Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Jaksa » 27 sty 2008, 18:19

Nie ma .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 27 sty 2008, 18:19

Nie ma .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piotrus » 28 sty 2008, 13:41

Witam.
Po wymianie oleju zaczela swiecic kotrolka silnika,odlaczylem aku na pare sekund i bylo OK ale po przejechaniu ok 80 mil znowu sie zapalila.Doradzcie co mozna zrobic?wizyta w ASO nie unikniona?
W instrukcji wyczytalem,ze przyczyny to zbyt malo paliwa lub problem z elektryka.Paliwa mialem ok 1/3 zbiornika wiec co elektryka mial ktos z Was cos podobnego?
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Piotrus » 28 sty 2008, 13:41

Witam.
Po wymianie oleju zaczela swiecic kotrolka silnika,odlaczylem aku na pare sekund i bylo OK ale po przejechaniu ok 80 mil znowu sie zapalila.Doradzcie co mozna zrobic?wizyta w ASO nie unikniona?
W instrukcji wyczytalem,ze przyczyny to zbyt malo paliwa lub problem z elektryka.Paliwa mialem ok 1/3 zbiornika wiec co elektryka mial ktos z Was cos podobnego?
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez pacaa » 28 sty 2008, 21:59

co do oleju to nie ma znaczenia czy DEXELIA czy np CASTROL – liczą się jego właściwości (klasa itp) a przez 20 tyś km silnik i tak nie rozpozna producenta...

Obrazek
nowy świat mazdy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2007, 22:52
Posty: 21
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2,0 MZR_CD (121PS)

Postprzez pacaa » 28 sty 2008, 21:59

co do oleju to nie ma znaczenia czy DEXELIA czy np CASTROL – liczą się jego właściwości (klasa itp) a przez 20 tyś km silnik i tak nie rozpozna producenta...

Obrazek
nowy świat mazdy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2007, 22:52
Posty: 21
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2,0 MZR_CD (121PS)

Postprzez jgryjestem » 30 sty 2008, 14:38

Zgodnie z zaleceniami producenta dla Madzi MZR-CD po lifcie (IX/2005 r) z filtrem DPF, olej ma znaczenie.
Podstawowa baza olejowa (syntetyczna) jest prawie w 98-99% (niewielkie różnice w procesie syntezy oleju) taka sama dla wszystkich olejów, a różnice produktu końcowego są uzależnione od ilością dodatków uszlachetniających (ograniczenia nagarów).
Obecnie do diesla Mazdy z DPF dostępne w polsce są następujące oleje (opisy producentów):

1. MAZDA DEXELIA DPF 5W-30
Olej syntetyczny dedykowany do samochodów marki „Mazda” z silnikiem Diesla z zamontowanym filtrem cząstek stałych (DPF). Wykonany w technologii LET (Low Emission Technology) zapewniającej niską zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki "Low SAPS" zgodnie z klasą ACEA C1.

2. MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1, SAE: 5W-30
Oszczędzający paliwo olej specjalnie zaprojektowany do najnowszych samochodów, z silnikami turbo Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z silnikami benzynowymi, spełniającymi normy emisji spalin EURO IV, wymagającymi olejów spełniających normy ACEA C1, przystosowanych do olejów o niskiej lepkości HTHS (<3,5 mPa.s) i wykonanych w technologii "Low SAPS" z niską zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. ACEA C1/A5/B5, FORD WSS M2C 934A, Mazda (Silniki Diesla z Filtrem Cząstek Stałych).

3. HAVOLINE ENERGY EF 5W-30
Wielosezonowy, niskopopiołowy (low SAPS), energooszczędny olej silnikowy zestawiony przy udziale syntetycznych olejów bazowych, przeznaczony do samochodów osobowych napędzanych silnikami benzynowymi i Diesla wyposażonymi w najnowocześniejsze katalizatory spalin oraz filtry cząstek stałych i wymagającymi stosowania olejów silnikowych klasy ACEA C1. Spełnia normy SAE 5W-30, ACEA C1-04, ACEA A5/B5-04, ACEA A1/B1-04.

4. FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30
Nowy olej silnikowy, opracowany specjalnie dla konkretnych marek samochodów osobowych. przeznaczony jest głównie do pojazdów marki Ford i Mazda z silnikami ZI i ZS (z turbodoładowaniem lub bez). TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30 jest produktem syntetycznym, przeznaczonym do silników z systemami oczyszczania spalin. Ogranicza tworzenie się osadów i nagarów w silniku i turbosprężarce, odznacza się też bardzo niską zawartością popiołu siarczanowego, fosforu i siarki. TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30 spełnia specyfikacje: ACEA C1, ACEA A5/B5, JASO DL-1, Ford M2C-934A.

