Dobór tłumików do kolektorów 6>2>1
w V'łce na przelocie będzie głośno
ja miałem taki zestaw w B6T i było dosyć cicho
ale w v6 będzie raczej sporo głośniej
więc dobrze byłoby dać też jakiś tłumik komorowo-przelotowy
ja miałem końcowy A'la Apexi N1 ale z silencerem
bez niego również nie było głośno także, nie bałem się jeździć na codzień bez niego czy w trasie 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
co jest polską produkcją? wejdź sobie na madeinchina.com lub alibaba.com i poszukaj wydechów to zobaczysz o czym piszę. Mój wydech składał a raczej projektował i wykonał maxitun na pełnym przelocie 60mm chyba i jestem zadowolony. Co do kolektorów z ebaya – wszystko zalezy od producenta. Kumpel kupił do civica dseria i nie pasował, ale kupił potem od innego gościa i było ok. Wg mnie loteria.
co do głosu w silnikach z turbo to można powiedzieć że prawie każdy wydech będzie cichy bo turbina przejmuje wszystko na siebie.
co do głosu w silnikach z turbo to można powiedzieć że prawie każdy wydech będzie cichy bo turbina przejmuje wszystko na siebie.
- Od: 29 wrz 2009, 18:25
- Posty: 15
xsedzio napisał(a):co jest polską produkcją? wejdź sobie na madeinchina.com lub alibaba.com i poszukaj wydechów to zobaczysz o czym piszę. Mój wydech składał a raczej projektował i wykonał maxitun na pełnym przelocie 60mm chyba i jestem zadowolony. Co do kolektorów z ebaya – wszystko zalezy od producenta. Kumpel kupił do civica dseria i nie pasował, ale kupił potem od innego gościa i było ok. Wg mnie loteria.
co do głosu w silnikach z turbo to można powiedzieć że prawie każdy wydech będzie cichy bo turbina przejmuje wszystko na siebie.
rm motors to polska produkcja
jechałeś/słyszałeś imprezę turbo I gen na pełnym przelocie??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
w silnikach z turbo to można powiedzieć że prawie każdy wydech będzie cichy bo turbina przejmuje wszystko na siebie.
Odważna teoria... przelot 2.5" na jednym tłumiku jest w turbo baaardzo głośny (wiem, bo mam u siebie w mieście GTX'a na takim wydechu)
Mój wydech składał a raczej projektował i wykonał maxitun na pełnym przelocie 60mm chyba i jestem zadowolony.
Fajnie. Pokaż teraz wykres z hamownii na dowód, że faktycznie Twój wydech został dobrze "zaprojektowany"
Pozdrawiam
Lukas
ja może z swojej strony wrzucę kamyczek do tego ogródka – co do tego turbo to racja, kolega xsedzio nie napisał jednak najważniejszego albo po prostu nie wie. Jesli mamy dwa samochody o takiej samej konfiguracji wydechu to ten sam tłumik w wolnossącym będzie głosniejszy niż w turbo. Poza tym widziałem subarynę wrx na pełnym przelocie bez niczego po drodze i była cicha. Jeden z spotowiczów powiedział że miał wydech robiony na maksa co się później okazało chodziło o maksymalne wykorzyrzystanie przestrzeni na tłumik.
RM to dawny malon, to drugie miałem i się powaznie naciąłem więc z mojej strony państwa Malonów nie polecam, mam od pewnego człowieka z tego forum i podobnie jak inni jestem zadowolony.
Napisałbym historię tych tlumików made by Malon ale nie mam czasu na pierdoły
RM to dawny malon, to drugie miałem i się powaznie naciąłem więc z mojej strony państwa Malonów nie polecam, mam od pewnego człowieka z tego forum i podobnie jak inni jestem zadowolony.
Napisałbym historię tych tlumików made by Malon ale nie mam czasu na pierdoły
- Od: 29 wrz 2009, 18:24
- Posty: 8
Po kolektorach 6>2>1 lepiej wstawic tłumiki komorowe czy przelotowe?
Założenie jest takie, żeby słychac było V6, układ wydechowy ma byc cichy jak w serii. Żadnego wycia w różnych zakresach obrotowych silnika. Do tego średnica rur to 2,5``, nie za duża? Jak poprawi się ilosc Nm i/lub KM to się nie obrażę, ale nie o to przede wszystkim mi chodzi.
Doradzi ktoś z pojęciem na ten temat?
Założenie jest takie, żeby słychac było V6, układ wydechowy ma byc cichy jak w serii. Żadnego wycia w różnych zakresach obrotowych silnika. Do tego średnica rur to 2,5``, nie za duża? Jak poprawi się ilosc Nm i/lub KM to się nie obrażę, ale nie o to przede wszystkim mi chodzi.
