Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez Sagitt » 27 lis 2012, 22:11

To już chyba 5 osoba po mnie, której tak właśnie przebiega kalibracja, więc trzy krotny wzrost obrotów jest chyba jedyną prawidłową opcją, albo to spory zbieg okoliczności.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez bieski » 27 lis 2012, 22:41

Panowie praiwdłowa kalibracja powinna zakończyć sięmrugnięciem kontroli 5 razy.
Tutaj dokładny opis kalibracji:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... f180060001

W pierwszym punkcie macie jak przygotować auto do kalibracji.

PS. Jak ktoś jest chętny przetłumaczyć to na PL proszę na PW. Wydaję mi się że powyższy link warto dodać do poradnika.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Enduro » 27 lis 2012, 23:10

Sagitt napisał(a):To już chyba 5 osoba po mnie, której tak właśnie przebiega kalibracja, więc trzy krotny wzrost obrotów jest chyba jedyną prawidłową opcją, albo to spory zbieg okoliczności.

nie dokonca przeprowadzona kalibracja sugeruje przerwanie procesu prawdopodobnie z powodu wyeksplatowanego/uszkodzonego wtrysku.
oczywiscie inne problemy tez mogą ten proces przerwac/niedkonczyć
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sagitt » 28 lis 2012, 00:35

bieski napisał(a):Panowie praiwdłowa kalibracja powinna zakończyć sięmrugnięciem kontroli 5 razy.

Tak właśnie zakończyła się kalibracja u mnie i u innych, Enduro sugeruje że została przerwana, czyli znowu mamy sprzeczności.

Enduro a u ciebie kalibracja przebiegła tak jak mówisz, czterokrotny wzrost obrotów?
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Enduro » 28 lis 2012, 00:43

Sagitt napisał(a):..
Enduro a u ciebie kalibracja przebiegła tak jak mówisz, czterokrotny wzrost obrotów?

nie, jeszcze jej w ten sposób nie wykonywałem, póki co to ASO, bo tam można odczytać wartości wtrysków i stopień zapchania dfpa.
Ale obiecuje, że spróbuje i napiszę, co i jak zaobserwowałem..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez roman.f » 28 lis 2012, 10:36

U mnie również 3 razy wzrosły obroty, a na koniec kontrolka zamigała 5 razy.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez Enduro » 28 lis 2012, 12:29

i to jest info, ktore nie pasuje co do dogrania dawki paliwa do silnika, ktory ma 4 cylindry co oznacza 4 wtryski!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez inteq » 28 lis 2012, 15:04

dobrzyn22 napisał(a):W sumie Twoja wypowiedź mogła by się zawrzeć tylko w tym:
inteq napisał(a):Czy udało się już kolektywnie ustalić, czy wtryski są kalibrowane jeden po drugim i musi prędkość obrotowa wzrosnąć 4 razy, czy może wystarczą tylko 3 razy?

Owszem, mogła, ale wolałem opisać dokładnie, aby uniknąć ewentualnych pytań nt. tego czy zrobiłem to, czy tamto, czy nie pominąłem czegoś, itd.
dobrzyn22 napisał(a):Ale pytanie dość istotne <ok>

Zgadzam się, ale z wypowiedzi Enduro wynika, że coś jest nie tak w sytuacji, gdy prędkość obrotowa wzrośnie jedynie trzykrotnie. Pytanie tylko, czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie tego co sprawdzić, gdzie szukać przyczyn, co naprawiać/regenerować/wymieniać etc., żeby było jednak OK?
inteq
 

Postprzez Enduro » 28 lis 2012, 15:12

ja tu nie twierdze, ze to niepoprawna procedura i ze nie wychodzi wam poprawnie...
ale jestem pewien, ze na olgike w przypadku czterech wtryskow musi odbyc sie 4krotne dogrywanie dawki paliwa/dostrojenie wtryskow i to pojedynczo.
Bo tak przebiega to przy pomocy ori. testera w ASO.
P.S.
moze warto podczas tej kalibracji posluchac dokładniej, ktore wtryski glosniej grzechoczą (te trzy)
no a który jest pomijany..

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Swoop » 28 lis 2012, 15:22

może wpływ mają ewentualne błędy, które są w komputerze i może warto wcześniej zrobić reset błędów przed procederem
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez bieski » 28 lis 2012, 15:33

Swoop napisał(a):może wpływ mają ewentualne błędy,

Nie może a na pewno :) Wszystko jest opisane w linku który podałem wczesniej.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez adamoz » 29 lis 2012, 10:54

A czy ktoś może podpowiedzieć, czy taką autokalibrację można przeprowadzić (i czy w ogóle warto) w silniku po chip-tuningu? Chip-tuning był robiony 2 miesiące temu.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez dobrzyn22 » 29 lis 2012, 11:03

raczej można(ja mam BOXa i nie ma żadnych problemów)
czy w ogóle warto

na pewno <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adamoz » 29 lis 2012, 11:47

Po przeczytaniu poprzednich postów i materiałów nie mam obaw co do słuszności jej przeprowadzania.
Moje obawy dotyczą tego, że przy chip-tuningu zmienili mi soft (zapewne w tym parametry pracy wtryskiwaczy) i czy przeprowadzając taką kalibrację nie będzie chciał wrócić do poprzednich parametrów?
Chodzi przecież o to żeby polepszyć a nie pogorszyć a najczęściej lepsze jest wrogiem dobrego...
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez bieski » 29 lis 2012, 11:49

adamoz napisał(a):zmienili mi soft

Soft Ecu ci zmienili czy boxa ci zapodali?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez adamoz » 29 lis 2012, 12:07

na pewno nie box, więc pozostaje soft ECU (w kreatorze mocy).
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez adamoz » 30 lis 2012, 14:39

Zasięgnąłem wiedzy u źródła, czyli telefon do kreatora mocy. Wgrali nową mapę silnika i kalibrację można przeprowadzić. Przestrzegli tylko przed robieniem tego w ASO (na wypadek gdyby chcieli wrócić do starej mapy).
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez marex » 30 lis 2012, 16:58

i tak powinno być ze soft jest kompatybilny ze starymi opcjami <spoko>
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez adamoz » 30 lis 2012, 17:11

Kalibracja przeprowadzona. Udało się za pierwszym razem. Dla tych, którzy mają problem polecam połączyć kabelek z wiadomym pinem i uziemiać poprzez stykanie z "–" akumulatora.
Moje obserwacje są następujące:
– trochę dziwnych odgłosów i klekotania
– 3 krotny wzrost obrotów silnika
– podczas kalibracji świeci się kontrolka żarzenia świec, po wszystkim gaśnie
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez rafaliniak86 » 13 gru 2012, 12:22

Ja do kalibracji podchodziłem kilkukrotnie, dopiero za którymś razem się udało i kalibracja się rozpoczęła. Podczas tego procesu cały czas zapalona była kontrolka świec żarowych i po 4 krotnym "zafalowaniu" obrotów, które łącznie trwało jakieś 2-3 minuty zamrugała kilku-krotnie kontrolka świec żarowych i silnik zaczął pracować normalnie. Powodem kalibracji w moim przypadku była wymiana podkładek, przez co na zimnym silniku było odczuwalne delikatne przerywanie. Po kalibracji wszystko wróciło do normy i jest tak jak powinno być.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6