawsze jest pod pokrywą zaworów – pracujące elementy rozrządu zawsze wytwarzają wicher – stąd odma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez melass » 10 gru 2009, 20:38

przed wymianą podkladek mi też dmuchało, teraz delikatnie wieje :)
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez radekbialy » 10 gru 2009, 20:47

tu mcie dzwiek jaki wydaje obecnie silnik. Oprócz tej pani pomiedzy. Wielkie dzieki za pomoc dla kolegi vgsoft
No i czekam na jakieś wnioski

http://rapidshare.com/files/319035699/mazda6.mp3
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez vqsoft » 10 gru 2009, 20:47

wiesz trzeba rozróżnić normalny podmuch powietrze generowany przez wirujące elementy a mocny spalinowy halny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez radekbialy » 10 gru 2009, 20:50

u mnie jak zatkałwem odme palcem to po ok 5s poszło cisnienie na uszczelniaczach wtryskiwacz A po wymianie mogłem zatkac na dłuzej i nic sie nie działo a po za tym to normalnie zapach spalin jak z wydechu
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6