Doradzi ktoś z pojęciem na ten temat?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Katalizator zostaje. Mam nadzieję, że ten oryginalny się nada.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Jak ma być cichy jak w serii, to seryjna średnica rur, jak się nie mylę to 2 cale. Do tego tłumiki komorowe o podobnej wielkości do seryjnych.
Tylko poco te kolektory 6-2-1, jak zostawisz praktycznie seryjny układ wydechowy i na dodatek na starym katalizatorze?? Troszku bez sensu
Tylko poco te kolektory 6-2-1, jak zostawisz praktycznie seryjny układ wydechowy i na dodatek na starym katalizatorze?? Troszku bez sensu
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
To doradź coś z sensem. Założenie podstawowe to takie, że układ ma byc tak cichy jak w serii. Nie dopuszczam żadnego pierdzenia, wycia itp. dźwięków. Dźwięk dominujący ma wydobywac się spod maski, a nie z tłumika. Do tego silnik ma nie stracic na osiągach, ale jak coś zyska to dobrze.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Ja bym zrobił tak:
1. Średnica układu 2,25 cala
2. Zamiast katalizatora jakiś średni tłumik przelotowy
3 .Duży tłumik przelotowy środkowy
4. Duży tłumik przelotowo-komorowy końcowy z niedużą końcówką.
1. Średnica układu 2,25 cala
2. Zamiast katalizatora jakiś średni tłumik przelotowy
3 .Duży tłumik przelotowy środkowy
4. Duży tłumik przelotowo-komorowy końcowy z niedużą końcówką.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Kazalizator zostaje.
Szef firmy, której zamierzam zostawic auto proponuje 2,5 cala, katalizator zostaje (coś tam podobno też wyciszy), środkowy przelotowy długości oryginału lub dluższy, końcowy przelotowy lub komorowy (jak ja chcę) również podobnych wymiarów jak oryginał.
Przy okazji robienia wydechu jak najlepiej poprawic (moment, moc, dźwięk) dolot powietrza? Konieczny stożek czy wystarczy wkładka K&N czy inne?
Jak mówisz Jarku "duży tłumik" masz na myśli rozmiarem większy od oryginału?
Szef firmy, której zamierzam zostawic auto proponuje 2,5 cala, katalizator zostaje (coś tam podobno też wyciszy), środkowy przelotowy długości oryginału lub dluższy, końcowy przelotowy lub komorowy (jak ja chcę) również podobnych wymiarów jak oryginał.
Przy okazji robienia wydechu jak najlepiej poprawic (moment, moc, dźwięk) dolot powietrza? Konieczny stożek czy wystarczy wkładka K&N czy inne?
Jak mówisz Jarku "duży tłumik" masz na myśli rozmiarem większy od oryginału?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Dokładnie. Im większy tłumik tym bardziej wycisza.
Sprawdź czy ten stary kat nie jest wypalony lub zatkany
Ja bym się go pozbył- wstawił rurkę i zostawił jego obudowę
lub kupił sportowy katalizator ale to spore koszta.
Ze średnicą wydechu jest odwrotnie – czym większa tym głosniej. Dlatego proponuję max 2,25, po pierwsze będzie ciszej a po drugie jak zrobisz zbyt szeroki wydech to zamiast zyskać możesz stracić na mocy i momencie!!!! No chyba, że masz w planach uturbić KLa to śmiało idź w 2,5 cala.
Sprawdź czy ten stary kat nie jest wypalony lub zatkany
Ze średnicą wydechu jest odwrotnie – czym większa tym głosniej. Dlatego proponuję max 2,25, po pierwsze będzie ciszej a po drugie jak zrobisz zbyt szeroki wydech to zamiast zyskać możesz stracić na mocy i momencie!!!! No chyba, że masz w planach uturbić KLa to śmiało idź w 2,5 cala.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
wujass napisał(a):Rob na 3 przelotach i 2,5cala (seria to bylo 2,25) i pamietaj ze scianki mają po 1,5mm wiec tak naprawde to bedzie 2,38calaa btw. robisz wydech z kwasówy? nie oszczedzaj za bardzo na tłumikach
Ale qlesh zależy, żeby było cicho jak w serii. Na 2,5 cala w przelocie będzie głośno
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
na pewno? dzisiaj byłem poprawic tłumik i gość zmierzyl miedzy katem a środkowym i jest 56-57mm czyli 2.25cala czy dalej jest szerszy?qlesh napisał(a):Seria to 50 mm
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Nie mogę teraz zmierzyc, ale dałbym sobie uciąc lewą dłoń, że jak mierzyłem było 50 lub 51mm.

Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje