Po czym poznać walnięty czujnik temp.

Postprzez b2 » 9 maja 2004, 19:11

Jak w temacie. Auto dostało <b>nową</b> chłodnicę, termostat i korki, mimo tego temperatura na wskaźniku, po rozgrzaniu silnika, wciąż na tym samym poziome (2-3 mm powyżej połowy – nie wiem, czy to norma – myślałem, że będzie ciut mniej z nowymi gratami pod maską). Jeżdżąc dziś zauważyłem (zimno i pada), że wciąż jak wcześniej włącza mi się często wentylator na chłodnicy. Termostat się otwiera, chłodnica gorąca. Czy może to być wina czujnika temperatury wody? Gdzie jest [tiiit], jak go sprawdzić? w moto.sklepie.pl nie mają – gdzie szukać, poza ASO?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Jaksa » 9 maja 2004, 19:23

Czesc! Pytanko ! Korki napewno są na swoich miejscach ( jeden jest z zaworem pewnie wiesz o tym)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 9 maja 2004, 19:31

Jaksa napisał(a):Czesc! Pytanko ! Korki napewno są na swoich miejscach ( jeden jest z zaworem pewnie wiesz o tym)


? jeden przy silniku, drugi na dyfuzorze,oba na ciśnienie 0.9. Chodzi, zalałem układ do pełna, dałem w [tiiit] to przechodził płyn z dyfuzora do zbiornika wyrównawczego (znaczy korek sie otwiera). Ciśnienie trzyma (węże twarde, po odkręceniu korka płyn rzyga jak z wieloryba).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Jaksa » 9 maja 2004, 19:40

Korek na chłodnicy ma być z zaworem a na silniku bez w przeciwnym razie będzie się grzal Chodzi głownie o ten na chlodnicy ! Czasami ludzie zamieniają korki i plyn wylewa się do wyrównawczego :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 9 maja 2004, 19:45

Jaksa napisał(a):Korek na chłodnicy ma być z zaworem a na silniku bez w przeciwnym razie będzie się grzal


ok, ale w ASO mi powiedzieli, że jest jeden korek, standardowy w oba miejsca. a – i ten na silniku się nie otwiera, nie puszcza płynu (może jest walnięty – ten na dyfuzorze działa na pewno). Nie spotkałem zresztą nie-otwieralnych korków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez b2 » 9 maja 2004, 19:47

Jaksa napisał(a):Korek na chłodnicy ma być z zaworem a na silniku bez w przeciwnym razie będzie się grzal Chodzi głownie o ten na chlodnicy ! Czasami ludzie zamieniają korki i plyn wylewa się do wyrównawczego :P


teraz juz nic nie obczajam. chyba po to jest wyrównawczy, do którego po otwarciu korka idzie płyn. inaczej rozp.... chłodnice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Jaksa » 9 maja 2004, 19:58

Moj przyjacielu sluchaj ..... wyrównawczy jest po to co by nadmiar plynu uklad wylal tu masz rację ale pytanie -Jaki jest korek na chłodnicy ? powinien być taki z zaworem ciśnieniowym taki jak wszystkie mazdy mają na chlodnicach a ten który jest przy glowicy to tylko zaślepka co byś płynu nie gubil . To jakie masz te korki?
ok, ale w ASO mi powiedzieli, że jest jeden korek, standardowy w oba miejsca.
Co za frajer tak powiedzial? ASO? Sorki ale to jakiś dupek! Zawsze były inne korki ale sprawdz czy na chłodnicy masz ciśnieniowy!Można zamieniać jak masz oba ciśnieniowe
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marcing » 9 maja 2004, 20:09

U mnie w 626 GE, 1.8 FP 1992 zawsze wskaźnik temp. utrzymuje sie 2,3 mm poza połową skali, jedynie zimą równo w połowie. Myślałem do tej pory, że nie ma w tym nic złego (dopóki nie dojdzie do pola czerwonego). Nie zauważyłem żeby coś złego działo się przez to z silnikiem, no chyba że żyję w nieświadomości.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2004, 17:14
Posty: 44
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: 626 GE 1992

Postprzez b2 » 9 maja 2004, 20:12

Jaksa napisał(a):Moj przyjacielu sluchaj ..... wyrównawczy jest po to co by nadmiar plynu uklad wylal tu masz rację ale pytanie -Jaki jest korek na chłodnicy ? powinien być taki z zaworem ciśnieniowym taki jak wszystkie mazdy mają na chlodnicach a ten który jest przy glowicy to tylko zaślepka co byś płynu nie gubil . To jakie masz te korki?
ok, ale w ASO mi powiedzieli, że jest jeden korek, standardowy w oba miejsca.
Co za frajer tak powiedzial? ASO? Sorki ale to jakiś dupek!