A wszystko po to aby spaliny Madzi spełniały normę EURO IV, a filtr DPF zbyt szybko się nie zapychał. <ganja>

A tak szczerze – ważniejsze jest paliwo niż olej, bo to ono głównie zapycha sadzą DPF.
Silniki diesla z DPF powinny "konsumować paliwo", w którym zawarość siarki nie przekracza 50mg/kg (norma EURO IV). Od bodajże marca 2005 roku norma unijna obowiązuje polskich producentów i dystrybutorów paliwa, więc nasze Madzie moga pić paliwko praktycznie ze wszystkich stacji.
Oleje klasy "premium" – tj. Lotos Dynamic Diesel oraz ON Verva mają gwarantowaną zawartość siarki poniżej 10 mg/kg i spełniają już normę EURO V, która ma obowiązywac do 2009 roku.

BTW – w Manual'u do MAZDY 6 nic nie przeczytałem o resetowaniu komputera po wymianie oleju, a mam kompletną wersję obejmującą "nowe" silniki z DPF (chyba).

@Jaksa, wytłumacz o co chodzi, bo jakoś nie kumam :|
Ostatnio edytowano 31 sty 2008, 00:28 przez jgryjestem, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 00:16
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: M6 07 A+ Kombi 143HP DPF

Postprzez jgryjestem » 30 sty 2008, 14:38

Zgodnie z zaleceniami producenta dla Madzi MZR-CD po lifcie (IX/2005 r) z filtrem DPF, olej ma znaczenie.
Podstawowa baza olejowa (syntetyczna) jest prawie w 98-99% (niewielkie różnice w procesie syntezy oleju) taka sama dla wszystkich olejów, a różnice produktu końcowego są uzależnione od ilością dodatków uszlachetniających (ograniczenia nagarów).
Obecnie do diesla Mazdy z DPF dostępne w polsce są następujące oleje (opisy producentów):

1. MAZDA DEXELIA DPF 5W-30
Olej syntetyczny dedykowany do samochodów marki „Mazda” z silnikiem Diesla z zamontowanym filtrem cząstek stałych (DPF). Wykonany w technologii LET (Low Emission Technology) zapewniającej niską zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki "Low SAPS" zgodnie z klasą ACEA C1.

2. MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1, SAE: 5W-30
Oszczędzający paliwo olej specjalnie zaprojektowany do najnowszych samochodów, z silnikami turbo Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z silnikami benzynowymi, spełniającymi normy emisji spalin EURO IV, wymagającymi olejów spełniających normy ACEA C1, przystosowanych do olejów o niskiej lepkości HTHS (<3,5 mPa.s) i wykonanych w technologii "Low SAPS" z niską zawartością popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. ACEA C1/A5/B5, FORD WSS M2C 934A, Mazda (Silniki Diesla z Filtrem Cząstek Stałych).

3. HAVOLINE ENERGY EF 5W-30
Wielosezonowy, niskopopiołowy (low SAPS), energooszczędny olej silnikowy zestawiony przy udziale syntetycznych olejów bazowych, przeznaczony do samochodów osobowych napędzanych silnikami benzynowymi i Diesla wyposażonymi w najnowocześniejsze katalizatory spalin oraz filtry cząstek stałych i wymagającymi stosowania olejów silnikowych klasy ACEA C1. Spełnia normy SAE 5W-30, ACEA C1-04, ACEA A5/B5-04, ACEA A1/B1-04.

4. FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30
Nowy olej silnikowy, opracowany specjalnie dla konkretnych marek samochodów osobowych. przeznaczony jest głównie do pojazdów marki Ford i Mazda z silnikami ZI i ZS (z turbodoładowaniem lub bez). TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30 jest produktem syntetycznym, przeznaczonym do silników z systemami oczyszczania spalin. Ogranicza tworzenie się osadów i nagarów w silniku i turbosprężarce, odznacza się też bardzo niską zawartością popiołu siarczanowego, fosforu i siarki. TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30 spełnia specyfikacje: ACEA C1, ACEA A5/B5, JASO DL-1, Ford M2C-934A.

