Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Panowie praiwdłowa kalibracja powinna zakończyć sięmrugnięciem kontroli 5 razy.
Tutaj dokładny opis kalibracji:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... f180060001
W pierwszym punkcie macie jak przygotować auto do kalibracji.
PS. Jak ktoś jest chętny przetłumaczyć to na PL proszę na PW. Wydaję mi się że powyższy link warto dodać do poradnika.
Tutaj dokładny opis kalibracji:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... f180060001
W pierwszym punkcie macie jak przygotować auto do kalibracji.
PS. Jak ktoś jest chętny przetłumaczyć to na PL proszę na PW. Wydaję mi się że powyższy link warto dodać do poradnika.
Sagitt napisał(a):To już chyba 5 osoba po mnie, której tak właśnie przebiega kalibracja, więc trzy krotny wzrost obrotów jest chyba jedyną prawidłową opcją, albo to spory zbieg okoliczności.
nie dokonca przeprowadzona kalibracja sugeruje przerwanie procesu prawdopodobnie z powodu wyeksplatowanego/uszkodzonego wtrysku.
oczywiscie inne problemy tez mogą ten proces przerwac/niedkonczyć
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
bieski napisał(a):Panowie praiwdłowa kalibracja powinna zakończyć sięmrugnięciem kontroli 5 razy.
Tak właśnie zakończyła się kalibracja u mnie i u innych, Enduro sugeruje że została przerwana, czyli znowu mamy sprzeczności.
Enduro a u ciebie kalibracja przebiegła tak jak mówisz, czterokrotny wzrost obrotów?
- Od: 5 mar 2011, 17:33
- Posty: 51
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.
Sagitt napisał(a):..
Enduro a u ciebie kalibracja przebiegła tak jak mówisz, czterokrotny wzrost obrotów?
nie, jeszcze jej w ten sposób nie wykonywałem, póki co to ASO, bo tam można odczytać wartości wtrysków i stopień zapchania dfpa.
Ale obiecuje, że spróbuje i napiszę, co i jak zaobserwowałem..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
i to jest info, ktore nie pasuje co do dogrania dawki paliwa do silnika, ktory ma 4 cylindry co oznacza 4 wtryski!
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dobrzyn22 napisał(a):W sumie Twoja wypowiedź mogła by się zawrzeć tylko w tym:inteq napisał(a):Czy udało się już kolektywnie ustalić, czy wtryski są kalibrowane jeden po drugim i musi prędkość obrotowa wzrosnąć 4 razy, czy może wystarczą tylko 3 razy?
Owszem, mogła, ale wolałem opisać dokładnie, aby uniknąć ewentualnych pytań nt. tego czy zrobiłem to, czy tamto, czy nie pominąłem czegoś, itd.
dobrzyn22 napisał(a):Ale pytanie dość istotne
Zgadzam się, ale z wypowiedzi Enduro wynika, że coś jest nie tak w sytuacji, gdy prędkość obrotowa wzrośnie jedynie trzykrotnie. Pytanie tylko, czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie tego co sprawdzić, gdzie szukać przyczyn, co naprawiać/regenerować/wymieniać etc., żeby było jednak OK?
-
inteq
ja tu nie twierdze, ze to niepoprawna procedura i ze nie wychodzi wam poprawnie...
ale jestem pewien, ze na olgike w przypadku czterech wtryskow musi odbyc sie 4krotne dogrywanie dawki paliwa/dostrojenie wtryskow i to pojedynczo.
Bo tak przebiega to przy pomocy ori. testera w ASO.
P.S.
moze warto podczas tej kalibracji posluchac dokładniej, ktore wtryski glosniej grzechoczą (te trzy)
no a który jest pomijany..
pozdr.
E
ale jestem pewien, ze na olgike w przypadku czterech wtryskow musi odbyc sie 4krotne dogrywanie dawki paliwa/dostrojenie wtryskow i to pojedynczo.
Bo tak przebiega to przy pomocy ori. testera w ASO.
P.S.
moze warto podczas tej kalibracji posluchac dokładniej, ktore wtryski glosniej grzechoczą (te trzy)
no a który jest pomijany..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po przeczytaniu poprzednich postów i materiałów nie mam obaw co do słuszności jej przeprowadzania.
Moje obawy dotyczą tego, że przy chip-tuningu zmienili mi soft (zapewne w tym parametry pracy wtryskiwaczy) i czy przeprowadzając taką kalibrację nie będzie chciał wrócić do poprzednich parametrów?
Chodzi przecież o to żeby polepszyć a nie pogorszyć a najczęściej lepsze jest wrogiem dobrego...
Moje obawy dotyczą tego, że przy chip-tuningu zmienili mi soft (zapewne w tym parametry pracy wtryskiwaczy) i czy przeprowadzając taką kalibrację nie będzie chciał wrócić do poprzednich parametrów?
Chodzi przecież o to żeby polepszyć a nie pogorszyć a najczęściej lepsze jest wrogiem dobrego...
Kalibracja przeprowadzona. Udało się za pierwszym razem. Dla tych, którzy mają problem polecam połączyć kabelek z wiadomym pinem i uziemiać poprzez stykanie z "–" akumulatora.
Moje obserwacje są następujące:
– trochę dziwnych odgłosów i klekotania
– 3 krotny wzrost obrotów silnika
– podczas kalibracji świeci się kontrolka żarzenia świec, po wszystkim gaśnie
Moje obserwacje są następujące:
– trochę dziwnych odgłosów i klekotania
– 3 krotny wzrost obrotów silnika
– podczas kalibracji świeci się kontrolka żarzenia świec, po wszystkim gaśnie
Ja do kalibracji podchodziłem kilkukrotnie, dopiero za którymś razem się udało i kalibracja się rozpoczęła. Podczas tego procesu cały czas zapalona była kontrolka świec żarowych i po 4 krotnym "zafalowaniu" obrotów, które łącznie trwało jakieś 2-3 minuty zamrugała kilku-krotnie kontrolka świec żarowych i silnik zaczął pracować normalnie. Powodem kalibracji w moim przypadku była wymiana podkładek, przez co na zimnym silniku było odczuwalne delikatne przerywanie. Po kalibracji wszystko wróciło do normy i jest tak jak powinno być.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6