Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
mnieteczek napisał(a):Witam.Pytanie do kolegów venom200 i pioteq25 ,jak to w końcu jest z tym czasem dotykania do masy,próbowałem na różne sposoby szybko,wolno, przytrzymujac zmasowany dłużej,krócej za kazdym razem mieszczac sie przedziale 5sec. i kicha za żadne skarby nie mogę wymusić kalibracji,dodam że silnik i rocznik mam ten sam co wy,silnik nagrzany(wskazówka dokładnie w połowie),inspekcja olejowa mi się kasuje normalnie.Może ktoś mogłby wrzucić jakis filmik z kalibracji?
ps.Kolego dobrzyn22 ,a u ciebie się udało??
Czasowo wychodzi mi ok 2s. Może nie masz dobrej masy? Jeden koniec przewodu wetknij dobrze w pin, a drugim wal w masę na klemie ujemnej.
Sprawdzałeś na wyłączonej klimie itp?
Wszystko miałem powyłączane ,światła,klima,radio,nawet tryb auto w wycieraczkach
i dupa,a masowałem własnie do minusowej klemy,sprobuje w tym przedziale 2sec.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Tak,zaciągnięty.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Żadnych spalin tylko delikatny podmuch powietrza,podpinałem elm'a i ani scan xl pro i scan master elm żadnych błedów nie pokazuje.Silnik chodzi równiutko i cicho.Na 99% jestem pewien że to wina czasu masowania ,sprawdzę jeszcze jutro po robocie.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Tak jak w tutku.Wszystko co niepotrzebne powyłaczane chociaż w tutku nie ma o tym mowy,auto na luzie ,reczny zaciagniety.
1.odpalam silnik(czekam az wszystkie kontrolki pogasna)
2.masuje pin 5 razy w ciągu pięciu sekund
3.nie ma zadnej reakcji..
1.odpalam silnik(czekam az wszystkie kontrolki pogasna)
2.masuje pin 5 razy w ciągu pięciu sekund
3.nie ma zadnej reakcji..


Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Ja wziąłem dłuższy kabelek,usiadłem wygodnie za kierownicą i masowałem go do zaczepu od zamka drzwi-udało się za 4 razem ale chyba ostatnie 5 połączenie z masą dłużej przytrzymałem zapaliła się kontrolka świec i się zaczeło-ręczny nie był zaciągnięty.
- Od: 26 wrz 2010, 13:06
- Posty: 53
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 do CX 7 z 2010r. dizelek.Sierpień2023 cx5 2.5 benzyna 2017r.
darekpaw napisał(a):Ja wziąłem dłuższy kabelek,usiadłem wygodnie za kierownicą i masowałem go do zaczepu od zamka drzwi-udało się za 4 razem ale chyba ostatnie 5 połączenie z masą dłużej przytrzymałem zapaliła się kontrolka świec i się zaczeło-ręczny nie był zaciągnięty.
Właśnie miałem o tym pisać bo tak też próbowałem(żeby zdążyć sprawdzić mrugnięcia),ale też kicha,może chodzi o to ostatnie dłuższe przytrzymanie...