A wszystko po to aby spaliny Madzi spełniały normę EURO IV, a filtr DPF zbyt szybko się nie zapychał. <ganja>

A tak szczerze – ważniejsze jest paliwo niż olej, bo to ono głównie zapycha sadzą DPF.
Silniki diesla z DPF powinny "konsumować paliwo", w którym zawarość siarki nie przekracza 50mg/kg (norma EURO IV). Od bodajże marca 2005 roku norma unijna obowiązuje polskich producentów i dystrybutorów paliwa, więc nasze Madzie moga pić paliwko praktycznie ze wszystkich stacji.
Oleje klasy "premium" – tj. Lotos Dynamic Diesel oraz ON Verva mają gwarantowaną zawartość siarki poniżej 10 mg/kg i spełniają już normę EURO V, która ma obowiązywac do 2009 roku.

BTW – w Manual'u do MAZDY 6 nic nie przeczytałem o resetowaniu komputera po wymianie oleju, a mam kompletną wersję obejmującą "nowe" silniki z DPF (chyba).

@Jaksa, wytłumacz o co chodzi, bo jakoś nie kumam :|
Ostatnio edytowano 31 sty 2008, 00:28 przez jgryjestem, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 00:16
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: M6 07 A+ Kombi 143HP DPF

Postprzez jgryjestem » 30 sty 2008, 14:54

Piotrus napisał(a):Witam.
Po wymianie oleju zaczela swiecic kotrolka silnika,odlaczylem aku na pare sekund i bylo OK ale po przejechaniu ok 80 mil znowu sie zapalila.Doradzcie co mozna zrobic?wizyta w ASO nie unikniona?


Wątpie czy to jest związane z wymianą oleju. Nie wiem też ile masz przejechanych kilometrów (mil), ale najprawdopodobniej:
1. Padła sada Lambda.
2. Pada katalizator,
3. Padają świece,
4. Pada 100 innych rzeczy, :(

Lekarstwo – podłaczyć Madzie do komputera poprzez złącze EOBD II i odczytać zapisany w centralce kod błedu.
Podjeź do jakiegoś dobrego serwisu zajmującymi się instalacjami LPG (oni z reguły mają uniwersalne czytniki kodów) i za 20 zeta powiedzą Ci co i jak.
W serwisie autoryzowanym skasują cię za samo podłączenie ze 100-150 złotych <killer> , a efekt będzie taki sam... ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 00:16
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: M6 07 A+ Kombi 143HP DPF

Postprzez jgryjestem » 30 sty 2008, 14:54

Piotrus napisał(a):Witam.
Po wymianie oleju zaczela swiecic kotrolka silnika,odlaczylem aku na pare sekund i bylo OK ale po przejechaniu ok 80 mil znowu sie zapalila.Doradzcie co mozna zrobic?wizyta w ASO nie unikniona?


Wątpie czy to jest związane z wymianą oleju. Nie wiem też ile masz przejechanych kilometrów (mil), ale najprawdopodobniej:
1. Padła sada Lambda.
2. Pada katalizator,
3. Padają świece,
4. Pada 100 innych rzeczy, :(

Lekarstwo – podłaczyć Madzie do komputera poprzez złącze EOBD II i odczytać zapisany w centralce kod błedu.
Podjeź do jakiegoś dobrego serwisu zajmującymi się instalacjami LPG (oni z reguły mają uniwersalne czytniki kodów) i za 20 zeta powiedzą Ci co i jak.
W serwisie autoryzowanym skasują cię za samo podłączenie ze 100-150 złotych <killer> , a efekt będzie taki sam... ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 00:16
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: M6 07 A+ Kombi 143HP DPF

Postprzez jgryjestem » 30 sty 2008, 23:38

Aby pogodzić wszystkich adwersarzy tego tematu pozwólcie na mała wklejkę tekstu z Manual'a dot. modelu MZR-CD (RF-Turbo):

1. Co do problemu ile powinno być oleju (na full czy w połowie)

ENGINE OIL INSPECTION A6E331214001201
MZR-CD (RF Turbo)
1. Position the vehicle on level ground.
2. Warm up the engine to normal operating temperature.
3. Stop the engine and wait for 5 min.
4. Verify that the oil level is between the L and F marks on the dipstick and check the engine oil condition.
• If the oil level is below the L mark, add engine oil. (See D–8 ENGINE OIL REPLACEMENT.)
End Of Sie

