Dławienie przy ruszaniu i zmianie na 2 bieg

Postprzez stalk3r » 16 kwi 2013, 23:41

Witam,
Ostatnio zauważyłem w swojej Madzi 2 upierdliwe rzeczy – nie wiem na ile powiązane ze sobą:
1. Często telepie budą przy ruszaniu zanim nabierze mocy i ruszy konkretnie (wyprzedzam pytania – sprzęgło i 2M wymienione na nowe 3 mce temu). Jak już ruszę to często przy zmianie z 1 na 2 dojdzie do takiego zadławienia i 1 sekundowego zamulenia zanim zacznie przyśpieszać – taki kangurek niczym kursant na nauce jazdy. Po wskoczeniu na 1800obr i załączeniu turbo – wciska w fotel. Na wyższych biegach nie odnotowałem podobnych sytuacji. Może nie potrafię zmieniać biegów.
Czuję też (lub mam takie wrażenie) różnicę w twardości pedału gazu – jak jest twardszy to Madzia idzie jak rakieta od samego dołu obrotów, jak jest miększy to trochę zamula do momentu włączenia turbo.
Przy wyższych obrotach i biegach wszystko jest ok, choć ostatnio przy wyprzedzaniu zauważyłem dym/spaliny w reflektorach samochodu jadącego za mną – poza tym nie dymi tak, aby mógł to sam zobaczyć za sobą (bez 'podświetlenia' w reflektorach samochodu za mną)
Początkowo myślałem, że to filtr paliwa, ale po wymianie żadnych zmian. Dlatego teraz zastanawiam się nad kilkoma opcjami:
– nieszczelność w dolocie
– zasyfiony egr
– zasyfiona przepustnica i/lub przepływomierz

2. Druga sytuacja (już gdzieś opisywana przeze mnie) to delikatne szarpnięcie przy naciśnięciu/puszczeniu gazu: jeśli jadę ze stałą prędkością i nacisnę/puszczę gaz dochodzi do szarpnięcia, które widać też na obrotomierzu poprzez delikatne zadygotanie wskaźnika i dopiero po tym jest już płynne przyśpieszenie/zwolnienie. Sprawa wygląda tak samo na tempomacie – gdy zwiększam prędkość przyciskiem. Występuje dość często, w szczególności na niskich biegach (2,3)

Dodam jeszcze, że po podniesieniu maski słychać syczenie (jakby uchodziło powietrze) tuż za pompą wspomagania.
Nie wiem na ile te 2 sprawy mogą być ze sobą powiązane. Macie Panowie jakieś sugestie?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2012, 01:26
Posty: 18
Auto: 6 2.0CiTD 136km 2003r

Postprzez Leoo » 19 kwi 2013, 21:32

stalk3r napisał(a):Dodam jeszcze, że po podniesieniu maski słychać syczenie (jakby uchodziło powietrze) tuż za pompą wspomagania.

Trzeba sprawdzić przewody, siłowniki i elektrozawory (solenoidy) podciśnienia.
Przepustnicę lepiej zostawić na koniec, bo uszczelkę dolotu trzeba wymienić i roboty sporo.
Przepływomierz jest w obudowie filtra powietrza, więc nie brudzi się jak w innych autach.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6