oba są ciśnieniowe, z tym że otwiera się (a przynajmniej jako pierwszy)ten na chłodnicy – przechodzi płyn do wyrównawczego, jak już pisałem. Ten na silniku raczej nie otwiera się, bo nie widziałem, żeby puszczał płyn.
Co do korków to wypowiadał się szef ASO mazda. Że korek który nabyłem pasuje (tera nie wiem, czy tylko wymiary czy także pełnione funkcje miał na myśli) tak na chłodnicę, jak na silnik. Jeśli ten korek, na silniku nie otwiera się, nieważne z jakich przyczyn, to w takim razie spełnia rolę zaślepki, o jakiej piszesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Jaksa » 9 maja 2004, 20:14

Panowie naprawdę ciężko ocenić uszkodzenie jak nie mogę luknąć na żywo ale.... staram się . Są tematy które są znane ale sporo jest spraw awaryjnych i mogę się mylić
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez b2 » 9 maja 2004, 20:17

jaksa wejdź na czat, jak masz chwile
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Jaksa » 9 maja 2004, 20:17

Jeśli ten korek, na silniku nie otwiera się, nieważne z jakich przyczyn, to w takim razie spełnia rolę zaślepki, o jakiej piszesz.
czyli mamy temat z głowy jak masz oba cisnieniowe . Wiatrak się włącza? płyn jest full tak hm.... niech pomyślę chwilkę <glupek2>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez XsiX » 9 maja 2004, 20:57

Auto dostało nową chłodnicę, termostat i korki, mimo tego temperatura na wskaźniku, po rozgrzaniu silnika, wciąż na tym samym poziome (2-3 mm powyżej połowy – nie wiem, czy to norma – myślałem, że będzie ciut mniej z nowymi gratami pod maską).

Moim zdaniem to norma, w obu xedosach wskaźnik mam na poziomie opisanym przez Ciebie. Swego czasu też mnie to niepokoiło i prosiłem 3 znajomych z xedosami o sprawdzenie u siebie i wszyscy mieli tak samo (wysłałem im nawet fotki). :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 9 maja 2004, 21:18

Super Tomasz ! Bo Ja już jestem glupi <glupek2> ( rozmawiałem z b2 na GG )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grześ » 12 lip 2005, 08:33

Witajcie, od jakiegoś czasu szukam zbieżności pomiędzy Xedosami. Teraz mam problem z chłodzeniem a właściwie z brakiem ogrzewania. Sytuacja wygląda tak, że po zagazowaniu autka ogrzewanie się straciło. Po sprawdzeniu wszystkich linek i klapek doszedłem do wniosku że jest zapowietrzona nagrzewnica. Po jej odpowietrzeniu ogrzewanie wróciło ale tylko do momentu póki silnik nie ostygł. Rano znowu ogrzewania brak. Następnie wpadłem na pomysł aby obserwować poziom płynu chłodzącego. Zaobserwowałem że zaczyna go przybywać w zbiorniczku wyrównawczym a po odkręceniu korka na silniku jest pustawo. Po uzupełnieniu płynu ogrzewanie wraca. Padło więc na korek dyfuzora który puszcza tylko w jedną stronę. Udało mi się go troszkę zregenerować ( wyczyściłem pod bieżącą wodą, osuszyłem i nasmarowałem uszczelki silikonem w aerozolu jaki stosuje się do konserwacji uszczelek nadwozi ), ale pewnie niedługo znów się popsuje. Podpowiedzcie gdzie można kupić tali korek. Jeśli chodzi o poziom wskazówki temperatury to u mnie też jest nieco powyżej połowy skali.
I jeszcze jedno czy wpięcie parownika w układ chłodzenia może powodować zakłócenia w obiegu cieczy chłodzącej i czy akurat u mnie awaria korka była tylko zbiegiem okoliczności.
Dzięki i pozdrawiam wszystkicz użytkowników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez b2 » 12 lip 2005, 08:36

nie ma co regenerować, to zbyt istotny badziew, żeby się bawić.
korek kupisz w każdym lepszym sklepie, 0.9 atm, 25 złotych. na stronach klubowych są także adresy sklepów wysyłkowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Grześ » 12 lip 2005, 09:05

Dzięki, poszukam chyba że masz namiary na jakiś sklep prowadzący sprzedaż wysyłkową. W motosklepie szukałem są 3 rodzaje ale bez opisu, tylko symbole i w sumie niewiem czy któryś z nich pasuje czy nie.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez zulek » 16 wrz 2005, 08:35

No to ja mam to samo co b2, Gdy silnik "dojrzeje" a trwa to ok 5 min to temperatura utrzymuje się na 2/3 skali i trwa tak nieruchomo, wiatrak się włącza, ale chyba nic złego się nie dzieje? Może tak ma być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez b2 » 17 wrz 2005, 08:32

jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez zulek » 18 wrz 2005, 10:52

Sprawdziłem jeszcze raz (dla pewności) poziom w chłodnicy – jes pod korek więc jak mniemam chłodzenie w madzi jest ok ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6