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
mnieteczek napisał(a):ps.Kolego dobrzyn22 ,a u ciebie się udało??
na razie bez sukcesu...ale się nie poddaję
smile napisał(a):Temp. płynu chłodzacego, temp. paliwa i temp. powietrza na odpowiednim poziomie musza być...
Zarówno do korekt jak i do DPF-u
Może tu leży problem ,jakie to mają być wartości?Scan master elm je widzi także można sprawdzić.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Ja to wykonałem 2 godz.po przyjeżdzie do dom samochód 2 godz stygł i się udało -próbowałem kilka razy nie gasiłem silnika i za 4 razem się udało-mruganie kontrolki jest na koncu kalibracji a w trakcie jej- pali się cały czas.
- Od: 26 wrz 2010, 13:06
- Posty: 53
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 do CX 7 z 2010r. dizelek.Sierpień2023 cx5 2.5 benzyna 2017r.
darekpaw napisał(a):Ja to wykonałem 2 godz.po przyjeżdzie do dom samochód 2 godz stygł i się udało -próbowałem kilka razy nie gasiłem silnika i za 4 razem się udało-mruganie kontrolki jest na koncu kalibracji a w trakcie jej- pali się cały czas.
Następna cenna informacja,jutro walki ciąg dalszy.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Dokładnie...wszystkie urządzenia wyłączone,silnik rozgrzany(najlepiej po co najmniej krótkiej przejażdżce),no i temp. na zewnątrz co najmniej 10 stopni.
U mnie po wymianie wtryskiwaczy właśnie w takich warunkach wystąpiła autokalibracja.
Wymieniałem dwa w odstępach czasu(jakieś trzy miesiące) i za każdym razem tuż po wymianie auto robiło ten zabieg
.
U mnie po wymianie wtryskiwaczy właśnie w takich warunkach wystąpiła autokalibracja.
Wymieniałem dwa w odstępach czasu(jakieś trzy miesiące) i za każdym razem tuż po wymianie auto robiło ten zabieg
- Od: 16 lis 2011, 19:02
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: MAZDA MPV (LW) 2.0 – MZR-CD '04 136km
IVECO 35-10 2,5tdi
vw lt 35 2,5tdi
Czyli dla podsumowania: Aby wymusić kalibrację należy spełnić określone warunki:
-zaciągnięty ręczny
-powyłączane urządzenia w aucie(np.radio,klima itd.)
-Odpowiednie wartości Temp. płynu chłodzącego(65-85st.C, optymalnie 65-70), temp. paliwa(FLAT: 30⁰C – 60⁰C) i temp. powietrza (IAT: 15⁰C – 65⁰C)
-silnik uruchomiony
-podłączamy przewód do PIN-u w skrzynce bezpieczników(zdjęcie poniżej)-drugi koniec przewodu podłączamy do masy (–) 5x w ciągu 5 sekund.

-zaciągnięty ręczny
-powyłączane urządzenia w aucie(np.radio,klima itd.)
-Odpowiednie wartości Temp. płynu chłodzącego(65-85st.C, optymalnie 65-70), temp. paliwa(FLAT: 30⁰C – 60⁰C) i temp. powietrza (IAT: 15⁰C – 65⁰C)
-silnik uruchomiony
-podłączamy przewód do PIN-u w skrzynce bezpieczników(zdjęcie poniżej)-drugi koniec przewodu podłączamy do masy (–) 5x w ciągu 5 sekund.

Ostatnio edytowano 2 kwi 2012, 17:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
seba1177 napisał(a):Czyli w przedliftach nie ma możliwości wymusić kalibracji? A żeby dopuścić do autokalibracji musze powyłączać radio, klime itp.?
Ja juz próbowałem wszystkiego ,wylaczałem klime itd ale nic nie pomaga. musi byc jakas mozliwosc z tymi pinami w Przedliftach
- Od: 5 lut 2010, 11:13
- Posty: 25
- Skąd: Ryglice
- Auto: MAZDA 6 SPORT 136 KM
dobrzyn22 napisał(a):Czyli dla podsumowania: Aby wymusić kalibrację należy spełnić określone warunki:
-zaciągnięty ręczny
-powyłączane urządzenia w aucie(np.radio,klima itd.)
-Odpowiednie wartości Temp. płynu chłodzącego(65-85st.C, optymalnie 65-70), temp. paliwa i temp. powietrza (dopiszę później jakie konkretnie)
-silnik uruchomiony
-podłączamy przewód do PIN-u w skrzynce bezpieczników(zdjęcie poniżej)-drugi koniec przewodu podłączamy do masy (–) 5x w ciągu 5 sekund.
Temperatura płynu chłodzącego (ECT: 65⁰C – 95⁰C), Temperatura powietrza (IAT: 15⁰C – 65⁰C), Temperatura paliwa (FLAT: 30⁰C – 60⁰C) i po sprawie

- Od: 16 mar 2011, 14:57
- Posty: 41
- Skąd: Morąg
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6