chyba wszystko jasne

2. Jak wymienić olej i ile, z jaką siłą dokręcać korek spustowy itd.:
ENGINE OIL REPLACEMENT A6E331214001202
MZR-CD (RF Turbo)
Warning
• Hot engines and engine oil can cause severe burns. Turn off the engine and wait until it and the engine oil have cooled.
• A vehicle that is lifted but not securely supported on safety stands is dangerous. It can slip or fall, causing death or serious injury. Never work around or under a lifted vehicle if it is not securely supported on safety stands.
• Continuous exposure to USED engine oil has caused skin cancer in laboratory mice. Protect your skin by washing with soap and water immediately after working with engine oil.
Caution
• In case you spill engine oil on the front pipe, wipe it off completely. If you fail to wipe the spilled oil, it will produce fumes because of the heat.
1. Position the vehicle on level ground.
2. Remove the the oil filler cap.
3. Remove the under cover.
4. Remove the oil pan drain plug.
5. Drain the engine oil into a container.
6. Install the oil pan drain plug with a new the washer. Tightening torque 12—17 N·m {1.2—1.8 kgf·m, 9—13 ft·lbf}
Note
• The amount of residual oil in the engine can vary with the replacement method, oil temperature, etc. Verify the oil level after engine oil replacement.
7. Refill the engine oil with the specified type and amount, then install the oil filler cap.

Oil capacity (approximate quantity)L {US qt, Imp qt}
Item Specification
Total (dry engine) 5.5 {5.8, 4.8}
Oil replacement 4.8 {5.1, 4.2}
Oil and oil filter replacement 5.0 {5.3, 4.4}

Note
• The maintenance intervals on scheduled maintenance table (See GI–8 SCHEDULED MAINTENANCE TABLE) can only be supported with the use of following oils.

Recommended Engine Oil
Item Specification
Grade API CF CD, CE, CF-4
ACEA B1 or B3 B3 B3 or B4
Viscosity (SAE) 5W-30 10W-40 5W-30, 10W-30
Remarks Mazda genuine Dexelia oil e.g. —

8. Start the engine and inspect for oil leakage.
• If the oil leaks, specify the faulty part and repair or replace it.
9. Inspect the oil level .
• If the necessary, add oil. (See D–8 ENGINE OIL INSPECTION.)
10. Install the under cover.
End Of Sie

Jakoś tutaj nic nie piszą nt. resetu kompa ? <jelen>

3. Wymiana filtra
OIL FILTER REPLACEMENT A6E331414300201
MZR-CD (RF Turbo)
1. Disconnect the negative battery cable.
2. Remove the under cover.
3. Remove the oil filter using the oil filter wrench.
4. Use a clean rag to wipe off the mounting surface on the oil filter.
5. Apply clean engine oil to the O-ring of a new oil filter.
6. Using the oil filter wrench, tighten the filter according to the installation procedure indicated on the side of the filter or packing box.
7. Start the engine and inspect for oil leakage.
• If the oil leaks, specify the faulty part and repair or replace it.
8. Inspect the oil level. (See D–8 ENGINE OIL INSPECTION.)
9. Install the under cover.


Rysunków nie wklejam bo nie mam skąd ich przesłac (albo nie umiem z PDF'a) <glupek2>

Pozdrówka <piwo>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 00:16
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: M6 07 A+ Kombi 143HP DPF

Postprzez jgryjestem » 30 sty 2008, 23:38

Aby pogodzić wszystkich adwersarzy tego tematu pozwólcie na mała wklejkę tekstu z Manual'a dot. modelu MZR-CD (RF-Turbo):

1. Co do problemu ile powinno być oleju (na full czy w połowie)

ENGINE OIL INSPECTION A6E331214001201
MZR-CD (RF Turbo)
1. Position the vehicle on level ground.
2. Warm up the engine to normal operating temperature.
3. Stop the engine and wait for 5 min.
4. Verify that the oil level is between the L and F marks on the dipstick and check the engine oil condition.
• If the oil level is below the L mark, add engine oil. (See D–8 ENGINE OIL REPLACEMENT.)
End Of Sie

chyba wszystko jasne

2. Jak wymienić olej i ile, z jaką siłą dokręcać korek spustowy itd.:
ENGINE OIL REPLACEMENT A6E331214001202
MZR-CD (RF Turbo)
Warning
• Hot engines and engine oil can cause severe burns. Turn off the engine and wait until it and the engine oil have cooled.
• A vehicle that is lifted but not securely supported on safety stands is dangerous. It can slip or fall, causing death or serious injury. Never work around or under a lifted vehicle if it is not securely supported on safety stands.
• Continuous exposure to USED engine oil has caused skin cancer in laboratory mice. Protect your skin by washing with soap and water immediately after working with engine oil.
Caution
• In case you spill engine oil on the front pipe, wipe it off completely. If you fail to wipe the spilled oil, it will produce fumes because of the heat.
1. Position the vehicle on level ground.
2. Remove the the oil filler cap.
3. Remove the under cover.
4. Remove the oil pan drain plug.
5. Drain the engine oil into a container.
6. Install the oil pan drain plug with a new the washer. Tightening torque 12—17 N·m {1.2—1.8 kgf·m, 9—13 ft·lbf}
Note
• The amount of residual oil in the engine can vary with the replacement method, oil temperature, etc. Verify the oil level after engine oil replacement.
7. Refill the engine oil with the specified type and amount, then install the oil filler cap.

Oil capacity (approximate quantity)L {US qt, Imp qt}
Item Specification
Total (dry engine) 5.5 {5.8, 4.8}
Oil replacement 4.8 {5.1, 4.2}
Oil and oil filter replacement 5.0 {5.3, 4.4}

Note
• The maintenance intervals on scheduled maintenance table (See GI–8 SCHEDULED MAINTENANCE TABLE) can only be supported with the use of following oils.

Recommended Engine Oil
Item Specification
Grade API CF CD, CE, CF-4
ACEA B1 or B3 B3 B3 or B4
Viscosity (SAE) 5W-30 10W-40 5W-30, 10W-30
Remarks Mazda genuine Dexelia oil e.g. —

8. Start the engine and inspect for oil leakage.
• If the oil leaks, specify the faulty part and repair or replace it.
9. Inspect the oil level .
• If the necessary, add oil. (See D–8 ENGINE OIL INSPECTION.)
10. Install the under cover.
End Of Sie

Jakoś tutaj nic nie piszą nt. resetu kompa ? <jelen>

3. Wymiana filtra
OIL FILTER REPLACEMENT A6E331414300201
MZR-CD (RF Turbo)
1. Disconnect the negative battery cable.
2. Remove the under cover.
3. Remove the oil filter using the oil filter wrench.
4. Use a clean rag to wipe off the mounting surface on the oil filter.
5. Apply clean engine oil to the O-ring of a new oil filter.
6. Using the oil filter wrench, tighten the filter according to the installation procedure indicated on the side of the filter or packing box.
7. Start the engine and inspect for oil leakage.
• If the oil leaks, specify the faulty part and repair or replace it.
8. Inspect the oil level. (See D–8 ENGINE OIL INSPECTION.)
9. Install the under cover.


Rysunków nie wklejam bo nie mam skąd ich przesłac (albo nie umiem z PDF'a) <glupek2>

Pozdrówka <piwo>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 00:16
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: M6 07 A+ Kombi 143HP DPF

Postprzez Pawnik » 30 sty 2008, 23:50

Co do resetu kompa po wymianie oleju, mała, acz istotna uwaga uwaga – Twój manual jest z przedliftowca i nie dotyczy silnika z DPF-em... :]
Również pozdro
<piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Pawnik » 30 sty 2008, 23:50

Co do resetu kompa po wymianie oleju, mała, acz istotna uwaga uwaga – Twój manual jest z przedliftowca i nie dotyczy silnika z DPF-em... :]
Również pozdro
<piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez peteros1 » 31 sty 2008, 10:09

Ja trochę OT: dlaczego przed wymianą filtra zalecają odłączenie klemy od "–" akumulatora? :|
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez peteros1 » 31 sty 2008, 10:09

Ja trochę OT: dlaczego przed wymianą filtra zalecają odłączenie klemy od "–" akumulatora? :|
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez Jaksa » 31 sty 2008, 10:35

peteros1 napisał(a):dlaczego przed wymianą filtra zalecają odłączenie klemy od "–" akumulatora
Moze dlatego ze w starym modelu filtr jest pod rozrusznikiem a tam przechodzą kabelki elektryczne. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 31 sty 2008, 10:35

peteros1 napisał(a):dlaczego przed wymianą filtra zalecają odłączenie klemy od "–" akumulatora
Moze dlatego ze w starym modelu filtr jest pod rozrusznikiem a tam przechodzą kabelki elektryczne. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez peteros1 » 31 sty 2008, 11:24

Rozumiem. Strzeżonego....
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez peteros1 » 31 sty 2008, 11:24

Rozumiem. Strzeżonego....
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6